Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako neuvolantäti sanoa näin? Ja oliko hän oikeassa?

Vierailija
09.08.2006 |

Kun käytiin eilen pojan 10kk kanssa neuvolassa, niin täti kysyi että onko lapsi ollut vielä yökylässä. Vastasin että ei ole, ja täti oli kovasti hämmästynyt.

Käski laittaa pojan pikimmiten yökylään esim. mummolaan, koska se kuulemma tekisi hänelle varmasti tosi hyvää ja kyllä noin ison pojan kuuluu jo pärjätä yökylässä.

Olenko ihan paska äiti jos en laita lastani yökylään? Kun tuntuu sille että en halua, toinen on niin pieni vielä? Olenko itsekäs, teenkö nyt pahaa lapselleni?

Täytyy vielä lisätä että kyseessä oli kesäsijaistäti joka ei tunne perhettämme eikä ole meitä koskaan ennen tavannutkaan.

Olisin kaikista kommenteista ja kokemuksista iloinen!

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yökylää -- kukas lapsen imettäisi? Yöllä ei poika enää syö, mutta illalla ja aamulla kyllä. Ja alle vuoden ikäistähän pitäisi suositustenkin mukaan vielä imettää...

Meillä esikoine muuten jäi ensi kerran yökylään ilman itkuja juuri kaksivuotiaana. Lopetti imemisen vuoden ja 11 kk vanhana ja siitä alkoi yökyläily kiummin ja mummien luona -- on viihtynyt mainiosti yön kerrallaan noin 6-8 kertaa vuodessa... Nyt reipas nelivuotias ja varsin avoin ja sosiaalinen.

Eikä se aikainen yökyläily ja vierottaminen välttämättä tee lapsesta sen sosiaalisempaa ja rohkeampaa -- meillä " mammanpojat" ovat todella sosiaalisia ja avoimia vaikka eivät ole kovin nuorina äidistä erossa olleet. Vielä imevä kuopuskin on todella reipas, ei vierasta ketään eikä tunnu pelkäävän mitään. Taitaa olla lapsesta kiinni, ei kyläilyn aloituksesta :)

Vierailija
22/28 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olenko ihan paska äiti jos en laita lastani yökylään? Kun tuntuu sille että en halua, toinen on niin pieni vielä? Olenko itsekäs, teenkö nyt pahaa lapselleni?

Täällä sitä sitten vasta paskat vanhemmat ovatkin. Lapsi ekan kerran yksin yökylässä vasta 2,5-vuotiaana! Voi, mitenkähän häiriintynyttä tenavaa tässä nyt oikein ollaan kasvattamassa...

(Seli seli -osasto: työssäkäyvinä ja jonkin verran myös työn takia reissaavina vanhempina emme ole nähneet mitään syytä hankkiutua lapsesta eroon esim. viikonloppuisin. Nytkin suurimpana motivaattorina yökyläilylle oli isovanhempien jatkuva ruinaus.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskomaton neuvo! meillä ihan terveet lapset, ja ovat olleet ekan kerran yökylässä kolmivuotiaina..

Vierailija
24/28 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavilla ei näet ole lapsia joten olen ollut hiukan epätietoinen missä iässä tämä kyläily aloitetaan.

Siispä jätän tädit hämmästelyt omaan arvoonsa!

Kiittäen ap

Vierailija
25/28 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän arkajalkaneiti oli eka kerran yökylässä vasta n. nelivuotiaana. Kuopuksen voisin _ehkä päästää jo aiemmin, tai sitten en.

Itsekin pidin rajana sitä, että lapsen on itse pyydettävä päästä yökylään. Ja aion tehdä niin tämän kuopuksenkin suhteen. Minulla ei ole tarvetta olla mitenkään erossa lapsistani. Ehtivät myöhemminkin...

Vierailija
26/28 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kuopus on ollut 10kk ikäisenä mummolassa yökylässä isosiskon, 3v., kanssa.

Mulle on vaikeeta jättää lasta yöhoitoon, kun tämä on alle 2-vuotias. Nyt, kun kuopuskin on jo 2v ei ole enää vaikeaa. Eivät silti ole ikinä olleet kahta yötä pidempään poissa kotoa (ja tosi harvoin ylipäätään ovat yökylässä).

Vierailija
27/28 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kun hän on jo niin iso että osaa sitä itse pyytää. Sittenhän se on hänelle tosi jännä seikkailu, kun on jo niiiin iso että saa mennä yökylään vaikkapa kaverin luo tai sinne mummolaan.

ap

Ja ihan hyvin tämä yh- äiti on jaksanut lapsen kanssa yövalvomiset ja muut ilman yökyläilyjä vauva- aikaan!

Vierailija
28/28 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten sille, joka luulee tämmöistä tapahtuvan porvoossa, niin kyllä näitä tätejä löytyy!

Meidän neiti olisi pitänyt viedä psykologille, koska ei osannut tehdä jostain ohuesta paperista tiivistä palloa. Pallo siitä kyllä tuli, mutta olisi saanut olla tiiviimpi! HEI HALOO! Sanoin kyllä tätille, että ei tässä mitään psykologia tarvita! Menköön itse jos haluaa. Hemmetti. Sanoin myös, että koska lapsi on ollut koko elämänsä kotona, enkä minä huonona äitinä ole opetanut häntä tekemäään tuommoisesta paperista palloja niin sen takia ei lapsen psykologille tarvitse mennä!

Samainen täti neuvoi minua kolmen lapsen äitiä, miten lasta tulisi kantaa. Hän myös neuvoi minua, että hän syöttäisi lasta kyllä enemmän! Ilmeisesti pitäisi väkisin syöttää, ehkä nenämahaletku olisi hyvä????? Syynä siis lapsen pieni kokoisuus. Hölmöintä on se, että olin juuri sanonut, että hän syö 2 - 4 tunnin välein riippuen siitä onko hereillä vai nukkuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän