Avioero seksin takia
Onkohan tämä kuinka yleinen eron syy? En näe nyt enää omaa tilannettani kauemmaksi, koska seksi on aiheena meidän avioliitossa aivan kriisiytynyt aihe ja asia. Omat haluni ovat hiipuneet, tai lopahtaneet täysin seksiin aviomieheni kanssa.
Mieheni käytös on ollut vuosien mittaan todella huonoa, hän on ollut agressiivinen, arvaamaton, huutanut, heitellyt tavaroita, haukkunut minua ja syyllistänyt kovin ottein seksin vähyydestä. On huutanut rakkauden puuttumista, haukkunut minua kylmäksi akaksi, pihtariksi, raivoissaan huutanut miten tekisi mieli pyöritellä minua tukasta ympäri lattiaa ja panna vaikka väkisin. En voi käsittää tätä suhtautumistapaa asiaan! Ikäänkuin se seksi olisi jokin parisuhteen ulkopuolinen suoritus, joka saapuu täydellisenä paikalle huonon käytöksen jälkeen.
Taustatietona olemme kouluttautuneita, töissäkäyviä perheellisiä ihmisiä, meillä on kaksi kouluikäistä lasta. Ei tällaisessa yhtälössä myöskään mitään spontaania seksiä harrasteta milloin huvittaa, mutta tämäkin on tietenkin minun ällöttävän pihtarin vika. Mies saattaa istua koko illan sohvalla katsoen omia elokuviaan ja sitten kun minä puuhailen omiani ja valmistaudun nukkumaan, mies nousee mielenosoituksellisesti sohvalta ylös ja räiskii ohitseni "Ei sitten rouvaa seksi oman miehen kanssa taida pätkääkään kiinnostaa". Hän ei ole tehnyt itse elettäkään sohvalla istuessaan mihinkään seksiin viittaavaan, vaan hän odottaa että minä olisin älynnyt hänen ajatuksensa ja mennyt viettelemään siitä elokuvasta pois. Kun menen halaamaan häntä ja alan varovaisesti ehdottamaan jotakin, hän sysää minut kauemman ja alkaa haukkumaan että "Et sinä kuitenkaan halua!" Saattaa mököttää ja tiuskia ja äyskiä tämmöisenkin tilanteen jälkeen lopun päivää tai iltaa.
Mitä ihmettä tässä tilanteessa voi oikein tehdä? Mies haluaa näköjään aivan täysin alistaa ja rikkoa tämän avioliiton tällä seksiasialla ja omalla huonolla käytöksellään. Olen tosiaan alkanut muuttua jo hiukan kylmemmäksi, etäisemmäksi ja varovaiseksi, sillä tämän asian tiimoilta nykyisin meillä räjähtelee lähes jokatoinen päivä tai vähintään viikottain. Aina jos miehen suu on mutrulla tai käytös huonoa, syy on seksi.
Eihän tämä yksinkertaisesti voi enää jatkua näin, jotain on tehtävä. Olen aivan rikki.
Kommentit (822)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän teidän ongelmat ole jo jossain ihan muualla...
Ongelmat on siinä että ap ei ole valinnut itselleen sellaista miestä jota oikeasti haluaisi.
Valitsi turvamiehen ja lapset hänen kanssaan.
Vaikka lähiön työtön seksikäs repa olisi ollut se seksin puolelta kiinnostavampi ratkaisu.
Naisille seksi ei ole koskaan merkinnyt kaikkea. Se on hyvin pieni osa kotileikkiä. Miehille seksi on tärkeintä ja tämähän on tiedetty jo 1800-luvulla. Silloin toki luultiin että kaikki naiset ovat ihan täysin haluttomia paitsi prostituoidut.
Tätä voi toki alapeukuttaa loputtomiin, mutta totuus on totuus. Nainen on valinnut miehen toteuttamaan omaa kotileikkiagendaansa eli siittäjäksi ja laskujen maksajaksi. Turva.
Hei ap!
Tunnistan sinut kirjoitustavastasi. Olen ystäväsi ja seuraan sinua somessa. Olen jo pitkään ihmetellyt muuttunutta kommentointitapaasi. Entinen huoleton ja hyväntuulinen nainen on alkanut uskoa että ystävillä on taka-ajatuksia ja aikomuksia loukata sinua. Rakas ystäväni, näin ei ole. Kyse on vain coping- keinostasi. Ymmärrän sinua hyvin, liiankin hyvin.
Tähän ongelmaasi liittyen annan yhden neuvon näin anonyymisti. Sopikaa jonkun kaveriperheen kanssa että lapsenne menevät ensi viikonlopuksi yökylään sinne.
Sitten vietätte parisuhteen laatuaikaa kaksin ja sovitte että koko viikonloppuna ette harrasta seksiä. Tästä etukäteen sopiminen on tärkeää, sillä teidän molempien pitää pystyä myös rentoutumaan ja se ei onnistu jos toinen painostaa ja toinen odottaa ahdistuneesti että milloin se mies taas haluaa.
Sen sijaan puhutte ja teette läheisyysharjoituksia. Puhumisen sinä osaatkin, mutta sinulle antaisin erityistehtäväksi kuunnella miestäsi. Kuuntele mitä hän haluaa ja kerro miehellesi mitä sinä haluat. Kerro että sinua ei (jos oikein tulkitsen) ahdista seksi vaan se että miehesi haluaa sitä silloinkin kun sinä et sitä halua ja että miehesi painostaa sinua siihen henkisesti.
Puhukaa siitä:
Mitä haluatte parisuhteelta (tässä: ei toisiltanne vaan parisuhteelta)
Mitä haluatte seksiltä?
Minkälaista seksiä haluatte?
Mitä läheisyys teille merkitsee?
Minkälaista läheisyyttä haluatte?
Sitten: mitä haluatte toisiltanne?
Sinun ystäväni on tärkeää muistaa että tässä keskustelussa ei etsitä voittajia ja häviäjiä ja sinun on kuunneltava miestäsi.
Kun olette keskustelleet kokeilkaa läheisyysharjoituksia. Olkaa lähellä ja koskettakaa toisianne, mutta älkää edetkö seksiin asti. Teidän on ensin saavutettava menetetty läheisyydentunne ja tavallaan rakastuttava uudelleen.
Tee jotain mitä miehesi haluaa. Hän tuntuu haluavan sinut viereensä katsomaan leffaa. Mitä jos tekisit poppareita ja käpertyisit hänen kainaloon? Anna hänen valita leffa. Se voi olla maailman tylsin, mutta ole hänen lähellään tuon leffan ajan. Hän kaipaa sinua vierelleen.
Jos haluat, voidaan jatkaa keskustelua mesen kautta. Kysy mitä minulle kuuluu, niin kysyn miten voit. Olen kyllä varma että sinäkin tunnistat minut. Ja muista: olet rakas minulle!
Hyi. Tätä ketjua kun hetken luki niin alkoi ihan viimeistään nyt oksettaa kaikki maailman miehet. Parempi olisi olla yksin.
Köö kirjoitti:
Hyi. Tätä ketjua kun hetken luki niin alkoi ihan viimeistään nyt oksettaa kaikki maailman miehet. Parempi olisi olla yksin.
Joo, jos kumppanin seksuaaliset tarpeet oksettaa, niin on todella viisainta jättäytyä yksin. Tai sitten etsiä yksi niistä harvinaisista aseksuaalimiehistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella ällöttävää naisen syyllistämistä tämä ketju. Syytetään naista siitä, että ei halua antaa miehelle, joka käyttäytyy noin kuvottavasti? Siis mitä ihmettä teidän päässänne oikein liikkuu? Minä kärsin joskus aivan vallattomista himoista, mutta kun tuon tekstin luin, kuivahti vagina pystyyn varmaan viikoksi.
Se on itseasiassa aika surullista lukea, miten jotkut naisetkin täällä syyllistävät naista. Yhä Suomessakin vallitsee tälläinen naisten alistaminen ja syyllistäminen suhteessa (varsinkin, jos ovat äitejä) ja tätä alistusta harjoittaa myös muut naiset.
Monilla naisilla on tapana nähdä näitä ihmeellisiä juttuja joka ikisessä paikassa. "Ällöttävä, syyllistävä, alistaminen..."
-Ihan vaan ohis
Vierailija kirjoitti:
Avioliitto on laillista huorausta. Velvoittaa antamaan "palveluja" miehelle.
Miksi naiset edes suostuu parisuhteeseen?
Satunnainen treffailu on ok, mutta en alkaisi yöunistani tai omasta ajastani tinkimään.
Onneksi ei ole pakko.
