Avioero seksin takia
Onkohan tämä kuinka yleinen eron syy? En näe nyt enää omaa tilannettani kauemmaksi, koska seksi on aiheena meidän avioliitossa aivan kriisiytynyt aihe ja asia. Omat haluni ovat hiipuneet, tai lopahtaneet täysin seksiin aviomieheni kanssa.
Mieheni käytös on ollut vuosien mittaan todella huonoa, hän on ollut agressiivinen, arvaamaton, huutanut, heitellyt tavaroita, haukkunut minua ja syyllistänyt kovin ottein seksin vähyydestä. On huutanut rakkauden puuttumista, haukkunut minua kylmäksi akaksi, pihtariksi, raivoissaan huutanut miten tekisi mieli pyöritellä minua tukasta ympäri lattiaa ja panna vaikka väkisin. En voi käsittää tätä suhtautumistapaa asiaan! Ikäänkuin se seksi olisi jokin parisuhteen ulkopuolinen suoritus, joka saapuu täydellisenä paikalle huonon käytöksen jälkeen.
Taustatietona olemme kouluttautuneita, töissäkäyviä perheellisiä ihmisiä, meillä on kaksi kouluikäistä lasta. Ei tällaisessa yhtälössä myöskään mitään spontaania seksiä harrasteta milloin huvittaa, mutta tämäkin on tietenkin minun ällöttävän pihtarin vika. Mies saattaa istua koko illan sohvalla katsoen omia elokuviaan ja sitten kun minä puuhailen omiani ja valmistaudun nukkumaan, mies nousee mielenosoituksellisesti sohvalta ylös ja räiskii ohitseni "Ei sitten rouvaa seksi oman miehen kanssa taida pätkääkään kiinnostaa". Hän ei ole tehnyt itse elettäkään sohvalla istuessaan mihinkään seksiin viittaavaan, vaan hän odottaa että minä olisin älynnyt hänen ajatuksensa ja mennyt viettelemään siitä elokuvasta pois. Kun menen halaamaan häntä ja alan varovaisesti ehdottamaan jotakin, hän sysää minut kauemman ja alkaa haukkumaan että "Et sinä kuitenkaan halua!" Saattaa mököttää ja tiuskia ja äyskiä tämmöisenkin tilanteen jälkeen lopun päivää tai iltaa.
Mitä ihmettä tässä tilanteessa voi oikein tehdä? Mies haluaa näköjään aivan täysin alistaa ja rikkoa tämän avioliiton tällä seksiasialla ja omalla huonolla käytöksellään. Olen tosiaan alkanut muuttua jo hiukan kylmemmäksi, etäisemmäksi ja varovaiseksi, sillä tämän asian tiimoilta nykyisin meillä räjähtelee lähes jokatoinen päivä tai vähintään viikottain. Aina jos miehen suu on mutrulla tai käytös huonoa, syy on seksi.
Eihän tämä yksinkertaisesti voi enää jatkua näin, jotain on tehtävä. Olen aivan rikki.
Kommentit (822)
Musta tuossa ap:n casessa oli kolme ongelmaa:
1)seksin vähäisyys
2) rakentavan keskustelun puute
3) ap:n tyytymättömyys liittoon ja emotionaalisesti suhteesta irrottautuminen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ottaa miehen egoon, ettet halua häntä.
Me olemme samankaltaisessa tilanteessa. Mies ei tosin ole noin huonokäytöksinen, mutta hänkään ei ole kohdellut minua hyvin ja tämän takia omat haluni ovat kuihtuneet. Meilläkin on lapsi, joka tietysti hankaloittaa spontaania seksiä. Väsymystäkin on.
Miehet eivät ymmärrä, että me naiset olemme emotionaalisempia. Meille ei riitä, että keppi on pystyssä ja sitten vaan tuuttastaan. Huoh.
Onneksi teitä naisiakin on erilaisia. Mä en jaksaisi mitään ihmeellisiä tuntien lämmittelyitä dinnereineen ja halailuineen. Meillä sovitaan "kalenterista", koska homma hoidetaan, ilman mitään kummallisia lämmittelyitä. Isot O:oot hoidetaan molemmille ja alles klar. Halailut ja muut on toinen asia sitten, päivittäistä hommaa ja kumpikaan ei siihen liitä seksiä mitenkään.
