Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En vaa olisi ikinä uskonut kuinka vaikeeta tämä laihduttaminen on!

Vierailija
05.03.2021 |

Perus 170/83kg.

Orjallisesti laskenut kaikki kalorit, myös kurkkupastillit. Kuukausia, eikä ole lähtenyt kuin 100grammaa. Turvotusta on tosi paljon nyt varsinkin kun aloitin taas kunnon hikitreeniä.

Mä en vaa käsittää mikä tässä laihtumisessa on niin vaikeeta?!

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vatsasi toiminta, onko ummetusta. Itse otan magnesium tapletteja , niin että vatsa varmasti toimii. Syön myös aina uuni- tai raaste juureksia ja kasvis-broilerikeittoa ,jota teen keralla 5 l kattilan ( peruna,sipuli, porkkana, lanttu, pippuri , broil liha valmisrasia, suolaa minimi. Liemikuutio.

Vierailija
22/28 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nuo kalorinkulutusarviot on kuitenkin suuntaa antavia. Jos ei tuolla kalorimäärällä paino putoa, niin sitten on vähennettävä kaloreita.

Jokaisella se kulutus on silti henkilökohtainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun pituus on 157 cm ja lähtöpaino oli 73,9 kg. Energiankulutuksei on 1608 kcal/vrk. Tiputan painoa nyt siten, että syön enintään 1240 kcal (useimpina päivinä tuo tulee täyteen, joskus jää vähän alemmas). Paino putoaa hitaasti, nyt neljän viikon aikana kuitenkin 2,5 kg. Syön aamiaisen, lounaan, välipalan, päivällisen ja iltapalan. Melko tarkalleen 3 tunnin välein. Olen aiemmin yrittänyt vaikka mitä dieettejä ja vippaskonsteja, mutta on mennyt plörinäksi kahdesta syystä: olen kieltänyt itseltäni kokonaan jotain, jonka vuoksi mun ei ole tehnyt mieleni mitään muuta kuin just sitä kiellettyä. Ja toinen syy on, että olen syönyt vain 2-3 kertaa päivässä. Ennen ateriaa mulla on ollut kiljuva nälkä ja olen ahneuksissani lapannut lautasen täyteen ruokaa. Nyt tällä uudella systeemilläni mulla ei ole koskaan nälkä ja sen vuoksi annoskootkin ovat automaattisesti pienentyneet Kello tulee kohta kahdeksan ja olen tähän mennessä syönyt vasta 660 kcal. Iltapala enää jäljellä ja saisin syödä vielä 580 kcal, mutta tuskin tulee syötyä niin paljoa. 

Mä oon 159cm pitkä ja pudotin myös 30kg n. 1200kcal päivässä. Nyt ylläpidän niin, että 5 päivää viikossa on toi n. 1200 kcal ja kahtena päivänä en laske kaloreita. Näin olen mennyt nyt 2 vuotta.   Mulle laskurit näyttää jotain yli 2000 kcal päivässä, mutta en todellakaan voi niitä noudattaa, jos aion pitää painoni kurissa. 

Vierailija
24/28 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet? Ei vielä vaihdevuosia? Mulla lähtenyt 1400-1500 kcal/ pvä viidessä viikossa 3 kiloa. Lähtölukemat 168/80. Taitaa olla siis 500 kalorin vaje päivässä todelliseen kulutukseen suunnilleen. Jos söisin 2000 kaloria päivässä en varmaan laihtuisi yhtään. 

Vierailija
25/28 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole lääkityksiä, eikä ole mitään häikkää missään, kaikki arvot erinomasia.

Joko saan liikaa suolaa koska tykkään siitä tai sitten en tiedä.

Olen siis 170/83kg. Syön päivällä 1700-1900. Useita kertoja todetti että voin vaikka syödä 2400kcal päivässä lihomatta ja se pitää paikkansa!!.

Vedin piruttaen yli kuukauden massakausi enkä lihonnut grammakaan.

Kaiken järjen mukaan mun pitäis laihtua 1700-1900 kalorilla!!

Selitys on tuossa. Syöt liikaa. Sinun pitäisi syödä noin 1400-1500 kcl/vrk.

Kyllä luulisi, että 1700-1900 kaloreilla laihtuisi hitaasti mutta varmasti kun ei ole kyseessä mikään 45-kiloinen, joka yrittää laihduttaa vähäisiä kilojaan. Ikävä juttu jos mitään ei ole tapahtunut moneen kuukauteen, ei sen noin vaikeaa kuulu olla. Ehkä keräät nestettä jostain syystä, siitähän paino voi nousta yllättävän paljon ja punnittaessa ei palanut rasva näy. Olisikohan lymfahieronnasta apua?

No ei laihdu. Nuo on ylläpitokalorit silloin kun et laihduta ja pidät taukoa. Usko nyt ihmistä joka on laihduttanut 50kg. Laske ne kalorit sinne max 1500 ja palaa kertomaan kuulumiset kuukauden päästä.

Minulla toimii kun olen asettanut Sulamoon 1750 kalorit /päivä. Olen 175cm ja lähtöpaino oli 77kg. Ikää 53 v. Pari ensimmäistä viikkoa painoa lähti kilo viikossa ja sitten lähti hidastumaan. Olen ihan tyytyväinen kun 11 viikon painonpudotus on 6,5 kg ja saa syödä ihan kohtuudella. Haluan edetä maltillisesti, että iho pysyisi vauhdissa mukana kun sitä roikkuvaa ihoa ei tässä iässä enää saa jumpalla pois. Vielä jatkan tällä samalla mutta jos tyssää niin hyvin voi vähentää parisataa kaloria.

Vierailija
26/28 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole lääkityksiä, eikä ole mitään häikkää missään, kaikki arvot erinomasia.

Joko saan liikaa suolaa koska tykkään siitä tai sitten en tiedä.

Olen siis 170/83kg. Syön päivällä 1700-1900. Useita kertoja todetti että voin vaikka syödä 2400kcal päivässä lihomatta ja se pitää paikkansa!!.

Vedin piruttaen yli kuukauden massakausi enkä lihonnut grammakaan.

Kaiken järjen mukaan mun pitäis laihtua 1700-1900 kalorilla!!

Selitys on tuossa. Syöt liikaa. Sinun pitäisi syödä noin 1400-1500 kcl/vrk.

Kyllä luulisi, että 1700-1900 kaloreilla laihtuisi hitaasti mutta varmasti kun ei ole kyseessä mikään 45-kiloinen, joka yrittää laihduttaa vähäisiä kilojaan. Ikävä juttu jos mitään ei ole tapahtunut moneen kuukauteen, ei sen noin vaikeaa kuulu olla. Ehkä keräät nestettä jostain syystä, siitähän paino voi nousta yllättävän paljon ja punnittaessa ei palanut rasva näy. Olisikohan lymfahieronnasta apua?

No ei laihdu. Nuo on ylläpitokalorit silloin kun et laihduta ja pidät taukoa. Usko nyt ihmistä joka on laihduttanut 50kg. Laske ne kalorit sinne max 1500 ja palaa kertomaan kuulumiset kuukauden päästä.

Minulla toimii kun olen asettanut Sulamoon 1750 kalorit /päivä. Olen 175cm ja lähtöpaino oli 77kg. Ikää 53 v. Pari ensimmäistä viikkoa painoa lähti kilo viikossa ja sitten lähti hidastumaan. Olen ihan tyytyväinen kun 11 viikon painonpudotus on 6,5 kg ja saa syödä ihan kohtuudella. Haluan edetä maltillisesti, että iho pysyisi vauhdissa mukana kun sitä roikkuvaa ihoa ei tässä iässä enää saa jumpalla pois. Vielä jatkan tällä samalla mutta jos tyssää niin hyvin voi vähentää parisataa kaloria.

Lisään vielä, että olen käyttänyt Kaurakuitunen- nimistä tuotetta aamupuuron joukossa. Yksi kukkurallinen ruokalusikka päivässä enkä enää kärsi laiskasta vatsasta, joka on vaivannut oikeastaan lapsesta asti. Vatsan toiminta on tosi isossa osassa kun pyrkii painonpudotukseen. Kun vähentää ruokamäärää ja muuttaa ruokavaliota, niin ummetus on aika yleistä.

Vierailija
27/28 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama se on monen muunkin asian kanssa. Kun ei ole kokemusta niin on helppo huudella kuinka se on vaan siitä tai tästä kiinni eikä todellakaan mitenkään vaikeaa tai hankalaa.

Erityisesti aina ärsyttää nämä ohjeet, että näin pienellä muutoksella tiputat helposti muutaman kilon. Juu ei vaikka kuinka vaihtaa maidon sinisestä rasvattomaan (ja sitten vielä rasvattomasta punaiseenkin) niin paino on ja pysyy. Ei auttanut alkoholinkäytön lopettaminenkaan vaikka jo tipattoman tammikuun väitetään vievän muutaman kilon. Samoin sanotaan, että käy edes välillä kävellen kaupassa auton sijaan tai jää bussista työmatkalla pari pysäkkiä normia aiemmin. Tai käytä portaita hissin sijaan. No, autoa ei edes ole joten kävellen on käytävä aina ja työmatkat kuljen myös kokonaan kävellen.. Hissiä käytän vain silloin jos on oikeasti painavat ostokset (eli noin kerran viikossa) ja muuten käytän aina portaita jne jne

En silti laihdu vaan +25 kiloa pysyy kuin sonta junttilan tuvan seinässä.

No mulla on kokemusta, en tiedä kelpaako se?

Laihdutin parikymmentä vuotta kaikenlaisilla dieeteillä ja painoin lopulta yli sata kiloa.

Sitten iski ripuli, ja jouduin rajoittamaan syömisiäni rankasti. Sain vatsan kuntoon ja laihduin sivutuotteena vähän. Kun sain ruokavalion normaaliksi, lopetin laihdutuksen.

Päätin alkaa syömään normaalisti. Söin aamupalan, välipalan, lounaan, välipalan, päivällisen ja iltapalan. Lisäsin paljon kasviksia, marjoja ja hedelmiä, vaihdoin leivän melkeen kokonaan kaurapuuroon.

Lakkasin santsaamasta (paitsi niitä kasviksia), söin suklaata yms. silloin kuin teki mieli, mutta en niin paljon kerralla. Söin vain ateria-aikoina, enkä jättänyt aterioita väliin. Ruokajuomana vesi tai kevytmaito. Tein ruuat itse, en syönyt valmisruokia, myös töissä eväät. Alkoholia ja limsoja en käytä.

Kävelin enemmän, mutta vain n. 5- 10 km päivässä. Yleensä jäi viiteen kilometriin.

Laihduin n. 30 kg. Pudotettu paino on pysynyt pois. En nyt ole varma siitä, onko tämä kenenkään mielestä oikein laihdutettu, koska seurasin löytämiäni syömishäiriöihin erikoistuneen ravintoterapeutin ohjeita. Patrik Borg, jos kiinnostaa googlata.

Saa ärsyyntyä ohjeista, jotka eivät mitenkään voineet toimia, koska en laskenut kaloreita ja söin käytännössä ihan mitä mieli teki, kuten teen edelleen. En tarvinnut itsekuria.

En laihtunut viikossa, enkä edes kuukaudessa, ja matka jatkuu edelleen.

Ohjeet oli siis yksinkertaistettuna:

- ateriarytmi, vatsa täyteen pääaterioilla

- yli puoli kiloa kasvikunnan tuotteita / päivä

- proteiininlähteet

- hyvälaatuisten rasvojen syöminen

- ruuasta nauttiminen mistään kieltäytymättä (saa toki miettiä, mikä olisi terveellisempi vaihtoehto, tai mikä määrä ns. epäterveellistä ruokaa)

- riittävä uni

Söin niin hyvin, ettei ollut tarvetta napostella ruoka-aikojen ulkopuolella, söin silti mitä juhlissa tarjottiin. En syönyt mitään valmisruokia, keksejä yms. (pl juhlat) niin tiesin mitä söin.

Ei ollut alkuun helppoa, koska en pitänyt kaurapuurosta ja inhosin melkein kaikkia kasviksia. Alussa oli myös vaikea uskoa, ettei tarvitse vähentää syömisiä vaan oikeastaan lisätä, eikä paino tippunut ensin ollenkaan.

Vierailija
28/28 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama se on monen muunkin asian kanssa. Kun ei ole kokemusta niin on helppo huudella kuinka se on vaan siitä tai tästä kiinni eikä todellakaan mitenkään vaikeaa tai hankalaa.

