Anne ei ole käynyt missään vuoteen, ei edes kaupassa
Kommentit (371)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mieheni serkku on lääkäri. Hänkin sanoi, että minun kannattaisi nyt pitää huolta itsestäni."
Noin tuossa jutussa lukee. Ei se miehen serkku ole mitään tuollaista "määrännyt", että pitäisi istua vain neljän seinän sisällä vuoden ajan itkemässä.
Oikeasti keuhkot voi paremmin kun käy ulkona kävelemässä. Heillä okt, voi kävellä vaikka taloa ympäri 10 kertaa päivässä. Auttaa myös mielialaan.
Se, että hän sanoo "en ole käynyt missään", luultavasti tarkoittaa, ettei ole käynyt missään, missä on muita ihmisiä. Ei sitä, etteikö hän olisi talonsa ulko-ovesta välillä poistunut. Näin ainakin itse ymmärsin asian. Kävelystä, hiihtämisestä, pihalla oleskelusta, tms. ei maininnut mitään.
Mainitsi, että siemenistä kasvattamiensa kesäkukkien taimet jäivät istuttamatta, ei siis ole touhunnut pihalla. Sormet menneet sellaisiksi, ettei voi soittaa harmonikkaa tai neuloa. Hänen perussairautensa eivät vaikuta sormiin, onko koronapelko vienyt niiden(kin) toimintakyvyn?
Kaikki harrastukset, joista aikaisemmin on nauttinut, ovat jääneet. Valitettavasti myös minä epäilen mt-ongelmia tai koko artikkeli on puutaheinää/ julkisuushakuisuutta. Toivottavasti lankomieslääkäri puhuu Annelle järkeä tuon artikkelin luettuaan.
Laihtuminen vaatii mielenlujuutta ja energiaa, elämäntilanteen pitää on sellainen, että jaksaa olla systemaattinen ja ei ole muita ongelmia.
Se vaatii vakaan elämäntilanteen ja kovaa tahtoa ja motiivia.
Jos energia jo on muutenkin vähissä, elämänhallinta ja elämänilo hukassa, masennusta ja muuta ongelmaa ei edes kannata ajatella laihtumista.
Se ei onnistu ja vain lisää stressiä ja masennusta.
Helppoa sanoa, että miksei se vain laihduta. Jos edes pienet kotityöt tai ennen mukavat harrastukset ei onnistu niin miten sitten laihdutus.
No helppoahan se on elää noin kun asuu omakotitalossa, jossa tilaa ja oma piha ja mies käy kaupassa yms. On kuitenkin yhteydessä poikiinsa ja äitiinsä, joten ei sinänsä tarvitse kärsiä yksinäisyydestäkään. Kaikilla ei ole noin onnekasta tai mahdollisuutta vetäytyä omiin oloihin, vaikkakin ei hänen toimintansa ihan normaalilta vaikutaan.
Onko panikoinut joka vuosi influenssaa samalla tavalla? Nimittäin ei se korona mikään Musta Surma ole influenssan rinnalla, samaa kaliiperia.
Suhteellisuudentaju on niin vaikea laji. Tautia väheksymättä.
No NYT on kyseessä ihan oikea koronahysteerikko. Tuo menee jo naurettavuuksiin. Itse kuitenkin joudun käymään töissä joka päivä ja itsekin kuulun riskiryhmään. Ja kyllä tapaan äitiänikin, tosin harvemmin kuin ennen jolloin ramppasin siellä harvase päivä. Korona on tullut jäädäkseen ja on vain ajan kyse koska me jokainen se saadaan. Rokote voi auttaa, mutta sekin lähinnä vain lieventää oireita, koska ei vielä ole tarpeeksi hyviä rokotteita. Tämän asian kanssa on vaan elettävä nyt. Jos ei pää kestä, kannattaa mennä juttelemaan johonkin ja mahdollisesti hommata joku masennuslääkitys.
Yks hyvä vinkki on kaikille helposti ahdistuville, että älä lue aiheesta kertovia uutisia. Itsellänikin on jotkut aiheet sellaisia, etten kykene lukemaan niistä mitään ilman että menee pönttö sekaisin. Eikä siinä ole mitään väärää. Omaa mielenterveyttä saa ja pitää suojella. Auttaa voi eri tahoja antamalla vaikka rahaa hyväntekeväisyyteen, mutta ei tarvitse omaa mielenterveyttään sotkea nuuskimalla kaikki ahdistavat uutiset, jos ei niitä kestä.
Kun minä olen sanonut olleeni kotona vuoden tapaamatta ketään, niin tällä palstalla ei ole uskottu.
Vierailija kirjoitti:
Onko panikoinut joka vuosi influenssaa samalla tavalla? Nimittäin ei se korona mikään Musta Surma ole influenssan rinnalla, samaa kaliiperia.
