Eräällä henkilöllä taitaa olla minusta pakkomielle
Mikä avuksi? Itse en ole punaisen puupennin vertaa kiinnostunut kyseisen henkilön aivoituksista tai olemassaolosta, mutta haluaisin vain saada olla rauhassa. Olen muutenkin tylsää elämää elävä henkilö, jossa ei ole mitään kiinnostavaa oikeasti. Stalkkauksesta jää tietynlaiset jäljet ja huomaan, että somessa hän ainakin kyttäilee minua, kenties muutenkin. ☹
Kommentit (97)
Itse kävin vuonna nakki kerran katsastamassa, että kelpaako entinen aviomieheni fb/kaveriksi naispuoliselle serkulleni.
Hyvin kelpaa.
Olen siis osannut eksätkin valita niin hyvin, että kelpaa suvulle kaveriksi!
Jostain syystä heidän omat eksänsä eivät ole kovin suosittuja muiden kavereiksi.
Olen siis valinnut aina hyvin ja saatuani tiedon poistuin.
Tämän kerrottuani eräälle ”ystävälleni” hän puhuu nyt muille, kuin olisin suurikin stalkkeri.
Kerran katsot = olet stalkkeri 😃? (hänen logiikkansa)
Itse ei muuta teekään, kun stalkkaa muita. Tekee jopa toisten nimissä profiileja.
On syystä entinen ”ystävä”.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tuo sinun oma pakkomielteesi? Haluat että joku olisi pakkomielteisesti sinun perääsi? Outo kuvitelma.
Ei ole todellakaan. Miksi joku haluaisi sellaista? En ikimaalmassa haluaisi olla esim. julkkis juuri samasta syystä. Haluaisin olla vain rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet somessa jos et halua muiden näkevän mitä päivität sinne? Jos profiilisi on julkinen niin pistä se yksityiseksi. Problem solved.
Se ei muuten riitä täysin ja joitain juttuja haluaisin pitää avoiminakin. Ärsyttää sekin, että joku hakee profiiliani useahkosti tai muuten juttelee/juoruilee minusta. En voi ymmärtää, miksi ei keksi jotain aidosti kiinnostavampaa kohdetta vai onko kenties liikaa aikaa, jolloin tekee samaa muillekin (?).
Sä et voi mitenkään tietääkö onko joku hakenut sun profiilia. Jos käytät jotain sovellusta joka näyttää ”vierailukerrat” instagram profiilissasi niin ne on täyttä huijausta ja rahastusta. ;)
Vierailija kirjoitti:
Lakukissa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ootko narsistinen?
Kyllä ainakin kompensoivalta kompleksiselta narsistilta kuulostaa.
Päättelit tuon ap:n kysymyksestä. 😂
Itselläni oli henkilö joka vainosi. Hänellä oli diagnoosi.
Projisoija projisoi. 🥳😂
Mitä minä projisoin? Itse kuvittelet voivasi määrätä ja määritellä ihmisiä joita et edes tunne. Valitettavasti sinulla ei sellaista valtaa tai kykyä ole. Trolli.
Kyseinen narsisti oikein kehuskeli diagnoosillaan. Yök.
Lakukissa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
k
Vierailija kirjoitti:
ootko narsistinen?
Kyllä ainakin kompensoivalta kompleksiselta narsistilta kuulostaa.
Päättelit tuon ap:n kysymyksestä. 😂
Itselläni oli henkilö joka vainosi. Hänellä oli diagnoosi.
Ai kuinka ikävää. Harmi että sinua vainottiin!
Jäikö vainoamista oikein kirjalliset todisteet ja sait varmastikin oikein henkilön asiasta kiinni, mikäli siis sinua todella vainottiin!
Vai oletko huono oravakoira, joka haukkuu juuri sitä puuta, jossa ei olekaan oravaa?
Vierailija kirjoitti:
Jaa, kukakohan sinusta nyt jaksaisi kiinnostua? Olet tylsä ihminen kaikesta päätellen kuten itsekin totesit.
Näin on. Tosin jotkuthan stalkkailevat julkkisten profiileja myötähäpeän vuoksi. Naureskelevat heidän kuvilleen, sisustukselleen tai matkoilleen ja paheksuvat.
Uskoisin herättäväni lähinnä myötähäpeää, joten ehkä se voisi olla se motiivi. Kaikkea aika neutraaliakin tavallisen ihmisen elämässä voi väännellä noloksi ja huonoksi, kun oikein pahoin päin kaiken kääntää jotain inhoamaansa ihmistä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap mitä jos projisoitkin ja sinulla on se pakkomielle tähän toiseen, ja tämä toinen on empaattinen ja ehkä monella tavalla parempi statuksinen ja ihailtavampi henkilö kuin sinä tai ainakin jotenkin synnynnäisellä tavalla ja kompensoit itseäsi projisoimalla pakkomiellettäsi ja ehkä vetäydyt henkilöstä tavoin joka vetää häntä takaisin sinuun ja näin ikuinen noidan kehä on valmis boostaamaan sinun haavoittunutta egoa samalla kuin pahoinpitelet tunteellisesti mahdollisesti läheistäkin henkilöä
Muuten ihan ok näkökulma mutta voisitko mitenkään käyttää välimerkkejä? En ole ap.
Voisitteko te opetella mitenkään lukemaan tekstiä jossa ei käytetä välimerkkejä? Minulle ainakaan se ei tuota ongelmaa. Voisitteko myös kirjoittaa kirjakieltä ja lopettaa anglismien viljelyn? Kiitos.
Minulla on lukihäiriö. Olen kuitenkin opetellut lukemaan ja kirjoittamaan normaalia tekstiä välimerkkeineen. Välimerkittömän tekstin lukeminen on minulle lähes mahdotonta. Eli jos se välimerkitön teksti ei ole minulle tärkeä, en lue sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tuo sinun oma pakkomielteesi? Haluat että joku olisi pakkomielteisesti sinun perääsi? Outo kuvitelma.
Ei ole todellakaan. Miksi joku haluaisi sellaista? En ikimaalmassa haluaisi olla esim. julkkis juuri samasta syystä. Haluaisin olla vain rauhassa.
Uskomattoman moni tavis haluaa huomiota ja ulkopuolisten hyväksyntää. Siitä johtuu tuo julkinen profiili ja oman elämän jakaminen koko maailmalle vaikkei ole edes julkkis.
En minäkään heitä ymmärrä mutta ei onneksi tarvitsekaan. En ole esim. instaan koskaan omaa tai varsinkaan lasteni kuvaa laittanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet somessa jos et halua muiden näkevän mitä päivität sinne? Jos profiilisi on julkinen niin pistä se yksityiseksi. Problem solved.
Se ei muuten riitä täysin ja joitain juttuja haluaisin pitää avoiminakin. Ärsyttää sekin, että joku hakee profiiliani useahkosti tai muuten juttelee/juoruilee minusta. En voi ymmärtää, miksi ei keksi jotain aidosti kiinnostavampaa kohdetta vai onko kenties liikaa aikaa, jolloin tekee samaa muillekin (?).
Sä et voi mitenkään tietääkö onko joku hakenut sun profiilia. Jos käytät jotain sovellusta joka näyttää ”vierailukerrat” instagram profiilissasi niin ne on täyttä huijausta ja rahastusta. ;)
Facebookissa ja Instassa on eräitä ominaisuuksia, joka paljastavat profiilissa käyneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Facebookissa ja Instassa on eräitä ominaisuuksia, joka paljastavat profiilissa käyneet.
Ei ole :) turhaa siinä jankkaat.
Huvittavia nämä:
"Mun profiilini on julkinen mutta nyt kaveri/serkku/naapuri/anoppi/kaima näkee mitä päivitän sinne!!!!11 Mitä teen1!!?!!11" 🤦🏼♀
Mites tämä kröhömmmmm,,,
Vainoaminen on näkynyt? Ihan konkreettista kiitos!
Taidat olla itse se kateellinen vainoaja joka perusteetta ja ilman todisteita nimeää ihmisiä muka vainoajikseen.
