Koronavirus juuri niin levittynyt kuin huhutaan
Kommentit (52578)
Vierailija kirjoitti:
Rajoitusten välitön purkaminen on ainoa oikea tie.
Se on tie jolle on lopulta lähdettävä kuitenkin.
fifififi
Olen täysin samaa mieltä kanssasi!
Toivonkin, että pian esimerkiksi opetusministerikin tahtoo nuijatalkoisiin kaikki koulut ja päiväkoditkin, niin että nitistetään se pirulainen ihan oikeasti!
Kesää kohti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen välillä ottamaan breikkiä tästä koronasta. Auttaa jaksamaan kummasti. Miniloma.
Monelle krooniselle tapaukselle muutama viikko erossa tästä ketjusta tekisi todella hyvää, henkisesti. Jos vielä pääsee liikkumaan luonnossa niin kuntokin kohenisi kummasti.
Terveisiä ulkoilmasta! En jaksanut kolmea tuntia pidempää ulkoilua. Oli eväät ja kaikki, ja löytyi vähän hiljaisempi taukopaikka, missä evästeltiin kaikessa rauhassa.
Harmi, jos et itse ulkoile! Multa nyt ei tämän palstan postaustahdilla mene kauaa lukaista uusimmat viestit ja tuottaa vähän tekstiä. Harmi sekin, jos sinulla siihen menee koko päivä!
Viro maailman pahin koronapesäke
Miten kävi sille kiinalaiselle, joka tän viruksen laittoi liikkeelle?
Vierailija kirjoitti:
Miten kävi sille kiinalaiselle, joka tän viruksen laittoi liikkeelle?
Sai ison palkankorotuksen ja johtaa nyt virustutkimusta.
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/sanna-marin-viittasi-viranomaisten-mas…
Sanna-Marin-viittasi-viranomaisten-maskikantaan-nain-thl-vastaa-ylilaakari-harkitsematon-tai-tahallinen-ulostulo
Viro maailman pahin koronamaa, ja silti meillä rajat auki. Ei hallittuksella pahemmin järkeä päässä ole.
Pidän käsittämättömänä, että tällaisella uhkaillaan, kun kaikkea mahdollista muuta ei ole tehty. Esim. maskipakkoa ei ole säädetty, vaan painostetaan yksityisiä toimijoita. Mutta poliisit ollaan valmiita tuomaan kadulle valvomaan ihmisiä. Suomessa 2021. https://twitter.com/minnaarve/status/1370634761400680453
Kenen tehtävä - riippumatta kulloisestakin hallituskoalitiosta - on estää rajan yli tulevaa virusta leviämästä Suomeen? a) Pevin, b) Avin, c) EU:n, d) Suomen hallituksen? https://twitter.com/svaaherkumpu/status/1370762358163922947
Lapissa vallitsee brittivariantti kiitos hiihtolomien.
Vierailija kirjoitti:
Lapissa vallitsee brittivariantti kiitos hiihtolomien.
Mikä ylläri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen välillä ottamaan breikkiä tästä koronasta. Auttaa jaksamaan kummasti. Miniloma.
Monelle krooniselle tapaukselle muutama viikko erossa tästä ketjusta tekisi todella hyvää, henkisesti. Jos vielä pääsee liikkumaan luonnossa niin kuntokin kohenisi kummasti.
Joo, ulkoilun ajaksi voisi vaikka laittaa silakoita uuniin paistumaan. Se kruunaisi hienosti terveellisen ulkoiluhetken.
🐟🐟🐟🐟🐟
🐟🐟🐟🐟🐟🐟
n 1,5 t reipasta menoa ja tein uunifeta pastaa, huomenna vieloä jämät syön. Hyvä minä!
12.3.2021 kello 16:37 Koronavirusotanta osoitti, että koronan brittimuunnosta on liikkeellä yhä enemmän
Kolmen viime kuukauden aikana Lapin sairaanhoitopiirin alueella tehdyt koronavirusotannat osoittavat, että yhä useammassa tartunnassa kyse on koronan brittimuunnoksesta. Määrät ovat selvässä kasvussa.
Infektioylilääkäri Markku Broaksen mukaan tammikuun koronavirustartunnoista tehtiin yhdeksän otantaa. Ne kaikki olivat ns. vanhaa koronavirusta.
Helmikuussa otantoja tehtiin 34 ja niistä 27 osoittautui brittimuunnoksiksi. Maaliskuussa otantoja on tehty viisi. Ne kaikki ovat osoittautuneet koronan brittimuunnoksiksi.
Nyt rokotuksia tänne Itä-Helsinkiin, piikitys yötäpäivää pyhääarkea.
Siivosin ja autoin ystävääni tänään. Paljon etäkontakteja. Kiva kun kohta tulee kevät ja aurinkoisia päiviä.
Voihan Viro.
Torstaina Virossa rekisteröitiin yli 1 950 uutta tartuntaa, mikä on 1,3-miljoonaisessa kansassa kerrassaan hurja luku. Se vastaisi Suomen asukasluvulla lähelle 8 000:ta päivätartuntaa. Perjantaina uusia koronapositiivisia kirjattiin 1 358.
Virossa lähes joka viides koronavirustesti (18,8 prosenttia) tuo positiivisen tuloksen. Maan sairaaloissa on 658 koronapotilasta.
Perjantaina poistui myös Viron viimeinen kolkka koronavapaiden paikkojen listalta, kun Ruhnun saarella havaittiin yksi positiivinen tapaus. Korona saapui Ruhnun saarelle Tallinnasta tulleen henkilön mukana.
Vierailija kirjoitti:
12.3.2021 kello 16:37 Koronavirusotanta osoitti, että koronan brittimuunnosta on liikkeellä yhä enemmän
Kolmen viime kuukauden aikana Lapin sairaanhoitopiirin alueella tehdyt koronavirusotannat osoittavat, että yhä useammassa tartunnassa kyse on koronan brittimuunnoksesta. Määrät ovat selvässä kasvussa.
Infektioylilääkäri Markku Broaksen mukaan tammikuun koronavirustartunnoista tehtiin yhdeksän otantaa. Ne kaikki olivat ns. vanhaa koronavirusta.
Helmikuussa otantoja tehtiin 34 ja niistä 27 osoittautui brittimuunnoksiksi. Maaliskuussa otantoja on tehty viisi. Ne kaikki ovat osoittautuneet koronan brittimuunnoksiksi.
Tervetuloa Lappiin, tarjolla aitoa britti koronaa.
Tuliko oikeasti jollekulle yllätyksenä, että festarit ei tapahdu ensi kesänä?
Vierailija kirjoitti:
Siivosin ja autoin ystävääni tänään. Paljon etäkontakteja. Kiva kun kohta tulee kevät ja aurinkoisia päiviä.
Mä kävin tänään yhden aiemmin puolitutun, mutta nyt pandemian aikana jo kaveriksi muuttuneen, yksin asuvan lapsettoman naisen kanssa parin tunnin kävelyllä. Laittoi mulle vaan sopivasti viestiä ja kysyi, mihin aikaan olen menossa koiran kanssa ulos. 10 minuuttia myöhemmin tavattiin talon päädyssä. Mä näen tässä jo aineksia koko loppuelämän kestävälle ystävyydellekin. Pandemia vei elämästäni osan ihmisistä, joita aiemmin pidin varsin läheisinäkin ystävinäni. Heidän tilalleen kuitenkin näyttää tulevan uusia. Sellaisia, joiden kanssa yhdessä selvitään tästäkin ajasta. Ei sotaveljiä vaan pandemiasiskoja.
Kevättä odotellaan ja päiviä, jolloin voidaan istua mukavasti mun takapihallani grillaamassa.