Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koronavirus juuri niin levittynyt kuin huhutaan

Vierailija
03.03.2021 |

Ketju lukitun tilalle, olkaa hyvät.

Kommentit (52578)

Vierailija
15841/52578 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi24 juorutaan, että intian muunnoksen on tuonut intiasta seurakunnan työntekijä.

Onhan tuokin, jos on intiassa auttamassa ja sitten rahaa Suomeen saman tilanteen. Ei järki päätä pakota!

Vierailija
15842/52578 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi24 juorutaan, että intian muunnoksen on tuonut intiasta seurakunnan työntekijä.

Onhan tuokin, jos on intiassa auttamassa ja sitten RAAHAA Suomeen saman tilanteen. Ei järki päätä pakota!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15843/52578 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuokin, jos on intiassa auttamassa ja sitten rahaa Suomeen saman tilanteen. Ei järki päätä pakota!

Astuisi vaan esiin varoittamaan muita mikäli noin on.

Tohtori eilen striimasi Intian muunnoksesta

Vierailija
15844/52578 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joukko maailman johtavia tiedemiehiä vaatii Science-lehdessä julkaistussa kirjeessä koronapandemian alkuperän puolueetonta, luotettavaa ja tasapuolista tutkintaa vedoten sen olevan tärkeää tietoa tulevaisuudenkin varalle. WHO:n asiasta julkaisemassa yhteensä 313 sivuisessa raportissa vain 4 sivua käsitteli laboratorio-onnettomuuden mahdollisuutta. 

Investigate the origins of COVID-19

https://science.sciencemag.org/content/372/6543/694.1

Samaa ovat toivoneet muutkin: As scientists with relevant expertise, we agree with the WHO director-general, the United States and 13 other countries, and the European Union that greater clarity about the origins of this pandemic is necessary and feasible to achieve.

Tämä olisi hyvä asia selvittää. Jos se on tehty tahallaan, levitetty tahallaan, saatu WHO julistamaan pandemia, jotta saadaan uudet rokotteet myytyä koko maailman kansalle.

Vierailija
15845/52578 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en enää jaksa ajatella tätä koronaa, mutta pidän kyllä edelleen maskia ja huolehdin hygieniasta ja turvaväleistä. Eli kyllä ytimeni tiedostaa edelleen, ettei se ole ohitse. Mutta en vaan enää jaksa lukea tutkimuksia ja uutisia aiheesta. 

Olin hyvin aktiivinen silloin vuoden 2020 alussa ja osallistuin keskusteluun edellisessä ketjussa aktiivisesti, ennen kuin koko pandemiaa edes virallisesti oli olemassa.

Mutta olen niin väsynyt, en jaksa enää.

Haluaisin että tämä loppuisi vihdoin. Tämä painajainen on ollut aivan riittävän pitkä. 

Olen hyvin masentunut myös. 

Samat sanat. Jokainen meistä tunnollisista on väsynyt, me jotka olemme kaikkia suomalaisia kannatelleet tämän pandemian aikana. Me, jotka pidämme turvavälit, maskit, emme käy missään, teemme ehkä etätöitä toista vuotta... On todella, todella epäkiitollinen olo.

Sillä välin kuin meistä tunnollisista ja kunnollisista suomalaisista suurin osa tekee ja on tehnyt kaikkensa tämän saamiseksi hallintaan, niin sitten tämä aina päästetään käsistä. Ja silti koko ajan ne ihmiset jotka eivät välitä - vapaamatkustajat - ovat koko tämän ajan eläneet normaalia elämää. Onneksi vähemmistö, mutta kuitenkin.

I feel you. Mutta meitä on monta. Ja kyllähän tämä tästä taas lähtee nousuun. 

Emme voi kuitenkaan vielä luovuttaa, täytyy muista velvollisuudet. On perhe, ja syy puolustaa tulevaisuutta. On meistä kiinni, minkälainen maa lapsille jää.