Kuulostaa hyvältä. Mun mies kun ottaa kaikki läheisyyden osoitukset niin että seksiä luvassa. Eipä olla sitten paljoa halailtu tai nukuttu lusikassa kun heti toinen on kovalla munalla tökkimässä. Et josko kuitenki irtois... ja kun ei irtoakaan niin sitten mökötetään ja huokaillaan kovaan ääneen.
Ollaan puhuttu tästä ja miehen mielipide on että mitä se nyt muka haittaa ja eihän sitä tiedä jos vaikka joskus innostuisin. Jokainen tsäänssi ku on mahdollisuus.
Ei auta vaikka sanon että haluaisin vain läheisyyttä. Pelkkä läheisyys saattaisi jopa herättää enemmän haluja mutta sitä ei taida saada. Nykyään seksiä kerran viikossa.
Kuka haluaa olla läheinen ihmisen kanssa jolta ei saa seksiä?
Ainoa mikä erottaa parisuhteen ja kaverisuhteen on seksi. Jos seksiä ei ole niin ei ole parisuhdettakaan.
Kyllä minä ainakin oli tukevasti parisuhteessa rakkaan mieheni kanssa, vaikkei meillä seksiä ollutkaan viimeisinä aikoina. Lopulta syöpä vei miehen. Kaltaisiisi miehiin en koskisi pitkällä tikullakaan. t. leski
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teidän elämä ei tosiaan ole seksi vaan huonosti käyttäytyvä mies. Tuollaisen seurassa vähätkin halut lähtee kokonaan. Jos mies ei suostu terapiaan, niin teille ero on hyvä vaihtoehto, kun kotielämä on painajaista.
Jokainen tulee vihaiseksi kun omalta vaimolta ei saa seksiä.
Ei tule, paitsi kaltaisesi seksuaalinarsistit.
Hah, et suo miehelle seksiä etkä kiukuntunnetta seksin puutteesta.
Vierailija kirjoitti:
1)seksin vähäisyys
3) ap:n tyytymättömyys liittoon ja emotionaalisesti suhteesta irrottautuminen
Et nähnyt mitään ongelmaa miehen aggressiivisessa käytöksessä, haukkumisessa ja naisensa/perheensä kaltoinkohtelussa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teidän elämä ei tosiaan ole seksi vaan huonosti käyttäytyvä mies. Tuollaisen seurassa vähätkin halut lähtee kokonaan. Jos mies ei suostu terapiaan, niin teille ero on hyvä vaihtoehto, kun kotielämä on painajaista.
Jokainen tulee vihaiseksi kun omalta vaimolta ei saa seksiä.
Ei tule, paitsi kaltaisesi seksuaalinarsistit.
Vau, olet keksinyt uuden nasevan haukkumasanan ihmiselle joka kehtaa haluta puolisoltaan seksiä ja nyt hoet sitä innokkaana kuin taapero juuri kuulemaansa rumaa sanaa. Aplodeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1)seksin vähäisyys
3) ap:n tyytymättömyys liittoon ja emotionaalisesti suhteesta irrottautuminenEt nähnyt mitään ongelmaa miehen aggressiivisessa käytöksessä, haukkumisessa ja naisensa/perheensä kaltoinkohtelussa?
Olen eri, mutta mitä ihmeen järkeä on vääntää av-palstalla siitä kenen syytä on se ettei tuntemattoman pariskunnan suhde toimi? Se nyt ei vaan toimi, sillä selvä ja asian toteaminen ja eropäätöksen tekeminen on ihan yhtäläisesti kummankin vastuulla.
Naisasianainen avun tarpeessa kirjoitti:
Meillä sama tilanne. Koen, että mies kohtelee minua huonosti, haukkuu ja saattaa jopa käydä käsiksi. Kun on ensin koko päivän saanut kuulla olevansa läski ja hullu, josta ei ole mihinkään (Olen omasta mielestäni hyvännäköinen enkä ainakaan vielä hullu), niin ei tuollainen käytös paljon haluta. Naiselle seksi on aivokemiaa ja jos oma kumppani ensin haukkuu ja sitten vaatii seksiä, niin ei se vaan haluta. Nukkumaan mennessä mökötys ja tahallinen jonkin ilkeän asian sanominen on ollut vuosia sitä tasoa, että olen nykyään jo monetta vuotta uneton.
Kannattaa oikeasti lähteä tuollaisesta suhteesta. Mikä ihme teitä pidättelee, kun mies kohtelee huonosti? Lapset eivät ole syy, vaan juuri heidän takiaan pitäisi lähteä mahdollisimman nopeasti, jotta eivät ehdi traumatisoitumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1)seksin vähäisyys
3) ap:n tyytymättömyys liittoon ja emotionaalisesti suhteesta irrottautuminenEt nähnyt mitään ongelmaa miehen aggressiivisessa käytöksessä, haukkumisessa ja naisensa/perheensä kaltoinkohtelussa?
Tilanne ei ratkea vain tuijottamalla sitä yhtä ilmeistä ongelmaa. Suhteessa on ongelma. Yhteinen ongelma. Kumpikaan ei näe toisen ilmikäyttäytymisen taakse. Vaimo vetäytyy, mies mököttää ja sitten raivoaa. Ei rahtustakaan ymmärrystä toiselle tai toisen kuuntelua, ilman syyttelyä. Lisäksi ap sanoi, että toimii lasten kanssa ilman miestä. Ap on jo henkisesti irti liitosta. Myös ap:lla on vastuu toimia: yrittää puhua, vetää rajat, hakeutua pariterapiaan tai erota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1)seksin vähäisyys
Olen eri, mutta mitä ihmeen järkeä on vääntää av-palstalla siitä kenen syytä on se ettei tuntemattoman pariskunnan suhde toimi? Se nyt ei vaan toimi, sillä selvä ja asian toteaminen ja eropäätöksen tekeminen on ihan yhtäläisesti kummankin vastuulla.
Bingo. Keskustelu jumittaa eipäs-juupas-tasolla, näin: miehen syy, naisen vika. Tärkeintähän on löytää syylliset ja virheen tekijät?
Vierailija kirjoitti:
Naisasianainen avun tarpeessa kirjoitti:
Meillä sama tilanne. Koen, että mies kohtelee minua huonosti, haukkuu ja saattaa jopa käydä käsiksi. Kun on ensin koko päivän saanut kuulla olevansa läski ja hullu, josta ei ole mihinkään (Olen omasta mielestäni hyvännäköinen enkä ainakaan vielä hullu), niin ei tuollainen käytös paljon haluta. Naiselle seksi on aivokemiaa ja jos oma kumppani ensin haukkuu ja sitten vaatii seksiä, niin ei se vaan haluta. Nukkumaan mennessä mökötys ja tahallinen jonkin ilkeän asian sanominen on ollut vuosia sitä tasoa, että olen nykyään jo monetta vuotta uneton.
Kannattaa oikeasti lähteä tuollaisesta suhteesta. Mikä ihme teitä pidättelee, kun mies kohtelee huonosti? Lapset eivät ole syy, vaan juuri heidän takiaan pitäisi lähteä mahdollisimman nopeasti, jotta eivät ehdi traumatisoitumaan.
En tajua näitä jotka puolustelevat pihtaamista kumppanin huonolla käytöksellä. Jos puoliso käyttäytyy niin kurjasti, että häntä pitää rangaista siitä pihtaamalla seksiä, niin mitä ihmeen järkeä on edes jäädä sellaiseen suhteeseen? Ihme passiivis-aggressiivista kiukuttelua. Ei haittaa että oma elämä on kurjaa, kunhan sillä toisellakin on yhtä kurjaa.
Vierailija kirjoitti:
Avioliitto on laillista huorausta. Velvoittaa antamaan "palveluja" miehelle.
Miksi naiset edes suostuu parisuhteeseen?
Satunnainen treffailu on ok, mutta en alkaisi yöunistani tai omasta ajastani tinkimään.
Onneksi ei ole pakko.
Ei voi verrata huoraukseen, kun eihän nykymiehet edes maksa vaimon elatusta. Suomessa naiset elättävät itsensä ja usein sen lisäksi vielä lapsensa ja samaan aikaan käenpoikanen kärkkyy valmiin ruokapöydän vieressä ja lähtee sen jälkeen hummailemaan poikamieselämäntyyliin iltamenoihinsa.
Täällä on paljon seksistä kieltäytyviä, ns. pihtareita jotka eivät selkeästi ymmärrä kuinka paljon heidän toimintansa toista satuttaa, eikä tämän takia ymmärrä oman toimintansa merkitystä puolison käytökseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avioliitto on laillista huorausta. Velvoittaa antamaan "palveluja" miehelle.
Miksi naiset edes suostuu parisuhteeseen?
Satunnainen treffailu on ok, mutta en alkaisi yöunistani tai omasta ajastani tinkimään.
Onneksi ei ole pakko.Ei voi verrata huoraukseen, kun eihän nykymiehet edes maksa vaimon elatusta. Suomessa naiset elättävät itsensä ja usein sen lisäksi vielä lapsensa ja samaan aikaan käenpoikanen kärkkyy valmiin ruokapöydän vieressä ja lähtee sen jälkeen hummailemaan poikamieselämäntyyliin iltamenoihinsa.
Ja kukakohan se on tuollaisen puolison mennyt valitsemaan? Kannattaisiko vähän tarkistaa niitä omia parinvalintakriteereitä?
Vierailija kirjoitti:
Hei ap!
Tunnistan sinut kirjoitustavastasi. Olen ystäväsi ja seuraan sinua somessa. Olen jo pitkään ihmetellyt muuttunutta kommentointitapaasi. Entinen huoleton ja hyväntuulinen nainen on alkanut uskoa että ystävillä on taka-ajatuksia ja aikomuksia loukata sinua. Rakas ystäväni, näin ei ole. Kyse on vain coping- keinostasi. Ymmärrän sinua hyvin, liiankin hyvin.Tähän ongelmaasi liittyen annan yhden neuvon näin anonyymisti. Sopikaa jonkun kaveriperheen kanssa että lapsenne menevät ensi viikonlopuksi yökylään sinne.
Sitten vietätte parisuhteen laatuaikaa kaksin ja sovitte että koko viikonloppuna ette harrasta seksiä. Tästä etukäteen sopiminen on tärkeää, sillä teidän molempien pitää pystyä myös rentoutumaan ja se ei onnistu jos toinen painostaa ja toinen odottaa ahdistuneesti että milloin se mies taas haluaa.
Sen sijaan puhutte ja teette läheisyysharjoituksia. Puhumisen sinä osaatkin, mutta sinulle antaisin erityistehtäväksi kuunnella miestäsi. Kuuntele mitä hän haluaa ja kerro miehellesi mitä sinä haluat. Kerro että sinua ei (jos oikein tulkitsen) ahdista seksi vaan se että miehesi haluaa sitä silloinkin kun sinä et sitä halua ja että miehesi painostaa sinua siihen henkisesti.
Puhukaa siitä:
Mitä haluatte parisuhteelta (tässä: ei toisiltanne vaan parisuhteelta)
Mitä haluatte seksiltä?
Minkälaista seksiä haluatte?
Mitä läheisyys teille merkitsee?
Minkälaista läheisyyttä haluatte?
Sitten: mitä haluatte toisiltanne?Sinun ystäväni on tärkeää muistaa että tässä keskustelussa ei etsitä voittajia ja häviäjiä ja sinun on kuunneltava miestäsi.
Kun olette keskustelleet kokeilkaa läheisyysharjoituksia. Olkaa lähellä ja koskettakaa toisianne, mutta älkää edetkö seksiin asti. Teidän on ensin saavutettava menetetty läheisyydentunne ja tavallaan rakastuttava uudelleen.
Tee jotain mitä miehesi haluaa. Hän tuntuu haluavan sinut viereensä katsomaan leffaa. Mitä jos tekisit poppareita ja käpertyisit hänen kainaloon? Anna hänen valita leffa. Se voi olla maailman tylsin, mutta ole hänen lähellään tuon leffan ajan. Hän kaipaa sinua vierelleen.
Jos haluat, voidaan jatkaa keskustelua mesen kautta. Kysy mitä minulle kuuluu, niin kysyn miten voit. Olen kyllä varma että sinäkin tunnistat minut. Ja muista: olet rakas minulle!
No kun se ukko ei suostu läheisyyteen eikä seksittömään viikonloppuun ilman kiukuttelua ja haukkumista.
Köö kirjoitti:
Hyi. Tätä ketjua kun hetken luki niin alkoi ihan viimeistään nyt oksettaa kaikki maailman miehet. Parempi olisi olla yksin.
Ei tilanne oikeasti ole näin paha. Edelleen on olemassa täysijärkisiä ja fiksuja miehiä, mutta tällä palstalla niitä löytyy vain aniharva. t. onnellisessa parisuhteessa elävä nainen
Vierailija kirjoitti:
Täällä on paljon seksistä kieltäytyviä, ns. pihtareita jotka eivät selkeästi ymmärrä kuinka paljon heidän toimintansa toista satuttaa, eikä tämän takia ymmärrä oman toimintansa merkitystä puolison käytökseen.
No etkö ihan itse valitse, miten käyttäydyt. Jos mun mies pihtaisi, aivan varmasti puhuisin asiasta monta kertaa ja ottaisin kissan pöydälle. Kertoisin, miltä se tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Köö kirjoitti:
Hyi. Tätä ketjua kun hetken luki niin alkoi ihan viimeistään nyt oksettaa kaikki maailman miehet. Parempi olisi olla yksin.
Ei tilanne oikeasti ole näin paha. Edelleen on olemassa täysijärkisiä ja fiksuja miehiä, mutta tällä palstalla niitä löytyy vain aniharva. t. onnellisessa parisuhteessa elävä nainen
Entäs naiset? Myös naisen kyky tunnetasolla ymmärtää tai yrittää ymmärtää miestä-ratkaisee. Jos kaksi "tunnelukkoista" menee yhteen, niin ongelmia on tiedossa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei ap!
Tunnistan sinut kirjoitustavastasi. Olen ystäväsi ja seuraan sinua somessa. Olen jo pitkään ihmetellyt muuttunutta kommentointitapaasi. Entinen huoleton ja hyväntuulinen nainen on alkanut uskoa että ystävillä on taka-ajatuksia ja aikomuksia loukata sinua. Rakas ystäväni, näin ei ole. Kyse on vain coping- keinostasi. Ymmärrän sinua hyvin, liiankin hyvin.Tähän ongelmaasi liittyen annan yhden neuvon näin anonyymisti. Sopikaa jonkun kaveriperheen kanssa että lapsenne menevät ensi viikonlopuksi yökylään sinne.
Sitten vietätte parisuhteen laatuaikaa kaksin ja sovitte että koko viikonloppuna ette harrasta seksiä. Tästä etukäteen sopiminen on tärkeää, sillä teidän molempien pitää pystyä myös rentoutumaan ja se ei onnistu jos toinen painostaa ja toinen odottaa ahdistuneesti että milloin se mies taas haluaa.
Sen sijaan puhutte ja teette läheisyysharjoituksia. Puhumisen sinä osaatkin, mutta sinulle antaisin erityistehtäväksi kuunnella miestäsi. Kuuntele mitä hän haluaa ja kerro miehellesi mitä sinä haluat. Kerro että sinua ei (jos oikein tulkitsen) ahdista seksi vaan se että miehesi haluaa sitä silloinkin kun sinä et sitä halua ja että miehesi painostaa sinua siihen henkisesti.
Puhukaa siitä:
Mitä haluatte parisuhteelta (tässä: ei toisiltanne vaan parisuhteelta)
Mitä haluatte seksiltä?
Minkälaista seksiä haluatte?
Mitä läheisyys teille merkitsee?
Minkälaista läheisyyttä haluatte?
Sitten: mitä haluatte toisiltanne?Sinun ystäväni on tärkeää muistaa että tässä keskustelussa ei etsitä voittajia ja häviäjiä ja sinun on kuunneltava miestäsi.
Kun olette keskustelleet kokeilkaa läheisyysharjoituksia. Olkaa lähellä ja koskettakaa toisianne, mutta älkää edetkö seksiin asti. Teidän on ensin saavutettava menetetty läheisyydentunne ja tavallaan rakastuttava uudelleen.
Tee jotain mitä miehesi haluaa. Hän tuntuu haluavan sinut viereensä katsomaan leffaa. Mitä jos tekisit poppareita ja käpertyisit hänen kainaloon? Anna hänen valita leffa. Se voi olla maailman tylsin, mutta ole hänen lähellään tuon leffan ajan. Hän kaipaa sinua vierelleen.
Jos haluat, voidaan jatkaa keskustelua mesen kautta. Kysy mitä minulle kuuluu, niin kysyn miten voit. Olen kyllä varma että sinäkin tunnistat minut. Ja muista: olet rakas minulle!
No kun se ukko ei suostu läheisyyteen eikä seksittömään viikonloppuun ilman kiukuttelua ja haukkumista.
No en ihmettele, en minäkään suostuisi tuollaiseen pelleilyyn. Tuo on äärimmäistä alistamista ja henkistä väkivaltaa sitä halukkaampaa osapuolta kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Köö kirjoitti:
Ja naisia jotka eivät käytä seksiä vallankäytön välineenä ja lyömäaseena.
Ja höpö höpö, suostumus ei ole sama asia kuin halu. Kannattaisi opetella näiden ero ennenkuin alkaa mitään seksijuttuja edes miettimään.