Naapurin äidin huutaminen
Uuden naapurin perheen äiti huutaa aivan järkyn kovaa n. 7v ja 5v lapsille. Ihan kuin armeijassa olisi. Miehen ääntä ei kuulu vaikka sellainen siellä kyllä asuu.
Olen miettinyt peliin puuttumista jollain tavalla mutta millä? Lasu suorilta vai uskaltaako lähteä juttelemaan tuollaiselle sekopäälle?
Jos minä aikuisena jännitän kanssakäymistä niin entäs hänen lapset? Myös meillä on kaksi lasta, ekaluokkalainen ja kuusi vuotias niin arvatkaa riipaiseeko omaa sydäntä tuollainen raivoava akka.
Melkoiset keuhkot on kun valehtelematta joka päivä huutaa kuin hullu ja tässä talossa on jopa ihan hyvä äänieristys.
Kuuluu rappuun ihan selvästi tuo huuto niin ettei varmasti ole epäselvää kenellekään millainen tuo uusi naapuri on. Pakko kyllä tehdä jotain.
Kommentit (147)
50 luvunlapsi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
50 luvunlapsi kirjoitti:
<<nämä lapset ovat väärässä>>
Lapset eivät ole väärässä eivätkä oikeassa, aikuiset säätävät lait. Meidän täytyy noudattaa lakia emmekä saa tukistaa lapsiamme, siitä voi olla eri mieltä mutta sitä ei saa tehdä. Mielipide ei ole rikollista,
Olet sinä kyllä ihme vänkääjä. Ensin väität, että väkivaltaa kokeneilla on vain valemuistoja ja 50-luvulla lapsuus oli väkivallatonta ja turvallista. Vika on nykyajassa. Väkivaltaa kouluissa ei voinut tapahtua koska laki kielsi sen, joten nämä koulussa koetut väkivallat olivat valemuistoja tai valehtelua.
Nyt sitten sanot, että laki kieltää väkivallan, mutta silti sitä tapahtuu. Sitä ei lasketa väkivallaksi jos mieltää, että se ei ole väkivaltaa. Logiikka?
Mikset voi vain myöntää, että KAIKENLAINEN väkivalta on vähentynyt yhteiskunnassamme ja se on yksilölle turvallisempi kuin mitä se oli sinun lapsuudessasi. Riski joutua KAIKENLAISEN väkivallan kohteeksi on paljon pienempi tänä päivänä kuin sinun lapsuudessasi. Se ei ole mutuntuntuma vaan myös tilastollinen fakta.
Emme me 50 luvulla kavereitamme kiusanneet, kiduttaneet emmekä lopulta tappaneet, turvallista aikaa oli 50 luku, minä tiedän koska olen silloin elänyt, sinä et tiedä koska et ole elänyt. En myönnä että KAIKENLAINEN väkivalta on vähentynyt. En koskaan joutunut minkäänlaisen väkivallan kohteeksi 50 luvulla.
Case is closed
Kyllä, huikean paljon turvallisempaa!!! Ulko-ovetkin lukitsematta vaikkei ketään kotosalla. En muista mitään kamalaa sattuneen ikinä kenellekään kotiseudullani.
Kansakoulussa oli muutama ’trio’ tyttöjä, jotka koulumatkalla uhittelivat tappelevansa.
Yksi pankinjohtaja mies huusi toisinaan lapsilleen ja piiskasi vitsalla niin, että naapuriin kuului ja sitä paheksuttiin kovasti.
-Eri-
Lastensuojeluilmoitus tarkoittaa usein huostaanottoa. Ensin kiireellinen sijoitus jossa katselevat miten lapset reagoivat eroon äidistään ja kirjaavat huolen huonosti käyttäytyvistä lapsista, joka johtuu äidistä ja kiireellinen sijoitus valmistellaan huostaanotoksi.
Kumpikin lapsi omiin laitoksiin teini-ikäisten huumenuorten kanssa. Jotka hekään eivät koskaan saaneet oikeaa apua.
Ei lasua. Hyvä että äiti pitää kuria. Toivottavasti heillä on joskus mukavaa myös.
<<Yksi pankinjohtaja mies huusi toisinaan lapsilleen ja piiskasi vitsalla niin, että naapuriin kuului ja sitä paheksuttiin kovasti.>>
On ollut tuhmia lapsia pankinjohtajalla.
Linkin takana oleva artikkeli kertoo vanhoista lastensuojelun ongelmista ja asia on valitettavasti totta. Yksi sukulainen joutui 50-luvulla lastenkotiin, koska hänen äitinsä kuoli syöpään, eikä isä pystynyt huolehtimaan pienestä lapsesta, joten olen kuullut paljon tarinoita senaikaisista lastenkodeista.
Normaali lapsi, normaalissa perheessä taas eli huomattavan turvallista elämää sekä kotona että kaveripiirissä liikkuessaan. Väkivallan uhkaa ei ollut. Pahinta, mitä kaikkein hurjimmille teineille saattoi tapahtua, oli putkareissu tanssipaikalla otetun kaatokännin jälkeen ja siitä seuraava häpeä.
Vierailija kirjoitti:
50 luvunlapsi kirjoitti:
Melkoisia valemuistoja tänne kirjoitellaan, etsitään jotain ääritapauksia, yksi väitti opettajia kommunisteiksi joita haluaisi mennä ampumaan. Tämä kirjoittelu lisää henkisiä ongelmia, vainoharhaisuutta.
Koskaan ei ole liian myöhäistä saada onnellista lapsuutta, lopetat vain Vauva sivuston valemuistojen lukemisen ja aloita elämästä nauttiminen.
Suosittelen sinua hakeutumaan hoitoon. Tuollainen vainoharhaisuus on esim. alzheimerin oire.
Tällainen kirjoitus täältä on vainoharhaisuutta, ei uskottavaa. Minun kirjoitukset eivät ole vainoharhaisuutta.
Mua ainakin kaikki opettajat hakanneet ja haukkuneet. Olis kyl mukava jos saisi lain mukaan ampua niitä kommareita itsepuolustukseksi.
Opettajissa ei 50 luvulla ollut kommunisteja, heitä oli paljon (xxxxx)sodan jälkeen teloitettu, olivat ilman kansalaisluottamusta ja täällä joku väittää heidän olleen kommunisteja....eivät olleet. Historian tuntemus heikkoa kuten olen ennenkin maininnut.
Oho, olen lukenut ketjun.
Järkevä aihe ja ymmärrettävä huoli, mutta siis mistä ihmeestä tämä koominen "50-luvun lapsi"-hahmo oikein ilmestyi. Lääkitys on varmaan jäänyt ottamatta kun psykooseissa täällä kirjottelee.
Ilkeäkin vielä? :(