Koronavirus juuri niin levittynyt kuin huhutaan
Kommentit (52578)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.kainuunsanomat.fi/artikkeli/koko-kainuu-siirtyy-kiihtymisva…
Koko Kainuu siirtyy kiihtymisvaiheeseen – ilmaantuvuusluku korkeampi kuin koskaan aiemmin
Kiitos, kainuulaiset itsekkäät minä minä -nuoret. Haistakaa pitkä p***** ja kärsikää pitkittyneestä koronasta. Itse vielä ekaa rokotetta odottelen Kainuussa. Ja koulujen alkua innolla.
Toivottavasti saat itse koronan kun noin törkeästi kirjoitat nuorista.
MIksi!!!!?=!? Nuoret on syyllisiä tähän kaikkeen. Minä EN ole hillunut missään festareilla ilman maskia. Sietäisivät kärsiä. Oma syy.
Sinä olet syyllinen tähän kaikkeen kun olet lähtenyt mukaan median panikointiin koronanuhasta ja syyllistät nuoria. Häpeä!
Niin että meinaat että syyllistäminen levittää koronaa? Voi kulta pieni, kyllä se on ihan nuo festareilla riekkuvat nuoret ilman maskia kun levittää. Käske heidän hävetä, vai oletko yksi heistä? Hyi hyi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko Kainuu siirtyy kiihtymisvaiheeseen – ilmaantuvuusluku korkeampi kuin koskaan aiemmin
Kiitos, kainuulaiset itsekkäät minä minä -nuoret. Haistakaa pitkä p***** ja kärsikää pitkittyneestä koronasta. Itse vielä ekaa rokotetta odottelen Kainuussa. Ja koulujen alkua innolla.
Tuskin saan, kun en missään hillu ja käytän maskai, että kärsikää te nuoret vaan pitkästä koronasta. Nauran teille. HAHHAHAHHAHAHHAAHHAHAHAHAHAHAHA!!!!
Sen jälkeen nuoret räkäisevät päälle ja oletkin läskeinesi teholla :)
HAHAHAHAHAHAGAHHAHAHAHAHHHAA 🤣🤣
Sori, en oo läski, kuten useimmat nuoret, joten HAHAHAHAHHAHAHAHAHA!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tautikeskus CDC:n johtaja Rochelle Walensky sanoo, että yli 97 prosenttia sairaalaan joutuneista ei ole hankkinut rokotetta. Kuolemantapauksista 99,5 prosenttia on kirjattu rokottamattomilta.
– Tästä on tulossa rokottamattomien pandemia, Walensky sanoi tiedotustilaisuudessa.
Vasta 49 prosenttia amerikkalaisista on saanut täyden suojan eli kaksi annosta rokotteiden hyvästä saatavuudesta huolimatta
Pakkorokotukset nyt!
En nyt tiedä, kannatanko pakkorokotuksia, mutta näen kyllä sen taustalla olevan logiikan. Jos yhteiskunnassa on liian paljon rokottamattomia, tauti leviää edelleen niin paljon, että sairaanhoito kantokyky ei riitä. Joten yhteiskuntaa ei voida avata.
Eli täytyy valita joko "pakkorokotukset" tai yhteiskunnan toiminnan rajoittaminen. Ei ole reilua, että toiset eivät ota rokotetta, ja sen takia kaikki kärsii.
Tosin pakkorokotuksethan tarkoittaisi varmasti Ranskan mallia, eli rokote ei ole varsinaisesti pakollinen, et vaan pääse sinne etkä tuonne jos rokotuksia ei ole. Siinä mielessä ihan reilua, että rajoitukset koskisivat sitten niitä, jotka eivät sitä piikkiä halua ottaa.
Miksi meillä on nyt 50-kertainen määrä tartuntoja verrattuna rokottamattomaan ja maskittomaan 2020 kesään? Mietipä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin saan, kun en missään hillu ja käytän maskai, että kärsikää te nuoret vaan pitkästä koronasta. Nauran teille. HAHHAHAHHAHAHHAAHHAHAHAHAHAHAHA!!!!
Tein rikosilmoituksen, en siis nettivinkkiä, vaan rikosilmoituksen rikoksen suunnittelusta ja yleisvaarallisen tartuntataudin levittämisestä. Laita kahvit tippumaan, kulta pieni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tautikeskus CDC:n johtaja Rochelle Walensky sanoo, että yli 97 prosenttia sairaalaan joutuneista ei ole hankkinut rokotetta. Kuolemantapauksista 99,5 prosenttia on kirjattu rokottamattomilta.
