Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei tämä lopu ikinä, ei jaksa

Vierailija
06.03.2021 |

Tässä nyt vuosi pitänyt jaksaa ja jaksaa. En enää kyllä jaksa.

Tajusin, että eihän tuolla hallituksella ole edes mitään suunnitelmaa koronavapaasta elämästä. Ne vaan puhuu sairaanhoidon kantokyvystä. Messukeskuskin voidaan ottaaa sairaalatilaksi. Ei ne edes ajattele että tämä virus olisi vuoden päästäkään pois.
Tämä paska jatkuu, kun ei edes yritetä tukahduttaa, vähän vaan koko ajan hillitään.

Kommentit (1556)

Vierailija
981/1556 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on lajina hyvä sopeutumaan, tai mukautumaan uusiin, muuttuviin olosuhteisiin. Onhan meillä ollut historiassa useitakin koettelemuksia, joista on selvitty. Kuten esim. jääkausi. Sotia. Nälähätää. Ja aiemmin olleita tautiaaltoja. 

Tämä tilanne ei tule kestämään loputtomiin. Niin kuin ei mikään. Jonkin aikaa kylläkin. Tämä korona-aika tulee kestämään varmaan jotakin kaksi vuotta. Siis akuutimpana kriisinä.

Pitää vain keksiä uusia tapoja, joilla selviää. Tekee päiväohjelman, jota noudattaa. Kun on tekemistä, ei ahdistu niin helposti. Luovuudella pärjää aina.

Vierailija
982/1556 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lopu pakkorokotukset valvonta big Brother on nyt todellisuutta kohta siirsivät vaaleja että saavat lääkepassin ensin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
983/1556 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tää masentuneena kyllä enää kivaa ole, sosiaaliset kohtaamiset karsittu minimiin ja pää alkaa työttömänä hajota yksinoloon. Enkä tiedä että määrääkö tässä tilanteessa lääkärikään mitään päivittäisiin ahdistuskohtauksiin.

Vierailija
984/1556 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heikoimmat alkavat murtua. Aikojen sivu vahvimmat ovat selvinneet kriiseistä paremmin

Kyllähän se nyt aika paljon tuurista riippuu oletko ensinnäkin sellaisella alalla joka kärsii vai alalla jolla vaikutukset ovat vähäisemmät. Alanvaihto voi tulla kyseeseen mutta ei kaikilla, kun esim monia vaihdoksia jo tehnyt ei ehkä enää jaksa.

Vierailija
985/1556 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ei lopu?

Vierailija
986/1556 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

testaaminen?

Vierailija
987/1556 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä ap ei jaksa?

Vierailija
988/1556 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähensin alkoholia ja ostin uuden pöytätietokoneen makkarin "näyttö" 43" telkkarin kaveriksi. Nyt on mukavaa, enkä edes kaipaa mitään sen kummempaa.

Vierailija
989/1556 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämme pian nat si Suomessa.

Vain jos per sut pääsee taas hallitukseen.

Vierailija
990/1556 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaa hyvin, ketkä joutuu vaikka työssään painimaan isosti seurausten kanssa ja ketkä ei... On vähän tylsää lukea jatkuvaa kitinää siitä kuinka ei jakseta sosiaalisen elämän rajoituksia tai kuinka on kurjaa kun ollaan etätöissä eikä saa nähdä työkavereita. Itse rukoilen jos joku töissä sairastuu, se olen minä. Töissä korona vienyt liikevaihdon, mutta kaikkia toimintoja vaan ei voi vetää alas tai sitten on lopullisesti homma poikki. Joten lomautetaan kaikki jotka voidaan ja vähän enemmän - ja me jäljelle jääneet väännämme aivat tautista tahtia töitä ja mietimme joka päivä että jaksa vielä huominen... Ei paljoa sosiaalisen elämän rajoitukset tms häiritse kun mitään muuta kuin töitä ei enää jaksa tehdä. Olen jo pyytänyt että minut lomautettaisiin välillä myös, mutta valitettavasti mun hommissa se ei ole vaihtoehto (ei sillä, en todellakaan kadehti myöskään pitkiin lomatuksiin joutuneita tai työnsä menettäneitä, mutta jos isoin ongelma on se ettei saa tehdä kaikkia kivoja juttuja joihin on tottunut, niin vähällä on silloin päässyt).

Mikset ole sairauslomalla työuupumuksen takia? Turhaa silti vähätellä muiden kokemuksia.

