Opettajat, millaisin mielin odotatte ensi viikkoa ja etäkouluaikaa?
Kommentit (9)
Mitä etäkoulu viikkoa?
Täällä Kainuussa, Pohjois-Karjalassa, Pohjois-Savossa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Lapissa, alkaa hiihtolomat ensi maanantaina 8.3.
Ei meillä ole silloin mitään etäviikkoa, olemme kaikki lomalla, hiihtämässä ja ulkoilemassa.
Taas joku pösilö luulee, että Suomessa on vain Etelä-Suomi ja Keski-Suomi.
Itä-ja Pohjois-Suomessa alkavat hiihtolomat maanantaina 8.3.21.
Mitä luulet ap, ketkä silloin noiden alueiden koululaisista ja opettajista ovat etäkoulussa?
Jesh. Eka uusimaalaiset vei Koronan Lappiin ja nyt itäsuomalaiset hakee sen kuntiinsa.
Epätietoisena yhä siitä millaisiin ratkaisuihin täällä päädytään.
No, kaipa se sujuu, kun sujui viimeksikin. Nyt on tosin enemmän tunteja, joten tulee töitä enemmän nettitehtävien tekemisessä.
Hyvillä mielin. Pidän kaikki tunnit Teamsin välityksellä, mutta muuten normaalisti lukujärjestyksen mukaan. Helpottaa, ettei tarvitse pelätä tartuntaa. Koulussamme on ollut useita karanteeneja.
No plörinäksihän se meni: olen karanteenissa, koska olen työssäni altistunut koronalle. Kotoa en pysty etäopettamaan, koska nettiyhteys kotonani pätkii pahasti jos ollenkaan onnistuu. Viime keväänä olin siitä syystä koululla etäopettamassa. Kunta ei maksa kotiini parempaa yhteyttä, joten enpä tiedä, kuka oppilaitani ensi viikolla opettaa ja miten.
Jatkan normisti lähinä. Niinkuin koko kevään. t. erkka