– Tästä on tulossa rokottamattomien pandemia, Walensky sanoi tiedotustilaisuudessa.
Vasta 49 prosenttia amerikkalaisista on saanut täyden suojan eli kaksi annosta rokotteiden hyvästä saatavuudesta huolimatta
Pakkorokotukset nyt!
En nyt tiedä, kannatanko pakkorokotuksia, mutta näen kyllä sen taustalla olevan logiikan. Jos yhteiskunnassa on liian paljon rokottamattomia, tauti leviää edelleen niin paljon, että sairaanhoito kantokyky ei riitä. Joten yhteiskuntaa ei voida avata.
Eli täytyy valita joko "pakkorokotukset" tai yhteiskunnan toiminnan rajoittaminen. Ei ole reilua, että toiset eivät ota rokotetta, ja sen takia kaikki kärsii.
Tosin pakkorokotuksethan tarkoittaisi varmasti Ranskan mallia, eli rokote ei ole varsinaisesti pakollinen, et vaan pääse sinne etkä tuonne jos rokotuksia ei ole. Siinä mielessä ihan reilua, että rajoitukset koskisivat sitten niitä, jotka eivät sitä piikkiä halua ottaa.
Siinä cambellin videossa oli juttua, että Englantiin on suunnitteilla korona passi, syyskuussa!, jossa 2. Rokotusta vaaditaan (ei siis testausta, vaan ne rokotukset). Tämä vaadittaisiin "kaikkiin paikkoihin", eli bubit, raflat, elokuvat jne.
Näin olisi suomessakin hyvä. Pahimmat ärvelöt juuri bubeissa ja rafloissa, festareilla yms. Olisivat pakotettuja ottamaan rokotteet 2 kpl, jos haluaisivat jatkaa harrasteitaan. Se olisi oikeus ja kohtuus, rokotuspassi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakkorokotukset nyt!
Miksi meillä on nyt 50-kertainen määrä tartuntoja verrattuna rokottamattomaan ja maskittomaan 2020 kesään? Mietipä sitä.
Vastaus, huuhkajat ja delta.
Delta leviää tehokkaasti ja vain fpp2 tai 3 auttaa. Mietippä sitä, miten käyrät lähtee nousuun. Eksponentiaaliseen.
Englannissa on arvioitu, että 1000/100 000 covid tartunnan saaneesta joutuu sairaalaan. Kun delta leviää niin massiivisesti, sairaalat tulevat kyllä täyttymään taas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIksi!!!!?=!? Nuoret on syyllisiä tähän kaikkeen. Minä EN ole hillunut missään festareilla ilman maskia. Sietäisivät kärsiä. Oma syy.
Epidemia tuli alunperin maahan Itävallan paremman luokan yökerhoista. Silti eivät ymmärtäneet laittaa yökerhoja kiinni täällä kuin vasta sen jo levittyä. Oliko minkä ikäisiä siellä juhlineet, eivät ole kertoneet. Päättäjät päättää, nuoret tottelee mediaa jonka mukaan festareille "pääsee." Katsellut nyt kuvia festareista, näyttää olevan ihan sisätiloja niissä nykysin. Ennen oli sitä että joku esiintyjäkin oli mutta väki istui autoissa vesisateessa, kellä ei vessatonta mökkiä ollut varattuna kuukausia tai vuosi etukäteen.
Kyse ei ole siitä mitä alamaiset tekevät vaan siitä mitä päättäjät päättävät. Eivät tahdo torjua niin eivät torju, tahtovat levittää koska muuallakin levitetään - paitsi Uuden-Seelannin tapaisissa edistyneemmissä maissa joissa eivät kansaa vihaa.
Ne sisätilat kieltämällä oltaisiin oltu jo pitkällä torjunnassa mikäli vain ei deltaa olisi maahan pitänyt saada. Testi ennen festaria ja sen jälkeen ja hotellikaranteenit tartunnan saaneille, jatkuva seuranta virallisestikin päälle missä kenenkin känny on jotta altistuneet voi tavoittaa. Tukahduttamalla ajoissa ei mitään tuollaista olisi tarvittu, vaan viime kesäkin olisi ollut kaikki avoinna eikä festareita olisi peruutettu niin että tänä vuonna sitten avattaisiin moninkerroin pahemmassa tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakkorokotukset nyt!
Siinä cambellin videossa oli juttua, että Englantiin on suunnitteilla korona passi, syyskuussa!, jossa 2. Rokotusta vaaditaan (ei siis testausta, vaan ne rokotukset). Tämä vaadittaisiin "kaikkiin paikkoihin", eli bubit, raflat, elokuvat jne.
Näin olisi suomessakin hyvä. Pahimmat ärvelöt juuri bubeissa ja rafloissa, festareilla yms. Olisivat pakotettuja ottamaan rokotteet 2 kpl, jos haluaisivat jatkaa harrasteitaan. Se olisi oikeus ja kohtuus, rokotuspassi.
Tarttuu silti, asettaa vaaraan rokottamattomat ja immuunipuolustukseltaan kehnot.
Työpaikoille kyllä rokotukset kaikille, samoin jos jotain kouluja on välttämätöntä pitää auki (oikeasti ei ole vaan voi tukahduttaa parissa kuukaudessa jonka jälkeen ovat turvallisia.)
Parempi tukahduttaa jolloin saavat örvelöidä tukahdutuksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Osaako kukaan asiaan perehtynyt kertoa miksi koronarokote ei ole samanlainen rokote kuin vaikka influenssa rokote?
Eikö koronarokotteessa ole itse virusta geenileikelty ja siihen on lisätty jotain aineita kun taas muissa rokotteissa ihmiselle annetaan pieni määrä itse virusta/baktreeria joka herättelee ihmisen puolustusmekanismia?
Taisi olla nopeampi kehittää. Valmiiksi olivat (jonkin virallisen kerronnan mukaan, en äkkiseltään muista missä oli) mersia ja sarsia vastaan jo kehitelleet rokotetta tms., osassa ongelmia, osassa ei, samoin muita tauteja kuten ebolaa vastaan jne. ja kehitys oli tarpeeksi pitkällä että oli nopea kehittää sars-2:ta vastaan.
Astra taisi olla Oxfordin jne. jatkokehitelmää jostain aiemmasta. En viitsi alkaa etsimään paremmin mutta artikkeleita joissa eri rokotteista löytyy esim.
https://jbiomedsci.biomedcentral.com/articles/10.1186/s12929-020-00695-…
https://jbiomedsci.biomedcentral.com/articles/10.1186/s12929-020-00695-…
Urheilukatsomoihin päästääkseen kahteen kertaan rokotettu passi sekä musiikki tapahtumiin.
Vierailija kirjoitti:
Pakkorokotukset nyt!
Suomessa taas
kuinka suurella osalla väestöstä EI ole kahden rokoteannoksen antamaa suojaa.
Tänään tuo luku on 73,2% väestöstä.
Onko veikkauksia päivän luvusta?
Vierailija kirjoitti:
Suojaan itseäni FFP2/3.
Ketä kiinnostaa? EI KUULE KETÄÄN! En ole ikinä käyttänyt maskeja&rättejä naamalla, en tunne ketään joka olisi sairastanut, tahi käynyt edes testissä. On se ihme miten media saa kansan sekaisin 😁
Vierailija kirjoitti:
*rummun pärinää* ja kohta saamme jälleen jännittävät PÄIVÄN LUVUT! Veikkauksia, arvauksia, luulemuksia, uskomuksia anyone? 139? 226? 451? Who knows!
On taas aika tanssin,
on taas aika juhlan,
kiitos Sanna Marinin,
Suomesta tuli koronatoimien maailmanmestari!
Vierailija kirjoitti:
Ei, mutta valitettavasti siinä kohtaa kun Salminen ja Järvinenkin lopettavat vähättelyn, tilanne on karkaamassa "hallinnasta".
Ymmärtääkö nämä Suomen aina yhtä pihalla olevat asiantuntijat, että longcovid koskee myös lapsia, ei vain yli 16 -vuotiaita? Pitääkö tässä irtisanoutua töistä ja jäädä hoitamaan päiväkoti-ikäisiä kotiin? Heidän joukossaan delta leviää syksylläkulovalkean tavoin ja täällä on jumituttu hokemaan puolitoista vuotta vanhaa matraa, että lapset eivät sairastu vakavasti eikä tauti leviä päiväkodeissa ja kouluissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakkorokotukset nyt!
Minäpä kerron, tämän pitäisi kyllä olla itsestään selvää:
1. Nyt ei ole yhtä paljon rajoituksia kuin viime kesänä, silloinhan kaikki oli tosi varovaisia ja kaikki isot tapahtumat peruttu.
2. Nyt leviävä delta-variantti on paaaljon helpommin tarttuva kuin alkuperäinen viime kesän Wuhanin virus.