Koska helvetillinen väsyminen ei ole työuupumusta, toimintakykyä on mutta se ei riitä mihinkään muuhun kuin työhön. Ei tämä ongelma sillä poistu että heittäydyn uupuneena kotiin, kaatuu vain pahemmin työkavereiden niskaan. Ja kyllä, monella on asiat paljon huonomminkin, mihin tuossa lopussa viittasin. Mutta se että on joutunut nyt menoja rajoittamaan yms on kyllä ihan oikeasti hyvin pieni ongelma verrattuna juurikin siihen, kuinka moni on menettänyt elantonsa, terveytensä tai toisaalta joutunut tekemään järjettömiä työmääriä tilanteen takia. Se ettei joku yksilö pääse teatteriin tai keikoille tai baariin tai sukujuhliin tai lomamatkalle on lilliputtiongelma - se, että kaikista noista asioista elantonsa saavat ihmiset ovat nyt kusessa on taas aika todellinen ongelma, jolla on pitkät seuraukset. 

Siis jotain rajaa, etkö ymmärrä mitä loppuelämän seuraamuksia esimerkiksi monelle opiskelijalle aiheutuu siitä että oppilaitokset ovat kiinni ja kaikki on ollut jo pitkään etänä, tai että yksinäiset ovat vielä enemmän yksin. Nämä ovat myös todellinen ongelma ja syrjäyttää ihmisiä työmarkkinoilta, jolloin heidänkin kohdalla ongelma on ettei sitä elantoa tule välttämättä saamaan, edes tulevaisuudessa.

Vierailija
991/1556 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee jatkumaan vuoteen 2025.             silloin maailma on muuttunut. ollan sopeuduttu ja corona osin hävinnyt

Vierailija
992/1556 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on juoni, ja eniten ahdistaa ettei valtaosa huomaa sitä.

Ei ole verrattu esim kuinka paljon tehohoitopaikkoja on kunnittain enemmän käytössä kuin vaikka 2018 jolloin influenssa aiheutti huolta.

Ei julkaista asiantuntijoiden haastatteluja, jos ne eivät sovi kauhukuvaagendaan.

Talous rappeutetaan, saadaan valtaa.

En jaksa enää, kun näen miten tämä on rakennettu. Ahdistaa vouhotus ja talouden ja monen yksilön elämäntyön tuhoaminen.

Vierailija
993/1556 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa Pelko-Sanomien ja muiden paska-aviisien lukeminen ja jatkakaa normaalia elämäänne.

Vierailija
994/1556 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaa hyvin, ketkä joutuu vaikka työssään painimaan isosti seurausten kanssa ja ketkä ei... On vähän tylsää lukea jatkuvaa kitinää siitä kuinka ei jakseta sosiaalisen elämän rajoituksia tai kuinka on kurjaa kun ollaan etätöissä eikä saa nähdä työkavereita. Itse rukoilen jos joku töissä sairastuu, se olen minä. Töissä korona vienyt liikevaihdon, mutta kaikkia toimintoja vaan ei voi vetää alas tai sitten on lopullisesti homma poikki. Joten lomautetaan kaikki jotka voidaan ja vähän enemmän - ja me jäljelle jääneet väännämme aivat tautista tahtia töitä ja mietimme joka päivä että jaksa vielä huominen... Ei paljoa sosiaalisen elämän rajoitukset tms häiritse kun mitään muuta kuin töitä ei enää jaksa tehdä. Olen jo pyytänyt että minut lomautettaisiin välillä myös, mutta valitettavasti mun hommissa se ei ole vaihtoehto (ei sillä, en todellakaan kadehti myöskään pitkiin lomatuksiin joutuneita tai työnsä menettäneitä, mutta jos isoin ongelma on se ettei saa tehdä kaikkia kivoja juttuja joihin on tottunut, niin vähällä on silloin päässyt).

Mikset ole sairauslomalla työuupumuksen takia? Turhaa silti vähätellä muiden kokemuksia.

Koska helvetillinen väsyminen ei ole työuupumusta, toimintakykyä on mutta se ei riitä mihinkään muuhun kuin työhön. Ei tämä ongelma sillä poistu että heittäydyn uupuneena kotiin, kaatuu vain pahemmin työkavereiden niskaan. Ja kyllä, monella on asiat paljon huonomminkin, mihin tuossa lopussa viittasin. Mutta se että on joutunut nyt menoja rajoittamaan yms on kyllä ihan oikeasti hyvin pieni ongelma verrattuna juurikin siihen, kuinka moni on menettänyt elantonsa, terveytensä tai toisaalta joutunut tekemään järjettömiä työmääriä tilanteen takia. Se ettei joku yksilö pääse teatteriin tai keikoille tai baariin tai sukujuhliin tai lomamatkalle on lilliputtiongelma - se, että kaikista noista asioista elantonsa saavat ihmiset ovat nyt kusessa on taas aika todellinen ongelma, jolla on pitkät seuraukset. 

