Anoppi toi meille kysymättä neljä 40 v vanhaa joululiinaa
On tulossa jouluna käymään, joten käyttöpakko on.
Onko teillä samanlaista? Tästä ei siis oltu sovittu mitään etukäteen. Tulee tenttaamaan, että ovatko käytössä.
Tässä myös näkyvissä yliampuvuus kaikessa:siis 4 liinaa, ei esimerkiksi yhtä.
Saako minua ärsyttää tämä?
Kommentit (178)
Pojalleen toi, ei sinulle. Mutta poika tossun alla?
Vierailija wrote:
Vanhat liinat on usein parempia.
Mutta haluan viettää meidän jouluamme, en anopin joulua. Ap
Sano että säästät niitä lapsenlapsille....niin hienoja, että et raaski käyttää
Pistät oman liinasi ja kun kysyy omiensa perään, tarjoat ne takaisin kun ei me näitä tarvita kun oli jo ennestään sopivat/mieluisat. Jos ei huoli niin uutena vuotena voit jo tehdä niistä autotalliin öljynsiivousriepuja.
Vanhoilla tekstiileillä on tunnearvoa. Pidän tallessa kotona kudottuja pellavalakanoita ja vaativalla sidonnalla tehtyjä pyyhkeitä 50- luvulta. Ja äidiltä perittyjä damastiliinoja.
Olen luvannut ne tyttärelle, hän arvostaa käden taitoja ja entistä osaamista.
Miniät krumeluurista ja naisten lehtien muotijutuista.
Käytä omiasi vaan. Anoppi ei määrää sisustusta kodissanne.
Meille on tuupattu mun äidin toimesta kaikkea verhoista ja lakanoista lähtiin, 40 vuotta vanhat rapistuneet muovilelut on raahattu, kirppareilta haalitaan kaikkee ilmaisvaatetta lapsille (lapset pieniä, mutta vaatteita raahattu jo koossa 152 ja kuulemma pitää vaan säästää ne sitten kun tarttee) , vanhoja jo sotkettuja puuhakirjoja "kun vielähän niihin voi piirrellä".
On kielletty tuomasta, mut siitä tulee vaan hirveet marttyroinnit ja seuraavan kerran taas lisää tavaraa. Meidän roskis alkaa olla turhan täys..
Saahan se tuoda,mut en tiedä laittaisinko. Ihan reilusti sanoisin, ettei sopinu minnekkään. Anoppi anto kerran joululahjaksi glitteri koristeen. En käytä, karistelee glitteriä joka paikkaan. On mulla yksi anopilta saatu lahja vielä sellofaanissa ullakolla. Ollu jo 11 vuotta. Yhden lahjan " unohdin" hänen kotiinsa,kun ei todellakaan ollut makuuni. Mut minkäs teet, kun hän ei ole vielä 20 vuoden aikana oppinut tuntemaan minua ja ostaa mitä ostaa.
Vierailija wrote:
Meille on tuupattu mun äidin toimesta kaikkea verhoista ja lakanoista lähtiin, 40 vuotta vanhat rapistuneet muovilelut on raahattu, kirppareilta haalitaan kaikkee ilmaisvaatetta lapsille (lapset pieniä, mutta vaatteita raahattu jo koossa 152 ja kuulemma pitää vaan säästää ne sitten kun tarttee) , vanhoja jo sotkettuja puuhakirjoja "kun vielähän niihin voi piirrellä".
On kielletty tuomasta, mut siitä tulee vaan hirveet marttyroinnit ja seuraavan kerran taas lisää tavaraa. Meidän roskis alkaa olla turhan täys..
Järkyttävää. Tuollaisesta pitäisi sakottaa. Johan loppuisi rojujen kärrääminen.
Fiksut anopit kuten minä pysyvät joulun kotonaan, eivät mene miniän harmiksi eivätkä pyydä miniää nyrpistelemään omaan kotiinsa.
Vierailija wrote:
Fiksut anopit kuten minä pysyvät joulun kotonaan, eivät mene miniän harmiksi eivätkä pyydä miniää nyrpistelemään omaan kotiinsa.
Kuulostatpa ihanalta anopilta... Not.
Vierailija wrote:
Eikös se ihan lakisääteistä ole siellä maallakin roskisten tyhjentäminen? Ainakin jätemaksu peritään.
Mimmonen äiti, semmonen tytär.
Tämä on ikuisuusongelma. Vanhemmat, sisarukset, sukulaiset yms. hyvää tarkoittavat tuovat omia vanhoja tavaroitaan, koska ajattelevat, että niille olisi käyttöä. Sinun ei tarvitse käyttää niitä. Laita laatikkoon ja varastoon, ja kun anopista on aika jättänyt, vie kierrätykseen. Meillä jokaisella on oikeus elää omannäköistämme elämää ilman, että tarvitsee koko ajan pelätä, että joku suuttuu tekemistämme valinnoista. Jos anoppi kysyy, sanot nätisti, että kiitos liinoista, mutta halusin nyt käyttää omia liinojani. Jos pahoittaa mielensä, se on hänen ongelmansa. Omien rajojen vetäminen vaikka niinkin pienessä asiassa kuin pöytäliinojen käytössä voi olla vaikeaa, mutta siitä se lähtee. Elämä muuttuu paljon helpommaksi kun ei tarvitse miettiä joka asiasta, että mitä joku muu on siitä mieltä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kuulostatpa ihanalta anopilta... Not.
Nothullulla viinapullo auennut aamun kunniaksi.
Wau! Hienoja, kiitos kovasti!
(ja liinat tietysti pöytään jouluivierailun ajaksi.)
Koska rakastan miestäni ja anoppi on hänen äitinsä. Samalla lapset oppivat kuinka vanhempia kohtaan voi käyttäytyä kauniisti ihan rakkaudesta puolisoonsa.
Minä minä minä minä en tykkää en käytä vieköön rääsynsä helkkariin
Haluaisin siis pitää ihan omia, kivoja liinojamme. Ap