Ei tämä lopu ikinä, ei jaksa
Tässä nyt vuosi pitänyt jaksaa ja jaksaa. En enää kyllä jaksa.
Tajusin, että eihän tuolla hallituksella ole edes mitään suunnitelmaa koronavapaasta elämästä. Ne vaan puhuu sairaanhoidon kantokyvystä. Messukeskuskin voidaan ottaaa sairaalatilaksi. Ei ne edes ajattele että tämä virus olisi vuoden päästäkään pois.
Tämä paska jatkuu, kun ei edes yritetä tukahduttaa, vähän vaan koko ajan hillitään.
Kommentit (1556)
Ei niin, Harrysta ja Meghanista tullaan puhumaan vielä kolmesataa vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Ei, kämppä ei ole se ainut "naru", joka pitänyt elämän syrjässä kiinni. Rahahuolet, kasvava velkataakka yms. on ollut vain se piste iin päälle. Jokaisella ihmisellä on jokin murtumiskohta, ja itselleni se on nyt ollut tämä. Totaaliseen uupumukseen ja täydelliseen, lamauttavaan yksinäisyyteen ei auta "mene lenkille/katso sarjoja" neuvot, vaikka hyvää niillä tarkoittaisikin. Joskus se jaksaminen vaan loppuu..
Itse aiheutettuja ongelmia.
Yleensä yksinäiseksi päätyvät ihmiset, jotka eivät ole kiinnostuneita muista ihmisistä. Vain oma napa kiinnostaa. Jos et ole kiinnostunut muista, eivät muutkaan ole kiinnostuneita sinusta. Hyvin yksinkertaista.
Sen sijaan että uliset ja vollotat itsekeskeisesti että kukaan ei muista sinua, mieti miten SINÄ voisit muistaa ja ilahduttaa MUITA!
No, onneks se ei kaikkien elämään merkittävästi vaikuta.
Mikä lopu? Oletko kuullut kronasta?
Muilta osin ei olisi valittamista, mutta uusien ystävien ja seurustelukumppanien löytäminen on ihan mahdotonta, kun niitä ei ole entuudestaan. Muuta en elämääni enää kaipaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanaton kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heikoimmat alkavat murtua. Aikojen sivu vahvimmat ovat selvinneet kriiseistä paremmin
Höpö höpö. Toiset on ottanut alusta asti asian vakavasti ja eristäytyneet. He eivät enää jaksa. Tottakai ne jaksaa jotka on eläneet normaalisti koko ajan.
Ihmisillä on erilaisia elämäntyylejä. Itselläni ei ole muuttunut mikään muu kuin se, että käytän maskia töissä ja kaupassa käydessäni. Kädet olen osannut pestä ennen tätä koronaakin. Helppohan tässä on pysyä järjissään.
Oho! Et siis käy normaalioloissakaan kuntosalilla? Ryhmäliikuntatunneilla? Uimahallissa uimassa? Elokuvissa? Festareilla? Huvipuistoissa? Eläintarhoissa? Museoissa? Oopperassa? Olen sanaton!
Teetkö sinä mitään mikä ei maksa rahaa?
Mutta oikeasti, monet meistä tekevät noita asioita normaaliaikoina. Mutta ei me ahdistuta vaikka ei vuoteen olla käyty oopperassa tai huvipuistossa. Vähän tylsää on, mutta me ymmärretään että nyt on poikkeuksellinen aika joka ei sekään kestä ikuisesti. Sinne oopperaan ja kuntosalille ja kahvilaan ja eläintarhaan pääsee taas aikanaan. Olen puolestani sanaton siitä miten hauras nykyihmisten sopeutumiskyky on jos noiden maksullisten huvitusten tilapäinen puuttuminen laittaa koko mielenterveyden vaakalaudalle.
Samaa mieltä. Miten tuollaiset sopeutuis koskaan esimerkiksi työttömyyteen/köyhyyteen, vammautumiseen ja työkyvyttömyyteen, halvaantumiseen jne. Liian hyvälle ja helpolle opittu jos pieni pandemia vie mielenterveyden kokonaan.
Mitä sinäkin sössötät asioista joista et selvästi mitään ymmärrä! Olen työkyvytön ja osittain invalidi, ja todellakin kärsin näistä rajoitteista erittäin paljon. Tärkeimpiä toimintakykyni ylläpitäjiä ovat olleet kuvataideryhmä ja vesijumppa. Lisäksi rakastan museoissa ja konserteissa käymistä ja ystävien tapaamista.
Että mene kuule moralisoimaan muualle. Sinä vellipe*se et kestäisi minun elämääni kipuineen edes yhtä viikkoa, joten aivan turhaan lässytät.