Siis jotain rajaa, etkö ymmärrä mitä loppuelämän seuraamuksia esimerkiksi monelle opiskelijalle aiheutuu siitä että oppilaitokset ovat kiinni ja kaikki on ollut jo pitkään etänä, tai että yksinäiset ovat vielä enemmän yksin. Nämä ovat myös todellinen ongelma ja syrjäyttää ihmisiä työmarkkinoilta, jolloin heidänkin kohdalla ongelma on ettei sitä elantoa tule välttämättä saamaan, edes tulevaisuudessa.

Jos vaikka lukisit ensin ajatuksella? Viittasin nimenomaan toistuvasti ihmisiin, joille se iso ongelma on vapaa-ajan huvitusten väheneminen tai se että töitä tehdään etänä. Missään en ole väittänyt, etteikö oppilaitosten kiinniolo ja normaalilla tavalla työelämään mukaanpääsy (esimerkiksi) olisi hyvin todellinen ongelma. 

Vierailija
995/1556 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksaa jaksaa painaa painaa!

Vierailija
996/1556 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

EVVK. Sain 2 Pfizer rokotetta ja minua eivät rajoitukset koske. Ryytykää maskeihinne ääliöt...

Vierailija
997/1556 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, kämppä ei ole se ainut "naru", joka pitänyt elämän syrjässä kiinni. Rahahuolet, kasvava velkataakka yms. on ollut vain se piste iin päälle. Jokaisella ihmisellä on jokin murtumiskohta, ja itselleni se on nyt ollut tämä. Totaaliseen uupumukseen ja täydelliseen, lamauttavaan yksinäisyyteen ei auta "mene lenkille/katso sarjoja" neuvot, vaikka hyvää niillä tarkoittaisikin. Joskus se jaksaminen vaan loppuu..

Itse aiheutettuja ongelmia.

Yleensä yksinäiseksi päätyvät ihmiset, jotka eivät ole kiinnostuneita muista ihmisistä. Vain oma napa kiinnostaa. Jos et ole kiinnostunut muista, eivät muutkaan ole kiinnostuneita sinusta. Hyvin yksinkertaista.

Sen sijaan että uliset ja vollotat itsekeskeisesti että kukaan ei muista sinua, mieti miten SINÄ voisit muistaa ja ilahduttaa MUITA!

Jeesus mikä idiootti! Mahtaa sulla elämä olla aika ankeera kun pitää palstoilla ilkeillä muulle ihmisille. Luitko yhtään ketjua eteenpäin/tajuatko että joskus ne vittuilut ja ilkeilyt tuntemattomienkin taholta on se viimeinen pisara esimerkiksi masentuneelle ihmiselle?

Täytyy ihmisen olla elänyt aika tynnyrissä, jollei ymmärrä että yksinäisyyteen vaikuttaa aika moni asia. Oma valinta se harvan kohdalla on.

Tai sitten ihminen vihdoin oivaltaa sen itsestäänselvyyden, että ystävyys ja sosiaaliset suhteet ovat vastavuoroisia.

Itse olen havainnut ihan empiirisesti että ylläoleva pitää paikkansa: monet yksinäiset tosiaan ovat sellaisia että heitä ei ollenkaan kiinnosta muiden kuulumiset tai muiden ilahduttaminen. Eivät osaa kysellä, eivät osaa olla aktiivisia kuuntelijoita, eivät osaa tarttua toisen kertomaan, vaan heistä paistaa kiinnostumattomuus. Eivät edes kohteliaisuudesta viitsi nähdä vaivaa että keskustelukumppani viihtyisi.

Ei tarvitse ihmetellä miksi ovat yksinäisiä. Suomessa näitä sosiaalisesti vammaisia hapannaamaisia puupökkelöitä riittää. Etenkin vanhemmissa sukupolvissa. Sosiaaliset taidot täysin hukassa! Ja sitten itketään ja ihmetellään ”kun olen niin yksinäinen”!

Vierailija
998/1556 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä maskia enkä myrkytä kehoani lisäaineilla 🤗

Vierailija
999/1556 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä maskia enkä myrkytä kehoani lisäaineilla 🤗

älä myöskään hae lääkäriltä apua kun haukot henkeä koronan takia. Jätetään nekin sairaalapaikat niille jotka haluaa pysyä hengissä ja tekee kaikkensa etteivät sairastu.

Vierailija
1000/1556 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vaikka lukisit ensin ajatuksella? Viittasin nimenomaan toistuvasti ihmisiin, joille se iso ongelma on vapaa-ajan huvitusten väheneminen tai se että töitä tehdään etänä. Missään en ole väittänyt, etteikö oppilaitosten kiinniolo ja normaalilla tavalla työelämään mukaanpääsy (esimerkiksi) olisi hyvin todellinen ongelma. 

Mutta kyllä se yksinäisyyskin tekee pahaa jälkeä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi