Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koronavirus juuri niin levittynyt kuin huhutaan

Vierailija
03.03.2021 |

Ketju lukitun tilalle, olkaa hyvät.

Kommentit (52578)

Vierailija
31601/52578 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sara Sieppi näyttää taas esimerkkiä! Käytännössä suoraan Espanjan lomalta Tikkurila Festivaaleille. En ymmärrä. Olisi nyt nuo festarit jättänyt edes väliin. Ja kahta rokotetta Sara ei ole mitenkään voinut vielä saada.

Miten niin ei ole voinut saada? Mistä tiedät että

kuuluuko Sara 1. tai 2. riskiryhmään vai ei?

Kannattaisi varmaan keskittyä ihan siihen omaan elämään muiden kyttäämisen sijaan.

Nooo, tarkoitti varmaan että onko ihme, että valtaosa ihmisistä elää jo aivan samalla tavalla, eli niinkuin koronaa ei ole. Turha täällä on kenenkään siitä hurskastella. Esim. täällä Helsingissä joka viikonloppu on puistot ja oikeastaan kaikki paikat täynnä nuoria ja nuoria aikuisia juhlimassa.

-eri

Vierailija
31602/52578 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan on kiva että saadaan nyt tälläinen nuorten,terveiden ja menestyvien Korona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31603/52578 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mtv Rämet, lukekaa.

Linkki? Ei siellä mitään ollut nyt.

Vierailija
31604/52578 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkikään ei taida enää julkistaa niitä punaisia alueita kun tartunnat on nyt lähinnä akselilla Punavuori/Ullanlinna/Kalasatama

,😄

Vierailija
31605/52578 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus lisää vaikean koronan riskiä – Emilia Merimaa, 25, sai tartunnan: "Kun oireeni pahenivat, vauvan selviäminen ei ollut enää itsestäänselvyys"

https://yle.fi/uutiset/3-12028191?origin=rss

Vierailija
31606/52578 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinkikään ei taida enää julkistaa niitä punaisia alueita kun tartunnat on nyt lähinnä akselilla Punavuori/Ullanlinna/Kalasatama

,😄

Ask Asko koronakanavaa ei sitten tarvita.

Noilla on omat totuudet.

Vierailija
31607/52578 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuipas sopivasti:

Suomi avaa rajojaan matkailijoille: Maanantaina matalan riskin maista voi tulla Suomeen ilman rokotus­todistusta ja testiä

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008148585.html

Vierailija
31608/52578 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TUSSAHTI

U

S

S

Ei sun tarvitse kaikille heti kertoa jos vähän tuhnu pääsee tussahtamaan.

Tuommoinen avoimuus on vähän noloa.

Vierailija
31609/52578 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajua sitä ihmetystä että koronan takia katoaa maku ja hajuaisti koska minulla aina häviää kyseiset aistit jos mulla on vähänkin kuumetta tai flunssaa. 

Ei mulla missään tavan flunssassa ole suu maistunut raudalta kuten koronassa.

Vierailija
31610/52578 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajua sitä ihmetystä että koronan takia katoaa maku ja hajuaisti koska minulla aina häviää kyseiset aistit jos mulla on vähänkin kuumetta tai flunssaa. 

No mulla on, muistan jo ihan lapsena että sairaana maistui rauta suussa.

Vierailija
31611/52578 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin sanoa että olen jo väsynyt koronaan. Sairastin sen ennen kuin moni muu ja käytin maskia ennen kuin moni muu. Nyt ei oikein enää jaksais.

Vierailija
31612/52578 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on varmaankin yksilöllistä. Ei läheskään kaikki saa koronaoireita ja todella monella korona on oireeton.

Vierailija
31613/52578 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sattuipas sopivasti:

Suomi avaa rajojaan matkailijoille: Maanantaina matalan riskin maista voi tulla Suomeen ilman rokotus­todistusta ja testiä

Israelista pääsee Suomeen ilman rokotepassia tai testiä. Siellä on rokote kaikista eniten heikentynyt. Onneksi Israelista paljon väkeä Suomessa käy.

Vierailija
31614/52578 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Israelissa sairaalassa on lähes 100 potilasta, joiden tila on vakava. Määrä on kasvanut 30 % viikossa.

Uusia tartuntoja todettiin 966, mikä oli vähemmän kuin edellispäivän 1433 tartuntaa.

https://m.jpost.com/breaking-news/coronavirus-in-israel-2100-new-cases-…

Vierailija
31615/52578 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

360.

Hirveä sunnuntailukema.

Taitaa olla yksi isoimmista sunnuntai luvuista koko pandemian aikana. Pittäiskö hallitus tehdä nyt jo jotain ?

Kun kuolemat pyörivät nollassa ja sairaalat tyhjinä niin ei tehdä lain mukaan yhtään mitään 😎

Sairaalat eivät ole tyhjinä. HUS myös ilmoitti, että jos koronapotilaita alkaa tulla osastoille yhtään enempää, he eivät selviä, koska kesälomat ja helle ja ruuhkautunut tilanne. Toki tiedät tämän itsekin, kunhan provoit. Se on helppo huudella, kun itsellä ei velvollisuuksia ole.

Miksi valehtele? Rikkinäinen puhelin?

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/ef60e7f9-1d00-4ba4-8bf7-19a07029e033

Miksi linkitit vanhan uutisen?

Jos sulla on puhelin rikki, niin vie se huoltoon tai osta uusi.

Turha siitä on tällä palstalla jankata. Ei me sitä ajatuksen voimalla pystytä korjaamaan.

Vierailija
31616/52578 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on varmaankin yksilöllistä. Ei läheskään kaikki saa koronaoireita ja todella monella korona on oireeton.

Tietenkin haju- ja makuaistit häviävät silloin kun nenä on tukossa.

Koronapassilla ne muuttuvat vaikka nenä ei olisi tukossa.

Vierailija
31617/52578 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt saa tana meette hake  ne rokotteet jotta tåstä päästääm

Vierailija
31618/52578 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tämä tarkoittaa suomeksi? En ymmärrä miten 2/3 potilaista Israelissa oli vakavasti sairaita, mut se vaan todisti sen, et 90% tehokkuudella rokote estää vakavan sairastumisen?

”Two-thirds of patients in serious conditions were also fully vaccinated – a rate compatible with the data showing that the vaccine is over 90% effective in preventing severe symptoms.”

Tämän ymmärsin ja tulee tarkoittamaan sitä että usassa on kohta tuplarokotettuja sairaalassa koska heillä on lyhyt rokoteväli:

According to new research by Leumit Health Services published on Sunday, those who completed the inoculation – which requires two shots with an interval of three weeks from each other – over five months ago, are twice as likely to get sick.

Vierailija
31619/52578 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Israelissa sairaalassa on lähes 100 potilasta, joiden tila on vakava. Määrä on kasvanut 30 % viikossa.

Uusia tartuntoja todettiin 966, mikä oli vähemmän kuin edellispäivän 1433 tartuntaa.

Tuon linkin takana sanotaan että "2/3 osaa vakavaan tautiin sairastuneista on rokotettuja".

Rokotteilla on hiukan saatu alas sitä ettei niin moni joudu sairaalaan koronaviruksen takia mutta aika vähän ne rokotteet on siellä auttaneet.

Vierailija
31620/52578 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sattuipas sopivasti:

Mikäs se matalan riskin maan raja oli? Krista Kiuru ajoi rajaksi 10/100 000, mutta menikö se läpi? Euroopassa ei taida olla kovin montaa maata, joka jää tämän alle.

Ketju on lukittu.