Niin, enitenhän rajoitukset koskettavat niitä, joilta on viety elämästä oikeastaan kaikki. En itse ole invalidi, mutta kärsin erityyppisistä rajoitteista, ja elämästä katosivat koronan myötä kaikki vanhat rutiinit ja vapaa-ajan viettotavat. Myös sosiaaliset kontaktit katosivat etäilyn myötä lähes kokonaan. Ihmiset, jotka asuvat alueilla, joilla ei ole paljon rajoituksia tai joiden elämä on jatkunut lähes normaalina eivät pysty tätä ymmärtämään. Tottakai ymmärrän, että rajoitukset ovat tarpeellisia, mutta itselleni tämä vuosi on ainakin ollut vaikeaa aikaa.
Miksi? Mä asun Vantaalla, joka on kesästä lähtien ollut hyvänä kakkosena heti Helsingin jälkeen koronatilastoissa. Etäilyhän mahdollistaa juuri sen, että voi muodostaa muiden etäilijöiden kanssa koronakuplia Vai onko suurin osa aiemmista sosiaalisista kontakteistasi sellaisia, jotka jatkuvasti altistavat itsensä koronavirukselle esimerkiksi työssäkäynnin vuoksi?
Vuosi sitten ulkomailta palaavia kehotettiin pysymään 14 vrk omaehtoisessa karanteenissa ja tarkkailemaan mahdollisia oireitaan ennenkuin tapaavat muita ihmisiä. Miksi? Koska sen parin viikon aikana selvisi, olisiko itsellä tartunta vai ei. Omaehtoisessa karanteenissa on toinenkin etu eli se, että sen kahden viikon aikana ei voi saada tartuntaakaan. Nyt on monet eläneet omaehtoisessa karanteenissa jo kuukausia. Silti pelätään, että tartutettaisiin joku toinen, jos tavattaisiin. Miksi? Jos sulla ei ole koronavirusta, ethän sä sitä voi silloin toiseen tartuttakaan. Jos se toinenkin on elänyt samalla tavalla, mitä hän tartuttaisi sinuun? Koronaviruksen, jota hänellä ei ole?
On erittäin järkevää olla varovainen ja huolellinen. Mutta pelon ei kannata antaa mennä järjenkäytön edelle.
Lapsiperheellisillä ei kuplat oikein toimi vaikka kuinka olisi itse etätöissä ja varoisi kontakteja, pvkoti- ja koiluikäiset lapset puhkoo sen kuplan joka päivä. Ja tuttavilla sama.
Tää on ihan loistavaa aikaa. Olen sosiaalinen introvertti, ei tarvii ihmisten kanssa kokoontua mihinkään yhteen😊 Ei vanhempainiltoja, ei mitään ns pakollisia juhlia jne. Töissä saa olla mahdollisimman paljon etänä.
Minusta tässä näkee hyvin sen, miten monet ihmiset eivät pärjää rajoitettuna, vaikka kyseessä ei ole edes vakava kriisi. Ei oo nälänhätä, eikä sota tms. Kyllä tällainen pitäs ihmisten kestää, muttei näköjään kestä. On se näköjään heikoilla kantimilla nykyihminen, kun ei pääse kuntosalille, baariin, uimaan, kahville puhumaan soopaa jne., niin jo alkaa pää hajota. No, siipähän hajoilette.
Kun korona aikanaan helpottaa, niin aattelin heti alkuun olla ihan van vaikka muutaman viikon kotona.
Vierailija kirjoitti:
Tää on ihan loistavaa aikaa. Olen sosiaalinen introvertti, ei tarvii ihmisten kanssa kokoontua mihinkään yhteen😊 Ei vanhempainiltoja, ei mitään ns pakollisia juhlia jne. Töissä saa olla mahdollisimman paljon etänä.
Minusta tässä näkee hyvin sen, miten monet ihmiset eivät pärjää rajoitettuna, vaikka kyseessä ei ole edes vakava kriisi. Ei oo nälänhätä, eikä sota tms. Kyllä tällainen pitäs ihmisten kestää, muttei näköjään kestä. On se näköjään heikoilla kantimilla nykyihminen, kun ei pääse kuntosalille, baariin, uimaan, kahville puhumaan soopaa jne., niin jo alkaa pää hajota. No, siipähän hajoilette.
Kun korona aikanaan helpottaa, niin aattelin heti alkuun olla ihan van vaikka muutaman viikon kotona.
Ihan samaa mieltä: monet ovat turtuneet hyvinvointiyhteiskunnan suojissa eivätkä kestä edes tällaisia minimaalisia rajoituksia, vaikka jokainen meistä saa elää edelleen turvallisesti kodissaan ja edelleen joka päivä ruokaa.
Peronpuo kirjoitti:
Korona on aikamme vitsaus.
Ei ole. Aikamme vitsaus on nämä koronauskovaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, kämppä ei ole se ainut "naru", joka pitänyt elämän syrjässä kiinni. Rahahuolet, kasvava velkataakka yms. on ollut vain se piste iin päälle. Jokaisella ihmisellä on jokin murtumiskohta, ja itselleni se on nyt ollut tämä. Totaaliseen uupumukseen ja täydelliseen, lamauttavaan yksinäisyyteen ei auta "mene lenkille/katso sarjoja" neuvot, vaikka hyvää niillä tarkoittaisikin. Joskus se jaksaminen vaan loppuu..
Itse aiheutettuja ongelmia.
Yleensä yksinäiseksi päätyvät ihmiset, jotka eivät ole kiinnostuneita muista ihmisistä. Vain oma napa kiinnostaa. Jos et ole kiinnostunut muista, eivät muutkaan ole kiinnostuneita sinusta. Hyvin yksinkertaista.
Sen sijaan että uliset ja vollotat itsekeskeisesti että kukaan ei muista sinua, mieti miten SINÄ voisit muistaa ja ilahduttaa MUITA!
Jeesus mikä idiootti! Mahtaa sulla elämä olla aika ankeera kun pitää palstoilla ilkeillä muulle ihmisille. Luitko yhtään ketjua eteenpäin/tajuatko että joskus ne vittuilut ja ilkeilyt tuntemattomienkin taholta on se viimeinen pisara esimerkiksi masentuneelle ihmiselle?
Täytyy ihmisen olla elänyt aika tynnyrissä, jollei ymmärrä että yksinäisyyteen vaikuttaa aika moni asia. Oma valinta se harvan kohdalla on.
Miksi stressata yhden flunssan takia? Aina on ollut flunssaa, influenssaa.
Hiukan eri asia kuin rutto joka oikeasti tappoi.
Katsokaa tilastoja, kokonaiskuolleisuus ei ole noussut.
Uskotte mediaa joka kääntää kaiken niin että jos ei tajua, voi luulla että tämä on vakavaa.
Googlatkaa kuinka vanhukset ovat aina kuolleet, esim. influenssaan.
Kuolleiden mediaani-ikä on 84 v.
Itse koen, että kannattaa ennemmin keksiä niitä keinoja selviytyä ja nauttiakin tästä ajasta, kuin odottaa tämän loppumista. Uskon kyllä, että rokotteet auttavat ja sitä kautta elämä normalisoituu, mutta en ole liian toiveikas siitä, kuinka nopeasti se tapahtuu. Siksi, vaikka itseäkin nyt alkaa vähän tympäistä, niin yritän miettiä, mikä tässä minua häiritsee ja mikä siihen olisi avuksi. Minusta tuntuu, että elämässä on jotenkin tosi vähän sisältöä ja tosi vähän odotettavaa. Siksipä yritän keksiä sellaista tekemistä, mitä voin turvallisesti tehdä ja esimerkiksi oppia uusia asioita. Suunnittelen tiettyjen haaveiden toteuttamista, vaikken vielä niille aikataulua tiedäkään. Suunnittelen viikonlopulle kivaa tekemistä, joten viikonloppuakin on vielä kivempi odottaa. Onhan ne pieniä asioita, mutta ehkä tässä nyt korostuukin se mitä on aina toitotettu, että pitäisi olla kiitollinen pienistä asioista.
kadut täynnä ihmisiä ilman maskeja, lapin laskettelukeskukset täynnä porukkaa
siinä on syypäät; hedonismissaan rypevät ihmiset ja minä-tiedän-paremmin änkyrät ja salaliittoteoreetikot
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ottaa se pää pois sieltä ahterista ja hiukan miettiä asioita myös muiden kantilta. Se ettei korona ole vaikuttanut mitenkään juuri sinun elämääsi, tai korkeintaan positiivisesti, ei välttämättä päde kaikkien kohdalla. On ihmisiä jotka ovat menettäneet kaiken, eikä heitä silloin paljon lohduta "heikot sortuu,vahvat porskuttaa"- öyhötykset... Btw tuollaisten kommenttien heittäminen ketjuun, jossa oikeasti kirjoittelee kuilun reunalla olevia ihmisiä hakemassa vertaistukea, kertoo aika karua kieltä ko. öyhöttäjien mielenterveydestä ja empatiakyvystä...
"Korona-pandemia ei todellakaan ole kohdellut eri alojen työntekijöitä tasa-arvoisesti. Suurella osalla suomalaisista korona-epidemia ei ole vaikuttanut millään tavalla toimeentuloon, mutta osalta se on vienyt lähes kaiken, PAMin puheenjohtaja Annika Rönni-Sällinenkommentoi tiedotteessa."
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1054b5b8-979e-4fd5-bccf-30f859d6706eOn monelta työttömältä aikaisemminkin mennyt kaikki ja jäänyt paljon saamatta mitä muut saavat elämässä, mutta täällä palstoilla on vaan haukuttu.
Täällä haukutaan aina heikompaa. Toisaalta haluaisin nähdä missä elämäntilanteessa nuo palstan vaki-ilkkujat itse ovat. Epäilen, ettei sieltä takaa mitään elämässään menestyneitä yksilöitä löydy, vaikka hyvähän se on täällä anonyymiteetin turvin käydä muille pätemässä.
pahoin pelkään että täällä käy todella menestyneitä ihmisiä. Matematiikka on niin hyvin hallussa monilla, samoin monet omistavat useita asuntoja ja muuta sellaista. Jopa muualta kirjoitetaan. Minusta tuntuu että tänne on pesiytynyt menestyneiden joukko, ne sitten tykkää haukkua syrjäytyneitä kuten minä.
Vierailija kirjoitti:
kadut täynnä ihmisiä ilman maskeja, lapin laskettelukeskukset täynnä porukkaa
siinä on syypäät; hedonismissaan rypevät ihmiset ja minä-tiedän-paremmin änkyrät ja salaliittoteoreetikot
Ymmärrän jos harmittaa, ettet itse ole Lapissa, mutta esim. etelän hiihtolomaviikkoa siellä vietettiin niin vastuullisesti, ettei tautitilanne keikahtanut suuntaan jos toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ottaa se pää pois sieltä ahterista ja hiukan miettiä asioita myös muiden kantilta. Se ettei korona ole vaikuttanut mitenkään juuri sinun elämääsi, tai korkeintaan positiivisesti, ei välttämättä päde kaikkien kohdalla. On ihmisiä jotka ovat menettäneet kaiken, eikä heitä silloin paljon lohduta "heikot sortuu,vahvat porskuttaa"- öyhötykset... Btw tuollaisten kommenttien heittäminen ketjuun, jossa oikeasti kirjoittelee kuilun reunalla olevia ihmisiä hakemassa vertaistukea, kertoo aika karua kieltä ko. öyhöttäjien mielenterveydestä ja empatiakyvystä...
"Korona-pandemia ei todellakaan ole kohdellut eri alojen työntekijöitä tasa-arvoisesti. Suurella osalla suomalaisista korona-epidemia ei ole vaikuttanut millään tavalla toimeentuloon, mutta osalta se on vienyt lähes kaiken, PAMin puheenjohtaja Annika Rönni-Sällinenkommentoi tiedotteessa."
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1054b5b8-979e-4fd5-bccf-30f859d6706eOn monelta työttömältä aikaisemminkin mennyt kaikki ja jäänyt paljon saamatta mitä muut saavat elämässä, mutta täällä palstoilla on vaan haukuttu.
Täällä haukutaan aina heikompaa. Toisaalta haluaisin nähdä missä elämäntilanteessa nuo palstan vaki-ilkkujat itse ovat. Epäilen, ettei sieltä takaa mitään elämässään menestyneitä yksilöitä löydy, vaikka hyvähän se on täällä anonyymiteetin turvin käydä muille pätemässä.
pahoin pelkään että täällä käy todella menestyneitä ihmisiä. Matematiikka on niin hyvin hallussa monilla, samoin monet omistavat useita asuntoja ja muuta sellaista. Jopa muualta kirjoitetaan. Minusta tuntuu että tänne on pesiytynyt menestyneiden joukko, ne sitten tykkää haukkua syrjäytyneitä kuten minä.
Tsemppiä, sä olet hyvä, jos joku leveillee tai ilkeilee hyväosaisuudellaan, sillä on joku muu kipu sisällä.
Tämä korona pienentää elinpiiriä. Tekee mieli ulkomaille lähinnä Italiaan. Täytyy odottaa aikaa parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi stressata yhden flunssan takia? Aina on ollut flunssaa, influenssaa.
Hiukan eri asia kuin rutto joka oikeasti tappoi.
Katsokaa tilastoja, kokonaiskuolleisuus ei ole noussut.
Uskotte mediaa joka kääntää kaiken niin että jos ei tajua, voi luulla että tämä on vakavaa.
Googlatkaa kuinka vanhukset ovat aina kuolleet, esim. influenssaan.
Kuolleiden mediaani-ikä on 84 v.
Yhdysvalloissa pahimpina vuosina influenssaan kuolee alle 40 000 ihmistä. Nyt vuodessa koronaan on kuollut 525 000 henkeä. Mistä sinä puhut?
Suomessa rajoitukset ovat vähentäneet kuolleisuutta (ja nyt rokotukset)