Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin katosi helsinkiläisten rokotteet?

Vierailija
04.03.2021 |

Aiempi keskustelu jostain syystä poistetaan. Pidetään keskustelu asiallisena. Eli siis Helsinki ei rokota esimerkiksi nuoria elinsiirtopotilaita tai syöpäpotilaita, vaikkapa Vantaalla tai Espoossa he ovat voineet saada rokotteen jo pari viikkoa. Miksi Helsinkiin tulee vähemmän rokotteita?

Kommentit (336)

Vierailija
81/336 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks elinsiirron saanut tuttu taisi muuttaa jo alkusyksystä väljemmille vesille. Olis pitänyt itsekin älytä laittaa opinnot vuodeksi katkolle ja lähteä tukipummeilemaan johonkin tuppukylään. 

Vierailija
82/336 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitoin iltalehtiin juttuvinkkiä, tekevät joskus uutiset nopeastikin. Laittakaa muutkin!

Kiitos.

Tässä käy niin varmaan, että ensi viikolla 1. Riskiryhmien rokotukset lopetetaan koko valtakunnassa ja kaikki astra zeneca piikitetään yli 70 vuotiaisiin ensin.

Eli rokote ryhmän kokous on ensi tiistaina asian tiimoilta.

Niin hesan riskiryhmäläiset saa kyllä odottaa pitkälle alkukesään, ennen kuin piikin saa, alle 55 v s, siis.

Suurella Ikäluokalla on kiire päästä Espanjaan golfaamaan. Joutuneet kohta vuoden kärsimään Suomessa kylmästä ja kallista viinistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/336 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Norja keskittää rokotukset sinne missä epidemia on pahin. Miksi suomessa ei tehdä samoin?

Järjetöntä "palkita" siitä että suosituksia noudatettu huonosti. Päinvastoin, rokotteet pitäisi ensin antaa sinne missä viimeaikaisia tartuntoja vähiten, palkinnoksi siitä että ihmiset noudattaneet suosituksia.

Suurin osa ja etenkin ne riskiryhmäläiset työikäisetkin noudattaneet ohjeita ja suosituksia tosi tunnollisesti myös pk-seudulla. Kuolemanrangsistus koronaan on siks kova seuraus siitä, että joku muu hölmöilee.

Ja kouluikäisten lasten osalta tartunta täällä alkaa olla vaan ajan kysymys, kun tartunnanjäljityksessäkin priorisoidaan hoivakoteja ja koulujen tartuntoihin puututaan vasta parin viikon viiveellä.

Se on katsos maalaisen helpompi oikeuttaa itselleen oma itsekkyytensä kun kuvittelee että tilanne olisi kaikkien helsinkiläisten vika, vaikka pikkulapsikin ymmärtää että täällä valtaosa on noudattanut suosituksia ja rajoituksia paremmin kuin yksikään maalainen.

Ja paskat ole. Kun käy muualta Helsingissä niin heti huomaat ettei mistään välitetä.

Ottaen huomioon että yli 97 % helsinkiläisistä on onnistunut välttämään tartunnan vaikka täällä tilanne on joidenkin mukaan niin kovin kamala, niin jo se, että olet sieltä maalta tunkenut tänne kertoo olennaisen ja todistaa pointtini.

Vierailija
84/336 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Norja keskittää rokotukset sinne missä epidemia on pahin. Miksi suomessa ei tehdä samoin?

Järjetöntä "palkita" siitä että suosituksia noudatettu huonosti. Päinvastoin, rokotteet pitäisi ensin antaa sinne missä viimeaikaisia tartuntoja vähiten, palkinnoksi siitä että ihmiset noudattaneet suosituksia.

Suurin osa ja etenkin ne riskiryhmäläiset työikäisetkin noudattaneet ohjeita ja suosituksia tosi tunnollisesti myös pk-seudulla. Kuolemanrangsistus koronaan on siks kova seuraus siitä, että joku muu hölmöilee.