Todellisuudessa kukaan ei ole koskaan vainonnut sinua millään tavalla.
Ainakaan heistä jotka NIMESIT oikein.
Peili oisko mitään?
Mulle kävi niin että henkilö joka syyttä syytti minua niin olikin itse minun vainoajani ja kiusaajani! Todisteet löysi ihan kuule viranomainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko että näet kun joku hakee sinun profiilisi esim. googlesta? 😂
En, mutta somealustoilla on tiettyjä ominaisuuksia, jotka paljastavat/korreloivat sen kanssa, kuka on profiilista kiinnostunut. Lisäksi hakukoneiden omilla analytiikkatyökaluilla voi tuon mainitsemasi havaita. Ja sillä, että esim. on ylläpitäjänä joillain nettisivuilla ja niissä oma analytiikkatyökalu, joka paljastaa, mitä kautta ja miten sivulle on tultu.
Vierailija kirjoitti:
ap mitä jos projisoitkin ja sinulla on se pakkomielle tähän toiseen, ja tämä toinen on empaattinen ja ehkä monella tavalla parempi statuksinen ja ihailtavampi henkilö kuin sinä tai ainakin jotenkin synnynnäisellä tavalla ja kompensoit itseäsi projisoimalla pakkomiellettäsi ja ehkä vetäydyt henkilöstä tavoin joka vetää häntä takaisin sinuun ja näin ikuinen noidan kehä on valmis boostaamaan sinun haavoittunutta egoa samalla kuin pahoinpitelet tunteellisesti mahdollisesti läheistäkin henkilöä
Tämä kyllä kuulostaa stalkkerin omalta jokellukselta. Taitaa olla Miikka miikkojen takana.
Sanotaanko näin että facessa ja instassa saa jotain selville mutta niitä ei tyhmille kerrota.
Vai aiotko kysyä Googlen työntekijältä vai 😄
***** kirjoitti:
Mites tämä kröhömmmmm,,,
Vainoaminen on näkynyt? Ihan konkreettista kiitos!Taidat olla itse se kateellinen vainoaja joka perusteetta ja ilman todisteita nimeää ihmisiä muka vainoajikseen.
Todellisuudessa kukaan ei ole koskaan vainonnut sinua millään tavalla.
Ainakaan heistä jotka NIMESIT oikein.
Peili oisko mitään?
Mulle kävi niin että henkilö joka syyttä syytti minua niin olikin itse minun vainoajani ja kiusaajani! Todisteet löysi ihan kuule viranomainen.
Hyvä, että selvisi. En ole itse nimennyt tässä ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että jotain suositellaan sun kaveriksi ei tarkoita automaattisesti että hän on vieraillut profiilissasi. Fb ja insta ehdottaa sulle seurattavia esim. sen perusteella onko teillä yhteisiä tuttuja tai jos vaikka puhelimessasi on kyseisen henkilön yhteystieto tai päinvastoin. Että ei kannata luulla itsestä liikoja, että jotain kiinnostaisi sun elämä niin paljon. :)
Kaduttaako tänään, kun tuli puolilta öin vähän taas rikottua yksityisyyttä? Sekä insta että fb ilmoittaa sisäänkirjautumisen epätyypilliseltä laitteelta ja alustalta. Toinen kerta vkon sisään, insta on poistettu kokonaan. Työkonekin toimii taas ilman kerta viikkoista lukiutumista. Jotenkin tuli mitta täyteen. Kun ei usko vähällä pitää vähän ojentaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko että näet kun joku hakee sinun profiilisi esim. googlesta? 😂
En, mutta somealustoilla on tiettyjä ominaisuuksia, jotka paljastavat/korreloivat sen kanssa, kuka on profiilista kiinnostunut. Lisäksi hakukoneiden omilla analytiikkatyökaluilla voi tuon mainitsemasi havaita. Ja sillä, että esim. on ylläpitäjänä joillain nettisivuilla ja niissä oma analytiikkatyökalu, joka paljastaa, mitä kautta ja miten sivulle on tultu.
Suosittelen sinulle lomaa somesta. Tai oikeastaan netinkäytöstä.
Miten se tulee esille?