Miksi itsetuhoinen ihminen pelkää hysteerisesti koronaa?
Mikä tuossa voisi olla logiikkana? Jos henkilö kuuluu riskiryhmäänkin ja pohtii itsetuhoisia ajatuksia päivittäin, niin miksi sellainen henkilö välttelee paniikinomaisesti koronaa? Kertokaa minulle.
Kommentit (43)
Yhdessä pelkäämällä hän on enemmän olemassa.
Itse kärsin eri sairauksista ja masennuksesta/ahdistuksesta. Tarpeeksi jo fyysisiä rajoitteita. Välillä käy mielessä itsetuhoiset ajatukset, mutta koronaa en halua ja pelkään sitä.
Ei itsetuhoiset ajatukset aina ole oikeasti kuoleman toiveita vaan toiveita päästä eroon kärsimyksestä. Korona toisi vaan lisää kärsimystä.
Ja omalla kohdallani itsetuhoiset ajatukset saattavat muuttua ihan päivien/tuntien sisällä. Mitään "huomiota" en hae.
Ei ihminen muutenkaan toimi aina järin "loogisesti". Vaan tunnetasolla, ihan terveetkin.
Eikä kiinnostaisi todellakaan saada mitään lisävammoja.
Itse en näe mitään ihmeellistä tuossa käyttäytymisessä. Tie voi joskus olla pitkä ja ymmärtääkseen toisen käyttäytymistä pitäisi kulkea se sama polku.
Itse olen monesti miettinyt ihmisiä, joiden tiedän useita kertoja "yrittäneen" itsemurhaa. En ihan heidänkään ajatuksen juoksuaan ymmärrä (itse ovat kutsuneet apua), mutta ei minun tarvitsekaan. Osa heistä on kuntoutunut ja ilmeisesti voivat paljon paremmin.
Hän saa ahdistukselleen/pelolleen KONKRETIAA. Ja joukkofiiliksen, vähän niin kuin konsertissa (orgastic).