Kyllä koronassa on paljon laajemmat ja pitkäkestoisemmat oireet kuin perus inluenssassa. Ei se silti tarkoita, että pitää hysterisoida. Varsinkin jos muutenkin saa olla vaan kotona niin silloinhan olet etuoikeutettu meihin verrattuna, jotka käydään töissä. Joten sitä voisi ajatella sillä tavalla positiiviselta kannalta, että jos saat olla kotona niin sinähän olet turvassa!
Uskokaa jo- Anne haluaa olla rauhassa!
Öitä mammat ^^
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mieheni serkku on lääkäri. Hänkin sanoi, että minun kannattaisi nyt pitää huolta itsestäni."
Noin tuossa jutussa lukee. Ei se miehen serkku ole mitään tuollaista "määrännyt", että pitäisi istua vain neljän seinän sisällä vuoden ajan itkemässä.
Oikeasti keuhkot voi paremmin kun käy ulkona kävelemässä. Heillä okt, voi kävellä vaikka taloa ympäri 10 kertaa päivässä. Auttaa myös mielialaan.
Se, että hän sanoo "en ole käynyt missään", luultavasti tarkoittaa, ettei ole käynyt missään, missä on muita ihmisiä. Ei sitä, etteikö hän olisi talonsa ulko-ovesta välillä poistunut. Näin ainakin itse ymmärsin asian. Kävelystä, hiihtämisestä, pihalla oleskelusta, tms. ei maininnut mitään.
Mainitsi, että siemenistä kasvattamiensa kesäkukkien taimet jäivät istuttamatta, ei siis ole touhunnut pihalla. Sormet menneet sellaisiksi, ettei voi soittaa harmonikkaa tai neuloa. Hänen perussairautensa eivät vaikuta sormiin, onko koronapelko vienyt niiden(kin) toimintakyvyn?
Kaikki harrastukset, joista aikaisemmin on nauttinut, ovat jääneet. Valitettavasti myös minä epäilen mt-ongelmia tai koko artikkeli on puutaheinää/ julkisuushakuisuutta. Toivottavasti lankomieslääkäri puhuu Annelle järkeä tuon artikkelin luettuaan.
Ei hän kai missään väittänyt, että sormet ovat koronapelon takia huonossa kunnossa? Monella tulee nivelongelmia iän myötä. Jos on aiemmin harrastanut paljon käsillään/sormillaan, ihan normaalia että jossain vaiheessa joutuu luopumaan kyseisistä harrastuksista. Harmillista tietenkin.
Hän myös sanoo "Omakotitalossa on silti hyvä olla. On sentään piha." Eikö siitä voi päätellä, että hän viettää aikaa pihalla, vaikka ne taimet jäivätkin istuttamatta?
Ja jos hän onkin vaikka masentunut, niin mitä sitten? Seko on hyväksyttävä syy hyökätä täällä porukalla hänen kimppuunsa? Mitä luulet, auttaako tämä keskustelu jotenkin Annea?
Suomi todella on kiusaajien maa. Etsitään heikoin lenkki ja kimppuun vaan kuin hyeenat. Hyi.
Ups, korjaus edelliseen viestiin: sekö, ei seko...
Niin tuollaiset Annet ja muut on vaikea kiskoa koronan jälkeen tuottaviksi yhteiskunnan jäseniksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007843771.html
Perheenäiti toivoo että pikku lapsille olisi maskipakko ja että kaikki laitetaan kiinni
Perheenäiti, joka on itse diagnosoinut itsensä ja miehensä riskiryhmään.
Totta. Heidän riskinsä on lihavuus, ja samaan hengenvetoon myöntävät, etteivät oikeasti kuulu "tiukimpaan riskiryhmäluokitukseen" ja vielä jatkavat, että "laihtuminen ei niin vain tapahdu".
Korona-aikaa on eletty nyt aika tarkalleen vuosi. Jos ylipaino oikeasti huolettaisi, niin erittäin kohtuullisella tahdilla puoli kiloa per viikko olisi pudonnut jo 26 kiloa per nenä. Ei oltaisi enää riskiryhmää. Mutta kun "laihtuminen ei niin vaan tapahdu", kivempi syyllistää muita ihmisiä ja kiusata lapsiaankin mm. omaehtoisella harrastuskaranteenilla.
Mistäs noiden laihduttamisista tietää? Ystäväni alkoi laihduttaa heti, oli ainakin vielä jouluna riskirthmäö, vaikka selvästi pienentynyt. Minulla taas korona laukaisi vanhat syömishäiriöt ja kiloja tullut lisää kahdeksan.
Sitä paitsi riskiryhmän raja on BMI 40, harva siihen yltää. En itsekään.
Anne parka, sinne mökkinsä nurkkiin jäänyt itkemään. Miksi? Liikkua saa, laittaisi sitten kasvoilleen kunnon suojat ja huolehtisi turvaväleistä.
Ai niin, mutta suojia / kasvomaskia ei voi käyttää kun on astma ja copd.
