Anne ei ole käynyt missään vuoteen, ei edes kaupassa
Kommentit (371)
Toisaalta ymmärrän henkilöä, yrittäkää ymmärtää että psyykessä saattaa olla jotain häikkää, neurooseja jne ja tämä tilanne nyt laukaisi kaiken. Itsekin pelkään, mun ongelma on pöpö/virus kammo mutta yritän pistää sille kampoihin koska eihän siitä tulis yhtään mitään jos koko elämä olisi yhtä pelkoa, pelkäät siis vaikka kökötät yksin kämpässäsi valot pois.
Itse olin juuri todella pahasti sairaana operaatioissa sairaalassa täällä pk-seudulla, tiedätte että korona on pahana. Mutta kummallisesti, en pelännyt koronaa osastolla ollessani.
Siitä voidaan toki vääntää onko liian voimakas pelkotila mielenteevrysongelma vai ei. Ainakin se altistaa mieleneterveyden häiriöille (masennus, ahdistushäiriö, paniikki).
Vierailija kirjoitti:
Onpa surullinen juttu. Niin nuori ihminen vielä, että esikoinenkin kirjoittanut ylioppilaaksi vasta viime keväänä, ja silti eristäytynyt kaikesta eikä pidä edes ystäviinsä mitään yhteyttä vedoten siihen, ettei ole älypuhelinta. Järjettömän yksinäisiä ja ankeita vuosia tiedossa hänelle tuota menoa.
Veikkaisin köyhäksi, joka joutuu miettimään tarkkaan mihin rahansa käyttää ja on siksi jättänyt älypuhelimenkin hankkimatta. Näyttäisi asuvan jossain landella, jossa ei pärjää ilman omaa autoa vaikka siihen ei oikeasti olisi varaa.
Kirjoitteleehan tällekin palstalle ihmisiä, jotka ovat eläneet kammiossaan jo yli vuoden ajan, tapaamatta ketään, seuranaan vain netti ja pelko..
Surullista.
Vierailija kirjoitti:
Toinen epärealistinen ajatus on, että Annen mies käy kaupassa. Tosin jutussa ei kerrota, millä tavoin Annen mies suojautuu kauppareissuillaan koronavirukselta. Voihan olla, että mies käyttää ffp3-hengityssuojainta. Anne itse ei ilmeisesti keuhkosairauksiensa vuoksi pysty sellaista käyttämään ja sen vuoksi mies hoitaa kauppareissut. Jos taas mies käyttää vain jotain kirurginmaskia, miehen mahdollisuus tuoda kauppareissulta virus kotiin on lähes yhtä suuri kuin jos Anne kävisi itse kaupassa. Jos tuntisin Annen, ehdottaisin hänelle, että hankkisi muutamia eri mallisia hengityssuojaimia ja kokeilisi niitä kotona. Kuulun itsekin riskiryhmään mm astman vuoksi (tosin keuhkoahtaumatautia mulla ei ole, mutta on esimerkiksi sydämen vajaatoiminta) ja mä pystyn käyttämään ulosvirtausventtilillä varustettua hengityssuojainta jonkin aikaa. Esimerkiksi silloin, kun joudun käymään labrassa ja lääkärissä. Voisin käyttää muulloinkin, mutta ei täällä pääkaupunkiseudulla ole tällä hetkellä avoinna mitään sellaisia paikkoja, joihin ilman pandemiaakaan kiinnostaisi mennä.
Maskin tehtävä on suojata muita, ei itseä. Sinun koronasi hyökkää muiden kimppuun sen ulosvirtausventtiilin kautta. Sinun on laitettava siihen päälle kangasmaski vähintäänkin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa surullinen juttu. Niin nuori ihminen vielä, että esikoinenkin kirjoittanut ylioppilaaksi vasta viime keväänä, ja silti eristäytynyt kaikesta eikä pidä edes ystäviinsä mitään yhteyttä vedoten siihen, ettei ole älypuhelinta. Järjettömän yksinäisiä ja ankeita vuosia tiedossa hänelle tuota menoa.
Veikkaisin köyhäksi, joka joutuu miettimään tarkkaan mihin rahansa käyttää ja on siksi jättänyt älypuhelimenkin hankkimatta. Näyttäisi asuvan jossain landella, jossa ei pärjää ilman omaa autoa vaikka siihen ei oikeasti olisi varaa.
Todennäköisesti joo sitäkin, kun jutussa ei ainakaan työnteosta mainita sanallakaan.
