Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alaselkä kipeytyy kuntoilusta, säteilee lonkkiin. Mikä vikana?

Vierailija
04.03.2021 |

Ihan kävelykin tekee selän kipeäksi kun pitkän matkan kävelee. Yön aikana helpottaa kun lepää. Olen keski-ikäinen mies.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää saada keskivartalon tukilihakset eli core kuntoon. Siitä nuo tuollaiset johtuvat. Hyvä personal trainer voi auttaa mutta alkuun pääset jo googlettamalla aiheesta ja aloittamalla kotitreenin. Tee ajatuksella ja rauhassa, koska hosumalla tulee vain haittaa. Bonuksena saat kapeamman vyötärön.

Vierailija
2/36 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama, oon 30v nainen.

Itsellä ainakin johtuu pakaroiden ja takareisien jumituksista kun mullakin tuppaa jäämään itse kuntoilun lisäksi muu kehonhuolto väliin.

Noiden lihasten lämmittely ja venyttely auttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun pitää saada keskivartalon tukilihakset eli core kuntoon. Siitä nuo tuollaiset johtuvat. Hyvä personal trainer voi auttaa mutta alkuun pääset jo googlettamalla aiheesta ja aloittamalla kotitreenin. Tee ajatuksella ja rauhassa, koska hosumalla tulee vain haittaa. Bonuksena saat kapeamman vyötärön.

Keskivartalon kuten koko vartalon lihakset ovat kunnossa. Olen koko ikäni treenannut. Ei ylipainoa, rasva% alhainen. - AP

Vierailija
4/36 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä ainakin johtuu pakaroiden ja takareisien jumituksista kun mullakin tuppaa jäämään itse kuntoilun lisäksi muu kehonhuolto väliin.

Tätä fysioterapiassa pohdittiin, mutta kun venyttely ei tunnu auttavan. - AP

Vierailija
5/36 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulumaa selän nikamissa. Hermot joutuu ahtaammalle. Pitkään kävellessä paine on kokoajan päällä. Nuoruus meni jo.

Vierailija
6/36 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syystä tai toisesta issias-hermosi tykkää kyttyrää, ja aiheuttaa säteilykipua lonkkiin ja selkään. Olisiko lievä välilevynpullistuma? Tai alaselkäsi nikamat ovat liian "kasassa" ja painavat issias-hermoa?

Vierailija
7/36 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä minäkin kehottaisin tutkimaan. Minulla on myös alaselkä kipeytynyt, syynä oli se, että jalat oli jumissa. Auttoi pakaralihasten ja jalkojen säännöllinen venyttäminen, erityisesti syvän pakaralihaksen venytys. Oletko ap tätä kokeillut?

Minulla siis tuli paljon treeniä jaloille silloin kun tämä ongelma oli.

Vierailija
8/36 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä onko taipumusta notkoselkäisyyteen?

Vierailija
9/36 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kokeillut venytellä ja huoltaa selkää paljon, koska kipu hallitsee elämää. En haluaisi taantua sängynpohjalle vielä tässä iässä. Tuo iskias mietityttää itseäkin. Jos kyse on siitä, onko hoito millaista? Tämä korona tekee hoidon saamisesta vaikeaa tällä hetkellä, kun terveydenhuolto on täysin tukossa. -AP

Vierailija
10/36 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskivartalon kuten koko vartalon lihakset ovat kunnossa. Olen koko ikäni treenannut. Ei ylipainoa, rasva% alhainen. - AP

Moni luulee juuri noin, mutta syvät lihakset eivät ehkä olekaan vahvat. Vaikka vatsa olisi ihan hyvän näköinen päälle päin, korsetti ei välttämättä ole tasapainoisesti vahva. Tiedän tämän itsestäni.

Minulla oli jatkuvasti selkäkipuja vaikka olikin todella vahva urheilutausta. Kaveri innosti kokeilemaan triathlonia joten piti opetella uimaan kunnolla. Aloin treenata valmentajan kanssa ja samalla huomasin, että ihan uudet lihakset vatsan ja selän alueella kipeytyivät kun treenattiin delfiinipotkuja ja tehtiin erilaisia harjoitteita juuri keskikropalle.

Puoli vuotta uinnin aloittamisesta tajusin, että selkäkivut olivat poissa.

Enkä ole ainoa urheilija, jonka vaivat ovat kadonneet kun core on saatu kuntoon.

Vierailija
11/36 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ristiselän tukiliivi auttaa jonkin verran, ja pyöräily ei rasita samalla tavoin kuin kävely.

Vierailija
12/36 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kokeillut venytellä ja huoltaa selkää paljon, koska kipu hallitsee elämää. En haluaisi taantua sängynpohjalle vielä tässä iässä. Tuo iskias mietityttää itseäkin. Jos kyse on siitä, onko hoito millaista? Tämä korona tekee hoidon saamisesta vaikeaa tällä hetkellä, kun terveydenhuolto on täysin tukossa. -AP

Kehonhuoltoa saat ohjeeksi jos oireet eivät ole tuon pahempia. Syvien lihaksien treenaamista , venyttelyä, venyttelyä ja venyttelyä...

Vierailija
13/36 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sittenkin vaan jännität lihaksiasi huomaamatta sitä itse.  Oletko lenkkeillyt liukkailla?

Vierailija
14/36 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jalat tutkittu? Tukipohjalliset auttaa jos selkä kipeytyy kävellessä.

Vierailija
15/36 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välilevyongelmia. Mulla välilevyn repeytymä teki säteilykipua lonkkiin. Ja siihen auttoi lepo ja särkylääkkeet, ei liikunta. Liikunnan voi aloittaa taas vähitellen sitten kun selkänikamien väliin on taas kertynyt tarpeeksi "pehmustetta".

Vierailija
16/36 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko kokeillut joogaa? Siinä yhdistyisi tuo alakropan venyttely ja syvien vatsalihasten vahvistaminen.

Vierailija
17/36 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni luulee juuri noin, mutta syvät lihakset eivät ehkä olekaan vahvat. Vaikka vatsa olisi ihan hyvän näköinen päälle päin, korsetti ei välttämättä ole tasapainoisesti vahva. Tiedän tämän itsestäni.

Minulla oli jatkuvasti selkäkipuja vaikka olikin todella vahva urheilutausta. Kaveri innosti kokeilemaan triathlonia joten piti opetella uimaan kunnolla. Aloin treenata valmentajan kanssa ja samalla huomasin, että ihan uudet lihakset vatsan ja selän alueella kipeytyivät kun treenattiin delfiinipotkuja ja tehtiin erilaisia harjoitteita juuri keskikropalle.

Puoli vuotta uinnin aloittamisesta tajusin, että selkäkivut olivat poissa.

Enkä ole ainoa urheilija, jonka vaivat ovat kadonneet kun core on saatu kuntoon.

Vähän samanlainen tarina, mutta selkäkivut lähtivät hulaventeella. Vuosia jatkuneet ongelmat ratkesivat sillä, että hulaa 3-4 viikossa sen 10 min :). (Ja siis olen maratoonari, joten ei pitäisi olla kunnossa ongelmaa).

Vierailija
18/36 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

huonoista kengistä selkä kipeytyy helposti, kokeile vaikka paljasjalkakenkiä kävellessä

Vierailija
19/36 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jalat tutkittu? Tukipohjalliset auttaa jos selkä kipeytyy kävellessä.

Itseasiassa hyvä pointti. Lonkka voi olla virheasennossa tai jalat syystä tai toisesta hiukan eri pituiset jopa.

Vierailija
20/36 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan on taas tietäjiä paikalla. Nyt ihan ensimmäisenä neuvoisin lääkäriin ja magneettikuviin. Mulla alkoi oireet samalla lailla ja jos näitä täällä olevia olisin noudattanut niin huh hei 😅 nyt selkäleikkauksesta kaksi vuotta ja tiedän olla kuuntelematta tietäjiä. Lääkäriin /MRI kuviin siis ja arvailut sikseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä