Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koronavirus juuri niin levittynyt kuin huhutaan

Vierailija
03.03.2021 |

Ketju lukitun tilalle, olkaa hyvät.

Kommentit (52578)

Vierailija
3761/52578 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallitus ei suostu myöntämään, että alakoulujen aukipitäminen on kiihtymis-ja leviämisalueilla erittäin vaarallista.

Voisin jopa sanoa, että se on mielestäni rikos. Näillä alueilla on vaarallinen virus, joka voi hyvinkin tappaa lasten vanhempia ja opettajia. Ja on pakko laittaa lapset kouluun.

Onko tästä mahdollista nostaa oikeusjuttu? Olen valmis siihen, esim. ryhmäkanteeseen.

Oikeusjuttu tästä pitäis nostaa. Lapset ovat vaarassa eivätkä tajua sitä itse. He voivat saada longcovidin tai heidän vanhemmat voivat kuolla. Myös opettajia kohtaan sairasta altistaa heitä joka päivä koronalle. Koulut pitäisi sulkea kaikilta paitsi sosiaalitapauksilta ja kriittisten alojen 1-2luokkalaisilta.

No älä ny, täälläkin oli näitä, jotka oli esim. Vapaavuoren kanssa sitä mieltä, että Sanna syyllistää lapsia ku yläaste siirtyi erään. Tulis kamala show, jos vielä alakoululaisetkin siirtyisi. Osa ei vaan kestä katella omia lapsiaan pitkin päivää. Surullista, mutta totta.

Täytyy varmaan ydinpommi lentää koulun ikkunasta sisään, että koulujen totaalista etäopetusta enää edes harkitaan tässä maassa. Niin suuri poru siitä on tullut.

Sulla on sitä aikaa istua kotona, vaikka huolehtimassa pienestä etäkoululaisesta, joka ei osaa käyttää vielä tietokonetta sujuvasti, jota leikkiminen houkuttaa enemmän kuin opiskelu, jolla ei ole aikuisen etäopiskelijan kognitiivisia taitoja, joka ei osaa laittaa lämmintä ruokaa itselleen... Muut aikuiset on töissä ja useimmat eivät tee etätöitä.

Täytyy oikeasti olla tyhmä kuin saapas, jos ei ymmärrä, että etäkoulu voi sujua ala-asteikäisten kanssa vain viikon ehkä. Mutta tehän olette vaatineet pitämään koulut etänä viime keväästä asti, vaikka tartuntojen määrä ois vain muutama.

Etäkoulussa oli viime keväänäkin mahdollisuus 1-3lk olla koulussa, ja sama voisi olla nytkin. Silloin ne jotka haluavat suojella lapsensa ja perheensä koronalta voisivat pitää lapsen etänä ja sinun kaltaisesi joita ei korona huoleta voisivat laittaa lapsen kouluun. Eli on kyllä mahdollisuus järjestää etäkoulu niin että kaikki jotka eivät pysty tai halua voivat lapsen kouluun laittaa.

Aika törkeää ykisnkertaistamista vetää johtopäätökset, että jos ei kannata etäkoulua, niin korona ei muka huoleta. Korona huolettaa minua, mutta silti vuosien kestävä etäkoulu on epäinhimillinen asia.

Nopeampi viiden viikon täyssulku etäkouluineen ok. Mutta se, että nyt vaan pidetään lapset ja nuoret kotona määrättömän ajan eikä tehdä esim. rajatiukennuksia, on nuorempia kohtaan todella väärin ja epäreilua, ja tulee myös erittäin kalliiksi yhteiskunnalle lisääntyneen masentumisen ym. johdosta.

Vaikeita asioita puntarissa, fiksu ihminen ymmärtää, ettei ole montaakaan hyvää vaihtoehtoa.

Jos nyt ilmenneet lievänkin koronan sairastaneiden lasten pitkäaikaisoireet ja vauriot tulevat jatkossa yleistymään ja faktoiksi, on etäkoulu ihan juuri se ainoa hyvä vaihtoehto. Ihan vaikka kuina kermaperseyhteiskunnan minäminä-tyyppejä harmittaisi. Jatko-opinnoilla kun ei mitään vaikeasti sairaana/kuolleena tee:

Ettäs kehtaat. Jos on huolestunut nuorien mielenterveydestä, se on miniäminä-kermaperseilyä...?

Mietipä uudelleen ensinnäkin miten ihmisille puhut, ja toisekseen, eihän nuo asiat korreloi ollenkaan. 

Kuolleena et tarvitse mielenterveyttä(kään), eivätkä lapsesikaa. Poikkeusoloissa eletään poikkeusolojen mukaan, narisematta entiseen kermaperse-elämään.

Tätä juuri tarkoitan. Miksi mode ei puutu tähän, että tämä kirjoittaja ylittää asiallisen kirjoituksen säännöt säännöllisesti ja on tunnistettavasti sama tyyppi. Hyvähän täällä on anonyyminä huudella. Oikeassa elämässä ei ihmiset kuuntelis tällaista solvaamista ja käskyttämistä kasvotusten, vaan saattais jopa suuttua.

Minä olen lanseerannut tälle palstalle jo ajat sitten kermiksen ja saanut kovat alapeukut muissa keskusteluissa. En ole osallistunut etäkoulukeskusteluun mutta kannatan kermis-sanan käyttöä. Olen hyvinkin paljon käskyttänyt ihmisiä oikeassa elämässä, viimeksi eilen käskytin erittäin napakasti ihmisen kauemmas minusta. Voin myös solvata muita ihmisiä ihan hyvällä omalla tunnolla. Sairastan syöpää ja olen saanut muilta ihmisiltä pskaa niskaan niin paljon että nykyisin pidän puoleni elikkä puolustan sitä terveyden ripettä mikä minulla on jäljellä. Ihmiset jotka kiusaa tai uhkaa syöpäsairasta ansaitsevat solvausta.

Toivottavasti emme kohtaa. Jos käyttäydyt minua kohtaan epäkunnioittavasti pidän sanallisesti huolen, että sulta katoaa viimeinenkin itsekunnioitus ja halu elää. Sinun sairautesi ei anna minkäänlaista oikeutta käyttäytyä miten haluaa. Sitä saa mitä kylvää.

Eikä se että olen sairas anna sinulle oikeutta toivoa/edistää kuolemaani tai aiheuttaa minulle sairautta lisää. Minä elän ja käyttäydyn juuri niin kuin minua kohtaan käyttäydytään. Ei ole sinun oikeutesi aiheuttaa harmia muille? Kysynpä vielä sinultakin, mitä ihmettä oikein saat kun kiusaat syöpäsairasta? Itse jos kohtaan sairaita ihmisiä tai vanhuksia niin haluan auttaa heitä, en kiusata.

Lopeta jo toi narsistinen kitinä. Me muut on menty jo monta sivua eteenpäin.

Ja toinen vinkki: kun kommentoit, älä toista joka kerta samaa mantraa, jos haluat tuoda jotain eloa tän ketjun muutenkin väsyneeseen länkytykseen.

Eri

Vierailija
3762/52578 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muuten niin, että fimea listaa haittavaikutuksia, joita ei ole todennettu terveydenhuollossa ja jotka perustuvat vain siihen, että rokotteen saanut kokee saaneensa jonkin haittavaikutuksen?

On siellä nähtävissä ilmoittajatkin: suurin osa terveyden/sairaanhoitajilta, sitten lääkäreiltä.

https://www.fimea.fi/tietoa_fimeasta/ajankohtaista/koronavirus-covid-19…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3763/52578 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös Italiassa kuoli Astra-rokotteen saanut 57-vuotias.

In der norditalienischen Region Piemont beschlagnahmte die Staatsanwaltschaft unterdessen eine AstraZeneca-Charge mit fast 400 000 Impfdosen. Bereits am Sonntag hatte die Regionalregierung die Anwendung der Charge ABV5811 gestoppt, nachdem ein 57-Jähriger wenige Stunden nach der Impfung unter ungeklärten Umständen gestorben war.

Vierailija
3764/52578 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös Italiassa kuoli Astra-rokotteen saanut 57-vuotias.

In der norditalienischen Region Piemont beschlagnahmte die Staatsanwaltschaft unterdessen eine AstraZeneca-Charge mit fast 400 000 Impfdosen. Bereits am Sonntag hatte die Regionalregierung die Anwendung der Charge ABV5811 gestoppt, nachdem ein 57-Jähriger wenige Stunden nach der Impfung unter ungeklärten Umständen gestorben war.

ja viikkoa aiemmin kaksi Sisiliassa.

Vorige Woche war eine andere Charge des AstraZeneca-Impfstoffs auf Sizilien beschlagnahmt worden, nachdem zwei Geimpfte plötzlich gestorben waren.

Vierailija
3765/52578 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko todellakin niin että vaikka meille tulisi tuhansia koronatartuntoja päivässä ja kaikki muu laitettaisiin kiinni niin laki ei mahdollista ykkös-kolmosluokkalaisten siirtämistä etäkouluun?

Katsos kun lapsille tulee niin ikävä rakasta opettajaa ja yhteiskunta turmeltuu.

Mitäs jos se eläkeikää lähestyvä ihana opettaja saakin lapsilta koronan ja kuolee? Sitten ei varmaan tule ikävä, vaan etäkoulussa voi tuntea ikävää. Eikä lapset hahmota samalla tavalla kuoleman lopullisuutta. Reksi voi laittaa vaan Wilma-viestin, että opettaja lähti pitkälle matkalle. Matka se taivasmatkakin on.

Voi kiesus, että tätä tyyppiä ei saa mode kuriin. Tällasta levyä saa täällä anonyyminä soitella aamusta iltaan, mutta jos teet aloituksen porkkanan kasvatuksesta, niin johan lähtee...

Vierailija
3766/52578 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pandemiasuunnitelma ennen kuin pandemiaa edes oli olemassa

https://ec.europa.eu/health/sites/health/files/vaccination/docs/2019-20…

Vierailija
3767/52578 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhä enemmän vakavasti sairastuneita nuorehkoja henkilöitä Ruotsissa, Pelkästään Jönköpingin alueella viikon aikana 27 kolme-nelikymppistä ihmistä koronan takia sairaalaan. Myös Tukholman alueella sairaalaan joutuvien määrä kasvaa.

Vierailija
3768/52578 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norjassa kuollut Astra-rokotettu oli "perusterve".

Norska motsvarigheten till Läkemedelsverket, Legemiddelverket, höll under eftermiddagen pressträff angående personer som fått misstänkta biverkningar efter att ha vaccinerats med Astra Zenecas vaccin.

Där framkom det att en av de tre personer som arbetade som vårdpersonal och som lagts in på sjukhus med blodpropp efter vaccinering har avlidit, rapporterar Verdens Gang.

Den avlidna är en kvinna under 50 år. Hon lades in på sjukhus i torsdags, flyttades till Rikshospitalet i fredags och avled i söndags. Hon ska inte ha haft några underliggande sjukdomar, uppger Rikshospitalet.

– Dessvärre gick inte hennes liv att rädda. Hon avled i går. Det var en i övrigt frisk patient. Hon fick all intensivvård vi kunde ge på Rikshospitalet, sa överläkaren Trine Kåsine vid pressträffen.

Vierailija
3769/52578 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norjassa tutkitaan myös toista nuoren naisen kuolemaa Astra-rokotteen jälkeen.

Vierailija
3770/52578 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan monta maata laittaa Astraali-Senegalin banniin ennenkuin Nohynekki kääntää takkia.

100?

Vierailija
3771/52578 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos korona ei tapa niin sitten Astra-Zeneca.

Tässä jaellaan oikein uusia elämän valttikortteja tässä touhussa.

Vierailija
3772/52578 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein vois alkaa kannattaa ulkonaliikkumiskieltoa, jos myös alakoulu olisi etänä.

"Ulkonaliikkumiskiellon valmistelu on lähtenyt siitä, että se ei koskisi aivan nuorimpia lapsia, IS:lle kerrotaan. Ainakin peruskoulun ala-asteen ensimmäisillä luokilla jatkettaisiin lähiopetusta kuten tähänkin asti.

-----> Sen sijaan peruskoulun yläasteen ja toisen asteen opetus järjestettäisiin etänä."

https://www.is.fi/politiikka/art-2000007861957.html

Vierailija
3773/52578 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitä, miksi koirankakka maatuu koronasta huolimatta.

Vierailija
3774/52578 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Norjassa tutkitaan myös toista nuoren naisen kuolemaa Astra-rokotteen jälkeen.

Suomessa kaikki sellainen on turvallista, mitä ei ole tieteellisesti todistettu 100 % varmuudella vaaralliseksi.

Kaivoon hyppääminenkin on varmasti turvallista ilman tieteellistä todistetta vaarallisuudesta.

Vierailija
3775/52578 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkein vois alkaa kannattaa ulkonaliikkumiskieltoa, jos myös alakoulu olisi etänä.

"Ulkonaliikkumiskiellon valmistelu on lähtenyt siitä, että se ei koskisi aivan nuorimpia lapsia, IS:lle kerrotaan. Ainakin peruskoulun ala-asteen ensimmäisillä luokilla jatkettaisiin lähiopetusta kuten tähänkin asti.

-----> Sen sijaan peruskoulun yläasteen ja toisen asteen opetus järjestettäisiin etänä."

https://www.is.fi/politiikka/art-2000007861957.html

Ulkoilla saisi omien perheenjäsenten tai samaan kotitalouteen kuuluvien kanssa. Tämän lisäksi yhden kotitalouden ulkopuolisen ihmisen kanssa voisi harrastaa ulkoilua liikunta- ja virkistystarkoituksessa.

Yksinäiset huomioitu.

Vierailija
3776/52578 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko viikolta enemmän tartuntoja. Viikko viikolta enemmän rokotuksia.

Tämä ei nyt täsmää ollenkaan...

Vierailija
3777/52578 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt 800 kuollutta. Suomessakin mennään tasaisen kiihtyvästi kohti sataa tuhatta koronaan menehtynyttä.

Vierailija
3778/52578 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viikko viikolta enemmän tartuntoja. Viikko viikolta enemmän rokotuksia.

Tämä ei nyt täsmää ollenkaan...

Eihän se että reilu 10% suomalaisista on rokotettu mitenkään estä epidemiaa leviämästä.

Vierailija
3779/52578 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lanseerannut tälle palstalle jo ajat sitten kermiksen ja saanut kovat alapeukut muissa keskusteluissa. En ole osallistunut etäkoulukeskusteluun mutta kannatan kermis-sanan käyttöä. Olen hyvinkin paljon käskyttänyt ihmisiä oikeassa elämässä, viimeksi eilen käskytin erittäin napakasti ihmisen kauemmas minusta. Voin myös solvata muita ihmisiä ihan hyvällä omalla tunnolla. Sairastan syöpää ja olen saanut muilta ihmisiltä pskaa niskaan niin paljon että nykyisin pidän puoleni elikkä puolustan sitä terveyden ripettä mikä minulla on jäljellä. Ihmiset jotka kiusaa tai uhkaa syöpäsairasta ansaitsevat solvausta.

Toivottavasti emme kohtaa. Jos käyttäydyt minua kohtaan epäkunnioittavasti pidän sanallisesti huolen, että sulta katoaa viimeinenkin itsekunnioitus ja halu elää. Sinun sairautesi ei anna minkäänlaista oikeutta käyttäytyä miten haluaa. Sitä saa mitä kylvää.

Eikä se että olen sairas anna sinulle oikeutta toivoa/edistää kuolemaani tai aiheuttaa minulle sairautta lisää. Minä elän ja käyttäydyn juuri niin kuin minua kohtaan käyttäydytään. Ei ole sinun oikeutesi aiheuttaa harmia muille? Kysynpä vielä sinultakin, mitä ihmettä oikein saat kun kiusaat syöpäsairasta? Itse jos kohtaan sairaita ihmisiä tai vanhuksia niin haluan auttaa heitä, en kiusata.

Kyllä sä jaksat jankata tuosta sairaudestasi. Sanon asian näin: mä en ala vaihtamaan kadun puolta tai antamaan tilaa kenellekään jos mulla on hommat kesken hyllyjen välissä, odota vaan vuoroasi kuten muutkin. Kenenkään iholle en kaupassa mene, mutta en ala myöskään käskystä siirtymään jos olen ensin paikalla ollut. Yleensä normaalit sairaat ihmiset toivovat, että heitä kohdellaan normaalisti ja ei tuoda sairautta esiin, mutta sinulla tuntuu olevan tarve sen kailottamisesta ympäriinsä. Edelleen, älä ole epäkohtelias niin ei sinullekaan olla. Et ole etuoikeutettu millään tavoin.

Vierailija
3780/52578 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa olla loskakelit Etelä-Suomessa. Ehtiiköhän lumi sulaa ennenkuin sulku loppuu. Kaks viikkoa olis vielä...

On nimittäin hanget korkeat nietokset.

Pääsiäisenä hiihtämään sinne eikä tartte lähteä Lappiin .

Matkailupropaganda on jo alkanut.

"Lääkäri kiittelee hiihtolomalaisten vastuullisuutta: "Tartuntoja tuli paljon vähemmän kuin pelkäsin" – leviämisriskiä kuvaillaan silti räjähdysherkäksi"

https://yle.fi/uutiset/3-11838336

On se silti niin räjähdysherkkää tämä nykyaika.

Ketju on lukittu.