Tuskin kukaan lääkäri on sanonut, että jää kotiin seuraaviksi vuosiksi.
Korona on ollut tälle naiselle hyvä tekosyy jäädä kotiin, olla tekemättä mitään. Näitä Annen kaltaisia on muitakin. Kun Annen lähipiiri pyörii kylillä normaalisti.
Huomionhakuisuutta ja raskasta lähipiirille.
Mitähän mies ja lapset ovat tuosta toiminnasta tuumailleet ja nyt vielä tätä järjettömyyttä on iltapäivälehtien sivuilla tuota esiin koko kansakunnalle. Myötähäpeä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan varovasti kysyn, että te kaikki jotka kauhistelette noita haastateltuja ja heidän eristäytymistään, miten se nyt on teiltä pois? Miten se ottaa niin voimille ja miksi pitää esittää arvioita ihmisten mielenterveydestä?
Ymmärrän hitusen paremmin koronadenialistien julkisen arvostelun täällä, he kun voivat riskeerata muiden terveyden ja jopa hengen välinpitämättömyydellään.
Mutta nuo haastatellut ihmiset eivät aiheuta mitään ongelmaa kenellekkään muulle kuin korkeintaan itselleen. Miten olisi myötätunto ja hienotunteisuus?
Varsinkin kun joka tuutista lääkärit ja asiantuntijat korostavat riskiryhmien velvollisuutta varoa/eristäytyä, ettei tehojen kuormitus kasvaisi. Riskiryhmät kun sinne paljon keskimääräistä todennäköisemmin joutuvat. Sitten kun riskiryhmäläiset eristäytyvät, niin täällä kymmenet ihmiset nillittävät miten "Pitäisi elää ihan normaalisti ja on kyllä mielenterveysongelmaisia".
Mun puoliso on riskiryhmää ja mä tapaan työssäni pahimmillaan satoja ihmisiä päivässä lähikontakteissa jotka ei ole aina kovin lyhyitä, kyllä ahdistaa ja mielellään eristäytyisin ihan täysin, kuten nuo haastetellut jos vaan olisi mahdollista. Rokotteet kuitenkin tulossa kohta, niin onhan se tosi surullista, jos sen koronan ehtii riskiryhmäläinen tässä välissä saada.
Kuvitteletko oikeasti, että täydellisen eristäytymisen ja normaalin elämän välillä ei ole mitään?
Eiköhän useimmat ymmärrä oikein hyvin, että riskiryhmäläisten kannattaa rajoittaa elämäänsä. Kyse on siitä, kuinka paljon sitä voi rajoittaa ilman että mennään liiallisuuksiin. Ei ole tervettä eristäytyä kotiinsa ja kieltäytyä tapaamasta läheisiään kokonaisen vuoden ajan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se lihaville on. Lihavien riski koronan kohdalla on valtava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007843771.html
Perheenäiti toivoo että pikku lapsille olisi maskipakko ja että kaikki laitetaan kiinni
Perheenäiti, joka on itse diagnosoinut itsensä ja miehensä riskiryhmään.
Totta. Heidän riskinsä on lihavuus, ja samaan hengenvetoon myöntävät, etteivät oikeasti kuulu "tiukimpaan riskiryhmäluokitukseen" ja vielä jatkavat, että "laihtuminen ei niin vain tapahdu".
Korona-aikaa on eletty nyt aika tarkalleen vuosi. Jos ylipaino oikeasti huolettaisi, niin erittäin kohtuullisella tahdilla puoli kiloa per viikko olisi pudonnut jo 26 kiloa per nenä. Ei oltaisi enää riskiryhmää. Mutta kun "laihtuminen ei niin vaan tapahdu", kivempi syyllistää muita ihmisiä ja kiusata lapsiaankin mm. omaehtoisella harrastuskaranteenilla.
Mistäs noiden laihduttamisista tietää? Ystäväni alkoi laihduttaa heti, oli ainakin vielä jouluna riskirthmäö, vaikka selvästi pienentynyt. Minulla taas korona laukaisi vanhat syömishäiriöt ja kiloja tullut lisää kahdeksan.
Sitä paitsi riskiryhmän raja on BMI 40, harva siihen yltää. En itsekään.
Riskiryhmän BMI raja on 25 ja jo BMI 30 tarkoittaa, että korona on sulle kohtalokas.
Nuoren taksikuskin kertomus oli varsin tervepäinen ja samaistuttava. Hän jatkaa työssäkäyntiä, vaikka riskit pelottavatkin. Vanha harmonikkataiteilijakin oli symppis. Varmasti kamala pudotus vireästä keikkailijasta neljän seinän sisällä kököttäjäksi.
Sen sijaan ne nuoret vanhemmat ja Anne olivat vähän ylihysteerisiä. Laihduttaminen olisi muutenkin terveyden kannalta hyvä, ei vain koronaa ajatellen.