Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koronavirus juuri niin levittynyt kuin huhutaan

Vierailija
03.03.2021 |

Ketju lukitun tilalle, olkaa hyvät.

Kommentit (52578)

Vierailija
15821/52578 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki virusmuunnokset leviävät kun niiden annetaan levitä. Kokkolassa leviää nyt intialainen koska kuumeinen ihminen meni brunssille, seurakuntaan, uimahalliin ja minne vaan. Ja virus tuotiin oikeasti Intiasta.

Vierailija
15822/52578 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarina, jolla on onnellinen loppu. Intialainen alle kuukauden ikäinen tyttövauva selvisi koronaviruksesta, vaikka joutui olemaan 10 päivää sairaalassa ja hengityskoneessakin.

https://www.ndtv.com/video/news/news/25-day-old-infant-defeats-coronavi…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15823/52578 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki virusmuunnokset leviävät kun niiden annetaan levitä. Kokkolassa leviää nyt intialainen koska kuumeinen ihminen meni brunssille, seurakuntaan, uimahalliin ja minne vaan. Ja virus tuotiin oikeasti Intiasta.

Onko tietoa, miksi ihmeessä hän kuumeessa ja sairaana kulki ympäriinsä, jos oli juuri tullut matkaltakin? Oliko ollut uutispimennossa vuoden vai koronadenialisti, joka ei usko koko virukseen?

Vierailija
15824/52578 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en enää jaksa ajatella tätä koronaa, mutta pidän kyllä edelleen maskia ja huolehdin hygieniasta ja turvaväleistä. Eli kyllä ytimeni tiedostaa edelleen, ettei se ole ohitse. Mutta en vaan enää jaksa lukea tutkimuksia ja uutisia aiheesta. 

Olin hyvin aktiivinen silloin vuoden 2020 alussa ja osallistuin keskusteluun edellisessä ketjussa aktiivisesti, ennen kuin koko pandemiaa edes virallisesti oli olemassa.

Mutta olen niin väsynyt, en jaksa enää.

Haluaisin että tämä loppuisi vihdoin. Tämä painajainen on ollut aivan riittävän pitkä. 

Olen hyvin masentunut myös. 

Samat sanat. Jokainen meistä tunnollisista on väsynyt, me jotka olemme kaikkia suomalaisia kannatelleet tämän pandemian aikana. Me, jotka pidämme turvavälit, maskit, emme käy missään, teemme ehkä etätöitä toista vuotta... On todella, todella epäkiitollinen olo.

Sillä välin kuin meistä tunnollisista ja kunnollisista suomalaisista suurin osa tekee ja on tehnyt kaikkensa tämän saamiseksi hallintaan, niin sitten tämä aina päästetään käsistä. Ja silti koko ajan ne ihmiset jotka eivät välitä - vapaamatkustajat - ovat koko tämän ajan eläneet normaalia elämää. Onneksi vähemmistö, mutta kuitenkin.

I feel you. Mutta meitä on monta. Ja kyllähän tämä tästä taas lähtee nousuun. 

Emme voi kuitenkaan vielä luovuttaa, täytyy muista velvollisuudet. On perhe, ja syy puolustaa tulevaisuutta. On meistä kiinni, minkälainen maa lapsille jää.

Luulen, että maa toisensa jälkeen alkavat kääntyä tukahduttamisen linjalle. Olen käynyt itse kannattamassa sitä kansalaisaloitetta, joka vetoaa siihen, että Suomessa tehtäisiin sama. Sillä tätä voidaan jatkaa vaikka kuinka monta vuotta, mutta vasta kun tosiasiat tunnustetaan ja tehdään mitä pitää tehdä, vain vasta silloin voidaan päästä ikuisista rajoituksista ja ikuisest harmaudesta pois - siis epävarmuudesta, long covidista, jne.

Vierailija
15825/52578 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-Pohjanmaalla on uskoteltu vuoden verran ettei tämä heitä koske, helsinkiläisiä vaan. Ja eikun Halpahallin vappubrunssille Allihopa! Kukaan siellä ei suostu istumaan kotona kuten pk-seudulla on tehty jo yliu vuoden. 

Vierailija
15826/52578 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajat väsyy. Nyt on kesälomat tarpeen

https://yle.fi/uutiset/3-11932358

Vierailija
15827/52578 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta pitäisi tehdä rikosilmoitus

Vierailija
15828/52578 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tää painajainen lopu koskaan. 

Vierailija
15829/52578 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Thaimaassa ryhdytään koviin toimiin rokotevastaisia kohtaan. Toivottavasti Suomessa kohta sama! Laumasuoja on saatava rokotteilla!

The northeastern province of Buriram has become the first province in Thailand to mandate COVID-19 vaccination for all individuals aged 18 and older, with possible penalties as high as two years in prison and a maximum of 60,000 Baht.

Ei sitä saada rokotteilla. Näkeehän sen jo uutisia lukemalla!

Kohta tuntuu, että rokotetut sairastuu pahiten

Vierailija
15830/52578 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylläripylläri, n. 5-6 vrk vapun jälkeen kääntyi puolitoista kuukautta jatkunut laskeva tartuntakäyrä nousuun.

Sillä lailla.

Oikea aikaiset toimet ovat ennakoivia. Nyt kannattaisi hallituksen asettaa liikkumisrajoituksia, jotta muunnokset eivät leviäisi Suomessa.[/quote

Suomessa ei osata toimia ennakoivasti. Annetaan tilanteen paheta, ja sitten vasta ruvetaan miettimään, että pitäisikö jotain tehdä. Tämä kuvio on nähty useasti tämän pandemian aikana. 

Selväksi on tullut että ne osaisi mutta ne ei tahdo,

Kansalta ei ole kysytty vaan rotkoon.

https://tukahdutusstrategia.fi/

Vierailija
15831/52578 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä loppuu. Heti, kun päätämme lopettaa sen. Ei hetkeäkään aiemmin. 

Niin kauan tämä jatkuu kun tämän annetaan jatkua. Itse toki olisin jo tehnyt tämän ratkaisun maaliskuussa 2020. Mutta ei se vieläkään kelpaa monelle.

Sitten kun valtaosalle alkaa kelvata, niin voimme lopettaa tämän painajaisen. Mutta vain sitten kun itse niin päätämme.

Ja kun on tehty poliittinen päätös tämän taudin tukahduttamisesta, voimme elää siitä lähtien lähes täysin normaalia arkea. 

Vierailija
15832/52578 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se vähän vituttais, ku intian muunnos leviäisi kesällä Suomessa. Ei hetken taukoa. Syy tähän on, että rajat vuotaa koronaa Suomeen

Vierailija
15833/52578 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en enää jaksa ajatella tätä koronaa, mutta pidän kyllä edelleen maskia ja huolehdin hygieniasta ja turvaväleistä. Eli kyllä ytimeni tiedostaa edelleen, ettei se ole ohitse. Mutta en vaan enää jaksa lukea tutkimuksia ja uutisia aiheesta. 

Olin hyvin aktiivinen silloin vuoden 2020 alussa ja osallistuin keskusteluun edellisessä ketjussa aktiivisesti, ennen kuin koko pandemiaa edes virallisesti oli olemassa.

Mutta olen niin väsynyt, en jaksa enää.

Haluaisin että tämä loppuisi vihdoin. Tämä painajainen on ollut aivan riittävän pitkä. 

Olen hyvin masentunut myös. 

Samat sanat. Jokainen meistä tunnollisista on väsynyt, me jotka olemme kaikkia suomalaisia kannatelleet tämän pandemian aikana. Me, jotka pidämme turvavälit, maskit, emme käy missään, teemme ehkä etätöitä toista vuotta... On todella, todella epäkiitollinen olo.

Sillä välin kuin meistä tunnollisista ja kunnollisista suomalaisista suurin osa tekee ja on tehnyt kaikkensa tämän saamiseksi hallintaan, niin sitten tämä aina päästetään käsistä. Ja silti koko ajan ne ihmiset jotka eivät välitä - vapaamatkustajat - ovat koko tämän ajan eläneet normaalia elämää. Onneksi vähemmistö, mutta kuitenkin.