Luulen, että maa toisensa jälkeen alkavat kääntyä tukahduttamisen linjalle. Olen käynyt itse kannattamassa sitä kansalaisaloitetta, joka vetoaa siihen, että Suomessa tehtäisiin sama. Sillä tätä voidaan jatkaa vaikka kuinka monta vuotta, mutta vasta kun tosiasiat tunnustetaan ja tehdään mitä pitää tehdä, vain vasta silloin voidaan päästä ikuisista rajoituksista ja ikuisest harmaudesta pois - siis epävarmuudesta, long covidista, jne.

Tämä kirjoitus on kuin yliromanttisen teinin maalaileva ja herkistelevä kasin aine. On vain hyvä: me tunnolliset kannattelijat, joita kohtaan ei tunneta kiitollisuutta. Ja sitten on ne pahat, joiden syytä kaikki on. Me hyvät tässä jaksetaan masentuneina ja turvataan koko maa lapsille tulevaisuudessa.

Ajattelin, että näin mustavalkoinen kirjoitus on provo. Mutta ei. Tämä kuvastaa hyvin ketjua. Agenda on korostaa itseä, yksinkertaistaa ja lietsoa paniikkia.

Viime sivut on olleet taas täyttä spämmiä. Jopa kahden viikon päästä on mainittu. Kesä on varmasti pilalla. Me kuollaan kaikki!

Vierailija
15846/52578 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Astuisi vaan esiin varoittamaan muita mikäli noin on.

Tohtori eilen striimasi Intian muunnoksesta

Itse en tiedä onko noin. Paikalliset jupisee. Mutta, jos on tosi, ei tämä hyväntekijä ainakaan ole ollut tietämätön koronatilanteesta ja oireista.

Nyt tilanne on se, ettei isä meidän rukoukset välttämättä pelasta kaikkia sairastuneita. Näihin tulee puuttua ja antaa rangaistus ennakkotapauksena.

Vierailija
15847/52578 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaapas tämän naisen ilmettä, kun hän kertoo tiedotustilaisuudessa, että 2. rokotteen ottaneet saattavat päästä jopa maskeista. Varsinkin kun peittää kasvojen alaosan, ja katsoo silmiä, ilme kertoo pelosta ja kauhusta. Hän tietää mitä tulee tapahtumaan rokotteen ottaneille ihmisille. Dr. Fauci jota amerikassa tri. Mengeleksi kutsutaan, toivoo myös lasten rokottamista!

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000007979833.html

Vierailija
15848/52578 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keski-Pohjanmaalla on uskoteltu vuoden verran ettei tämä heitä koske, helsinkiläisiä vaan. Ja eikun Halpahallin vappubrunssille Allihopa! Kukaan siellä ei suostu istumaan kotona kuten pk-seudulla on tehty jo yliu vuoden. 

Niinkö. Mitä ne kuvat lehdissä oli baarien aukasusta ja vappubileistä puistoissa?

Vierailija
15849/52578 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen ihminen maalailee kyynel silmässä:

vain vasta silloin voidaan päästä ikuisista rajoituksista ja ikuisest harmaudesta pois - siis epävarmuudesta, long covidista, jne.

Vierailija
15850/52578 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tää painajainen lopu koskaan. 

Kyllä loppuu. Heti, kun päätämme lopettaa sen. Ei hetkeäkään aiemmin. 

Niin kauan tämä jatkuu kun tämän annetaan jatkua. Itse toki olisin jo tehnyt tämän ratkaisun maaliskuussa 2020. Mutta ei se vieläkään kelpaa monelle.

Sitten kun valtaosalle alkaa kelvata, niin voimme lopettaa tämän painajaisen. Mutta vain sitten kun itse niin päätämme.

Ja kun on tehty poliittinen päätös tämän taudin tukahduttamisesta, voimme elää siitä lähtien lähes täysin normaalia arkea. 

Usko näyttää olevan vahva.

Älä pety, kun tämä päättyy ihan ilman uskoosi perustuvia hassutteluja.

Vierailija
15851/52578 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä kyllä hullua. Suomessa on ollut hyvä koronatilanne, niin eikö väkipakolla pitää haalia ulkomailta Suomeen koronaa.

Joko ne valkoihoinen orjatyövoima ja ihmiskauppa tavara on haalittu Suomen marjatiloille huonoihin oloihin.

Vierailija
15852/52578 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä Sanna Marin voisi myös puhua 8 tuntia putkeen sanomatta sanaakaan. Sen taidon hän kyllä osaa ja ei tarvita maskia paskan suodatukseen, sillä ei me tuurilla selvitä ensi talvea enää. Korona tulisi tukahduttaa Suomessa kesällä ja valvoa rajat

Vierailija
15853/52578 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaa mitä sanotte, tämä rokotusjärjestys on aivan väärä. Tautia levittävät 0-30 vuotiaat eniten, joten kyllä rokottaminen olisi pitänyt jo laajentaa vähintäänkin kaikkiin työikäisiin. Itse olen jo saanut ensimmäisen piikin (olen 41) mutta ei sillä epidemian kannalta ole väliä, koska olen etätyöläinen ja välttelen kontakteja muutenkin. No lasten kautta jonkinlainen riski on, mutta edelleenkään en sitä eteenpäin levittäisi.

Mielestäni tässä vaiheessa kun vanhukset ja riskiryhmät on hoidettu, pitäisi rokoteajanvarauksen olla auki kaikille halukkaille. Näin saataisiin pikku hiljaa kattavuutta niihin ikäryhmiin, joilla on eniten merkitystä leviämisen kannalta. Opiskelijaterveydenhuolto voitaisiin valjastaa markkinoimaan rokotetta sen ikäisille jne.

Vierailija
15854/52578 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa tämä: Nûrnbergin sopimus ja laki määrää, ettei KETÄÄN voida pakottaa ottamaan rokotetta. Älkää siis antako kenenkään painostaa tai uhkailla sitä ottamaan.

https://www.laakariliitto.fi/laakariliitto/etiikka/nurnbergin-saannosto/

Vaikka kuinka olisitte avainhenkilökuntaa, esim. terveydenhuollossa, ja uhkaillaan potkuilla, työnantaja ei voi sitä tehdä koska on laitonta! Toisekseen, jos suurin osa kieltäytyy, vaadittava lakisääteinen hoitohenkilöstön määrä ei täyty. Kolmannekseen, kun rokotetut sairastuvat, aletaan toden teolla tarvitsemaan niitä ei-rokotettuja, jotka ovat vielä terveitä ja työkykyisiä.

Vierailija
15855/52578 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Influenssa on yksi ihmiskunnan vanhimmista nykyisin tunnetuista infektiotaudeista. Se on vaivannut vuosisatojen tai kenties vuosituhansienkin ajan. Influenssavirus A löydettiin vasta 1930-luvulla, mutta historiallisista lähteistä influenssaa voidaan jäljittää luotettavasti 1500-luvulle asti. Maailmanlaajuisia influenssapandemioita on esiintynyt ainakin 1700-luvulta lähtien 10–60 vuoden välein. Influenssaa ei ole pelätty yhtä paljon kuin esimerkiksi koleraa, vaikka se on tappanut enemmän ihmisiä. Influenssan uhrit ovat olleet pääasiassa vanhuksia. Espanjantautiin vuosina 1918–1920 menehtyi poikkeuksellisen paljon nuoria. 1900-luvun aikana historian muut suuret tappajataudit katosivat länsimaista, mutta influenssa on edelleen voimissaan. Seuraavan pandemian alkamisajankohtaa ei pystytä ennustamaan, mutta mikään ei viittaa siihen, että pandemioiden historiallinen ketju olisi katkennut.”

Mikä siinä koronassa teitä nyt erityisesti pelottaa? Eletään aivan normaalia aikaa.

Ettekö pelkää influenssaa siksi, että se sanana muistuttaa flunssaa, joka on siis tavallinen ja useimmille vaaraton.

Oliko korona hyvä markkinointinimi? Sellainen, että sen takia voi muutaman vuoden kulkea maski naamassa ja ottaa rokotuksia niin paljon kuin niitä annetaan?

Vierailija
15856/52578 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tämä kyllä hullua. Suomessa on ollut hyvä koronatilanne, niin eikö väkipakolla pitää haalia ulkomailta Suomeen koronaa.

Joko ne valkoihoinen orjatyövoima ja ihmiskauppa tavara on haalittu Suomen marjatiloille huonoihin oloihin.

Noikin mansikat sun muut, maksaa vuosi vuodelta enempi vaikka käytännössä ilmaisia orjia ovat. Sama rakennuksilla, voitot ja hinnat nousee mutta palkat semmosia että duunareita ulkomailta tuodaan asumaan monta samassa huoneistossa. Tarvisi ammattiliittoja tms. vastapainoksi ryöstökapitalismille.

Ei mitään väliä vaikka kaikki kuolisi, kunhan saa parin kuukauden voitot.

En kerro huhupuheista vaikka tekisi mieli kertoa juuri noiden erinäisten tilojen osalta.

Vierailija
15857/52578 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanokaa mitä sanotte, tämä rokotusjärjestys on aivan väärä. Tautia levittävät 0-30 vuotiaat eniten, joten kyllä rokottaminen olisi pitänyt jo laajentaa vähintäänkin kaikkiin työikäisiin. Itse olen jo saanut ensimmäisen piikin (olen 41) mutta ei sillä epidemian kannalta ole väliä, koska olen etätyöläinen ja välttelen kontakteja muutenkin. No lasten kautta jonkinlainen riski on, mutta edelleenkään en sitä eteenpäin levittäisi.

Mielestäni tässä vaiheessa kun vanhukset ja riskiryhmät on hoidettu, pitäisi rokoteajanvarauksen olla auki kaikille halukkaille. Näin saataisiin pikku hiljaa kattavuutta niihin ikäryhmiin, joilla on eniten merkitystä leviämisen kannalta. Opiskelijaterveydenhuolto voitaisiin valjastaa markkinoimaan rokotetta sen ikäisille jne.

Minäkin ihmettelin miksi aletaan ensin rokottamaan vanhuksia ja sairaita, kun tärkeintä olisi rokottaa yhteiskunnan rattaita pyörittävää väkeä. Sitten kun aloin tutkimaan rokotteen haittoja, ja huomasin että rokote ei auta, vaan aiheuttaa kohtalokkaita seurauksia, tajusin mistä on kyse: Huoltosuhde!

Siinä se tuli sanottua, kaikki mistä on tässä luodussa pandemiassa ja rokotteissa on kyse: Huoltosuhde.

Weforum.org jonka takana on maailman raharikkain eliitti, ilmoittaa luovansa uuden maailman ja määrittelevänsä sen. Heidän tavoite on laskea maailman väkiluku puoleen miljardiin, eli 1/18 osaan nykyisestä. Voi kuulostaa foliohattuilulta, eikä ole pakko uskoa, jokainen saa tehdä omat johtopäätökset.

Vierailija
15858/52578 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa tämä: Nûrnbergin sopimus ja laki määrää, ettei KETÄÄN voida pakottaa ottamaan rokotetta. Älkää siis antako kenenkään painostaa tai uhkailla sitä ottamaan.

https://www.laakariliitto.fi/laakariliitto/etiikka/nurnbergin-saannosto/

Vaikka kuinka olisitte avainhenkilökuntaa, esim. terveydenhuollossa, ja uhkaillaan potkuilla, työnantaja ei voi sitä tehdä koska on laitonta! Toisekseen, jos suurin osa kieltäytyy, vaadittava lakisääteinen hoitohenkilöstön määrä ei täyty. Kolmannekseen, kun rokotetut sairastuvat, aletaan toden teolla tarvitsemaan niitä ei-rokotettuja, jotka ovat vielä terveitä ja työkykyisiä.

Ensinnäkin, kerro kuka palkkasi maksaa? Aamusta jo tuollaista kirjoittamassa.

Toisekseen, ei tässä maassa mitään sopimuksia tai lakeja valtio noudata.

Vierailija
15859/52578 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin. Nyt äkkiä someen jakamaan, että:

Olen ROKOTETTU ja sairaalassa.

Vierailija
15860/52578 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin. Nyt äkkiä someen jakamaan, että:

Olen ROKOTETTU ja sairaalassa.

https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/a09ec9be-e21b-48f8-a9c3-343ad39c…

Ketju on lukittu.