Ja kouluikäisten lasten osalta tartunta täällä alkaa olla vaan ajan kysymys, kun tartunnanjäljityksessäkin priorisoidaan hoivakoteja ja koulujen tartuntoihin puututaan vasta parin viikon viiveellä.

Se on katsos maalaisen helpompi oikeuttaa itselleen oma itsekkyytensä kun kuvittelee että tilanne olisi kaikkien helsinkiläisten vika, vaikka pikkulapsikin ymmärtää että täällä valtaosa on noudattanut suosituksia ja rajoituksia paremmin kuin yksikään maalainen.

Ja paskat ole. Kun käy muualta Helsingissä niin heti huomaat ettei mistään välitetä.

Miksi reissaat ympäriinsä? Pysy vaan siellä mistä olet kotoisin. Turhaan levittelet sitä koronaasi. 

Vierailija
85/336 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä, että vaikka teho-osastot alkaa täyttyä nuoremmista ihmisistä, päättäjiä ei kiinnosta suojata työikäisiä riskiryhmäläisiä, joista monet on lisäksi vanhempia.

Titanicin aikaa pyrittiin pelastamaan naiset ja lapset, nykyään ne, kenellä on vähiten elämää edessä.

Niinpä. Alan vähitellen kannattaa sitä että kaikki vaan samalla tavalla kiinni kuin viime keväänä, kyllä sillä saadaan vihdoin tartunnat alas. Koronan sairastaneista arviolta 10% saa longcovidin. Kukaan ei tiedä paraneeko niistä pitkäaikaisvaikutuksista vai ei, voiko joillekin jäädä esimerkiksi jatkuva väsymys tai vaikkapa haju- ja makuaistin puuttuminen koko loppuelämäksi. Aikamoinen haitta elämänlaatuun, puhumattakaan niistä nuorista jotka kupsahtavat ennenaikaisesti. 

Nuo sulut vaan toimii koko ajan huonommin, tsemppihenkeä on enää sitkeimmillä ja ihmiset tapaa toisiaan vaikka sitten kodeissaan. Ja se tsemppihenki on tapettu nimen omaan näillä rokotussekoilulla ja rajaongelmilla ja muulla typerehtimisellä. Jos ei hallitus edes yritä tehdä asialla muuta kuin kunnallispolitiikkaa, niin miksi kukaan jaksaisi?

Vierailija
86/336 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä, että vaikka teho-osastot alkaa täyttyä nuoremmista ihmisistä, päättäjiä ei kiinnosta suojata työikäisiä riskiryhmäläisiä, joista monet on lisäksi vanhempia.

Titanicin aikaa pyrittiin pelastamaan naiset ja lapset, nykyään ne, kenellä on vähiten elämää edessä.

Niinpä. Alan vähitellen kannattaa sitä että kaikki vaan samalla tavalla kiinni kuin viime keväänä, kyllä sillä saadaan vihdoin tartunnat alas. Koronan sairastaneista arviolta 10% saa longcovidin. Kukaan ei tiedä paraneeko niistä pitkäaikaisvaikutuksista vai ei, voiko joillekin jäädä esimerkiksi jatkuva väsymys tai vaikkapa haju- ja makuaistin puuttuminen koko loppuelämäksi. Aikamoinen haitta elämänlaatuun, puhumattakaan niistä nuorista jotka kupsahtavat ennenaikaisesti. 

Nuo sulut vaan toimii koko ajan huonommin, tsemppihenkeä on enää sitkeimmillä ja ihmiset tapaa toisiaan vaikka sitten kodeissaan. Ja se tsemppihenki on tapettu nimen omaan näillä rokotussekoilulla ja rajaongelmilla ja muulla typerehtimisellä. Jos ei hallitus edes yritä tehdä asialla muuta kuin kunnallispolitiikkaa, niin miksi kukaan jaksaisi?

Parempi sekin että ihmiset tapaavat kodeissaan, vähemmän tartuntoja viattomille sivullisille. 

Vierailija
87/336 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa käydä elämä kurjaksi itsemurhayksiössä. Vielä vuosi sitten oltiin samassa veneessä, mutta nyt ei todellakaan enää....

Vierailija
88/336 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniaisissa on kohta jo kaikki rokotettu.

Vierailija
89/336 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerimmät raottavat maskia kun puhuvat kassamyyjälle. Siis sen maskin tarkoitus on estää niitä sinun sylkiroiskeitasi leviämästä ympäriinsä! Miten te aspat oikeasti jaksatte näinä aikoina, kun kaikenmaailman maskittomia koronalevittäjiä pitää jaksaa joka työvuoro? 

Vierailija
90/336 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauniaisissa on kohta jo kaikki rokotettu.

Lähde?

Vierailija
91/336 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarin mukaan näemmä kauniaisissa 12,2% rokotettu, se on kyllä huomattavasti enemmän kuin lähikunnissa. 

Vierailija
92/336 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin miksi sinä tule tänne Helsinkiin? En minäkään käy nyt yhtään missään, miksi sinä käyt? 

Vierailija
93/336 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain 2 Pfizerin rokotetta tammikuussa HUS:In kautta ja kiitos paljon siitä. Kannattaa ottaa rokote jos aikoo elää tai matkustaa.

Aha. Tosiasiassa suurin osa husilaisista ei ole vielä saanut.

Vierailija
94/336 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sain 2 Pfizerin rokotetta tammikuussa HUS:In kautta ja kiitos paljon siitä. Kannattaa ottaa rokote jos aikoo elää tai matkustaa.

Aha. Tosiasiassa suurin osa husilaisista ei ole vielä saanut.

Näinpä. Kuulemma edes sellaiset näytteenottajat jotka joutuvat liikkumaan osastojen välillä eivät ole vielä rokotustaan saaneet. 

Vierailija
95/336 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typerimmät raottavat maskia kun puhuvat kassamyyjälle. Siis sen maskin tarkoitus on estää niitä sinun sylkiroiskeitasi leviämästä ympäriinsä! Miten te aspat oikeasti jaksatte näinä aikoina, kun kaikenmaailman maskittomia koronalevittäjiä pitää jaksaa joka työvuoro? 

Sinä se idiootti olet. Lukuisten tutkimusten mukaan maskit ei estä koronaa ollenkaan, mutta minä rokotettu ihminen estä edes jotenkin. Mulkoile siellä aspana van minua maskitonta edelleenkin pahasti, ei vois vähempää kiinnostaa. Terkuin minä rokotettu riskiryhmäläinen, sinä minua henkesi edestä hysteriisesti pelkäävä asiakaspalvelija. :D

Vierailija
96/336 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä se idiootti olet. Lukuisten tutkimusten mukaan maskit ei estä koronaa ollenkaan, mutta minä rokotettu ihminen estä edes jotenkin. Mulkoile siellä aspana van minua maskitonta edelleenkin pahasti, ei vois vähempää kiinnostaa. Terkuin minä rokotettu riskiryhmäläinen, sinä minua henkesi edestä hysteriisesti pelkäävä asiakaspalvelija. :D

Voi jestas mikä pässi. Mitä jos itselläsi on oireeton tartunta, tartutat sen nuoren riskiryhmäläisen kassalla joka saa longcovidin tai joutuu sairaalahoitoon? 

Vierailija
97/336 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei mennyt haukkumiseksi tämä ketju. 🤔

Vierailija
98/336 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään rokote ei toistaiseksi ole osoittautunut 100% varmaksi. Joten kyllä, sinunkin pitää edelleen noudattaa kaikkia toimenpiteitä joilla yritetään estää koronan leviämistä ennen kun meillä on parempi laumaimmuniteetti. Nyt vasta hyvin pieni osa edes riskiryhmäläisistä on saanut rokotteen. 

Vierailija
99/336 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tän keskustelun pointti on se, että niitä rokotteita ei saa. Ei saa vaikka olisi ensimmäistä riskiryhmää. 

Vierailija
100/336 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori nyt vaan, mutta sun kaltaiset levittelijät olisi pitänyt laittaa sinne rokotusjärjestyksen viimeiseksi. Millä oikeudella yrität tartuttaa aspoja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi