Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sanokaa mulle se kalorimäärä päivässä, millä laihtuu?

Vierailija
04.03.2021 |

Alan noudattamaan sitä.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

talitintit syövät pakkasella yli oman painonsa verran päivässä. av mammojen kannattaisi mennä lumihankeen makaamaan. saisi syödä päivässä painonsa verran jyviä ja silti laihtuisi

Itse palelen aina alle +23 lämpötilassa ja en liho millään, vaikka söisin useamman suklaalevyn viikossa. Olen miettinyt, onko jatkuvalla palelemisella ja lihomattomuudella yhteys.

lihasvärinä ja jännitys kuluttaa energiaa

Vierailija
22/23 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

talitintit syövät pakkasella yli oman painonsa verran päivässä. av mammojen kannattaisi mennä lumihankeen makaamaan. saisi syödä päivässä painonsa verran jyviä ja silti laihtuisi

Itse palelen aina alle +23 lämpötilassa ja en liho millään, vaikka söisin useamman suklaalevyn viikossa. Olen miettinyt, onko jatkuvalla palelemisella ja lihomattomuudella yhteys.

Palelu kuluttaa normaalia lepokulutusta enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoisin ensin ruoan laatua, sitten vasta kalorimääriä. Jos vedät päivittäin sallitun kalorimäärän verran höttöhiilaria ja muuta moskaa, elimistö huutaa hoosiannaa. Joillakin se tietysti voi toimia, mutta kun painoa on ollut reilusti liikaa vuosien, jopa vuosikymmenten ajan, niin mitään ei tapahdu pitkään aikaan, jos ei valitse oikein. Moskaa syömällä tuskin pystyy pitämään kalorirajoja kovin pitkään, koska nälkä iskee vääjäämättä pian syömisen jälkeen.

Sanoisin, että ensin on karsittava pois sokeri, turhat viljamössöt, kuten pullat, kakut ja piparit, virvoitusjuomat ja alkoholi. Pasta, riisi ja peruna vain pieninä annoksina. Paljon kasviksia, sopivasti marjoja ja hedelmiä, proteiinia kohtuudella ja oikeanlaatuista rasvaa myös hiukan. Sillä painon pitäisi lähteä laskemaan, mutta kannattaa silti seurata annoskokoja. Liian suuret annokset tälläkään ruoan koostumuksella ei laihduta.

Mitään tarkkaa kalorimäärää ei juuri sinulle voi antaa, vaan sinun on itse kokeiltava, mikä on se raja.