Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin katosi helsinkiläisten rokotteet?

Vierailija
04.03.2021 |

Aiempi keskustelu jostain syystä poistetaan. Pidetään keskustelu asiallisena. Eli siis Helsinki ei rokota esimerkiksi nuoria elinsiirtopotilaita tai syöpäpotilaita, vaikkapa Vantaalla tai Espoossa he ovat voineet saada rokotteen jo pari viikkoa. Miksi Helsinkiin tulee vähemmän rokotteita?

Kommentit (336)

Vierailija
101/336 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Typerimmät raottavat maskia kun puhuvat kassamyyjälle. Siis sen maskin tarkoitus on estää niitä sinun sylkiroiskeitasi leviämästä ympäriinsä! Miten te aspat oikeasti jaksatte näinä aikoina, kun kaikenmaailman maskittomia koronalevittäjiä pitää jaksaa joka työvuoro? 

Sinä se idiootti olet. Lukuisten tutkimusten mukaan maskit ei estä koronaa ollenkaan, mutta minä rokotettu ihminen estä edes jotenkin. Mulkoile siellä aspana van minua maskitonta edelleenkin pahasti, ei vois vähempää kiinnostaa. Terkuin minä rokotettu riskiryhmäläinen, sinä minua henkesi edestä hysteriisesti pelkäävä asiakaspalvelija. :D

Sori nyt vaan, mutta sun kaltaiset levittelijät olisi pitänyt laittaa sinne rokotusjärjestyksen viimeiseksi. Millä oikeudella yrität tartuttaa aspoja?

Niinpä, kyseessä yleisvaarallinen kulkutauti. On se hienoo että tuollaiset tolvanat jotka itse saaneet rokotteen elävät nyt kuin viimeistä päivää ja tappavat siinä samalla muutaman muun. 

Vierailija
102/336 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä tulee vielä levottomuuksia sanokaa minun sanoneen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/336 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinkiläiset käy levittämässä tautia kun on "pakko päästä lomalle". Ihan oikein, että muut rokotetaan ensin.

Ainakin mun maalla asuvat porukat matkustelevat yms paljon enemmän kuin itse pienessä kalliolaisessa kämpässäni josta poistun vain kauppaan tai lenkille. Porukoilla on iso omatalo ja lääniä ympärillä, silti kävivät kesällä lapissa, norjassa, kuusamossa jne. Siis useampi erillinen reissu. Harrastavat edelleen jne. 

Vierailija
104/336 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli samassa naapurustossa Espoon ja Helsingin tai Vantaan rajalla voi olla vaikka monisairas 54-v perheenäiti joka tekee töitä kaupan kassalla mutta ei saa rokotetta, naapurin 16-v lapsi sen sijaan saa rokotteen riskiryhmäläisyytensä vuoksi. Mikä tässä on logiikka?

Juurikin näin. Se äiti voi kuolla. Kun ei saa rokotetta. Jos sillä on vaikka lapsia koulussa ja ne tuo koronan. Tai jos se menee bussilla töihin ja bussissa maskittomia nuoria. Ja jäljitys hesassa viikon, kahden myöhässä....

Ja samaan aikaan jonkun metsätien päässä rokotetaan perustason alueella pariskunta, joka suunnittelee valoisaa kevät matkaa roomaan tai teatterireissua Tampereelle tai risteilyä viroon... Ja joku ministeri istuu baarissa...

Vierailija
105/336 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli samassa naapurustossa Espoon ja Helsingin tai Vantaan rajalla voi olla vaikka monisairas 54-v perheenäiti joka tekee töitä kaupan kassalla mutta ei saa rokotetta, naapurin 16-v lapsi sen sijaan saa rokotteen riskiryhmäläisyytensä vuoksi. Mikä tässä on logiikka?

Juurikin näin. Se äiti voi kuolla. Kun ei saa rokotetta. Jos sillä on vaikka lapsia koulussa ja ne tuo koronan. Tai jos se menee bussilla töihin ja bussissa maskittomia nuoria. Ja jäljitys hesassa viikon, kahden myöhässä....

Ja samaan aikaan jonkun metsätien päässä rokotetaan perustason alueella pariskunta, joka suunnittelee valoisaa kevät matkaa roomaan tai teatterireissua Tampereelle tai risteilyä viroon... Ja joku ministeri istuu baarissa...

Just näin. 

Vierailija
106/336 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten harvinaisen kiusallista, kun työssäni vierailen päivittäin muun muassa kaikenikäisten riskiryhmäläisten luona pääkaupunkiseudulla ja asiakkaat luulevat, että olen saanut rokotteen. Totuus on toinen, vaikka olen terveydenhuoltoalalla. Kaunis asia, että kaikki savukoskelaiset jne. ovat kuitenkin kohta rokotteensa saaneet...

Vierailija
107/336 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On muuten harvinaisen kiusallista, kun työssäni vierailen päivittäin muun muassa kaikenikäisten riskiryhmäläisten luona pääkaupunkiseudulla ja asiakkaat luulevat, että olen saanut rokotteen. Totuus on toinen, vaikka olen terveydenhuoltoalalla. Kaunis asia, että kaikki savukoskelaiset jne. ovat kuitenkin kohta rokotteensa saaneet...

Voi ei... 

Vierailija
108/336 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkotestaamiset kaikille raksoille, siinä katoaa jo iso määrä tartunnoista pk-seudulla. Maskipakko joukkoliikenteeseen edes ruuhka-aikoina. Monesti se ainut maskiton metrossa on huomiohaalari päällä...

Vierailija
109/336 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkotestaamiset kaikille raksoille, siinä katoaa jo iso määrä tartunnoista pk-seudulla. Maskipakko joukkoliikenteeseen edes ruuhka-aikoina. Monesti se ainut maskiton metrossa on huomiohaalari päällä...

Jep, rajat vuotaa...

Vierailija
110/336 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thl:n tilaston mukaan rokotteita pitäisi lojua jossain paljon. 1 ja 2 annoksia on annettu n. 509000. Viime viikkoon mennessä maahan on tullut 6230000 rokotetta ja tämän viikon aikana 135000 lisää.

Vierailija
111/336 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on niin hankalaa nyt suojata suurissa helsinkiläisissä kouluissa ja päiväkodeissa työskentelevät kasvattajat? Täällä mennään ruuhkabusseilla vielä töihinkin, toisin kuin Lapissa.

Tehohoitopaikat HUSissa täyttyvät jo äärimmilleen, joten olisiko aika alkaa rokottaa vähän myös sairauden ilmaantuvuuslukujen mukaan?

Vierailija
112/336 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarissakin mainittiin pari päivää sitten neljänneksen Suomen rokotteista olevan antamatta.

Vierailija
113/336 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kun yritin sanoa että huolettaa kun ei ole kunnassa yhtään tehopaikkaa, eikä naapurikunnassakaan, jossa asuu omat ikääntyneet sukulaiset, niin sanottiin että oma valinta, asua seudulla jossa ei ole kunnon terveydenhuoltoa. Kaikki on keskitetty kaupunkeihin, kaikkihan sen tietävät.

Pitäisikö nyt käyttää samaa ajatusmallia rokotteista, oma valinta asua täyteen tupatussa kaupungissa, jossa on muutama muukin rokotteen tarvitsija?

Vierailija
114/336 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kun yritin sanoa että huolettaa kun ei ole kunnassa yhtään tehopaikkaa, eikä naapurikunnassakaan, jossa asuu omat ikääntyneet sukulaiset, niin sanottiin että oma valinta, asua seudulla jossa ei ole kunnon terveydenhuoltoa. Kaikki on keskitetty kaupunkeihin, kaikkihan sen tietävät.

Pitäisikö nyt käyttää samaa ajatusmallia rokotteista, oma valinta asua täyteen tupatussa kaupungissa, jossa on muutama muukin rokotteen tarvitsija?

Ei tuo selitä millään lailla sitä että niitä rokotteita jaetaan paikkoihin joissa ei ole ollut mitään koronariskiä. 

Vierailija
115/336 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs änkesi Helsinkiin asumaan. Oma vika.

Vierailija
116/336 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, onhan sun terveys niin paljon arvokkaampi kuin yhdenkään savukoskelaisen!

Vierailija
117/336 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsinkiläiset käy levittämässä tautia kun on "pakko päästä lomalle". Ihan oikein, että muut rokotetaan ensin.

Olen asunut vuoden yksin eristyneenä, en ole käynyt kertaakaan baarissa, uimahallissa, kuntosalilla tms. Ainoastaan kaupassa, kirjastossa, apteekissa. Maski naamalla ja turvavälit pitäen.

Te maalaiset sen sijaan halusitte niitä kallisarvoisia brittituristeja tänne virusta levittelemään, ulkomaalaisia erityisosaajia riistopalkalla kasvimaille jne.

Niitä brittituristeja halusi vain turismista hyötyvät. Brittien pikamatkat Lappiin lentäen on jo ympäristön kannalta ei-toivottava asia.

Niitä kasvihuonevihanneksia varmasti syöt itsekin. Rakennuksilla ja telakoilla on myös ollut kovin paljon tuontikoronaa tarjolla, ja nuo on tapahtunut kaupungeissa. Sieltä hankitaan työvoima, mistä halvimmalla saadaan. Niin maalla kuin kaupungeissa. Valitettavasti.

Eipä mullakaan ole ollut tarvetta kuin olla kotona, käydä kaupassa, apteekissa ja kirjastossa. Työtkin katosi koronan takia.

Vierailija
118/336 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut vuoden yksin eristyneenä, en ole käynyt kertaakaan baarissa, uimahallissa, kuntosalilla tms. Ainoastaan kaupassa, kirjastossa, apteekissa. Maski naamalla ja turvavälit pitäen.

Te maalaiset sen sijaan halusitte niitä kallisarvoisia brittituristeja tänne virusta levittelemään, ulkomaalaisia erityisosaajia riistopalkalla kasvimaille jne.

Niitä brittituristeja halusi vain turismista hyötyvät. Brittien pikamatkat Lappiin lentäen on jo ympäristön kannalta ei-toivottava asia.

Niitä kasvihuonevihanneksia varmasti syöt itsekin. Rakennuksilla ja telakoilla on myös ollut kovin paljon tuontikoronaa tarjolla, ja nuo on tapahtunut kaupungeissa. Sieltä hankitaan työvoima, mistä halvimmalla saadaan. Niin maalla kuin kaupungeissa. Valitettavasti.

Eipä mullakaan ole ollut tarvetta kuin olla kotona, käydä kaupassa, apteekissa ja kirjastossa. Työtkin katosi koronan takia.

Ja silti säntäät seuraavissakin vaaleissa äänestämään demareita, vihreitä, vasemmistoa tai kepua vaikka se tarkoittaakin vain sitä ettei mikään muutu paremmaksi. Vaihtoehtoja toki on vähän eikä nekään ole loistavia. Jossain tapauksissa jopa epäilyttäviä eli täysin tuntematon kun puolue ei ole parissa olemassaolovuodessaan saanut aikaan mitään muuta kuin solvauksia nettiin. 

Vierailija
119/336 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo selitä millään lailla sitä että niitä rokotteita jaetaan paikkoihin joissa ei ole ollut mitään koronariskiä. 

Koronariski on olemassa ihan koko maassa, kiitos näiden idioottien, jotka eivät ymmärrä jäädä kotiin lomalla, vaan pakko päästä rinteeseen ja varsinkin after skihin.

Se koronariski on toki isompi pk-seudulla kuin jossain tuppukylässä, mutta missään ei olla nyt 100% koronasta turvassa.

Vierailija
120/336 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja silti säntäät seuraavissakin vaaleissa äänestämään demareita, vihreitä, vasemmistoa tai kepua vaikka se tarkoittaakin vain sitä ettei mikään muutu paremmaksi. Vaihtoehtoja toki on vähän eikä nekään ole loistavia. Jossain tapauksissa jopa epäilyttäviä eli täysin tuntematon kun puolue ei ole parissa olemassaolovuodessaan saanut aikaan mitään muuta kuin solvauksia nettiin. 

Mikä sitten on parempi vaihtoehto, joka pyyhkäisee koronan Suomesta kuin taikaiskusta?? Persut vai kokoomus? Kovin on oikealla vaihtoehdot.

Vihreiden äänestämistä ei tosin selitä mikään muu kuin äänestäjän vakava aivovamma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi