Mitä teen kun olen oikeasti jo valkohapsi mutta haluan tukan olevan tummanruskea?
Ongelmana on se että pitää usein värjätä ja se että taas päänahkaa pisteli huuhtelun jälkeen, ei kivaa.
Olen järkyttävän näköinen tukka valkoisena, tyvikasvukin on rumaa.
Kommentit (44)
Kokeilin kasvivärejä. Ihania, mutta harmaat näkyivät edelleen hiukan sävytettynä.
Turvallisiahan ne kasvivärit ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse myös harmaannnuin jo 35 v ja värjään kyllä joka kuukausi, en halua vielä töissä näyttää mummolta... En koe värjäämistä millään tapaa ongelmaksi.
Mutta sulla siis päänahka ärtyy väristä? Niitähän on erilaisia herkille sopivampia värejä myös, esim. suoraväri Elumen, Simin jotkut kampaamovärisarjat. Ehkä sellaisia uskaltaisi kokeilla, jos ei kumminkaan varsinaista allergista reaktiota ole tullut vaan vain lievää kemikaaliärsytystä.
(Kasviväreihin ei sen sijaan kannata sortua ellei ole valmis värjäämään ensin alle henna + päälle indigo, mihin menee noin 6 tuntia. Itse kokeilin suoraan purkista tummanruskeaa henna+indigo seosta ja lopputulos oli että harmaat hiukset muuttui vihreiksi, seassa olevat vaaleanruskeat tummanruskeiksi.)
Ei joka paikasta ärsytä, tuo yksi alue vain.
Voit siis suositella noita kahta? Kampaamosta?
Joo, erityisesti Sim SensiDo toimii ihan yhtä hyvin kuin mikä tahansa muu kestoväri vaikka siitä on poistettu yleisimpiä allergeeneja ja ärsyttäjiä.
Siinäkin on kuitenkin tummissa PPD:tä joten jos sille on herkkä, Elumenin tapainen suoraväri on lähes ainoa mahdollisuus. Ei peitä harmaita ihan yhtä täydellisesti kuin SensiDo. Elumenia saa tilattua nettikaupoista kotiinkin.
Minulle kasvoi harmaat raidat hiuksiin alle 30v. Aloin ottamaan lisää vaaleita raitoja maastouttaakseni ne ruskeaan päähän. Nyt olen raskaana, enkä halua siksi värjätä hiuksia, joten siinäpä ovat valkoiset raidat ruskean seassa. No eipä sitä minnekään voi mennäkkään, joten ihan sama. Mutta raidoittamisen hyvä puoli oli se, että juurikasvu ei hypännyt silmään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse myös harmaannnuin jo 35 v ja värjään kyllä joka kuukausi, en halua vielä töissä näyttää mummolta... En koe värjäämistä millään tapaa ongelmaksi.
Mutta sulla siis päänahka ärtyy väristä? Niitähän on erilaisia herkille sopivampia värejä myös, esim. suoraväri Elumen, Simin jotkut kampaamovärisarjat. Ehkä sellaisia uskaltaisi kokeilla, jos ei kumminkaan varsinaista allergista reaktiota ole tullut vaan vain lievää kemikaaliärsytystä.
(Kasviväreihin ei sen sijaan kannata sortua ellei ole valmis värjäämään ensin alle henna + päälle indigo, mihin menee noin 6 tuntia. Itse kokeilin suoraan purkista tummanruskeaa henna+indigo seosta ja lopputulos oli että harmaat hiukset muuttui vihreiksi, seassa olevat vaaleanruskeat tummanruskeiksi.)
Voit siis suositella noita kahta? Kampaamosta?Joo, erityisesti Sim SensiDo toimii ihan yhtä hyvin kuin mikä tahansa muu kestoväri vaikka siitä on poistettu yleisimpiä allergeeneja ja ärsyttäjiä.
Siinäkin on kuitenkin tummissa PPD:tä joten jos sille on herkkä, Elumenin tapainen suoraväri on lähes ainoa mahdollisuus. Ei peitä harmaita ihan yhtä täydellisesti kuin SensiDo. Elumenia saa tilattua nettikaupoista kotiinkin.
Kiitos tästä!
Katselin tässä instagramia ja jostakin syystä tiettyjä kuvia mulle näkyy.
Eräällä naisella oli ihana kullansävy tukassa, sekin on vaihtoehto.
Riippuu varmaan sävystä miltä mummotukka näyttäisi.
Vierailija kirjoitti:
Suoraväri ei tartu värjäämättömään hiukseen. Joistain suoraväreistä voi saada ihan vähäsen sävyä värjäämättömään tukkaan, mutta lopputulos ei todellakaan ole yhtä peittävä eikä kestävä kuin hapeteväri. Harmaiden peitto on hapeteväreilläkin joskus haastavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit siis suositella noita kahta? Kampaamosta?Joo, erityisesti Sim SensiDo toimii ihan yhtä hyvin kuin mikä tahansa muu kestoväri vaikka siitä on poistettu yleisimpiä allergeeneja ja ärsyttäjiä.
PPD on se kaikista tujuin hiusvärikemikaali ja rajuimpien allergisten reaktioiden takana. Sille herkistytään ajan mittaan. Itse en uskaltaisi niinkin usein kuin kerran kuussa laittaa PPD:tä sisältävää väriä päähän, max pari kertaa vuodessa, eikä mielellään sitäkään. PPD allergian takia on ihmisiä joutunut sairaalaan ja UK:ssa yksi nainen menehtyi. Allerginen reaktio on raju, jos herkistyy.
Itse ajattelin vaan hommata erilaisia peruukkeja, kun harmaannun. Letitän oman tukan alle. Youtubessa on paljon erilaisia peruukkien tuunausvideoita ja vähän edullisemmistakin saa nykyään aidon näköisiä.
Painin saman ongelman parissa. Minulla on luonnostaan tummanruskeat hiukset lähes mustat ja hiustenkasvu on kampaajan sanoin huomattavasti normaalia nopeampaa. Harmaa juurikasvu todella paistaa hyvin.
Kampaajalla pyysin laittamaan vaaleamman ruskeita raitoja. Nyt on tummissa hiuksissani hieman vaaleanruskeaa seassa. Suunnittelen meneväni vaaleampaan suuntaan ja siitä sitten joskus mahdollisesti harmaaseen.
Toinen ajatukseni on ollut, että laittaisin suoraan vaaleahkot hiukset ja niihin ehkä tuhkanharmaita/harmaita/vaaleita raitoja siis joitakin noista. Kampaajan mielestä ideani on huono eikä ole sitä halunnut toteuttaa. Ei kuulemma sovi minulle hyvin. Sanonut ehdottaessani, että mieti vielä ensi kertaan ja sitten taas seuraavaan. Siksi olen itsekin alkanut empimään.
Harkitsen jo itse vaalentavani koko hiuspehkoni kaupan vaalennusaineella. Olisiko tähän hyvää vaalennusainetta kenelläkään tiedossa ja hyviä ohjeita, kun oma väri on hyvin tumma?
Vierailija kirjoitti:
Minäkin haluaisin kuulla! Minulla on aina ollut tummanruskeat hiukset mutta juurikasvusta olen huomannut että oma väri on selvästi viime vuosina menettänyt omaa pigmenttiään ja vaalentunut. Nyt viimeisen vuoden aika harmaata on alkanut pukata kunnolla! Näkyy ikävästi, kun koronavuonna kampaajakäyntien väli on pidentynyt. Ja olen hädin tuskin viisikymppinen!
Nyt mietin jatkaako sitkeästi värjäystä tummaksi, vai pitääkö alkaa hivuttaa väriä vaaleammaksi. Minusta on selvästi tulossa hopeakettu (hopeapuuma? Olen nainen). Voi itku!
Oikea termi on hopeakuttu. 😉
Suosittelen hiusten raidoittamista kapeilla, vaaleilla raidoilla.
Harmaat/valkoiset sekoittuvat sinne mukavasti. Tuommoinen sieni- tai skunkkiväri on jopa trendikäs ja tyylikäs.
Olen itse tehnyt noin jo monta vuotta. Viimeksi löysin vaalennussuihkeen, jolla voin itse helposti vaalentaa tyvinasvun. Suihke vaalentaa 1-2 astetta ja on niin mieto, ettei minulla ärsyttänyt yhtään päänahkaa, vaikka se jätetään hiuksiin.
Usein värjätty harmaa näyttää elottomalta mopilta. Kiilto puuttuu ja väri on teennäisen näköinen, ikävä kyllä. Ylempänä joku tummahiuksinen mietti kokovaalennusta ja siinäkin on riskinä, että se vaalea näyttää kusenkeltaiselta, kun oikein tumman hiuksen blondaa.
Miksi ei voi hyväksyä hiustensa luontaista väriä? Jos muuten näyttää nuorelta (kasvot, keho, vaatetus), niin ei siinä harmaassa mitään vikaa ole.
En ole yleensä kovin "turhamainen", mutta kyllä oikeasti näytän paremmalta (ja nuoremmalta), kun värjään hiukset. Hiukseni ovat tummanruskeat, vähän punertavaa sävyä, ja harmaat ovat oikeastaan valkoisia. Käyn kampaajalla ja hän välillä värjää kaikki hiukset, välillä vain tyven. En ole ikinä edes yrittänyt itse värjätä hiuksia. Kiilto hiuksissani on itse asiassa paljon parempi kuin luonnontilassa. Suosittelen kampaajalla käyntiä!
Minä ajattelen omista harmaista hapsistani niin, että monesti ihmisissä kiinnostaa joku ristiriita, joku mikä tekee hänestä hieman erilaisen, persoonallisen. Muuten olen suht nuorekkaan näköinen ja oloinen, harmaantuvat hiukset tuovat vähän särmää. Näin ainakin uskottelen itselleni.
Vierailija kirjoitti:
Mitä vikaa platinablondissa?
Vaatii eniten vetyperoksidia -> päänahalle ärsyttävintä
Toisekseen, vanhempaa ihoa vasten platinanvaaleat hiukset ei näytä hyvälle, pehmeämpi vaalea sävy pukevampi.
Samoin kypsälle naiselle ei sovi korpinmusta tukka, vanhentaa.
Vierailija kirjoitti:
Usein värjätty harmaa näyttää elottomalta mopilta. Kiilto puuttuu ja väri on teennäisen näköinen, ikävä kyllä. Ylempänä joku tummahiuksinen mietti kokovaalennusta ja siinäkin on riskinä, että se vaalea näyttää kusenkeltaiselta, kun oikein tumman hiuksen blondaa.
Miksi ei voi hyväksyä hiustensa luontaista väriä? Jos muuten näyttää nuorelta (kasvot, keho, vaatetus), niin ei siinä harmaassa mitään vikaa ole.
Kaikille ei sovi harmaa eikä kaikki siitä tykkää. Harmaa on kylmä sävy ja niillä joille se ei sovi, todellakin vanhentaa eikä muutenkaan imartele.
Toisekseen, hiusväreissä on tapahtunut paljon kehitystä sitten jonkun 80/90 -luvun. Nykyvärit nimenomaan tuovat kiiltoa ja eloa hiukseen. Omat hiukseni ainakin näyttävät värjättyinä paljon kiiltävämmiltä ja paremmilta. Ainoa syy miksi en enää värjää on oman kemikaalikuorman vähentäminen ja allergisoitumisen pelko. Mutta ehkä tulevaisuudessa tästäkin päästään ja saadaan entistä turvallisempia, ympäristöystävällisempiä värejä markkinoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä vikaa platinablondissa?
Vaatii eniten vetyperoksidia -> päänahalle ärsyttävintä
Toisekseen, vanhempaa ihoa vasten platinanvaaleat hiukset ei näytä hyvälle, pehmeämpi vaalea sävy pukevampi.
Samoin kypsälle naiselle ei sovi korpinmusta tukka, vanhentaa.
Kukaan ei kyllä pysty antamaan etänä mitään yleistyksiä siitä, mikä kenellekin sopii. Entä jos vanhalla naisella on luonnostaan mustat tai hopeanharmaat hiukset? Onko se sittenkin kauhistus?
Vierailija kirjoitti:
Mä oon 52 ja todellakaan en halua alkaa olla harmaahapsi. Eli käyn kampaajalla, mutta en ihan tummaa laita, koska muuten juurikasvu erottuu liian nopeasti.
Yksi tuttu lakkasi värjäämästä ja on nyt ihan harmaa. Ihan hirveästi vanheni ulkonäöltään, eihän sitä tosin kukaan tohdi hänelle sanoa.,,,
Mitä pahaa on siinä, että 52-vuotias näyttää vanhalta? Minä en ole värjännyt hiuksiani enää kymmeneen vuoteen ja olen 50+. Täysin harmaat, tai pikemminkin vaaleat hiukset. Ekologisesti ja terveyden kannalta valitsen kuitenkin paljon mieluummin oman värin kuin jatkuvan värjäämisen. Hopeashampoota käytän joskus, muutoin vain vegaanisia, eläinkokeilla testaamattomia shampoita ja hoitoaineita.
Miksi ja ketä varten minun pitäisi näyttää nuoremmalta? Onko vanheneminen sairaus, jota pitää hoitaa? Rakastaisivatko läheiseni minua enemmän, jos värjäisin hiuksiani? Etenisinkö urallani nopeammin, saisinko parempaa palkkaa? Olisinko fyysisesti paremmassa kunnossa? Mitä hyötyä minulle olisi hiusten värjäämisestä?
Onnistuu mutta harmaaseen tai hyvin vaaleaan hiukseen vaatii kaksivaiheinen prosessin eli alle Henna ja sitten vasta indigo tai Henna-indigoseos. Muuten tulee vihreä tukka.
Lisäksi jos on niitä joille ei sovi lämpimän väriset hiukset, kasvivärit on huono vaihtoehto, koska indigo joka tekee tummuuden kuluu aina ennen hennaa, joten punertavia sävyjä tulee esiin vaikka olisi heti värjäämiseen jälkeen ollut tummanruskea.