Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (31449)

Vierailija

Jyväskylä lähti kiihdyttämään kohti kiihtymisaluetta +17 tänään, reipas noususuunta. Ravintolat + festarit.

• ylös 11
  • alas 1
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

THL:n Salminen: Epidemiatilanteen luokitteluun uusi mittaristo lähikuukausina: "Sairaalatapausten osuus merkitsevänä tekijänä nousee"

On jo aikakin, että mittaristo muuttuu. Tämän ketjun rasittavat "päivän lukujen" kiljujat jäävät väistämättä unholaan tukahduttajien seuraan. Niin se yhteiskunta nyt vain pyörii.

• ylös 6
  • alas 10
Vierailija

Tokyo has reported coronavirus cases at a six-month high on the eve of the opening of the Olympic Games.

The city reported 1,979 new cases on Thursday - the highest figure since January and a rise of more than 600 compared with a week ago.

So far, 87 Olympics personnel - including athletes - have tested positive and the US gymnastics team has relocated to a hotel.(Guardian)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö enää ilmoiteta kuoleeko enää kukaan koronaan?

Mitä väliä? Tartunnat pitää jokatapauksessa saada pysyvästi nollaan ettei kukaan joudu enää kärsimään koronasta.

Ei niitä saada nollaan. Kohta tulee itämailta mustikoita ja puolukoita poimimaan . Menkää metsään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä? Tartunnat pitää jokatapauksessa saada pysyvästi nollaan ettei kukaan joudu enää kärsimään koronasta.

Ei niitä saada nollaan. Kohta tulee itämailta mustikoita ja puolukoita poimimaan . Menkää metsään.

Tulivat jo suurissa määrin männä viikolla.

Vierailija

Korona ei ole niin vaarallinen koko väestölle kuin alunperin ajateltiin ja tämä voitaisiin vihdoin myöntää ja lopettaa ylimitoitettu turvatoimet joista on erittäin vähän hyötyä. Se miksi näin ei tehdä, johtuu vain siitä että tämä on saanut jo liian suuret mittasuhteet median takia ja pakostakin herää kysymys, että mitä muuta tämän taustalla on?

En ole käyttänyt maskia kaikkialla. Kukaan ei ole saanut tartuntaa minulta. Enkä ole käynyt testeissäkään. Se siitä pandemiasta.

Palataan normaaliin. Sammuta TV ja radio, niin huomaat elämän olevan taas ihan turvallista.

• ylös 6
  • alas 17
Vierailija

Tämä long covid on kyllä niin väkisin väännetty keppihevonen. Joo, virusinfektioilla yleensä on sivuvaikutuksia ja osa niistä ikäviä ja pitkäaikaisia. Mutta nyt yritetään leipoa uhkakuvaa aiheesta, josta ei hirveästi tiedetä, mitä nyt pelotellaan senkin edestä.

Itse nuorena ihmisenä mielummin elän ja hyväksyn kohtalaisen riskin kuin annan minun mahdollisen "long covidini" varjolla jatkaa tätä pelleilyä, pelottelua ja panikointia enää yhtään pidemmälle.

• ylös 2
  • alas 18
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tämä long covid on kyllä niin väkisin väännetty keppihevonen. Joo, virusinfektioilla yleensä on sivuvaikutuksia ja osa niistä ikäviä ja pitkäaikaisia. Mutta nyt yritetään leipoa uhkakuvaa aiheesta, josta ei hirveästi tiedetä, mitä nyt pelotellaan senkin edestä.

Itse nuorena ihmisenä mielummin elän ja hyväksyn kohtalaisen riskin kuin annan minun mahdollisen "long covidini" varjolla jatkaa tätä pelleilyä, pelottelua ja panikointia enää yhtään pidemmälle.

”Elän ja näytän persettä, olen kermapersepullamössö - hyvinvointiyhteiskunnan syöttöporsas!”

• ylös 12
  • alas 5
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mulla on hei oikeus!

• ylös 10
  • alas 3
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei kuole enää koronaan.

Niin mutta kun koronatartuntojen jäljitys ym. koronaan liittyvä ylimääräinen touhu faktisesti kuormittaa terveydenhuoltoa niin että kiirettömään hoitoon eivät sairaat ihmiset pääse tällä hetkellä joillain paikkakunnilla jopa kuukausiin, kyllähän sekin aiheuttaa ennenaikaisia kuolemia jonkin verran.

Joten kyllä ihmisten pitäisi pyrkiä käyttäytymään vastuullisesti ja koronaturvallisesti edelleen, eli mm. pyrkiä välttämään turhia sosiaalisia kontakteja jne. tai loppupeleissä koko lasti kaatuu terveydenhuollon niskaan ja samalla koko hyvinvointiyhteiskunta kärsii.

• ylös 11
  • alas 5
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Korona ei ole niin vaarallinen koko väestölle kuin alunperin ajateltiin ja tämä voitaisiin vihdoin myöntää ja lopettaa ylimitoitettu turvatoimet joista on erittäin vähän hyötyä. Se miksi näin ei tehdä, johtuu vain siitä että tämä on saanut jo liian suuret mittasuhteet median takia ja pakostakin herää kysymys, että mitä muuta tämän taustalla on?

En ole käyttänyt maskia kaikkialla. Kukaan ei ole saanut tartuntaa minulta. Enkä ole käynyt testeissäkään. Se siitä pandemiasta.

Palataan normaaliin. Sammuta TV ja radio, niin huomaat elämän olevan taas ihan turvallista.

Mistä tiedät ettei kukaan ole saanut tartuntaa sinulta? Olet hyvin voinut olla oireeton kantaja, sairastanut oireettoman koronan ja tartuttanut taudin johonkin toiseen, joka on sairastunut vakavasti.

• ylös 22
  • alas 6
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Että pää pensaaseen, hienoa, jos se toimii sinulla. Ja mistä tiedät, ettei kukaan ole saanut tartuntaa sinulta? Et mistään. Sitten voi ihmetellä, että hupsista, miten ne tartunnat leviää kuin jokisen eväät, kun ymmärryksen taso on tätä luokkaa.

• ylös 23
  • alas 5
Vierailija

Kun riskiryhmäläiset on rokotettu niin kuolleisuus on 0. En pidä tätä vakavana tautina perusterveelle aikuiselle.

• ylös 7
  • alas 15
Vierailija

Suomi sulkuun nyt rajat kiinni piikkilankaa ja vartiotronit. Hallitus eroon marin ja HAAVISTO. Niinistön erikäskyllä liikkumiseen rajoteiltauudesta aamukuuseen. Armeija valvoo. Kaikki harrastustoimi lopetettava myös satupaletti ja RANTAPALLO. Kaupoissa asiointia enint. 5 kpl kerralla sovittujen ehtojen mukaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

”Elän ja näytän persettä, olen kermapersepullamössö - hyvinvointiyhteiskunnan syöttöporsas!”

Oletpas katkera :D Taisi oma elämä jäädä elämättä ja nyt toivot enemmän kuin mitään, että korona kostaa puolestasi maailmalle?

Kyllä, mielummin elän, näytän p3rs3ttä ja syön pullaa ja kermavaahtoa kuin tutisen hiirenä kolossani vuodesta toiseen kytöten muita ja jotain jessus sentään tartuntalukuja.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mulla on hei oikeus!

Kyllä, aivan kuin sinullakin on oikeus pelotella asiasta, josta kukaan ei vielä tiedä tarpeeksi.

Ikävä että tuomitset ihmisen toiveen. Eikö saisi haluta elää? Eihän hän edes ottanut kantaa, meneekö festareille tai ulkomaille. Kertoi vain omista prioriteeteistään, siihen todellakin on ihan jokaisella oikeus.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku ihmetteli ketjun vakiokävijöitä. Mä olen seurannut ketjua - ja sitä edellistä - alusta lähtien. Ensin ihan mielenkiinnosta ajatuksella, että mahtaakohan tulla Suomeen ja jos, niin miten pahana. Sitten paukahtikin jo poikkeustila, valmiuslaki ja Uudenmaan rajan sulkeminen, joka sai mussa aikaan "OHO!!" -efektin. Siitä sitten kesäkuun alkuun sosiaaliset kontaktit olivatkin lähes kokonaan tauolla ja ketjua oli kiva seurata ja nähdä, mitä muut ihmiset tekevät ja miten asioihin suhtautuvat. Ja sen jälkeen olinkin jäänyt ketjuun koukkuun. 

En ole seurannut tartuntalukuja palstalta vaan muualta netistä. Ihan vain mielenkiinnosta. Reilu vuosi sitten palstalla puhuttiin mm siitä, käyttäytyisikö Covid-19 kuten aikoinaan espanjantautikin. Neljä aaltoa, kesti kaksi vuotta. Nyt jo tiedetään, että niitä aaltoja tuli. Kestääkö kaksi vuotta vai pidempään, sitä ei vielä tiedä kukaan. Mun mielestä on mielenkiintoista lukea ihmisten mielipiteitä, käsityksiä ja tuntemuksia niin itse viruksesta, sen aiheuttamasta taudista kuin hallituksen ja viranomaisten toimistakin. Joihinkin kirjoittajiin voi samaistua, joihinkin ei. 

Jos ketjun lukeminen ärsyttää, kannattaa lukea muita ketjuja. 

Lisään vielä, että ketjun avulla on voinut avartaa omaa maailmankuvaansa. Esim minä etätyöläisenä olen monen muun palstailijan kommenttien vuoksi ymmärtänyt, miten erilaisessa - ja etuoikeutetussa - tilanteessa minä olen ottanut pandemian vastaan kuin ne, joilla ei ole etätyömahdollisuutta. Omat lapseni ovat jo aikuisia ja hekin etätöissä eikä mulla ole vielä lapsenlapsia, joten ketjun ansiosta olen oppinut ymmärtämään päiväkodeissa ja/tai koulussa olevien lasten vanhempien huolen. 

Ja kyllähän tämä ketju on jonkinlaista yhteisöllisyyttäkin saanut aikaan. Ennenkuin vanha ketju suljettiin, monia taisi ärsyttää gifflarpulla-muumilimsa -tyyppi, mutta kun sitten sulku tuli ja joku perusti tämän uuden ketjun, yllättävän moni peukuttikin ensimmäistä gifflarpulla-muumilimsa -kommenttia. Mä tulin siitä kommentista iloiseksi ihan vain siksi, että ajattelin "jess...sinäkin löysit tänne" :) 

Mäkin tykkään gifflar-muumilimsa -raporteista. Ne muistuttaa, että arki se pyörii median repivistä otsikoista huolimatta.

Mut tästä ketjusta sen verran, että paras tietyn asian ympärillä oleva ketju av:llä tai oikeastaan missään. En ole enää lukenut aiotko ottaa koronarokotteen ketjua enkä Ranska menossa totaliarisimiin -ketjua, koska en jaksa öyhötystä rokotteen puolesta/vastaan. Täällä ei öyhötystä ole ja täältä olen saanut tietooni valideja lähteitä maaimalta ja voin niistä seurata koronauutisia, joita ei Suomen mediassa näy. 

Lisäksi tämä on ollut hyvä ketju senkin vuoksi, että täällä ne asiat ekana tiedetään. Tietäjät tietää : D

• ylös 23
  • alas 2

Sivut