Koronavirus juuri niin levittynyt kuin huhutaan
Kommentit (52578)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulevaisuus tuntuu Suomen surkealla koronastrategialla niin lohduttomalta ja surkealta, että alan miettimään lopettaisinko uutisten seuraamisen. Päättäjät eivät toimi lain mukaan ja korona leviää entistä pahemmin.
Tärkeintä on vain huolehtia itsestään ja läheisistään - valtio ei kansalaisiaan suojele.
Minulla on hyvä vinkki, lopeta kaikkien kotimaisten "keskustelu"foorumien seuraaminen ja lue valikoidusti ulkomaisia laadukkaita uutiskanavia. AV-addiktit etenkin saa pahoja oireita ja kärsivät sekä henkisesti että fyysisesti
Haluaisitko vinkata esimerkkejä laadukkaista ulkomaisista uutiskanavista?
Olen tosin valtamedioiden ohella seurannut eniten Twitterissä suomalaisia ja ulkomaisia tutkijoita, analyytikoita ja muita eri alojen henkilöitä, jotka kannattavat tukahdutusta. Mutta alkaa tuntua, että ristiriita valtamedian antamien tietojen ja niihin tehdyn faktatarkistuksen välillä on niin räikeän valheellinen, että parempi ainakin vähentää.
Guardian, reuters, bbc. T. Eri
Vierailija kirjoitti:
No auttaakos nämä rajoitustoimet mitään? Edelleen noin 800 +- tartuntaa päivässä.
800+ tartunaa päivässä on ihan ok, jos ne tartunnat eivät ole sellaisilla, jotka tarvitsisivat tehohoitopaikkaa. Ainakaan ennenkuin taas vapautuu tehohoitopaikkoja. Ei tartuntalukuja ole tarkoituskaan saada alas vaan ainoastaan huolehtia terveydenhuollon kantokyvystä sekä yli 70-vuotiaista.
Tukahduttaminen on ainoa oikea tie.
Sille tielle on käännyttävä lopulta kuitenkin.
🇫🇮🇫🇮🇫🇮
https://www.iltalehti.fi/iltvuutiset/a/aa7eb1cd-a35a-480c-ba54-625efd9f…
Mitenkäs nyt tämmöisiä ohjeita tarvitaan, kun eihän korona leviä päiväkodeissa ja kouluissa?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No auttaakos nämä rajoitustoimet mitään? Edelleen noin 800 +- tartuntaa päivässä.
800+ tartunaa päivässä on ihan ok, jos ne tartunnat eivät ole sellaisilla, jotka tarvitsisivat tehohoitopaikkaa. Ainakaan ennenkuin taas vapautuu tehohoitopaikkoja. Ei tartuntalukuja ole tarkoituskaan saada alas vaan ainoastaan huolehtia terveydenhuollon kantokyvystä sekä yli 70-vuotiaista.
Älkää unohtako 16-69 vuotiaita riskiryhmä 1 ja 2 potilaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
770 tartuntaa
Johan täällä Itä-Hgissä voi sitten ottaa rennosti.
Juu, mutta muistahan että tanssahtelemaan ja laulelemaan ei kannata ryhtyä vielä moneen kuukauteen. Take-away munkkikahveet voit toki kipasta hakemassa
Jos jois munkkikahvit Lapissa mutten mene turistirysiin vaan lähes omalle mansikkapaikalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kevät tulee, oletteko huomanneet? Maailma on menossa parempaan päin! On rokotteet ja kaupasta saa hengityssuojain, viime keväänä ei saannut juuri mistään. Muistan ne ajat!
Tsemppiä kaikille, suojautumiseen ja jaksa jaksa suomi.Uskon, että kesäkuun loppuun mennessä koko suomen aikuisväestö on saannut 1. Piikin.!!!
Se antaa toivoa!Valo lisääntyy koko ajan!
No jaa. Aikaa varatessa ei saa tietoa mitä rokotetta pistetään, eli jotta välttyy väärältä rokotteelta, joutuu häipymään rokotuspaikalta. Sellainen ei omaan moraaliini sovi. Rokote on siis pois omalta listaltani. Hengityssuojaimia itselläni on ollut koko ajan, mutta niiden hyöty on rajallinen. Koko ajan tartunnan saamisen todennäköisyys kasvaa, melko varmasti kesään mennessä se jostain tulee. Ei näytä toivorikkaalta.
Parhaimmat jo hössöttävät vapusta ihan kuin se olisi elämässä tärkeintä. Se on satavarmaa, että toista poikkeusvappua ei nähdä, joten se on taas yksi tartunnanlevittäjä, vaikka siinä vaiheessa normaalia kesää ennakoivien tartuntakäyrien pitäisi osoittaa tukevasti lattiaan.
Keväällä siitepölykin lisää tartuntariskiä.
Joo, kyllä mä yritän pysyä positiivisena, nautin läheisistä ja ylipäätään pienistä asioista, mutta loputtomasti itseään ei voi puijata.
Kun aikoinaan työskentelin infektio-osastolla sairaanhoitajana, tarttuvaa tautia sairastavan potilaan eristyshuoneeseen mentäessä puettiin päälle ffp3-hengityssuojain, suojalasit, suojamyssy, suojatakki, kertakäyttökäsineet sekä muoviset kengänsuojukset. Kun mä liikun bussilla, käyn kaupassa, menen lääkäriin tms, en mene kääntelemään muita ihmisiä, en imemään limaa heidän hengitysteistään, en käsittele heidän virtsaansa, ulosteita enkä oksennuksia, joten en koe tarvitsevani suojamyssyä, suojatakkia, kertakäyttöhanskoja enkä kengänsuojuksiakaan. Suojalasien tarvekin riippuu vähän tilanteesta. Luotan siis aika pitkälti ffp3-hengityssuojaimeen.
Arvostan kyllä tosi korkealle terveydenhuollon ammattilaiset, enkä väitä, että minun riskini olisi heihin verrattuna mitään. Toisaalta joudun olemaan potentiaalisten koronanlevittäjien kanssa kauemmin, aika ei ole rajattu osa päivästä, ja kun uhkaa on kaikkialla, hygieniarutiinien kanssa ei voi mitenkään olla arjessa yhtä tarkka kuin jossain sairaalaosastolla, jossa on fasiliteetit kunnossa. Itse joutuu askartelemaan milloin missäkin niiden mahdollisesti likaantuneiden maskien/suojaimien kanssa, ja jos meinaa, että ne riittävät, ei voi jokaista heittää roskiinkaan.
En peräänny milliäkään siitä, että koronan levittäminen on rikos suomalaisia vastaan.
Otinkin kantaa lähinnä siihen, kun sanoit hengityssuojainten hyödyn olevan rajallinen. En ole enää hoitoalalla, mutta luotan edelleen ffp3-hengityssuojaimiin, kun olen tilanteissa, joissa olen muiden ihmisten kanssa (esim kaupat, bussit jne).
Mielenkiinnosta: miksi et käytä suojalaseja aina kun käytät hengityssuojainta?
- eri
Välillä käytänkin.
Niin se mua just kiinnostikin, että milloin käytät ja milloin et :) Eli mitkä on ne tilanteet, joissa näet hyötyä suojalasien käytölle.
Aika harva siis käyttää suojalaseja, vaikka on tiedossa, että korona voi tarttua myös silmienkin kautta. Asia kiinnostaa siis ihan siitä syystä, kun itse tässä miettinyt, että pitäisikö niitä suojalaseja nyt oikeasti alkaa käyttämään, etenkin kun on näitä helpommin tarttuvia muunnoksia liikkeellä. Jostain syystä se lasien käyttö tuntuu hankalalta, tosin niinhän se maskikin oli aluksi ja äkkiä sen käyttöön tottui.
No esimerkiksi silloin, kun menen lääkärin vastaanotolle tai matkustan ruuhkabussissa tai kun meillä kotona on remonttimiehiä. Mutta jos esimerkiksi menen hyvin varhain aamulla lähikauppaan ja olen 99%:n varma siitä, ettei siellä ole samaan aikaan juuri muita kuin henkilökuntaa, en laita suojalaseja. Parin viikon päästä meillä alkaa keittiöremontti ja silloin käytän sekä ffp3-hengityssuojainta että suojalaseja koko päivän, kun remonttimiehet ovat meillä.
Lisään vielä, että mulla on aina suojalasit mukana kassissa, mutta tilanteesta riippuu, laitanko ne päähäni vai en. Esim lähiapteekissa ei juurikaan ole asiakkaita arkisin klo 9-10, mutta klo 17 aikaan alkaa jo olla. Jos menen aamupäivällä apteekkiin ja ikkunasta näen, ettei siellä ole muita asiakkaita, en laita suojalaseja. Mutta jos sinne yks kaks mun jälkeeni tulisikin porukkaa, laittaisin suojalasit päähäni.
Uskotaan, uskotaan. Anna olla jo.
Ylilääkäri tuskastui: Pakottavia toimia tarvitaan nyt heti
Harri Tohmo ei halua enää nykyistä seuraa-toivo-suosittele -koronalinjaa.
Anestesiologian ja tehohoidon ylilääkäri Harri Tohmon mukaan nykyiset rajoitustoimet eivät riitä, ja se on nähty.
Ylilääkäri ottaa asian puheeksi Twitterissä. Hän toivoo Sanna Marinin (sd.) hallitukselta tiukempia, pakottavia toimia pelkkien suositusten sijaan.
– Ei enää seuraa – toivo – suosittele linjaa. Suuret puheet ovat tähän asti jääneet pääosin vain puheiksi. Pakottavia toimia tarvitaan nyt heti.
Tohmon mielestä hallituksen asenne on ”hyvin mennyt ja menee niin kauan kuin ilmaantuvuus alle Euroopan pahimpien”, ja hallitus vain seurailee niin että sillä on ”valmius toimenpiteisiin”.
https://www.verkkouutiset.fi/ylilaakari-tuskastui-pakottavia-toimia-tar…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulevaisuus tuntuu Suomen surkealla koronastrategialla niin lohduttomalta ja surkealta, että alan miettimään lopettaisinko uutisten seuraamisen. Päättäjät eivät toimi lain mukaan ja korona leviää entistä pahemmin.
Tärkeintä on vain huolehtia itsestään ja läheisistään - valtio ei kansalaisiaan suojele.
Minulla on hyvä vinkki, lopeta kaikkien kotimaisten "keskustelu"foorumien seuraaminen ja lue valikoidusti ulkomaisia laadukkaita uutiskanavia. AV-addiktit etenkin saa pahoja oireita ja kärsivät sekä henkisesti että fyysisesti
Haluaisitko vinkata esimerkkejä laadukkaista ulkomaisista uutiskanavista?
Olen tosin valtamedioiden ohella seurannut eniten Twitterissä suomalaisia ja ulkomaisia tutkijoita, analyytikoita ja muita eri alojen henkilöitä, jotka kannattavat tukahdutusta. Mutta alkaa tuntua, että ristiriita valtamedian antamien tietojen ja niihin tehdyn faktatarkistuksen välillä on niin räikeän valheellinen, että parempi ainakin vähentää.
1. The New York Times*
2. The Wall Street Journal
3. The Washington Post
4. BBC
5. The Economist
Turun pakollisista terveystarkastuksista on alkanut nopeasti kiertämään ja moni on takuulla "not available" toistaiseksi. Aukotonta kontrollia ei ole olemassakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä huomaa, että nämä lauseet on iskostettu kansan päähän vuoden aikana 😅 Terveydenhuollon kantokyky, riskiryhmät, ikääntyneet. Muulla ei ole mitään väliä. En tiedä olenko ainoa, mutta mielestäni edelleen vielä vuoden jälkeenkin tuo suhtautuminen tuntuu todella kylmältä ja vastenmieliseltä. Tauti kun on edelleen kuitenkin mysteeri ja vie teholle myös muita kuin näitä ryhmiä. Plus pitkäaikaiset oireet ym., joista ei ole sanaakaan sanottu.
Vierailija kirjoitti:
Nämä hallituksen ministerit seuraavat galluppeja. Toisella silmällä ja korvalla vilkaisevat koronalukuja sun muita käppyröitä. Muuten ovat tukkanuottasilla jostain kuntosalin kiinnilaittamisesta jossa käy enää 4 kuntoilijaa viikossa.
Sekavaa on. Kun uutiset alkavat telkussa ja koronaa pukkaa, ääni pois ja katotaan vaan sää.
Mistä tämä kaikkinensa kertoo ? Menny luottamus jok’ ikiseen naamaan joka suunsa aukasee koronasta (tai sotesta).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää unohtako 16-69 vuotiaita riskiryhmä 1 ja 2 potilaita.
No he ovatkin rokotusvuorossa seuraavina. Mä tajusin jo vuosi sitten, että en kuulu niihin kansalaisiin, joita hybridistrategialla olisi tarkoitus suojella saamasta tartuntaa. Silti on varsin todennäköistä (ainakin mua hoitavien lääkäreiden mielestä), että jos saisin koronaviruksen, saisin sen vakavan tautimuodon. Ja jos covid-19 on tosiaan monielinsairaus, en välttämättä selviäisi edes tehohoidosta. Jossain vaiheessa rokotejonossa katsottiin riskiryhmään kuuluvaksi sellainen verenpainetautipotilas, jolle korkea verenpaine on aiheuttanut munuaisvaurion. No mulle on, mutta en olekaan näiden uusimpien riskiryhmälistausten mukaan enää riskiryhmäläinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä huomaa, että nämä lauseet on iskostettu kansan päähän vuoden aikana 😅 Terveydenhuollon kantokyky, riskiryhmät, ikääntyneet. Muulla ei ole mitään väliä. En tiedä olenko ainoa, mutta mielestäni edelleen vielä vuoden jälkeenkin tuo suhtautuminen tuntuu todella kylmältä ja vastenmieliseltä. Tauti kun on edelleen kuitenkin mysteeri ja vie teholle myös muita kuin näitä ryhmiä. Plus pitkäaikaiset oireet ym., joista ei ole sanaakaan sanottu.
Kylmää ja vastenmielistähän se onkin, mutta näin on nyt Suomessa päätetty. Voisin jopa lainata pääministerin sanoja: Get over it. On ihan selvää, että meidän muiden pitää huolehtia itsestämme ja omista läheisistämme eikä odottaa, että hallitus myöntäisi valinneensa väärän strategian ja vaihtaisi strategiaansa.
Hautajaisissa laiminlyötiin räikeästi ohjeistuksia Kouvolassa – yhdellä koronavirustartunta, mahdollisesti sata altistunutta eri puolilla maata
Kymenlaakson sosiaali- ja terveyspalvelujen kuntayhtymän Kymsoten mukaan henkilö on ollut oireeton, mutta mahdollisesti tartuttava
Kymenlaakson sosiaali- ja terveyspalvelujen kuntayhtymä Kymsote tiedottaa jopa sadan ihmisen mahdollisesta altistumisesta koronavirustartunnalle. Kouvolan Valomontien katolisessa kirkossa oli yksityistilaisuus 5. maaliskuuta noin 10.30.
Tilaisuuden jälkeen väki siirtyi Helluntaiseurakunnan Betanian tilaan toiseen tilaisuuteen noin kello 11.30. Jälkimmäisessä tilaisuudessa oli enemmän ihmisiä kuin kirkossa. Osallistujia on ollut kaupungin mukaan eri puolilla maata.
Pyhän Ursulan seurakunnan kirkkoherra Tuomas Nyyssölä kertoo, että seurakunta ja hiippakunta olivat antaneet ohjeet hautajaisiin.
– Oletimme, että ihmiset noudattavat niitä. Ihmisiä oli liikaa. Tilaisuuden aikana on mahdoton tietää, ketkä ovat todellisia lähiomaisia. He saavat tulla paikalle, jos noudattavat turvavälejä. Turvavälit koskettavat perhekuntia, Nyyssölä sanoo.
Nyyssölän mukaan kyse on myös luottamuksesta, että ihmiset noudattavat ohjeita. Nyyssölä kertoo, että hautajaisten keskeyttämistäkin harkittiin. Suurin osa lähikontakteista oli jo käytännössä tapahtunut, joten hautajaisten annettiin jatkua.
– Muistotilaisuuden peruimme. Sanoimme, että koska rajoitukset ovat voimassa, tässä tilanteessa sitä ei voi järjestää.
IL
Miksikään seksistisestä "Get over it" hitistä ei saa keskustella palstalla? Tekijänoikeusloukkaus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kevät tulee, oletteko huomanneet? Maailma on menossa parempaan päin! On rokotteet ja kaupasta saa hengityssuojain, viime keväänä ei saannut juuri mistään. Muistan ne ajat!
Tsemppiä kaikille, suojautumiseen ja jaksa jaksa suomi.Uskon, että kesäkuun loppuun mennessä koko suomen aikuisväestö on saannut 1. Piikin.!!!
No jaa. Aikaa varatessa ei saa tietoa mitä rokotetta pistetään, eli jotta välttyy väärältä rokotteelta, joutuu häipymään rokotuspaikalta. Sellainen ei omaan moraaliini sovi. Rokote on siis pois omalta listaltani. Hengityssuojaimia itselläni on ollut koko ajan, mutta niiden hyöty on rajallinen. Koko ajan tartunnan saamisen todennäköisyys kasvaa, melko varmasti kesään mennessä se jostain tulee. Ei näytä toivorikkaalta.
Parhaimmat jo hössöttävät vapusta ihan kuin se olisi elämässä tärkeintä. Se on satavarmaa, että toista poikkeusvappua ei nähdä, joten se on taas yksi tartunnanlevittäjä, vaikka siinä vaiheessa normaalia kesää ennakoivien tartuntakäyrien pitäisi osoittaa tukevasti lattiaan.
Joo, kyllä mä yritän pysyä positiivisena, nautin läheisistä ja ylipäätään pienistä asioista, mutta loputtomasti itseään ei voi puijata.
Kun aikoinaan työskentelin infektio-osastolla sairaanhoitajana, tarttuvaa tautia sairastavan potilaan eristyshuoneeseen mentäessä puettiin päälle ffp3-hengityssuojain, suojalasit, suojamyssy, suojatakki, kertakäyttökäsineet sekä muoviset kengänsuojukset. Kun mä liikun bussilla, käyn kaupassa, menen lääkäriin tms, en mene kääntelemään muita ihmisiä, en imemään limaa heidän hengitysteistään, en käsittele heidän virtsaansa, ulosteita enkä oksennuksia, joten en koe tarvitsevani suojamyssyä, suojatakkia, kertakäyttöhanskoja enkä kengänsuojuksiakaan. Suojalasien tarvekin riippuu vähän tilanteesta. Luotan siis aika pitkälti ffp3-hengityssuojaimeen.
Arvostan kyllä tosi korkealle terveydenhuollon ammattilaiset, enkä väitä, että minun riskini olisi heihin verrattuna mitään. Toisaalta joudun olemaan potentiaalisten koronanlevittäjien kanssa kauemmin, aika ei ole rajattu osa päivästä, ja kun uhkaa on kaikkialla, hygieniarutiinien kanssa ei voi mitenkään olla arjessa yhtä tarkka kuin jossain sairaalaosastolla, jossa on fasiliteetit kunnossa. Itse joutuu askartelemaan milloin missäkin niiden mahdollisesti likaantuneiden maskien/suojaimien kanssa, ja jos meinaa, että ne riittävät, ei voi jokaista heittää roskiinkaan.
En peräänny milliäkään siitä, että koronan levittäminen on rikos suomalaisia vastaan.
Otinkin kantaa lähinnä siihen, kun sanoit hengityssuojainten hyödyn olevan rajallinen. En ole enää hoitoalalla, mutta luotan edelleen ffp3-hengityssuojaimiin, kun olen tilanteissa, joissa olen muiden ihmisten kanssa (esim kaupat, bussit jne).
- eri
Välillä käytänkin.
Niin se mua just kiinnostikin, että milloin käytät ja milloin et :) Eli mitkä on ne tilanteet, joissa näet hyötyä suojalasien käytölle.
Aika harva siis käyttää suojalaseja, vaikka on tiedossa, että korona voi tarttua myös silmienkin kautta. Asia kiinnostaa siis ihan siitä syystä, kun itse tässä miettinyt, että pitäisikö niitä suojalaseja nyt oikeasti alkaa käyttämään, etenkin kun on näitä helpommin tarttuvia muunnoksia liikkeellä. Jostain syystä se lasien käyttö tuntuu hankalalta, tosin niinhän se maskikin oli aluksi ja äkkiä sen käyttöön tottui.
No esimerkiksi silloin, kun menen lääkärin vastaanotolle tai matkustan ruuhkabussissa tai kun meillä kotona on remonttimiehiä. Mutta jos esimerkiksi menen hyvin varhain aamulla lähikauppaan ja olen 99%:n varma siitä, ettei siellä ole samaan aikaan juuri muita kuin henkilökuntaa, en laita suojalaseja. Parin viikon päästä meillä alkaa keittiöremontti ja silloin käytän sekä ffp3-hengityssuojainta että suojalaseja koko päivän, kun remonttimiehet ovat meillä.
Lisään vielä, että mulla on aina suojalasit mukana kassissa, mutta tilanteesta riippuu, laitanko ne päähäni vai en. Esim lähiapteekissa ei juurikaan ole asiakkaita arkisin klo 9-10, mutta klo 17 aikaan alkaa jo olla. Jos menen aamupäivällä apteekkiin ja ikkunasta näen, ettei siellä ole muita asiakkaita, en laita suojalaseja. Mutta jos sinne yks kaks mun jälkeeni tulisikin porukkaa, laittaisin suojalasit päähäni.
Millaiset suojalasit? En ole löytänyt järkevän näköisiä täysin tiiviitä. Uimalaseja käytin keväällä, kun oli pakko liikkua.
Tosin et ole varmaan sinäkään, muutenhan käyttäisit niitä jatkuvasti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päättäjät noudattavat hybridistrategiaa. Kiristävät erilaisia rajoituksia silloin, kun terveydenhuollon kantokyky on vaarantumassa. Ja höllentävät, kun pahin uhka on ohi. Yli 70-vuotiaiden suojelu on ollut toinen hybridistrategian tavoitteista. Sen vuoksi rokotteet menevät ensin heille ja vasta sen jälkeen muille riskiryhmiin kuuluville. Kun strategia vuosi sitten päätettiin, riskiryhmiin ei laskettukaan kuin yli 70-vuotiaat. Koko ajanhan nuo tavoitteet on olleet kansalaisten tiedossa ja jos kansalaiset ovat halunneet jotain muuta kuin noita kahta asiaa, vastuu on ollut kansalaisella itsellään.
Niin no se ydinhän juuri on toimimaton strategiavalinta, joka tulee ajamaan Suomen ennenäkemättömään lamaan. Hybridistrategian jojottelu rajoitusten ja riittämättömien rokotemäärien, sekä rajan yli tulevien muuntovirusten kanssa tulee jatkumaan vuosikausia. Aina voi ja pitää muuttaa strategiaa jos se epäonnistuu.
Hybridi toimi kohtalaisesti ennen variantteja. Nyt ei enää toimikaan, joten sen kyllä pitäisi soittaa kelloja ja saada heräämään. Myös tieto rokotteista ja varianteista pitäisi olla heräte.
En siis edes sanoisi, että on erehdytty täysin, mutta nyt on myöhässä reagoitu (taas). Ehtiikö vielä korjata? Tiukalla lockdownilla isoissa kaupungeissa ja tiukalla jäljityksellä muualla: Kyllä.
Mut se edellyttää, etä rajat ei vuoda. Viron raja kannattaisi nyy sulkea, ja ne raksat PK-seudulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- eri
Välillä käytänkin.
Millaiset suojalasit? En ole löytänyt järkevän näköisiä täysin tiiviitä. Uimalaseja käytin keväällä, kun oli pakko liikkua.
Tosin et ole varmaan sinäkään, muutenhan käyttäisit niitä jatkuvasti?
Rakennustarvikeliikkeissä on suojalaseja myynnissä.
Käyn ketjussa, koska tänne linkitetään aiheen kannateta olennaiset tiedot ja uutiset eli ne löytyvät täältä keskitetysti. Lisäksi kiinnostaa ulkomaiden tilanne ja siellä tehdyt havainnot ja tutkimustulokset, joita myös linkitetään tänne. Sekä sitten lukemassa ja kommentoimassa samanhenkisiä ajatuksia kuin itselläni on. Erityisesti koulujen tilanne kiinnostaa kolmen koululaisen äitinä ja koulussa työskentelevänä. Toivottavasti ketju säilyy, vaikka täällä onkin paljon soopaa joukossa. Itse skippaan ne, jos huomaan viestin alusta, että on spämmiä.