Erityisesti aina ärsyttää nämä ohjeet, että näin pienellä muutoksella tiputat helposti muutaman kilon. Juu ei vaikka kuinka vaihtaa maidon sinisestä rasvattomaan (ja sitten vielä rasvattomasta punaiseenkin) niin paino on ja pysyy. Ei auttanut alkoholinkäytön lopettaminenkaan vaikka jo tipattoman tammikuun väitetään vievän muutaman kilon. Samoin sanotaan, että käy edes välillä kävellen kaupassa auton sijaan tai jää bussista työmatkalla pari pysäkkiä normia aiemmin. Tai käytä portaita hissin sijaan. No, autoa ei edes ole joten kävellen on käytävä aina ja työmatkat kuljen myös kokonaan kävellen.. Hissiä käytän vain silloin jos on oikeasti painavat ostokset (eli noin kerran viikossa) ja muuten käytän aina portaita jne jne

En silti laihdu vaan +25 kiloa pysyy kuin sonta junttilan tuvan seinässä.

No mulla on kokemusta, en tiedä kelpaako se?

Laihdutin parikymmentä vuotta kaikenlaisilla dieeteillä ja painoin lopulta yli sata kiloa.

Sitten iski ripuli, ja jouduin rajoittamaan syömisiäni rankasti. Sain vatsan kuntoon ja laihduin sivutuotteena vähän. Kun sain ruokavalion normaaliksi, lopetin laihdutuksen.

Päätin alkaa syömään normaalisti. Söin aamupalan, välipalan, lounaan, välipalan, päivällisen ja iltapalan. Lisäsin paljon kasviksia, marjoja ja hedelmiä, vaihdoin leivän melkeen kokonaan kaurapuuroon.

Lakkasin santsaamasta (paitsi niitä kasviksia), söin suklaata yms. silloin kuin teki mieli, mutta en niin paljon kerralla. Söin vain ateria-aikoina, enkä jättänyt aterioita väliin. Ruokajuomana vesi tai kevytmaito. Tein ruuat itse, en syönyt valmisruokia, myös töissä eväät. Alkoholia ja limsoja en käytä.

Kävelin enemmän, mutta vain n. 5- 10 km päivässä. Yleensä jäi viiteen kilometriin.

Laihduin n. 30 kg. Pudotettu paino on pysynyt pois. En nyt ole varma siitä, onko tämä kenenkään mielestä oikein laihdutettu, koska seurasin löytämiäni syömishäiriöihin erikoistuneen ravintoterapeutin ohjeita. Patrik Borg, jos kiinnostaa googlata.

Saa ärsyyntyä ohjeista, jotka eivät mitenkään voineet toimia, koska en laskenut kaloreita ja söin käytännössä ihan mitä mieli teki, kuten teen edelleen. En tarvinnut itsekuria.

En laihtunut viikossa, enkä edes kuukaudessa, ja matka jatkuu edelleen.

Ohjeet oli siis yksinkertaistettuna:

- ateriarytmi, vatsa täyteen pääaterioilla

- yli puoli kiloa kasvikunnan tuotteita / päivä

- proteiininlähteet

- hyvälaatuisten rasvojen syöminen

- ruuasta nauttiminen mistään kieltäytymättä (saa toki miettiä, mikä olisi terveellisempi vaihtoehto, tai mikä määrä ns. epäterveellistä ruokaa)

- riittävä uni

Söin niin hyvin, ettei ollut tarvetta napostella ruoka-aikojen ulkopuolella, söin silti mitä juhlissa tarjottiin. En syönyt mitään valmisruokia, keksejä yms. (pl juhlat) niin tiesin mitä söin.

Ei ollut alkuun helppoa, koska en pitänyt kaurapuurosta ja inhosin melkein kaikkia kasviksia. Alussa oli myös vaikea uskoa, ettei tarvitse vähentää syömisiä vaan oikeastaan lisätä, eikä paino tippunut ensin ollenkaan.

Erinomaisia vinkkejä!

Itse syön tuolla 50 - 50 -systeemillä mm. marjoja (mustikoita ja puolukoita), lohta, pähkinöitä (para-, hassel- ja saksanpähkinöitä), kevytmaitoa ja suomalaisia kasviksia. Joskus syön Fazerin taloussuklaata, kun siitä nyt erityisesti pidän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi