Parisuhteessa olevat, kuinka jaatte kulut
Paljon olen kuullut sitä, että toinen osapuoli maksaa vuokrat ja ruokakulut yksinään. Pitääkö paikkansa
Kommentit (42)
50/50 asuminen, omat ruoat kun ruokavaliot niin erilaiset ja treffeilläkin vuorotellaan kumpi tarjoaa sen kerran. Lomamatkat myös puoliksi.
Ei sen rakettitiedettä tarvitse olla.
Kaikki yhteiset 50-50. Olemme samalla alalla töissä, samassa firmassa, identtinen palkka.
Avioliitto ja yhteiset rahat, ei tarvitse miettiä, kuka maksaa mitäkin.
Mies maksaa talolainan+verot+muut talon omistajuuteen kuuluvat kulut, koska osti talon yksin. Minä maksan ruoat, sähköt, vedet, kaasun ja Internetin.
Mies myös maksaa ravintoloissa ja ostaa viikonloppujuomat meille molemmille
21 vuotta yhdessä. Erilliset tilit, yhteiset varat. Tienaamme aika lailla saman verran. Koskaan ei olla laskettu kuka maksaa montakin euroa. Talo on yhteinen, lapset on yhteisiä. Meille tämä on yhteinen yritys. Kunhan kummallakin on rahaa ennen seuraavaa tilipäivää, niin hyvä on.
Maksan suikkarista 50-70 panoista 150-200.
Halpaa on. Ei tartte tehdä kompromisseja tai kuunnella nalkutusta.
Nainen hankkii asunnon ja maksaa mielellään takuuvuokrat. On se ihme nainen. Vuokrakulut noin puokkiin, ainakin 50/60, nainen maksaa enemmän. Nainen antaa mielellään ostoksille pankkikortin miehelleen.
Yhteiset menot maksetaan puoliksi, kumpikin maksaa itse omat henk.koht. menot. Minä pidän menoista kuluseurantaa, joten niiden jakaminen on helppoa.
Kaikki menee 50-50. Palkan mukaan jos mentäis, menis 70-30. Mutta en jaksa urputtaa, olkoot pihi.
Vierailija kirjoitti:
Mies maksaa talolainan+verot+muut talon omistajuuteen kuuluvat kulut, koska osti talon yksin.
Minä maksan ruoat, sähköt, vedet, kaasun ja Internetin.
Mies myös maksaa ravintoloissa ja ostaa viikonloppujuomat meille molemmille
Kun eroatte, talosta ei mikään neliö ole sinun.
Mies miettinyt tämän valmiiksi.
Maksan 40% asuinkuluista. Mies maksaa sähkölaskun, auton, suurimman osan ruokalaskuista ja kun menemme (usein) ulos syömään niin mies maksaa lähes aina laskun. Joskus tarjoan kahvilassa tai ravintolassa mutta mies ehtii useimmin ensin.
Lentoliput maksetaan puoliksi.
Mulla on herrasmies.
Mies maksaa asuntolainan, koska omistaa asunnon. Minä maksan puolet vastikkeesta + netti, sähkö jne kuluista. Auto maksetaan puoliksi. Samoin lasten kulut
Ruokakulut n.40-60 lähinnä siksi, että itse en syö lihaa, eivätkä lapsetkaan suuremmin välitä ja mies ostelee usein kalliita sisäfileitä ja erikoisoluita, joten molempien mielestä on kohtuullista että minun ei tarvitse näihin osallistua.
Vierailija kirjoitti:
Maksan suikkarista 50-70 panoista 150-200.
Halpaa on. Ei tartte tehdä kompromisseja tai kuunnella nalkutusta.
Eli sulla menee noin 300 vuodessa tai parissa? Halpaa on!
Mies maksaa kaiken. Minun ei tarvitse kuin antaa seksiä ja lohduttaa, jos bisnekset eivät sujuneet toivotusti.
Meillä näin: Minä maksan 1/3 osan vuokrasta ja mies maksaa loput. Mies maksaa kaiken autoon liittyvän + laskut. Ruokaostoskulut jaetaan.