Tämä ketju on niin täynnä tätä väsynyttä "miehet sitä" ja "naiset tätä" -p*skaa. Ei se seksi ole kaikille naisille mikään vastenmielinen velvollisuus, monet tykkää ja nauttii siitä ihan itsekin. Silloin on kätevämpää ja turvallisempaa hoitaa se vakkariparisuhteessa sen sijaan että etsisi jatkuvasti uusia kevytsuhteita. Mutta jos ajatusmaailma on valmiiksi tuo, ettei halua suhdetta koska muuten se kauhea mies saattaa haluta sitä yökköseksiä, niin ei varmasti kannatakaan pilata yhdenkään miehen elämää sillä parisuhteella.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä seksi on tärkeää avioliitossa. Miehestä ei tunnu kivalta, jos nainen ei koskaan oma-aloitteisesti ehdota seksiä. Nainenhan kykenee harrastamaan seksiä riippumatta siitä haluaako hän sitä tai ei. Olen sitä mieltä, että sitä on syytä harrastaa riippumatta haluista. Jos miehellä ei erektio toimi, niin silloin se on mahdotonta. No, jos nainen haluaa, niin ainut mihin pystyy on sormipeli,
Uskon, että monessa parisuhteessa harrastetaan seksiä naisen haluista riippumatta. Mutta on se miehenkin kannalta surullinen tilanne, joskin naisenkin kannalta. Parempi kuitenkin harrastaa seksiä riippumatta erityiseístä haluista.
Kyllä mieskin voi harrastaa seksiä ilman erityistä halua. Osalla se erektio on fyysinen reaktio kosketukseen, kyllä se hinkatessa pomppaa pystyyn vaikkei niin erityisesti himottaisikaan. Meilläkin on joskus harrastettu seksiä minun (vaimon) mieliksi vaikkei miestä erityisesti kiinnostanut.
Vierailija kirjoitti:
No eipä alottaja akalla mitään tunteita äijää kohtaa ole. Päästäis vaan ukon ikeestä ja lähtis lätkiin. Helpotus miehellekkin ja itelle
Tyypillistä seksuaalinarsistille vedota toisen osapuolen tunteisiin, vaikka itse ei kuitenkaan niistä piittaa pätkääkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä alottaja akalla mitään tunteita äijää kohtaa ole. Päästäis vaan ukon ikeestä ja lähtis lätkiin. Helpotus miehellekkin ja itelle
Juuri näin. Aasiassa on miljoonia naisia, jotka mielihyvin menisivät naimisiin suomalaisen kunnollisen miehen kanssa ja peitto heiluu.
Varmasti näin, mutta valitettavasti joutuvat tunnevammaisten ja luonnehäiriöisten miesten armoille ja kotipiioiksi, jos tänne erehtyvät tuontivaimoiksi.
Minä lähdin kävelemään sen takia kun ex vaimo pihtasi seksiä vuosikaudet. Kyllä kannatti sen jälkeen kun löysin uuden suhteen seksiä oli joka päivä ja joskus montakertaa päivässä. Nyt on taas hiljaisempaa kun emäntä sairastui ja lääkkeet vievät häneltä halut. No ei sitä näin +60 v enää seksiä niin kauheasti itsekään enää kaipaa. Mutta joo suosittelen eroamaan jos halut sängyssä ei kohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä seksi on tärkeää avioliitossa. Miehestä ei tunnu kivalta, jos nainen ei koskaan oma-aloitteisesti ehdota seksiä. Nainenhan kykenee harrastamaan seksiä riippumatta siitä haluaako hän sitä tai ei. Olen sitä mieltä, että sitä on syytä harrastaa riippumatta haluista. Jos miehellä ei erektio toimi, niin silloin se on mahdotonta. No, jos nainen haluaa, niin ainut mihin pystyy on sormipeli,
Uskon, että monessa parisuhteessa harrastetaan seksiä naisen haluista riippumatta. Mutta on se miehenkin kannalta surullinen tilanne, joskin naisenkin kannalta. Parempi kuitenkin harrastaa seksiä riippumatta erityiseístä haluista.
Huhhuh, mitä shaibaa taas. Ensinnäkin mies pystyy harrastamaan seksiä, vaikka erektio ei toimisikaan. Voit aivan vapaasti vaikka joka päivä tyydyttää naisesi sormien ja kielen avustuksella, mikäli tämä siitä nauttii ja laukeaa. Toiseksi - haluttoman kanssa seksin harrastamista sanotaan väkisinmakaamiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se mies missään vankilassa ole eikä hän tarvitse lähtemiseen vaimon lupaa. Kai mies nyt osaa erohakemuksen tehdä ihan itse?
Ikävä kyllä moni mies kitkuttaa todella surkeassa suhteessa jo pelkästään sen takia, että erossa vain ruskeaksi pinttyneen pieretinnarun mukanaan tuonut ja vain miehen rahoilla elänyt stringeistään uloslihonut mätisäkki vie mieheltä vähintään puolet miehen työllä ja tuskalla hankkimastaan omaisuudesta.
Se on aina jännä miten avioliitossa naisen rahat muuttuu miehen rahoiksi. Sitä kutsutaan varastamiseksi. Ja ei kaikilla miehillä ole paljon suurempi palkka kuin naisilla ja niillä joilla on on tapana huolehtia ettei vain 'joudu' maksamaan ememmän kuin vaimo vaan puolet. Jännästi se vaimo maksaa sitten yksin niiden yhteisten lasten kulut. Ja sitten vaimo vie puolet miehen omaisuudesta. Anna mun kaikki kestää!
Eiköhän totuus kuitenkin ole niin että naiset ovat sen verran avuttomia esim. kodin kunnostustöissä että eivät ilman miestä pärjää. Lisäksi sillä parin tonnin sihteerikön palkalla tai kaupan kassan palkalla ei paljon remonttimiesten palveluita osteta. Nainen on ja on aina ollut poikkeuksia lukuun ottamatta miehen elätettävänä. Minusta on oikeus ja kohtuus että korvaukseksi mies sitten saisi elätikseen valitsemaltaan naiselta seksiä silloin kun haluaa ja niin paljon kun haluaa. Case closed.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se mies missään vankilassa ole eikä hän tarvitse lähtemiseen vaimon lupaa. Kai mies nyt osaa erohakemuksen tehdä ihan itse?
Ikävä kyllä moni mies kitkuttaa todella surkeassa suhteessa jo pelkästään sen takia, että erossa vain ruskeaksi pinttyneen pieretinnarun mukanaan tuonut ja vain miehen rahoilla elänyt stringeistään uloslihonut mätisäkki vie mieheltä vähintään puolet miehen työllä ja tuskalla hankkimastaan omaisuudesta.
Se on aina jännä miten avioliitossa naisen rahat muuttuu miehen rahoiksi. Sitä kutsutaan varastamiseksi. Ja ei kaikilla miehillä ole paljon suurempi palkka kuin naisilla ja niillä joilla on on tapana huolehtia ettei vain 'joudu' maksamaan ememmän kuin vaimo vaan puolet. Jännästi se vaimo maksaa sitten yksin niiden yhteisten lasten kulut. Ja sitten vaimo vie puolet miehen omaisuudesta. Anna mun kaikki kestää!
Eiköhän totuus kuitenkin ole niin että naiset ovat sen verran avuttomia esim. kodin kunnostustöissä että eivät ilman miestä pärjää. Lisäksi sillä parin tonnin sihteerikön palkalla tai kaupan kassan palkalla ei paljon remonttimiesten palveluita osteta. Nainen on ja on aina ollut poikkeuksia lukuun ottamatta miehen elätettävänä. Minusta on oikeus ja kohtuus että korvaukseksi mies sitten saisi elätikseen valitsemaltaan naiselta seksiä silloin kun haluaa ja niin paljon kun haluaa. Case closed.
No onhan se palaneen lampun vaihtaminen niin suuri urotyö, että siitä pitää mies palkita ruhtinaallisesti.
Ei mikään ihme, että puolet avioliitoista päätyy eroon. Tämä ketju kuvastaa, kuinka moni mies vihaa/pelkää naisia ja naiset miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Susta tulis hyvä presidentti.
Harvemmin seksistä kieltäytyvä osapuoli ymmärtää kuinka pahasti tuo loukkaa, varsinkin usein toistuessa. Meillä oli hieman vastaava tilanne kuin AP:lla Vaimo pihtasi ja minä yritin saada hänet innostumaan seksistä. Turhautuminen oli kova, kun suurimpaan osaan ehdotuksista tuli pakit, enkä jaksanut enää panostaa seksin saanti yrityksiin.
Vaihdoimme osia. Aloitevastuu siirrettiin vähemmän seksiä haluavan osapuolen vastuulle. Tuolloin ei tullut enää torjutuksi tulemisesta sekä siihen liittyvää turhautumista. Meidän parisuhde parani tuon jälkeen merkittävästi, kummankin mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi olla iloinen jos mies vielä haluaa; se on merkki siitä että mies vielä rakastaa ja välittää. Jos jatkuvasti saa vaimoltaan pakit niin väistämättä mies tulkitsee sen että rakkaus on lopussa kun sitä ei voi seksin avulla ilmaista.
Sanotaan että puhumalla asiat selviää mutta kissan paskat; jos on selkeästi vaimolle ilmaissut että haluaisi seksiä useammin ja myös senkin että vaimo voisi tehdä joskus aloitteen varsinkin jos on ensin useamman kerran antanut pakit. Kaikkiin vastannut myöntävästi ja olen kuvitellut että asia paranisi mutta v….t. Pelkkää valehtelua.
Seksi kuuluu oleellisena parisuhteeseen ja siitä pitäisi molempien kantaa huolta ja vastuuta
Yksipuolisten vaatimusten esittäminen ei ole keskustelua ja molempien mielipiteiden huomioimista. Sinun on parempi olla yksin, jos et näin alkeellisia asioita ymmärrä parisuhteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa kummallista, että kukaan viitsii pihdata kun helpommalla pääsee kun antaa.
Siinä ei yleensä kauan mene. Ei ainakaan meillä mene ja mies saa vaikka joka päivä ja hän laukeaa joskus jopa minuutissa. Itse en suinkaan aina ole halukas, mutta ymmärrän et miehellä on erilaiset tarpeet. Eikä ole tarvinnut koskaan riidellä asian tiimoilta. En saa itse aina orkkua ja sanonkin usein, että en nyt itse tarvii O:a, hoidetaan se seuraavalla kerralla. Yhteistä eloa pian 22 vuotta ja hyvin menee.Kuinkahan moni mies olisi valmis tuohon? Siis että aina vain tyydyttäisi naisen saamatta itse mitään - vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen...
Minä tein tuota monia vuosia ja myös eri naisten kanssa. Sain tietysti loistavan panomiehen maineen. mutta itse en nauttinut niin paljoa seksistä, että olisin lauennut. Kalu oli kovana vaikka tuntikausia, mutta sain tyydytyksen vasta yleensä seuraavana päivänä kun sain omassa rauhassa muistella edellistä aktia ja käyttää mielikuvitustani hyväksi. Naiset olivat hyvännäköisiä ja seksikkäitä, mutta kun mukana ei ollut yhtään rakkautta, niin eipä mälli irronnut.
No oliko kivaa? Ilolla jatkoit jyystämistä, koska on niin kiva antaa toiselle nautintoa (vaikkei itse siitä mitään saisikaan)? Tuo yksi kertoi tehneensä tätä jo 22 vuotta - vieläkö sinulla on pitkä matka tuohon?
Olihan se tavallaan kivaakin, koska eihän muna olisi seissyt, ellei ne tilanteet olisi olleet kiihottavia ja antoi se kuitenkin henkistä mielihyvää, kun naiset nauttivat. En ole laskenut kuinka pitkään sitä joutui harrastamaan ja nyt olen jo naimissa naisen kanssa, jonka kanssa rakastellaan, niin orkut on aina taattuja kummallekin.
Eli tilanteesi ei ollut millään tavalla vertailukelpoinen näihin, joissa toista painostetaan haukkumalla ja kiukuttelemalla seksiin. Se, kun ei ole millään tavalla kiihottavaa.
Jos oikeasti rakastaisit miestä niin haluaisit häntä 24/7. Jos et halua niin et ole häntä koskaan rakastanutkaan.
Yksikään ihminen ei ole valmis seksiin 24/7, ei miehet, eikä naiset riippumatta siitä, kuinka paljon puolisoaan rakastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teidän elämä ei tosiaan ole seksi vaan huonosti käyttäytyvä mies. Tuollaisen seurassa vähätkin halut lähtee kokonaan. Jos mies ei suostu terapiaan, niin teille ero on hyvä vaihtoehto, kun kotielämä on painajaista.
Jokainen tulee vihaiseksi kun omalta vaimolta ei saa seksiä.
Ei tule, paitsi kaltaisesi seksuaalinarsistit.
Avioliitto on laillista huorausta. Velvoittaa antamaan "palveluja" miehelle.
Miksi naiset edes suostuu parisuhteeseen?
Satunnainen treffailu on ok, mutta en alkaisi yöunistani tai omasta ajastani tinkimään.
Onneksi ei ole pakko.