Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ristiäiset tulossa ja olen pihalla

Vierailija
04.03.2021 |

Moi,

Vaimoni järjesti nyt ristiäiset, varasi ajan johonkin kirkkoon ja kutsus vieraita, ja minä olen ihan pihalla koko hommasta.

Mua ei edes kiinnosta pätkää kään, mut kai se on nyt vain käytävä läpi.

Onko nyt jotain erikoisia juttuja mitkä mun pitäisi nyt tietää tai tehä?

Ajattelin että mun tehtävä tässä on että ostan osakkeita 1.000 € edestä vauvalle ja siinä se sitten oli kin.

Vai onko tässä nyt jotain ”etikeetti” juttuja mitkä minun olisi hyvä tietää?

Mies 38v

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kysyä siltä vaimolta ja kirkon henkilökunnalta.

Vierailija
2/31 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ihan kiva, jos tietäisit minkä niminen lapsestanne tulee. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kysyä siltä vaimolta ja kirkon henkilökunnalta.

Näin taitaa olla paras...

- ap

Vierailija
4/31 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi että just menee baarit kiinni, olisit voinut sinne mennä ristiäisten ajaksi. Koita keksiä jotain tilalle, joku kaveri kenen kämpille mennä ryyppäämään?

Vierailija
5/31 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasteessa lapsi nimeltä kutsutaan kirkon jäseneksi, kasteessa ei anneta lapselle nimeä. Jos siis ihan tarkkoja ollaan. Kasteen yhteydessä tosin kirkko voi toimittaa tiedot maistraattiin vai mikä DVV se nykyään onkaan, mutta se on voinut tehdä myös itse jopa ennen kastetta. Ja moni ilmoittaa lapsensa nimen vasta kastetilaisuudessa. Mutta kaste ei ole yhtä kuin nimenanto.

Vierailija
7/31 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasteessa lapsi nimeltä kutsutaan kirkon jäseneksi, kasteessa ei anneta lapselle nimeä. Jos siis ihan tarkkoja ollaan. Kasteen yhteydessä tosin kirkko voi toimittaa tiedot maistraattiin vai mikä DVV se nykyään onkaan, mutta se on voinut tehdä myös itse jopa ennen kastetta. Ja moni ilmoittaa lapsensa nimen vasta kastetilaisuudessa. Mutta kaste ei ole yhtä kuin nimenanto.

Kyllä minä sen tiedän, mutta ap ei varmaan tiedä mikä lapsesta tulee nimeltään missään vaiheessa. 

Vierailija
8/31 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi että just menee baarit kiinni, olisit voinut sinne mennä ristiäisten ajaksi. Koita keksiä jotain tilalle, joku kaveri kenen kämpille mennä ryyppäämään?

En juo alkoholia.

Mutta voisin käydä mieluummin pitkällä lenkillä hyvällä kelillä pikkuseni kanssa. Tähän en taida valitettavasti saada lupaa.

-ap

Vierailija
9/31 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En juo alkoholia.

Mutta voisin käydä mieluummin pitkällä lenkillä hyvällä kelillä pikkuseni kanssa. Tähän en taida valitettavasti saada lupaa.

-ap

Miksi et saa siihen lupaa? Kai olet puheväleissä oletetun vauvan äidin kanssa?

Vierailija
10/31 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No. Olipa erikoinen aloitus.

Korona-aikaan tuskin on vieraslista pitkä, mutta kaste - tai nimiäiset - on tärkeä juhla. Vauva esitellään lähimmille ja sillä tavalla otetaan suvun jäseneksi "virallisesti".

Voisit auttaa vaimoasi selviytymään tilaisuudesta tarjoamalla apuasi. Osaat esim. siivota ja hoitaa vauvaa, kun vaimosi valmistelee muita ristiäiskuvioita. - Voit kysyä, mitä voisit tehdä tai jos vaimo on stressaantunut, alat vaan siivota ja ota vauvan hoidosta vastuuta ihan pyytelemättä ja turhia puhumatta.

- Omille lapsilleni ei pidetty juhlia, mutta jälkeen päin ajatellen olisi tietysti voinut.

Osakkeet ehdit ostaa ristiäisten jälkeenkin. Nyt olisi tärkeintä, että hoidat omat "osakkeesi" perhe-elämän suhteen, etkä käyttäydy kuin ymmärtämätön kakara. Sinulla on nyt, katsos, perheenisänä astuttava aikuisen rooliin ja siinä pysyttävä vähintään niin kauan kun lapsesi tarvitsee perheen turvaa.

Itsestäsi riippuu, teetkö tuosta ajasta kivaa koko perheellesi.

Vierailija
11/31 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä sen tiedän, mutta ap ei varmaan tiedä mikä lapsesta tulee nimeltään missään vaiheessa. 

Mikä ihmeen pääaukoja sinä olet?

Bill Gates kyllä oikeassa sillä että maailmalla turhan paljon väkeä.

-ap

Vierailija
12/31 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa että miehille kaikessa on vaan kyse rahasta. Helmi otus olet. 

Vierailija
13/31 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kait olet edes pukeutunut lämpimästi?😲

Vierailija
14/31 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistele pieni juhlapuhe vauvan, vaimosi ja suvun kunniaksi.

Vierailija
15/31 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä vähän joikataan jeesusloruja, huljutellaan pennun päätä vedessä ja pakkoliitetään se hihhuliseuraan. Yleensä kans joku laulutaidoton sukulainen tarjoaa laatuesityksen. Sit saa kahvia ja kakkua.

Vierailija
16/31 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korona-aikaan tuskin on vieraslista pitkä, mutta kaste - tai nimiäiset - on tärkeä juhla. Vauva esitellään lähimmille ja sillä tavalla otetaan suvun jäseneksi "virallisesti".

Voisit auttaa vaimoasi selviytymään tilaisuudesta tarjoamalla apuasi. Osaat esim. siivota ja hoitaa vauvaa, kun vaimosi valmistelee muita ristiäiskuvioita. - Voit kysyä, mitä voisit tehdä tai jos vaimo on stressaantunut, alat vaan siivota ja ota vauvan hoidosta vastuuta ihan pyytelemättä ja turhia puhumatta.

- Omille lapsilleni ei pidetty juhlia, mutta jälkeen päin ajatellen olisi tietysti voinut.

Osakkeet ehdit ostaa ristiäisten jälkeenkin. Nyt olisi tärkeintä, että hoidat omat "osakkeesi" perhe-elämän suhteen, etkä käyttäydy kuin ymmärtämätön kakara. Sinulla on nyt, katsos, perheenisänä astuttava aikuisen rooliin ja siinä pysyttävä vähintään niin kauan kun lapsesi tarvitsee perheen turvaa.

Tiedetään kyllä että tätä odotetaan. - Ongelma on: motivation level 0. Jos joku halua järjestää, niin saa järjestää. Ei minun päätös ja sen vuoksi en sit myös halua nähädä liikaa vaivaa tuosta.

- ap

Vierailija
17/31 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedetään kyllä että tätä odotetaan. - Ongelma on: motivation level 0. Jos joku halua järjestää, niin saa järjestää. Ei minun päätös ja sen vuoksi en sit myös halua nähädä liikaa vaivaa tuosta.

- ap

Ei siitä mitään vaivaa ole, ihan senkään takia että niitä vieraita saa tosiaan olla se korkeintaan muutama, jotka kaikki todennäköisesti tunnet hyvin.

Vierailija
18/31 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa että miehille kaikessa on vaan kyse rahasta. Helmi otus olet. 

Just päinvastoin. Haluan rahaasioiden vain olla kunnossa, niin että saa vapaasti keskittyy siihen mikä oikeesti kiinnostaa. Mulla esim. tilanne että voisin jäädä ”eläkkeelle” ja toivoisin että pikkuseni ei myöskään tarvitse aikuisena ottaa liikaa ressiä rahaasioista.

-ap

Vierailija
19/31 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi raamatustasi joku hyvä virsi tai jae minkä luet ääneen 👏

Vierailija
20/31 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

Ei siitä mitään vaivaa ole, ihan senkään takia että niitä vieraita saa tosiaan olla se korkeintaan muutama, jotka kaikki todennäköisesti tunnet hyvin.

Jos nyt oikein muistan, niin lähes 26 tulossa. Se kin ärsyttää. Liikaa väkeä.

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan