Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avioero seksin takia

Vierailija
04.03.2021 |

Onkohan tämä kuinka yleinen eron syy? En näe nyt enää omaa tilannettani kauemmaksi, koska seksi on aiheena meidän avioliitossa aivan kriisiytynyt aihe ja asia. Omat haluni ovat hiipuneet, tai lopahtaneet täysin seksiin aviomieheni kanssa.

Mieheni käytös on ollut vuosien mittaan todella huonoa, hän on ollut agressiivinen, arvaamaton, huutanut, heitellyt tavaroita, haukkunut minua ja syyllistänyt kovin ottein seksin vähyydestä. On huutanut rakkauden puuttumista, haukkunut minua kylmäksi akaksi, pihtariksi, raivoissaan huutanut miten tekisi mieli pyöritellä minua tukasta ympäri lattiaa ja panna vaikka väkisin. En voi käsittää tätä suhtautumistapaa asiaan! Ikäänkuin se seksi olisi jokin parisuhteen ulkopuolinen suoritus, joka saapuu täydellisenä paikalle huonon käytöksen jälkeen.

Taustatietona olemme kouluttautuneita, töissäkäyviä perheellisiä ihmisiä, meillä on kaksi kouluikäistä lasta. Ei tällaisessa yhtälössä myöskään mitään spontaania seksiä harrasteta milloin huvittaa, mutta tämäkin on tietenkin minun ällöttävän pihtarin vika. Mies saattaa istua koko illan sohvalla katsoen omia elokuviaan ja sitten kun minä puuhailen omiani ja valmistaudun nukkumaan, mies nousee mielenosoituksellisesti sohvalta ylös ja räiskii ohitseni "Ei sitten rouvaa seksi oman miehen kanssa taida pätkääkään kiinnostaa". Hän ei ole tehnyt itse elettäkään sohvalla istuessaan mihinkään seksiin viittaavaan, vaan hän odottaa että minä olisin älynnyt hänen ajatuksensa ja mennyt viettelemään siitä elokuvasta pois. Kun menen halaamaan häntä ja alan varovaisesti ehdottamaan jotakin, hän sysää minut kauemman ja alkaa haukkumaan että "Et sinä kuitenkaan halua!" Saattaa mököttää ja tiuskia ja äyskiä tämmöisenkin tilanteen jälkeen lopun päivää tai iltaa.

Mitä ihmettä tässä tilanteessa voi oikein tehdä? Mies haluaa näköjään aivan täysin alistaa ja rikkoa tämän avioliiton tällä seksiasialla ja omalla huonolla käytöksellään. Olen tosiaan alkanut muuttua jo hiukan kylmemmäksi, etäisemmäksi ja varovaiseksi, sillä tämän asian tiimoilta nykyisin meillä räjähtelee lähes jokatoinen päivä tai vähintään viikottain. Aina jos miehen suu on mutrulla tai käytös huonoa, syy on seksi.

Eihän tämä yksinkertaisesti voi enää jatkua näin, jotain on tehtävä. Olen aivan rikki.

Kommentit (822)

Vierailija
781/822 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä seksi on tärkeää avioliitossa.  Miehestä ei tunnu kivalta, jos nainen ei koskaan oma-aloitteisesti ehdota seksiä.  Nainenhan kykenee harrastamaan seksiä riippumatta siitä haluaako hän sitä tai ei.  Olen sitä mieltä, että sitä on syytä harrastaa riippumatta haluista.  Jos miehellä ei erektio toimi, niin silloin se on mahdotonta.  No, jos nainen haluaa, niin ainut mihin pystyy on sormipeli,

Uskon, että monessa parisuhteessa harrastetaan seksiä naisen haluista riippumatta.  Mutta on se miehenkin kannalta surullinen tilanne, joskin naisenkin kannalta.  Parempi kuitenkin harrastaa seksiä riippumatta erityiseístä haluista.

Huhhuh, mitä shaibaa taas. Ensinnäkin mies pystyy harrastamaan seksiä, vaikka erektio ei toimisikaan. Voit aivan vapaasti vaikka joka päivä tyydyttää naisesi sormien ja kielen avustuksella, mikäli tämä siitä nauttii ja laukeaa. Toiseksi - haluttoman kanssa seksin harrastamista sanotaan väkisinmakaamiseksi.

Ja höpö höpö, suostumus ei ole sama asia kuin halu. Kannattaisi opetella näiden ero ennenkuin alkaa mitään seksijuttuja edes miettimään.

Saatko nautintoa siitä, kun makaat haluttoman kanssa? 

Onneksi olen kohdannut pääasiassa vain sellaisia miehiä, joille naisen nautinto on yhtä tärkeää kuin omakin.

Vierailija
782/822 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teidän elämä ei tosiaan ole seksi vaan huonosti käyttäytyvä mies. Tuollaisen seurassa vähätkin halut lähtee kokonaan. Jos mies ei suostu terapiaan, niin teille ero on hyvä vaihtoehto, kun kotielämä on painajaista.

Jokainen tulee vihaiseksi kun omalta vaimolta ei saa seksiä.

Ei tule, paitsi kaltaisesi seksuaalinarsistit.

Vau, olet keksinyt uuden nasevan haukkumasanan ihmiselle joka kehtaa haluta puolisoltaan seksiä ja nyt hoet sitä innokkaana kuin taapero juuri kuulemaansa rumaa sanaa. Aplodeja.

En mole keksinyt sanaa. Voit testata, sopiiko kuvaus sinuun:

https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000007840457.html

Ei tarvitse tulla kertomaan vastausta, koska tiedämme sen jo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
783/822 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on paljon seksistä kieltäytyviä, ns. pihtareita jotka eivät selkeästi ymmärrä kuinka paljon heidän toimintansa toista satuttaa, eikä tämän takia ymmärrä oman toimintansa merkitystä puolison käytökseen.

No etkö ihan itse valitse, miten käyttäydyt. Jos mun mies pihtaisi, aivan varmasti puhuisin asiasta monta kertaa ja ottaisin kissan pöydälle. Kertoisin, miltä se tuntuu.

Näin varmaan tekisit. Kuten minäkin tein. Usein tuota puhetta ei oteta vakavasti, vaan ainoastaan tapana kiristää seksiä. Helposti tuossa tapauksessa toinen osapuoli pitää sitä hyökkäyksenä, vaikka ei sitä sellaiseksi tarkoita.

Kaikille seksistä kieltäytyjille mielikuvaharjoitus. Miettikään mille tuntuisi, kuin panostaisitte kumppaniin pitkin päivää, yrittäisit pikkuhiljaa luoda oikeaa tunnelmaa ja lopulta saatte tylyt pakit. Mille tuntuisi? Montako kertaa jaksaisitte panostaa uudelleen, entistä kovemmin jos saisitte peräkkäisiä pakkeja? 

Vierailija
784/822 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teidän elämä ei tosiaan ole seksi vaan huonosti käyttäytyvä mies. Tuollaisen seurassa vähätkin halut lähtee kokonaan. Jos mies ei suostu terapiaan, niin teille ero on hyvä vaihtoehto, kun kotielämä on painajaista.

Vau, olet keksinyt uuden nasevan haukkumasanan ihmiselle joka kehtaa haluta puolisoltaan seksiä ja nyt hoet sitä innokkaana kuin taapero juuri kuulemaansa rumaa sanaa. Aplodeja.

Haluaminen ei ole ongelma, vaan se, jos suhtautuminen on aggressiivista, jos ei saa kaikkea haluamaansa. Aivan kuten monilla taaperoilla. Sama juttu teillä seksuaalinarsisteilla.

Vierailija
785/822 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta tuossa ap:n casessa oli kolme ongelmaa:

1)seksin vähäisyys

2) rakentavan keskustelun puute

3) ap:n tyytymättömyys liittoon ja emotionaalisesti suhteesta irrottautuminen

Et nähnyt mitään ongelmaa miehen aggressiivisessa käytöksessä, haukkumisessa ja naisensa/perheensä kaltoinkohtelussa?

Olen eri, mutta mitä ihmeen järkeä on vääntää av-palstalla siitä kenen syytä on se ettei tuntemattoman pariskunnan suhde toimi? Se nyt ei vaan toimi, sillä selvä ja asian toteaminen ja eropäätöksen tekeminen on ihan yhtäläisesti kummankin vastuulla.

Keskustelu saattaa avata silmiä, kun siihen tuodaan erilaisia näkökantoja. Esimerkiksi aloittaja luulee suhteessa olevan vialla oman haluttomuutensa, vaikka tosiasiassa häntä on kaltoinkohdeltu.

Vierailija
786/822 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä seksi on tärkeää avioliitossa.  Miehestä ei tunnu kivalta, jos nainen ei koskaan oma-aloitteisesti ehdota seksiä.  Nainenhan kykenee harrastamaan seksiä riippumatta siitä haluaako hän sitä tai ei.  Olen sitä mieltä, että sitä on syytä harrastaa riippumatta haluista.  Jos miehellä ei erektio toimi, niin silloin se on mahdotonta.  No, jos nainen haluaa, niin ainut mihin pystyy on sormipeli,

Uskon, että monessa parisuhteessa harrastetaan seksiä naisen haluista riippumatta.  Mutta on se miehenkin kannalta surullinen tilanne, joskin naisenkin kannalta.  Parempi kuitenkin harrastaa seksiä riippumatta erityiseístä haluista.

Huhhuh, mitä shaibaa taas. Ensinnäkin mies pystyy harrastamaan seksiä, vaikka erektio ei toimisikaan. Voit aivan vapaasti vaikka joka päivä tyydyttää naisesi sormien ja kielen avustuksella, mikäli tämä siitä nauttii ja laukeaa. Toiseksi - haluttoman kanssa seksin harrastamista sanotaan väkisinmakaamiseksi.

Ja höpö höpö, suostumus ei ole sama asia kuin halu. Kannattaisi opetella näiden ero ennenkuin alkaa mitään seksijuttuja edes miettimään.

Onneksi olen kohdannut pääasiassa vain sellaisia miehiä, joille naisen nautinto on yhtä tärkeää kuin omakin.

Minä kommentoin vain sitä, onko vapaaehtoisesti mutta ilman seksuaalista halua harrastettu seksi väkisinmakaamista vai ei. Tuon muun horinan keksit ihan itse.

Vierailija
787/822 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi mitä ukkoja, onneksi ovat yksin.

On hyviäkin miehiä, sellaisia joille naisen nautinto on edellytys että mieskään nauttii. Mulla on tuollainen mies ollut jo vuosikymmenen, tiedän mistä puhun.

Vierailija
788/822 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaminen ei ole ongelma, vaan se, jos suhtautuminen on aggressiivista, jos ei saa kaikkea haluamaansa. Aivan kuten monilla taaperoilla. Sama juttu teillä seksuaalinarsisteilla.

Kenellä ihmeen "teillä"? Mistä sinä keksit että minä painostan kumppaniani seksiin? Kyseinen termi on vaan mielestäni lapsellinen ja typerä. Pihtareiden loputonta uhriutumista. Lähtekää lätkimään, jos se kumppani on noin ällö että sen haluille pitää keksiä ihan omia haukkumasanojakin.

Vierailija
789/822 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On hyviäkin miehiä, sellaisia joille naisen nautinto on edellytys että mieskään nauttii. Mulla on tuollainen mies ollut jo vuosikymmenen, tiedän mistä puhun.

Ööh, ällöt kumppaneiltaan seksiä vaativat miehet ovat onneksi yksin..?

Vierailija
790/822 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule eiköhän lähes kaikki valitse mieluummin seksin halukkaan kuin haluttoman partnerin kanssa. Mutta joskus se halu ei herää vaikka tekisi mitä sirkustemppuja eikä se aina ole kumppanin vika. Silloin osa ihmisistä valitsee mieluummin seksin sen vähemmän halukkaan mutta suostuvaisen kumppanin kanssa kuin selibaatin. Ei se nyt aina ole niin dramaattista kuin täällä annetaan ymmärtää. Pitkään lapsia yrittävät parit saattavat harrastaa seksiä silloinkin, kun kumpaakaan ei niin kovin huvittaisi.

