Neuvolan stasi kyselyt
Onko näihin todella pakko vastata? Mitä jos kieltäytyy? Koen, että esimerkiksi se mitä laitan leivän päälle ei ole oleellinen tieto heille. Olen jo puhelimessa saanut kahdesti käskyn käyttää runsaasti maitotuotteita (joku Valion maksettu mainos) ja muutenkin outoja neuvoja.
Tuntuu, että neuvola on vain joku kyttäyspaikka nykyään.
Kommentit (244)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole auktoriteettiongelmaa. En vain näe, että meidän seksielämä, liikuntatavat ja määrät tai se käytänkö vähärasvaista juustoa kuuluvat neuvolatädille (ja ties kelle tuon sovelluksen tiedot menevätkään). Myös kysely siitä syönkö lautasmallin mukaan oli outo.
Nuo asiat voisi keskustella kasvotusten. Nyt pitää täyttää ties mitä kyselyä ja kysymykset ovat outoja, turhia ja moni antaa kuvan, kuin me vanhemmat olisimme holhottavia.
Ap
Kommunistit haluavat tietää kaiken, ei sen kummempaa.
Luulin että Google ja tollaset yhtiöt haluaa tietää kaiken jotta voi myydä mainostajille tietoja ja saada lisää rahaa, mutta se olikin kommunistit,selvä.
No niinkuin tuosta yhdestäkin mitä korkeimmin koulutetusta stasiupseerista voi päätellä, niin kyllä tässä miellytetään konservatiiveja. Fanaattisuutta kun löytyy joka kiven ja kannon alta, ei tarvitse kummemmin etsiä.
Tosin veikkaan, että stasi ei olisi palkannut kaksinumeroisen äo:n porukkaa. Niitä kun värvättiin ilmaistöihin. Ehkä tämä yhtälö on se oleellinen seikka, joka kaataa meidät nopeammin kuin stasimaan? Rahoitetaan vahvasti typeryyttä?
Vierailija kirjoitti:
Nyt en ymmärrä.
Mitä et ymmärrä?
Vierailija kirjoitti:
Persuretoriikka on lähinnä säälittävää
Tuo sinun monomaniasi alkaa saada jo huolestuttavia piirteitä. Kuinka sitä osatkin tuon persupsykoosisi tunkemaan absoluuttisen jokaiseen keskusteluun?
"Kyllä minusta ananas maistuu hyvältä pizzassa."
"Haa!! Persu! Höö!"
"Mitä mieltä Reiman haalareista?"
"Persuretoriikkaa!!11! Säälittävää!1!!!"
Kannattaisiko nyt kuitenkin laittaa tietokone kiinni ja mennä vaikka kävelylle tuulettautumaan?
Puolisoni kanssa juuri naureskelimme näitä kyselyitä täyttäessä, mitä ihmettä neuvola tekee sillä tiedolla, missä olen töissä, mitä laitan leivän päälle ja olemmeko tyytyväisiä seksielämäämme saati puhummeko siitä?
Ymmärrän sen, että neuvolasta voidaan tarjota myös parisuhdeneuvontaa tmv. mutta iso osa noista kysymyksistä tuntuu olevan vähän aiheen vierestä, eikö se riittäisi, että annettaisiin vaikka esiteet ravitsemukseen, taloudenhoitoon ja parisuhteeseen yms. liittyen ja siihen sitten info, mistä ja miten ja millaista apua on tarjolla, jos sellaista kokee tarvitsevansa?
Itse joudun aina valehtelemaan näissä kyselyissä niissä kohdissa, missä kysytään omasta lapsuudesta, vanhemmista ja heidän halukkuudestaan auttaa. Minulla on ollut onneton lapsuus ja väkivaltaiset vanhemmat joiden kanssa en ole tekemisissä, olen tyytyväinen tilanteeseen näin enkä halua siitä neuvolassa keskustella, saati heidän apuaan. Siksi valehtelen joka kerta. Lieneekö tuon kyselyn tarkoituskin sitten, että halukkaat voivat kertoa ongelmistaan jotta heille voidaan apua tarjota ja ne jotka eivät apua halua, valehtelevat?
Vierailija kirjoitti:
Ilmaisesta palvelusta ei kannata valittaa.