I feel you. Mutta meitä on monta. Ja kyllähän tämä tästä taas lähtee nousuun. 

Emme voi kuitenkaan vielä luovuttaa, täytyy muista velvollisuudet. On perhe, ja syy puolustaa tulevaisuutta. On meistä kiinni, minkälainen maa lapsille jää.

Luulen, että maa toisensa jälkeen alkavat kääntyä tukahduttamisen linjalle. Olen käynyt itse kannattamassa sitä kansalaisaloitetta, joka vetoaa siihen, että Suomessa tehtäisiin sama. Sillä tätä voidaan jatkaa vaikka kuinka monta vuotta, mutta vasta kun tosiasiat tunnustetaan ja tehdään mitä pitää tehdä, vain vasta silloin voidaan päästä ikuisista rajoituksista ja ikuisest harmaudesta pois - siis epävarmuudesta, long covidista, jne.

On perhe ja terveys. Sen kun menettää, sitä ei saa takaisin rahallakaan.

T. Se longcovidista kärsivä

Vierailija
15834/52578 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Viesti on nyt se, ettei pidä luottaa siihen, että yksi rokoteannos suojaisi riittävän hyvin vakavalta sairastumiselta, Nieminen sanoo."

https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/a09ec9be-e21b-48f8-a9c3-343ad39c…

Nonni.

Eli eipäs lähdetä laukalle yhden piikin jälkeen.

Rokotetut viis veisaa rajoituksista. Luulivat, etteivät sairastu

Vierailija
15835/52578 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se vähän vituttais, ku intian muunnos leviäisi kesällä Suomessa. Ei hetken taukoa. Syy tähän on, että rajat vuotaa koronaa Suomeen

Karanteenihotellit ja tukahdutus on vastaus.

Vierailija
15836/52578 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

USA:ssa on tehty joku tutkimus, jonka mukaan koronaan sairastuneista 80% on käyttänyt maskia, 20% ei ole käyttänyt maskia. Näyttää siltä että maski vain pahentaa tilannetta, tai sitten sitä käytetään väärin, josta se johtuu, ja tästähän THL varoitteli viime keväänä.

Höpö, höpö!

Tutkimus löytyy CDC:n sivuilta, joka on USA:n THL:ää vastaava virasto.

Vierailija
15837/52578 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi ja sama ihminen? Onko siellä paikallisten tiedossa mikä linkki tartunnoilla on Intiaan?

Vierailija
15838/52578 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylläripylläri, n. 5-6 vrk vapun jälkeen kääntyi puolitoista kuukautta jatkunut laskeva tartuntakäyrä nousuun.

Sillä lailla.

Oikea aikaiset toimet ovat ennakoivia. Nyt kannattaisi hallituksen asettaa liikkumisrajoituksia, jotta muunnokset eivät leviäisi Suomessa.[/quote

Suomessa ei osata toimia ennakoivasti. Annetaan tilanteen paheta, ja sitten vasta ruvetaan miettimään, että pitäisikö jotain tehdä. Tämä kuvio on nähty useasti tämän pandemian aikana. 

Rokotetutkimusta lapsilla ei muuten voi tehdä.

Vierailija
15839/52578 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä loppuu. Heti, kun päätämme lopettaa sen. Ei hetkeäkään aiemmin. 

Niin kauan tämä jatkuu kun tämän annetaan jatkua. Itse toki olisin jo tehnyt tämän ratkaisun maaliskuussa 2020. Mutta ei se vieläkään kelpaa monelle.

Sitten kun valtaosalle alkaa kelvata, niin voimme lopettaa tämän painajaisen. Mutta vain sitten kun itse niin päätämme.

Ja kun on tehty poliittinen päätös tämän taudin tukahduttamisesta, voimme elää siitä lähtien lähes täysin normaalia arkea. 

Vielä kun olisi niitä poliitikkoja. https://tukahdutusstrategia.fi/

En tunne yhtään joten en ole kuullut lupauksia saati tekosyitä.

Vierailija
15840/52578 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä lailla.

Valitettavasti ahneella on kakkainen loppu. Vielä se Suomessakin leimahtaa

Ketju on lukittu.