Jokainen tuntee varmaan vastaavia tapauksia, eli pelko on mennyt ihan överiksi. Mä olen seurannut somessa yhtä naista, joka on nyt vuoden räyhännyt ihmisille ja jauhanut ihan koko ajan viruksesta. On hautonut koko perheenkin neljän seinän sisälle ja on kovin tyytyväinen kun teinitkin on täysin passiivisia. Tuosta on hirveän pitkä matka normaaliin työkykyyn ja siihen että nuoret on opiskelukunnossa tulevaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen epärealistinen ajatus on, että Annen mies käy kaupassa. Tosin jutussa ei kerrota, millä tavoin Annen mies suojautuu kauppareissuillaan koronavirukselta. Voihan olla, että mies käyttää ffp3-hengityssuojainta. Anne itse ei ilmeisesti keuhkosairauksiensa vuoksi pysty sellaista käyttämään ja sen vuoksi mies hoitaa kauppareissut. Jos taas mies käyttää vain jotain kirurginmaskia, miehen mahdollisuus tuoda kauppareissulta virus kotiin on lähes yhtä suuri kuin jos Anne kävisi itse kaupassa. Jos tuntisin Annen, ehdottaisin hänelle, että hankkisi muutamia eri mallisia hengityssuojaimia ja kokeilisi niitä kotona. Kuulun itsekin riskiryhmään mm astman vuoksi (tosin keuhkoahtaumatautia mulla ei ole, mutta on esimerkiksi sydämen vajaatoiminta) ja mä pystyn käyttämään ulosvirtausventtilillä varustettua hengityssuojainta jonkin aikaa. Esimerkiksi silloin, kun joudun käymään labrassa ja lääkärissä. Voisin käyttää muulloinkin, mutta ei täällä pääkaupunkiseudulla ole tällä hetkellä avoinna mitään sellaisia paikkoja, joihin ilman pandemiaakaan kiinnostaisi mennä.
Maskin tehtävä on suojata muita, ei itseä. Sinun koronasi hyökkää muiden kimppuun sen ulosvirtausventtiilin kautta. Sinun on laitettava siihen päälle kangasmaski vähintäänkin!
Ei vaan sen harvan kerran, kun käyn labrassa ja lääkärissä, suojaan itseni. Ja kun olen suojannut itseni, mulla ei ole virusta, jonka voisin tartuttaa muihin.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitteleehan tällekin palstalle ihmisiä, jotka ovat eläneet kammiossaan jo yli vuoden ajan, tapaamatta ketään, seuranaan vain netti ja pelko..
Surullista.
Onhan niillä mennyt liikuntakykykin siinä kököttäessä. Monet nuoremmatkin ihmiset pelkää jopa ulkona kävelemistä.
Mielenvikainen ja pahanee vain. Tuo ihminen on lopunikää talonsa vanki
Pimee ihminen. Flunssa ei ole rutto.
Jotkut luulee että se on kaikilla ja että se sitten tarttuu välittömästi kun jossain käy.
Jos on noin eristynyt, niin eikö sitä omaa äitiä voisi vaikka käydä katsomassa? Korona on vaan introverttien tekosyy olla tapaamatta ketään...
Ei tarvitse edes lukea artikkelia kun tietää, että joko kyseessä on todella sairas henilö tai mt-ongelmainen.
ellei muuten ala käymään niin laittaa kunnolla hiivaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä ole ihan kaikki muumit laaksossa. Jos kerran elää täysin karanteenissa niin miksei voi tavata äitiään? Eikä koronanpelko ole syy olla olematta aktiivinen omassa kodissaan. Masennuslääkitys ja terapia etänä voisi auttaa.
Kuvasta päätellen yksi ainakin karannut.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tuossa ei ole enää suurin huolenaihe korona, keuhkoahtauma ja astma.
Keuhkoahtautumatauti on ku hidas itsemurha.
Vierailija kirjoitti:
ellei muuten ala käymään niin laittaa kunnolla hiivaa.
Ehkä sieltä aivoista tai jostain puuttuu sokeri. Pelkkää hiivamönjää.
Olen 1.riskiryhmäläinen ja paljon nuorempi kuin tämä Anne. Asun pk-seudulla, enkä silti eristäydy noin paljoa.
Olen sikäli onnekas, että olen voinut koko korona-ajan tehdä työt etänä ja täällä kauppakassi palvelut toimivat hyvin, joten saan tilattua ruuat kotiin.
Ihmisiä en vuoteen ole paljoa nähnyt, mutta jos olen nähnyt niin ulkona turvavälein. Käyn joka päivä lenkillä.
Jos asuisin jossain pienemmällä paikkakunnalla, jossa koronaa ei juurikaan ole, en eristäytyisi näin paljoa.
Nyt teen kaikkeni, että välttyisin koronalta. Rokotteen olen saanut ja vielä täytyy jaksaa eristäytyä.
Kertaakaan en ole itkenyt ja pelännyt hysteerisesti koronaa, tuollainen ei ole yksinkertaisesti normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sääliksi käy esikoinen, jonka lakkiaiset jäi juhlimatta.
Monella jäi lakkiaiset viime kesänä juhlimatta, osalle se oli jopa helpotus.
Minä sain hyvän syyn olla järjestämättä 50v juhlia ja se oli koronavuodessa parasta.
Kaikki me tassa ollaan menetetty ei pelkastaan Anne itse. Oli asia sitten lakkiaiset tai mika muu. Kaikki olemme samassa veneessa ja ainut mika tahan asiaan auttaa on yhteisollisyys. Naapurit ja lahimmaiset ovat ne asiat, jotka auttavat eteenpain eika valittaminen ja pelkaaminen.