Maksuton, ei ilmainen. Kyllä siihen neuvolaan jokaisen veronmaksajan veroeuroja menee, että ei se ilmaista ole.
ei ole pakko vastata kyselyihin ja pakko tilantees valehtele proplem solved
Vierailija kirjoitti:
Puolisoni kanssa juuri naureskelimme näitä kyselyitä täyttäessä, mitä ihmettä neuvola tekee sillä tiedolla, missä olen töissä, mitä laitan leivän päälle ja olemmeko tyytyväisiä seksielämäämme saati puhummeko siitä?
Ymmärrän sen, että neuvolasta voidaan tarjota myös parisuhdeneuvontaa tmv. mutta iso osa noista kysymyksistä tuntuu olevan vähän aiheen vierestä, eikö se riittäisi, että annettaisiin vaikka esiteet ravitsemukseen, taloudenhoitoon ja parisuhteeseen yms. liittyen ja siihen sitten info, mistä ja miten ja millaista apua on tarjolla, jos sellaista kokee tarvitsevansa?
Itse joudun aina valehtelemaan näissä kyselyissä niissä kohdissa, missä kysytään omasta lapsuudesta, vanhemmista ja heidän halukkuudestaan auttaa. Minulla on ollut onneton lapsuus ja väkivaltaiset vanhemmat joiden kanssa en ole tekemisissä, olen tyytyväinen tilanteeseen näin enkä halua siitä neuvolassa keskustella, saati heidän apuaan. Siksi valehtelen joka kerta. Lieneekö tuon kyselyn tarkoituskin sitten, että halukkaat voivat kertoa ongelmistaan jotta heille voidaan apua tarjota ja ne jotka eivät apua halua, valehtelevat?
Se on just se tarkoitus. Ne joiden vastaukset on joko sekavia tai näyttää hätähuudolta otetaan käsittelyyn. Muut vilkaistaan, että onpa tuokin normaali osannut valehdella nämä oikein.
Yhteiskuntahan toimii juuri tuolla tavoin. Pitää osata vaikuttaa normaalilta. Se kertoo paljon toimintakyvystä yhteiskunnassa, jossa vaaditaan pokan pitämistä töissä ym.
Mihin tämä.maa on mennyt. Wi tällaista ollut ennen
Niitä 5. ja 8. luokan kyselylomakkeita ei säilytetä sellaisenaan missään. Osa tiedoista kirjataan järjestelmään, mutta suurin osa avoimista tekstivastauksista katoaa kun terkkari hävittää ne. Tämä on tutkimuksen kannalta ihan älytöntä, kun se kysely tehdään kaikille koululaisille ja olisi pirun hyvä tutkimusaineisto vertailla muutoksia eri aikoina.
Vierailija kirjoitti:
Eikös tämä sama homma vielä pahempana ole kuitenkin päiväkodeissa? Toki sen mukaan, minkälaisia perheitä, vanhempia ja lapsia tApoineen kulloinenkin henkilöstö arvostaa.
No joo, yksi tarhan ope oli sellainen arvosteleva koko olemukseltaan, silmistä paistoi se, että hän epäili meissä olevan jotain vialla. Näkyi, että hän koki olevansa työssä, jossa piti saada kiinni epäiltyjä. Onneksi melkein kaikki muut tapaamani kasvattajat ovat olleet normaaleja ihmisiä.
Minun mielestäni on ymmärrettävää, että kysytään.
Yhdessä neuvolan voimaperhe-kyselyssä oli muistaakseni kohta, että lasta/perhettä kohdanneet tragediat ja siellä oli kaikenlaisia kysymyksiä vaikkapa toisen vanhemman kuolemasta yms. kamaluuksista. Mutta mieleeni jäi vahvasti yhtenä kohtana kun oli "vanhemman työttömyys". Ihmettelin, että miten minun työttömyyteni on koitunut lapselle tragediaksi, kun nythän minulla on juurikin aikaa ja jaksamista tehdä, touhuta ja olla lapselle läsnä. Lapselle varmasti suurempi tragedia oli, kun olin lyhyen pätkää töissä, enkä työpäivien jälkeen jaksanut olla lapsen kanssa juuri ollenkaan lisäksi hänen joutui olla päiväkodissa 10 tuntia päivässä. Työpäivien jälkeen lukittauduin vessaan muka kakalle tai pyykinpesuun ja laitoin Pikku kakkosen pyörimään, että saisin olla edes hetken päivästä rauhassa. Että mikä nyt on kenellekin tragedia. Yhtään enempää rahaa meillä ei ole ollut, olen sitten ollut töissä tai en.
Vierailija kirjoitti:
Synnyttäneet eivät pääse enää lainkaan jälkitarkastukseen, mutta johonkin juusto-, ja oivariinilässytykseen riittää työvoimaa?
Niinpä mutta naisellahan ei ole muuta arvoa kuin hautoa se lapsi ja synnyttää se. Miksi systeemissä olisivat kiinnostuneita naisen synnytyselimistä kun lapsihan on jo syntynyt? Jos naisella pissa ja kakka falskaa eikä seksi tunnu enää miltään niin naisen tulee muistaa että on muitakin tapoja tyydyttää mies.
Ystävän luona näin näitä ihme kyselyitä. Itselle tuli niistä yksi lisäkohta "miksi en ikinä tee lapsia" -listalle. Ystävä ja hänen miehensä olivat kyselyistä järkyttyneitä, samoin minä. Kenelle ne oikein on tarkoitettu? Suurin osa kysymyksistä oli suorastaan normaalin ja järkevän ihmisen aliarviointia, jopa nöyryytystä!! Kyllä tuollaiseen pitäisi jo puuttua. Ja eihän kukaan järkevä vastatessaan kerro/myönnä noissa tosiaan mitään ylimääräistä, vaan valehtelee tai kiertää vastauksen niin pääsee helpommalla.
Vierailija kirjoitti:
Meneeköhän lastensuojeluun tieto, jos käyn vain yksityisessä neuvolassa? Ei tuo kunnallinen ole vakuuttanut.
Suomessa ei ole yksityisiä neuvoloita. Neuvola on vapaaehtoinen, mutta siellä seurataan myös tärkeitä asioita lapsen (äitiysnla etenkin) kehittymisen suhteen, mm. kasvun seuranta, äidin RR ja verensokeri jne.. Ilman neuvolasta saatavaa raskaustodistusta ei myöskään saa tiettyjä Kelan maksamia tukia kun jää äitiyslomalle.
Harvemmin nuo terkkarit sun muut neuvolatytöt on mitään järjenjättiläisiä. Ne oikeasti pätevät valmistuvat esim. lääkäreiksi ja tutkijoiksi.
”Tukiverkot”-käsite on peräisin neuvolasta. Aina sitä jankataan että keitä teidän tukiverkot on. Äitini loukkaantui, kun kerroin että hän on neuvolan tarkoittama tukiverkko. ”Minä mikään tukiverkko ole!”
Äitini hoitaa kyllä lapsiamme pakon edessä pari tuntia. Mieluiten kuitenkin viettää aikaa vain toisen tyttäreni kanssa kahdestaan. Kahdesta muusta lapsestani ei juuri välitä. Isäni on liikuntarajoitteinen ja pyörätuolissa, miehen äiti liikuntarajoitteinen ja lisäksi todettu mielen sairaus, jonka takia hän voi nähdä lapsia vain valvotusti. Miehen isä kuollut aikoja sitten. Siinä tukiverkot - onhan niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meneeköhän lastensuojeluun tieto, jos käyn vain yksityisessä neuvolassa? Ei tuo kunnallinen ole vakuuttanut.
Suomessa ei ole yksityisiä neuvoloita. Neuvola on vapaaehtoinen, mutta siellä seurataan myös tärkeitä asioita lapsen (äitiysnla etenkin) kehittymisen suhteen, mm. kasvun seuranta, äidin RR ja verensokeri jne.. Ilman neuvolasta saatavaa raskaustodistusta ei myöskään saa tiettyjä Kelan maksamia tukia kun jää äitiyslomalle.
Ei tarvitse hakea julkiselta raskaustodistusta, sen saa myös yksityiseltä. Me käytämme mehiläisen lastenneuvolaa, ihan yksityinen palvelu on. Samassa paikassa otettiin ultrat ja mittaukset myös. Hinta oli edullinen ja mikä tärkeintä - minut huomioitiin asiakkaana, sain tukea ja juuri sen mitä tarvitsin. En lässytystä margariinista.
Luulin että Google ja tollaset yhtiöt haluaa tietää kaiken jotta voi myydä mainostajille tietoja ja saada lisää rahaa, mutta se olikin kommunistit,selvä.