Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi itsetuhoinen ihminen pelkää hysteerisesti koronaa?

Vierailija
05.03.2021 |

Mikä tuossa voisi olla logiikkana? Jos henkilö kuuluu riskiryhmäänkin ja pohtii itsetuhoisia ajatuksia päivittäin, niin miksi sellainen henkilö välttelee paniikinomaisesti koronaa? Kertokaa minulle.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma vinha veikkaukseni on se, että se "itsetuhoisuus" onkin vain huomiohakuisuutta, sillä muutenhan henkilö ei niin pelkäisi sitä edes.

Vierailija
2/43 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Nyt olisi tilaisuus päästä pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa sarjaa kuin vanhus joka toivoo kuolemaa, mutta ottaa elintärkeät lääkkeet, kysyy huolestuneena koronasta ja ravaa lääkärissä.

Vierailija
4/43 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa sarjaa kuin vanhus joka toivoo kuolemaa, mutta ottaa elintärkeät lääkkeet, kysyy huolestuneena koronasta ja ravaa lääkärissä.

Hoivan ja huomion kerjäämistä.

Vierailija
5/43 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei halua kuolla tukehtumalla.

Vierailija
6/43 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama henkilö samassa puhelussa harmitteli sitä, kun korona-aika on niin yksinäistä ja katkaisi välit minuun, kun harmittelin jatkuvaa maskin käyttöä ja sitä, kun ei pääse reissuun. Eli siis 1. kertoi jopa mökkiytyneensä ja käyttävänsä maskia aina vältelläkseen koronaa ja kuitenkin miettivänsä itsetuhoisia ja 2. harmitteli yksinäisyyttä ja halusi samalla tuttavastaan lopullisesti eroon. Mikä ihmeen logiikka tuollaisessa on?

Vierailija
7/43 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetuhoinen aina miettii ensiksi sitä kivuttominta tapaa lähteä pois.

Mikään pitkäkestoinen flunssa tai yskään tukehtuminen ei ole kyllä kivaa ja miellyttävää.

Vähän voi miettiä syvemmin ennen kuin kyselee tyhmiä.

Muutekin kovassa influessassa voi olla ihan äärettömän hirveää kärsimystä.

Kärsimys ei ole itsetuhossa ja kuolemassa se pointti, vaan kivuton poismeno.

Onko tämä nyt tältä erää selvä. Itse en ole edes itsetuhoinen ja kykenin astumaan itsetuhoisen ihmisen ajatuksiin aika helpolla pienellä väännöllä.

Yrittäkää nyt jumalauta vähän edes.

Vierailija
8/43 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä. Itse haluaisin koronan ja kuolla siihen. Olen syöpiäkin toivonut, vaikka niihin kuoleminen on paljon hitaampi  ja tuskallisempi prosessi. Kun ei ole munaa lopettaa elämää itse, niin täytyy toivoa että joku tauti tai onnnettomuus vie. Hitaasti kyllä yritän juopottelulla ja röökillä kuolemaani ennenaikaistaa.

Vierailija
9/43 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Nyt olisi tilaisuus päästä pois.

Juuri näin. En halua, että kukaan tuntisi tai toimisi siten, mutta jos nyt joku kertomansa mukaan jatkuvasti miettii keinoja päästä pois ja samalla varjelee henkikultaansa hysteerisyyteen saakka, niin siinä on pakko olla jotain muuta taustalla.

Vierailija
10/43 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei itsetuhoinen ihminen välttämättä halua kuolla vaikka niin sanookin. Haluaa vaan päästä eroon ahdistuksesta ja pahasta olosta, mutta kun ei saa apua eikä jaksa elääkään sen ahdistuksen kanssa. Onhan se ehkä huomionkin hakemista, huomion että joku auttaisi, kun itse ei osaa/pysty itseään hoitamaan. Eihän kukaan hoida sairauksia jos ei niistä kerro.

Vierailija
11/43 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoottinen ei ajattele johdonmukaisesti. Eikä moni ei-psykoottinenkaan.

Vierailija
12/43 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään pitkäkestoinen flunssa tai yskään tukehtuminen ei ole kyllä kivaa ja miellyttävää.

Onko tämä nyt tältä erää selvä. Itse en ole edes itsetuhoinen ja kykenin astumaan itsetuhoisen ihmisen ajatuksiin aika helpolla pienellä väännöllä.

Koronaan kuoleminen ei itse asiassa ole erityisen epämiellyttävä tapa lähteä. Olen nähnyt näitä töissäni hoivakodissa, siis sellaisia ihmisiiä joita ei ole lähdetty teholle kuskaamaan, koska on katsottu ettei kunto kestä. Suurin juttu monella on henkinen ahdistus ja pelko, mutta itse hengitysvajaus tapahtuu aika "hiljaisesti", veri ei hapetu tarpeeksi mutta henkilö ei koe että olisi ongelmia hengityksessä, ei hauko henkeä tms. Ja kun veren happipitoisuus laskee, tajunnan taso laskee ja ihminen vaan hiipuu pois.

Vierailija
13/43 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole itsetuhoinen lainkaan, mutten erityisemmin pidä itsestäni ja välillä olen ajatellut, että olisi ehkä helpompaa vain päästä pois, kun oon jo tähän elämään ehtinyt nähdä ja kokea ihan riittävästi. Siispä en minä koronaakaan pelkää. Olisi jopa helpotus olla joku niistä, jotka se niittäisi. Eli koen aivan päinvastoin kuin aloituksessa kuvattu henkilö.

Vierailija
14/43 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko näitä "hysteerisiä itsetuhoisia koronan pelkääjiä" kovinkin paljon AP:n mielikuvituksen ulkopuolella? =)

Vierailija
15/43 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskan, kärsimyksen ja epävarmuuden huono sietokyky aiheuttaa itsetuhoisia ajatuksia ---> haetaan helppoa kertaratkaisua. 

Koronatartunta tietäisi kärsimystä ja epävarmuutta, joten sitä ei halua saada lisää. 

Ihan loogista. 

Vierailija
16/43 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä. Itse haluaisin koronan ja kuolla siihen. Olen syöpiäkin toivonut, vaikka niihin kuoleminen on paljon hitaampi  ja tuskallisempi prosessi. Kun ei ole munaa lopettaa elämää itse, niin täytyy toivoa että joku tauti tai onnnettomuus vie. Hitaasti kyllä yritän juopottelulla ja röökillä kuolemaani ennenaikaistaa.

No sinä olet saanut aikaa tehdä parannuksen ja kääntyä Jeesuksen puoleen.  Jos kuolet ilman Jeesusta joudut sinne huonoon paikkaan.  Kärsimys ei sitten lopu koskaan.

Vierailija
17/43 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama äidilläni. On jo vuosia puhunut siitä, että haluaisi kuolla pois. Nyt kun piti koronarokotukseen mennä, ei olisi halunnut, koska: "entäs jos minä kuolen siihen". Hän on siis sillä tavalla hyvässä kunnossa, että omassa kodissaan asuu vielä, eikä edes kotihoidon piirissä ole.

Että koittaisi nyt päättää, haluaako kuolla vai ei.

Vierailija
18/43 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskan, kärsimyksen ja epävarmuuden huono sietokyky aiheuttaa itsetuhoisia ajatuksia ---> haetaan helppoa kertaratkaisua. 

Koronatartunta tietäisi kärsimystä ja epävarmuutta, joten sitä ei halua saada lisää. 

Ihan loogista. 

Kuolema ei ole helppo ratkaisu, vaan kauhistuttava sille joka menee sinne ka.otukseen

Vierailija
19/43 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko näitä "hysteerisiä itsetuhoisia koronan pelkääjiä" kovinkin paljon AP:n mielikuvituksen ulkopuolella? =)

Ei ole mielikuvituksessa. Tunnen ainakin yhden. Sain ihan h-vetillisen läksytyksen, kun _kehtasin_ hänelle harmitella jatkuvaa maskin käyttöä ja rajoituksia jne. Se haukkuminen oli niin hirveää, että pääsee elämäni top 10 -traumaattisiin kokemuksiin.

Silleen vähän epäreilua, että hän vain itsekkyyttään päätti purkaa raivonsa minuun mitättömien asioiden vuoksi ja nyt on ollut mulla monta päivää paha olla (ja hänen mielestään jotenkin varmaan "ansaitsen" sen, kun kehtasin harmitella koronatilannetta). Siis on niin paha olla, että on pakko jutella muille niistä jutuista, joista hän solvasi minua ja miten hän uhkaili ja syyllisti. Se koko tilanne oli jotenkin epätodellinen muutenkin. Epäilen, että hänellä ei ole kaikki ihan ns. kunnossa korvien välissä.

Vierailija
20/43 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan loogista. 

Varmaan joo haluaa moni päästä helpolla, mutta ei kuvattu tilannekaan miltään helpommalta kuulostanut. Tuli manipuloitu olo sen koko keskustelun jäljiltä muutenkin. Ja paha olo hänen muiden läheistensä puolesta, kun hän heistä puhui minulle pahaa. Ilmeisesti sama henkilö puhuu aina jokaisesta pahaa, kun selkä kääntyy. Tosin sain itse täyslaidallisen päin naamaakin uhkauksineen ja solvauksineen. Ihmettelen ja samalla ihailen, että sellaisesta perseilystä huolimatta hänellä on todella suuri kaveripiiri.