Vierailija
791/822 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun perusteella täällä kirjoittelevat miehet ovat viettiensä varassa toimivia jonnekin homo habiliksen tasolle jääneitä ihmisen esimuotoja. Kyllä älykäs hyvin käyttäytyvä mies hallitsee himonsa eikä kiihotu jokaisesta naisen kosketuksesta ja haluaa myöskin ihan pelkkää läheisyyttä, haleja ja hipsuttelua. Henkisestä yhteydestä puhumattakaan. Seksiä on kun kummankin kumppanin tarpeet parisuhteelle täyttyvät. Yleensä niitä tarpeita ovat rakkaus, kunnioitus ja huolenpito. Kenenkään, ei miehen eikä naisen, tarvitse harrastaa seksiä miellyttääkseen kumppaniaan varsinkin jos kumppanin käytös on ala-arvoista. Jos tarpeet eivät kohtaa niin siihen pitää yhdessä keskustelemalla löytää ratkaisu. Ei painostamalla tai uhkailemalla. Sen haluttoman osapuolen on myös kuunneltava halukkaampaa ja toisinpäin

Vierailija
792/822 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän ketjun perusteella täällä kirjoittelevat miehet ovat viettiensä varassa toimivia jonnekin homo habiliksen tasolle jääneitä ihmisen esimuotoja. Kyllä älykäs hyvin käyttäytyvä mies hallitsee himonsa eikä kiihotu jokaisesta naisen kosketuksesta ja haluaa myöskin ihan pelkkää läheisyyttä, haleja ja hipsuttelua. Henkisestä yhteydestä puhumattakaan. Seksiä on kun kummankin kumppanin tarpeet parisuhteelle täyttyvät. Yleensä niitä tarpeita ovat rakkaus, kunnioitus ja huolenpito. Kenenkään, ei miehen eikä naisen, tarvitse harrastaa seksiä miellyttääkseen kumppaniaan varsinkin jos kumppanin käytös on ala-arvoista. Jos tarpeet eivät kohtaa niin siihen pitää yhdessä keskustelemalla löytää ratkaisu. Ei painostamalla tai uhkailemalla. Sen haluttoman osapuolen on myös kuunneltava halukkaampaa ja toisinpäin

Tässä taas näppärästi unohtuu, että on niitäkin pareja joilla kaikki on muuten ihan oikeasti kunnossa mutta toista ei silti huvita. Ja se, että aina se haluton ei ole edes nainen. Ei parisuhteet ole mistään yhdestä muotista tehty.

Vierailija
793/822 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on paljon seksistä kieltäytyviä, ns. pihtareita jotka eivät selkeästi ymmärrä kuinka paljon heidän toimintansa toista satuttaa, eikä tämän takia ymmärrä oman toimintansa merkitystä puolison käytökseen.

No etkö ihan itse valitse, miten käyttäydyt. Jos mun mies pihtaisi, aivan varmasti puhuisin asiasta monta kertaa ja ottaisin kissan pöydälle. Kertoisin, miltä se tuntuu.

Näin varmaan tekisit. Kuten minäkin tein. Usein tuota puhetta ei oteta vakavasti, vaan ainoastaan tapana kiristää seksiä. Helposti tuossa tapauksessa toinen osapuoli pitää sitä hyökkäyksenä, vaikka ei sitä sellaiseksi tarkoita.

Kaikille seksistä kieltäytyjille mielikuvaharjoitus. Miettikään mille tuntuisi, kuin panostaisitte kumppaniin pitkin päivää, yrittäisit pikkuhiljaa luoda oikeaa tunnelmaa ja lopulta saatte tylyt pakit. Mille tuntuisi? Montako kertaa jaksaisitte panostaa uudelleen, entistä kovemmin jos saisitte peräkkäisiä pakkeja? 

Mikä saa sinut olettamaan, että tunnelmaan ja muuhun on panostettu? Kyllä minulla hakuja riitti, kun oli panostusta.

Vierailija
794/822 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ööh, ällöt kumppaneiltaan seksiä vaativat miehet ovat onneksi yksin..?

Tietenkään ei ole oikeutta VAATIA seksiä missään tilanteessa, keneltäkään. Lähestyy raiskaajan ajatusmaailmaa

Vierailija
795/822 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köö kirjoitti:

Hyi. Tätä ketjua kun hetken luki niin alkoi ihan viimeistään nyt oksettaa kaikki maailman miehet. Parempi olisi olla yksin.

Ei tilanne oikeasti ole näin paha. Edelleen on olemassa täysijärkisiä ja fiksuja miehiä, mutta tällä palstalla niitä löytyy vain aniharva. t. onnellisessa parisuhteessa elävä nainen

Ja naisia jotka eivät käytä seksiä vallankäytön välineenä ja lyömäaseena.

Lyömäaseena seksiä ei tietenkään pidä käyttää. Sen sijaan "vallankäyttöä" voi pohtia hieman. Jokaisella on valta omaan ruumiiseensa ja se että terve ihminen käyttää valtaansa päättääkseen suostuuko seksiin on erittäin positiivinen asia. Mietihän tilanteen vastakohtaa. Olisko järkevää antaa kaikki valta omaan ruumiinsa suhteen kumppanille? Ei tietenkään. Eli vallankäyttö on outo syyte, jos et avaa enemmän mitä tarkoitat.

Vierailija
796/822 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köö kirjoitti:

Hyi. Tätä ketjua kun hetken luki niin alkoi ihan viimeistään nyt oksettaa kaikki maailman miehet. Parempi olisi olla yksin.

Ei tilanne oikeasti ole näin paha. Edelleen on olemassa täysijärkisiä ja fiksuja miehiä, mutta tällä palstalla niitä löytyy vain aniharva. t. onnellisessa parisuhteessa elävä nainen

Lyömäaseena seksiä ei tietenkään pidä käyttää. Sen sijaan "vallankäyttöä" voi pohtia hieman. Jokaisella on valta omaan ruumiiseensa ja se että terve ihminen käyttää valtaansa päättääkseen suostuuko seksiin on erittäin positiivinen asia. Mietihän tilanteen vastakohtaa. Olisko järkevää antaa kaikki valta omaan ruumiinsa suhteen kumppanille? Ei tietenkään. Eli vallankäyttö on outo syyte, jos et avaa enemmän mitä tarkoitat.

Osa näistä kavereista ovat vilpittömän hämmentyneitä ettei puoliso=ssksiorja

Vierailija
797/822 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä taas näppärästi unohtuu, että on niitäkin pareja joilla kaikki on muuten ihan oikeasti kunnossa mutta toista ei silti huvita. Ja se, että aina se haluton ei ole edes nainen. Ei parisuhteet ole mistään yhdestä muotista tehty.

Lähinnä tarkoitin kommentin niille henkilöille, jotka eivät ymmärrä, että toisen haluttomuus voi oikeasti johtua toisen törkeästä käytöksestä ja siitä, että parisuhteessa toisen tai kummankaan tarpeet eivät täyty. Eikä kyse ole naisen tai miehen pihtaamisesta tai piruilusta. Tämä tuntuu olevan monelle vaikea käsittää

Välillähän haluttomuuteen ei ole mitään syytä, mutta kyllähän asiasta pitää keskustella ja miettiä ratkaisua sen halukkaan osapuolen kannalta.

Vierailija
798/822 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köö kirjoitti:

Vallankäyttöä on minusta se, että seksiä annetaan vain palkinnoksi kumppanin "hyvästä käytöksestä". En anna jos et tee enemmän kotitöitä, en anna jos et hoida enemmän lapsia, en anna jos et sitä ja tätä.

Vierailija
799/822 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aika järkyttynyt niin halukkaampien, kuin haluttomampien ajatusmaailmasta. Muutama tasapainoinen poikkeus löytyy, mutta muuten jään kaipaamaan kypsiä, aikuisia ajatuksia.

Vierailija
800/822 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köö kirjoitti:

Vallankäyttöä on minusta se, että seksiä annetaan vain palkinnoksi kumppanin "hyvästä käytöksestä". En anna jos et tee enemmän kotitöitä, en anna jos et hoida enemmän lapsia, en anna jos et sitä ja tätä.

Onko tuollaisessa tilanteessa seksi mieluista molemmille? En ole elänyt tuollaisessa suhteessa, joten ihan vilpitön kysymys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan