Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin äidin huutaminen

Vierailija
05.03.2021 |

Uuden naapurin perheen äiti huutaa aivan järkyn kovaa n. 7v ja 5v lapsille. Ihan kuin armeijassa olisi. Miehen ääntä ei kuulu vaikka sellainen siellä kyllä asuu.

Olen miettinyt peliin puuttumista jollain tavalla mutta millä? Lasu suorilta vai uskaltaako lähteä juttelemaan tuollaiselle sekopäälle?

Jos minä aikuisena jännitän kanssakäymistä niin entäs hänen lapset? Myös meillä on kaksi lasta, ekaluokkalainen ja kuusi vuotias niin arvatkaa riipaiseeko omaa sydäntä tuollainen raivoava akka.

Melkoiset keuhkot on kun valehtelematta joka päivä huutaa kuin hullu ja tässä talossa on jopa ihan hyvä äänieristys.
Kuuluu rappuun ihan selvästi tuo huuto niin ettei varmasti ole epäselvää kenellekään millainen tuo uusi naapuri on. Pakko kyllä tehdä jotain.

Kommentit (147)

Vierailija
21/147 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuukohan tämä mölytoosa laitilassa? 😂

Vierailija
22/147 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kanssa kerrostalonaapurissa äiti huutaa n.5-vuotiaalle pikkupojalle niin, että kuuluu seinien läpi. Jostain syystä isä pystyy kommunikoimaan lapsen kanssa sivistyneesti.

Voihan olla niinkin että isä on välinpitämätön tai paljon poissa ja lapsesta huolehtiminen jää enemmän äidin vastuulle, mikä sitten on äidille raskaampaa ja hermot menee. Ehkä isä jättää äidin yksin hankalan lapsen armoille. Ei näistä voi aina tietää. Helposti aina syyllistetään ensimmäisenä äitiä eikä isässä tietenkään ole mitään vikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/147 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 luvunlapsi kirjoitti:

Minun lapsuudessa (50 luvulla) meille ei huudettu mutta aina toteltiin ilman huutoa.

No nyt ei ollut kyse mistään 70 vuotta sitten tapahtuneesta. 50-luvulla on varmaan monessa muussakin asiassa ollut aika eri meininki. Ei liity tähän mitenkään 50-luvun lapset.

Vierailija
24/147 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No toiset perheet on äänekkäämpiä. Itse olin ennen myös tosi hiljainen ja pidättyväinen. Niin oli meidän lapsuuden kodissa. Tärkeintä aina ettei naapurit kuule.

Nykyään kyllä annan kuulua jos on aihetta. Joskus on päiviä kun tulee korotettua ääntä useammin. Joskus sit taas ei huudeta ollenkaan. Myös lapset huutaa ja tuulettelee tunteitaan enkä estä sitä. Etenkin kuopus osaa olla tosi teatraalinen, huutelee huoneessaan kaikenlaista suoraan sanottuna sontaa, kuten “äiti pilaat mun elämääääään!!!!”. Joka päivä meillä myös sanotaan että rakastetaan, halitaan, pyydetään anteeksi (myös Minä pyydän), ollaan yhdessä, touhuillaan sisällä ja pihalla. Jos naapurit ei näe tai kuule kuin huutamisen niin se on sit voivoi. Ja kyllä mekin naapureistä häiriinnytään aika ajois, se on osa kerrostaloelämää.

Vierailija
25/147 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita heippalappu ja laita alaoveen kaikkien nähtäville ja pudota myös huutajan postiluukusta.

Teksti voisi olla tällainen

Hei naapuri, huutosi lapsillesi kuuluu koko talon asukkaille.

Kasvatuskeinosi eivät ole kunnossa, hae apua.

Jos huuto ei lopu, me naapurit teemme lastensuojeluilmoituksen.

Vierailija
26/147 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneekö siinä kuulo?   Jos liikaa desibelejä niin poliisit voisi kantaa putkaan vähintään mokoman akan.

Vierailija
27/147 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin sortunut huutamiseen vaikka se ei johda mihinkään positiiviseen.

Temperamentit ovat erilaisia jo lapsuudessa ja se säilyy läpi elämän.

Teinin kanssa tuli yhteenottoja joissa korotin ääntäni.

Hain itse apua teinille joka oli todella haastava. Terapiaa ja perheenäkin oli tapaamisia.

Onneksi lapset ovat jo aikuisia, heihin on hyvät välit.

Vierailija
28/147 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoita heippalappu ja laita alaoveen kaikkien nähtäville ja pudota myös huutajan postiluukusta.

Teksti voisi olla tällainen

Hei naapuri, huutosi lapsillesi kuuluu koko talon asukkaille.

Kasvatuskeinosi eivät ole kunnossa, hae apua.

Jos huuto ei lopu, me naapurit teemme lastensuojeluilmoituksen.

Tossa kohdissa kannattaa mennä koputtamaan oveen ja huutaa tuo oikeen kovaa sille akalle että uppoaa varmasti kaaliin se.

Vierailija
29/147 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahden lapsen huostaanotto maksaa teidän kunnalle jopa miljoona euroa vuodessa. Eli kannattaa miettiä vähintään kahdesti ennen kuin tekee sen lasun.

Lastensuojeluilmoitus ei tarkoita sitä, että lapset otetaan huostaan. Jos jokaisesta lasu-ilmoituksesta huostaanotto napsahtaisi, niin olisipa melkoiset sijoitusluvut.

Vierailija
30/147 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kurittaa ei saa, niin ainoa vaihtoehto on huutaa jos lapsi ei tottele normaalia puhetta.

Kaikki kuritus ei ole kiellettyä. Vain kipua tuottava ruumiillinen kuritus on kielletty.

Jos lapselta haluaa luulot pois niin se onnistuu täysin laillisesti nykyisinkin.

Vierailija
31/147 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahden lapsen huostaanotto maksaa teidän kunnalle jopa miljoona euroa vuodessa. Eli kannattaa miettiä vähintään kahdesti ennen kuin tekee sen lasun.

Lastensuojeluilmoitus ei tarkoita sitä, että lapset otetaan huostaan. Jos jokaisesta lasu-ilmoituksesta huostaanotto napsahtaisi, niin olisipa melkoiset sijoitusluvut.

Huostaanotto on ainoa pakkokeino joka sossuilla on käytettävissä. Esim. perhetyöntekijän käynteihin ja kuulusteluihin sosiaalivirastossa ei ole pakko suostua.

Vierailija
32/147 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän naapurin äiti huutaa myös lapsilleen ja lapset huutavat takaisin, kuuluu meille vaikka omakotitalot niin ihmettelen kuinka paljon huudetaan niin ettei kuulu. Sitten kun jutellaan lasten kasvatuksesta ovat hänen mielestään lapsensa älyttömän rauhallisia ja kilttejä, joskus ihan kysyin eivätkö koskaan huuda tai sano vastaan niin kuulemma ei. Ihme touhua, ei ilmeisesti tajua että karjuvat niin kovaa kaikki.

Vierailija
33/147 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita poliisille

Vierailija
34/147 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli vastaavaa kun olin äärettömän stressaantunut ja ihan loppu. Kun sanominen sata kertaa ei auta niin äänen korottamisella oli parempi vaikutus. Tosin se meni yli ja kun itse siihen tottuu niin sitä ei edes itse huomaa mutta ulkopuolisista voi kuulostaa kamalalta. Sitten hain ja sain apua, nykyään on hyvä lääkitys ahdistuneisuushäiriööni. Kun on ottanut Xanaxia niin kummasti sitä pysyy rauhallisena ja lempeänä lasten kanssa vaikka tilanne olisi muuten sama. Tuolla lailla jatkuvasti reagoivalla on todennäköisesti joitain ongemia taustalla, ahdistusta, masennusta tai uupumusta.

Vierailija
35/147 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju ja palsta on täynnä huutavia hulluja äitejä. Luuletko tosissaan saavasi täältä jotain lapsen edun huomioivia vastauksia? Olisit edes vaihtanut äidin isäksi aloituksessa, niin ihmisiä kiinnostais ja tulis turvakodin numeroita ym. Äiti on suojeluobjekti, äidin mieltä ei saa pahoittaa, äitiä ei saa syyllistää, äidillä vaan on niin rankkaa aina... jne. Etkö ole jo oppinut?

36/147 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

50 luvunlapsi kirjoitti:

Minun lapsuudessa (50 luvulla) meille ei huudettu mutta aina toteltiin ilman huutoa.

No nyt ei ollut kyse mistään 70 vuotta sitten tapahtuneesta. 50-luvulla on varmaan monessa muussakin asiassa ollut aika eri meininki. Ei liity tähän mitenkään 50-luvun lapset.

Samanlaisia lapset olivat ennenkin, ei ollut nykymenon kaltaisia ongelmia.

Vierailija
37/147 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ilkeä huutava äiti. Siitä on kauan mutta omatunto syyttää. Olin ahdistunut ja yksinäinen täysin ilman ystäviä tai sukulaisia vieraassa maassa. En osannut kieltä, olin nuori ja olisin tarvinnut tukea.

Vierailija
38/147 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin todellakin, huutaja voi olla kaikkia näitä, läsnäoleva, kuunteleva , empaattinen JA korottaa ääntään. On kyse äänenpainosta, intensiivisyydestä.

Taas näitä harhoja että jos on ihminen on x on hän myös y. Vaikka on voi olla xyopåäwr.

Vierailija
39/147 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin ilkeä huutava äiti. Siitä on kauan mutta omatunto syyttää. Olin ahdistunut ja yksinäinen täysin ilman ystäviä tai sukulaisia vieraassa maassa. En osannut kieltä, olin nuori ja olisin tarvinnut tukea.

Niinpä niin... selityksiä riittää ja sua pitäis varmaan sääliä. Lapsiparat. En edes halua tietää mitä tuo "ilkeys" pitää sisällään...

Vierailija
40/147 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 luvunlapsi kirjoitti:

Teitä sai lyödä, ei ollut laitonta. Elettiin malliiin kuka vitsaa säästää lastaan vihaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän