Keskiviikkoon syys2004äidit
Kommentit (23)
Olipas eilen hiljainen pino! Mä söin tässä aamupalaa, lääkäriin lähdössä kasin aikoihin.
Ankkis, hienoa kun Lillillä sujunut hoito noin hyvin. Kiitos myös kommenteista. Mies tosiaan tänään menee puistoon Nean kanssa ja viikonloppuisin ulkoillaan yleensä yhdessä, mut arkisin on normaalisti töissä päivät (tänään poikkeuksellisesti iltavuoro). Luulen että tässä on nimenomaa ongelmana se, et 2 vkoa oltiin lomalla ja Nea ei ollut puistossa, eikä tekemisissä muiden lasten kanssa ja nyt sitten arkailee. Ainoa lapsikontakti lomalla oli tuntematon poika, joka kadulla yhtäkkiä kaatoi Nean kumoon ja tästähän se pelko varmaan taas lähti.. Ärsyttää, mikä säkä tyttö raukalla.. Nyt en siis viitsisi ainakaan vähentää puistossa käyntiä, että tottuisi taas olemaan lasten kanssa ja voittaisi arkuutensa. Ennen lomalle lähtöähän ei ollut mitään ongelmaa ja Nea viipotti puistossa menemään minkä ehti, eikä ketään pelännyt. Keväällä kun joutui useiden lasten tönimäksi, oli vaihe jolloin itki ja ei mennyt metriä kauemmas musta puistosta, mut se meni ohi. Toivon ja uskon, että nyt käy samalla tavalla. On vaan väsyttävää, jos aina sama juttu kun joku lapsi tönii tms. Onhan se ihanaa, ettei oma lapsi ole muita hutkimassa. Nea on aina hyvin empaattinen ja varovainen. Mutta tämä liika arkuuskin rasittaa, kun tönimisiltä ei vaan voi aina välttyä... Puisto on oikeastaan ainoa mahdollinen paikka meidän ulkoilla, kun siellä aidattu alue ja en joudu juoksemaan kovin pitkiä matkoja tytön perässä. Kävelyllekään en voi enää lähteä ja takapihalla lähtee karkuun, kun kyllästyy keinumiseen. Tulipa vuodatus.
Illalla tulee onneksi kaveri kylään, niin ei tule pitkä päivä kaksin Nekun kanssa. Eilen mies halus lähteä käymään Biltemassa ja lähdettiin koko porukka. Nealle ostettiin hieman vaikeampi palapeli, jota yrittänyt innoissaan tehdä ja oli halvat nukenrattaat 4,50! Nea aina Jatun luona työnnellyt sellaisia rattaita innoissaan ja lomalla mun vanhoja nuken vaunuja, niin oli tosi kiva löytö!
Äitikuu, joko turvotus laski jalassa?
Onnea Reeli ja Keilin! :)
Pitää mennä meikkaamaan. Mukavaa päivää kaikille!
Enkeli1 ja Nea+minivauva rv 25+4
Täällä työpäivä jo täydessä vauhdissa. Väsyttää, aamulla tuli oksennuskin. Hampaidenpesu on HYVIN vaikeaa nykyisin. Työpäivän jälkeen oon ihan naatti, mutta kun lähtee ulkoilemaan, niin väsymys helpottaa. Eilen pyöräiltiin parin km päähän poimimaan metsästä vadelmia, löytyikin hyvät apajat. Äiti poimi ja Venna seisoi polulla kädet odossa odottamassa syötävää :)
Päiväkotiura jatkuu hyvin, isä on ollut pitempiä aikoja välillä pois näkyvistä ja ihan hyvin on mennyt. Päiväunetkin on saanut otettua. Eilen ne jäivät lyhyiksi, koska erään hoitolapsen mukana olleen mummon kännykkä alkoi soida siellä lepohuoneessa. Voi ääliö - ei sitten ees napsauttanut sitä hiljaiseksi vaan vastasi siellä lepohuoneessa!! No, varmasti oppi kerrasta että kännykkä äänettömälle, kun koko lapsilauma heräsi :( Venna on ihan innoissaan menossa päiväkotiin, ja kertoo minulle iltaisin mitä ruokaa on ollut jne. Mukavaa kun osaa jo niin hyvin kertoa tuollaisia juttuja. Paljon puhuu kyllä ihan omiaankin, isä sitten vähän oikaisee tietoja... Pihassa Venna oli eilen esitellyt isommille lapsille sormensa reilun viikon takaista pipiä, kovasti oli se isompia kiinnostanut. Voi, kun olisi mukava olla noitakin hetkiä siellä katsomassa.
Voi Enkeli, raskaalta kuulostaa puistoilut nykyään. Vaatii varmasti paljon kärsivällisyyttä jaksaa, kun tuossa raskaudessakin olisi supisteluineen ihan tarpeeksi. Mutta tsemppiä, jos kerran keväälläkin Nea viihtyi puistossa niin miksei uudelleen oppisi viihtymään. Kurjaa, että on tullut noin monia kolhuja ja tönimisiä pikkuiselle :(
Nyt täytyy jatkaa töitä - vaikka tämä työ ei kyllä tekemällä lopu :D
- tea -
On jo pitkällä meidän päivämme. Uni loppuu minulla ihan liian lyhyeen ottaen huomioon valvomiseni määrän, heh. Pitää kohta päästä stressinpoistohierontaan.
Me lähdetään mökille. Kämppä on siivottu ja syödään, syötetään ja häivytään Savonmaalle.
Saisikohan Tea vastata työajalla työkyssäriin? Uskallanko uida mökillä? Jälkitarkastusta ei ole ollut, mutta vuoto loppunut, vain vähän tihuttaa.
Kukelis ja mukelot
Jos et pahasti revennyt synnytyksessä eikä mitään haavoja alapäässä ole, ja vuotokin jo noin niukkaa, niin ui vaan. Kunhan et tuntitolkulla järvessä lotraa :) Mukavaa mökkireissua!
Typy kattoo Ti-ti nallea,jouluversio ;-)) Kokajan vaan hokee että ei ala tititaa eli saattaa kohta kattominen loppua!EIlen koklasin teleteppeja,mut eipä typy innostunu....
Tänää alotettii tuttipullosta hitaasti eroon kamppanja...Aamuapalalla annoin mukin et jos se olis ikiva juttu..puhuin miten isot tytöt juo mukista ja neaki juo mukista....3kertaa kaato mukin ku on niin sählä!!!
Vaihettii nokkiksee mut ei paljo menny...
Pojan kanssa oli varmaa helpompi koska se joi tutiipullostaki vaa syöttiksessä ni maitomäärä vaan väheni ku siirryttii nokkiksee mut typyllä siihen liittyy unimaidot sylissä...
Muistin just tarhaa soittaa et pojan piti tulla me sinne mut tuleeki vasta ensvkolla!!!
Puistoo pitää selvitä..illalla olen yksin taasen joten aattelin et siivottas...
jatu
Meillä poika juuri nyt hoidossa harjottelussa, vietiin miehen kanssa se aamulla puol ysin aikaan, hieman roikkui lahkeessa, sit heilutti ja meni leikkiin. Haen pojan unille kotiin, saas nähdä miten pvä mennyt.
Mä olen nyppinyt rikkaruohoja, siivonnut vaatekaappini, soittanut ystävälleni, jonka luo menen huomenna kahville. nyt ehdin vielä roikkua netissäkin:)
Kyllä oli haikeata aamulla viedä poika hoitoon, onko äidin vauvasta tullut jo niin iso, että kotonaolo alkaa olla lopuillaan:) nyyh:)
Eilinen pvä oli aivan kamala uha-pvä. Meillä siis asuu taapero jolla 2v uhma, mentiiin koko perhe kirjastoautoon hakeen kirjoja, poika otti mukaansa vihreän taaperokärryn ja kun ei saanut viedä kärryä autoon meni maahan makaamaan, potki ja huusi kiukkua. Sillon tuli mieleen, kuinka ihanaa on palata töihin.....
Eilinen kampaajareissu meni hyvin otiin tumman värin ja vaaleita raitoja. tykkään kovin.
eipä tänne muuta. tulen myöhemmin kertomaanmiten pojan hoito meni...
Pari päivää olen tässä miettinyt, että kuinka kauan jaksaa 5-6 tunnin " nukkumisella" = siinä ajassa pahimmillaan 8 herätystä, niin kuin viime yönä? Olo on nuutunut, ei jaksa, ei...
Joten nukkumisneuvot vastaanotetaan täälläkin. Lapset nukahtaa kyllä hyvin ja nopsasti omiin sänkyihin, mutta se nukkuminen sitten... Päivärytmit ja iltarutiinit ovat olleet jo pitkään samanlaiset, joten en tiiä enää, mikä mättää.
Neiti nousee jo puuta vasten seisomaan! Kovin on hataraa ja huojuvaa, mutta nousee kuiteskin! Voi minun vauvaa, kun kasvaa kovasti...
Lilalle ja Rosalle jaksamista algeeriataistoon!
Nyt ei jaksa / kykene muuhun!
Kukkuulle mukavaa mökkeilyä!
Mimmu ja huonosti nukkuvat lapset
Onnea Keilin ja Onnea Reeli!
Toivottavasti, Enkeli, puistoilut alkavat sujumaan taas paremmin! Kyllä varmasti Nea taas rohkaistuu ajan kanssa olemaan muiden lasten kanssa. Harmi vaan, että juuri nyt on vaikeaa kun sinulla noita supisteluja, jne. Toivottavasti kaikki oli ok lääkärissä!
Kukkuulle kivaa mökkeilyä, jälleen kerran :)
Äh, lyhyestä virsi kaunis. Tyttö kyllästyi palapeli-leikkeihin (meilläkin niistä tykätään) ja alkoi tursottaa mun jalkavoidetta TAAS.
Illalla kylään (tiedossa hyvää ruokaa - nam) ja koko huomisen päivänkin olemme tytön kanssa täysihoidossa ystäväperheen luona :) Kivaa.
Alli
Kiitokset heti onnitteluista ja ONNEA Keilin! Nautiskelen juuri suklaakakkua. Tein jo eilen kun sisareni tuli pariksi päiväksi käymään. Sain ihanan viherkukan.. Olikos se palmuvehka ollu.. Ajattelin just vähän lisätä kukkavalikoimaa sisällä, kun oon kuolettanut monet kukat kesän aikana ja vähän!vihjaisin et niitä menen ostelemaan joku päivä. Suurempia juhlia ei tiedossa.
Tealle hyvää paranevaa vointia. Ja Enkelille jaksua puistoilun ja unien kanssa, kyllä se siitä helpottuu (uskon ma).
Alkaa rasittaa nämä lämpimät säät. Jo mielelläni ottaisin pari sadepäivää väliin. Ei pidä sit valittaa kun syksyllä sataa ja on kurja sää. Kyllä niitäkin varmaan kohtapuoleen tulee. Toisaalta ollu tosi kiva kun on saanut olla lapsikin pienissä vaatteissa kun sitä monen kerroksen laittamista ulos lähtiessä muistelee kauhulla.
Sain taas muutaman kaapiston pestyä niin tuli hyvä mieli. Jotenkin en osaa ihan toimettomana olla. Ja jos liian pitkiä aikoja ei kerralla seiso niin ei onneksi kovasti liitoskivut vaivaa.
Leppoisaa päivää kaikille. Poistun takavasemmalle ainakin joksikin aikaa.
Reeli+ maha26+4.. joo tuli se oikein. taitaa olla tasan viikko enkelin kans väliä LA:ssa.
miks tää päivä on niin vaikea??? Meillä on niin sekasta, tarttis koko kämppä kunnon siivousta, ikkunoista lattioihin! Mies eilen pesi parvekelasit, ikkunat pitää saada pestyä ennen Idan synttäreitä.
Ida on ollu ihan mahdoton nyt aamulla, koko ajan sählää tai vinkuu, oisko syynä yöunet hurjat 8h kolmessa pätkässä... Kaks päivää on menny tosi hienosti ilman vaippoja, ei vahinkoja, mut nyt tänään vaan pissailee ympäriinsä.. mm. omaan sänkyynsä, et meni sit pesuun lakana, pussilakana, peitto, tyyny, tyynyliina ja päiväpeitto.
No, jotain kivaa, huomen lähdetään laivalle. Saa nähdä mitä siitä Idan kans tulee, mut tänään ainakin lähetän miehen ja Idan mummia katsomaan, et saan olla pari tuntia yksin (ja siivota!)
Harmi Lila allergioita, toivottavasti pian helpottaa.
Mäkin tein sitä kesäkurpitsa-keittoa, oli tosi hyvää! Mies ei suostu maistamaan, on tosi ennakkoluulonen... Idalle tarjosin pelkkää kesäkurpitsaa (raakana), totes vaan että ei kurkipitsaa :D
Pelkkää valitusta, mut onneks mä pääsen jo 3vkon päästä kouluun!
Petra ja Ida
Onnea syntskäsankarit Keilin ja Reeli! :-)
Typyllä ollu tänään vinkuvonku päivä,mikään ei ole hyvin!
Pojallakaan ei oikein puistossa ei ollu tekemistä ja ihan sai kovasti komentaa ku meinas yhtä pientä kiusata!Typykään ei viihtynyt,1½tuntia oltii..SAvut kävi taas silmii,ilma oli harmaana!Yks puitotäti sano et päiväkodeille on suositeltu pitää varsinki pienet sisällä..
KAmala makeanhimo..ma taas alko terveellisempi elämä nro 53890274893892..eli aina voi alottaa uudestaa :-/
TAidan siivoukset alotella..SAin typyn unille ni pelottaa et pojan kaveri kotiutuu ja tulee herättämää!KErran oli ovikello pois ni hakkas ovee ja huus postiluukust ni et neiti pelästy pahasti!
jatu
Joo, mäkin tein eilen sitä kesäkupitsakeittoa ja oli tosi hyvää. Mies tykkäs että ei lähe nälkä tällaisella " litkulla" , mut söi kuitenskin pari lautasellista eikä kai sit pahaa ollut hänestäkään. Mies vaan on sellainen et ei kai?! syö työpäivän aikana muuta kun pari keksiä ja kahvia niin sit tartteis " tukevampaa" illalla, mut itselle ja Lennipojalle (tarhapäivänä ainakaan)ei oikein kehtais tehdä hirmu raskasta ruokaa. Joten mites teet.. No, tänään syön itse keiton lopun ja jauhelihakastiketta muille...
Pitää kokeilla parin viikon kuluttua sitä bataattikeittoakin.. (kanhan mies on unohtanut tämän " liemikokeilun" ) ;)
Päivän jatkoja! Nyt tarhaan hakemaan poitsua
Reeli
hyvin meni anopin kanssa mökkeily anopin siskon mökillä, poitsu viihtyi kun oli paljon kivoja uusia leluja, suosikiksi nousi iso poljettava / vedettävä traktori ja leikkimökki kassakoneineen. Ilmat vaan sattui taas olemaan mitä oli, viikon ainoa sateinen päivä heti kun mä pääsen kerrankin mökille... ;(
Kiitos kyselystä, turvotus on nilkassa onneksi laksenut, hieman havaittavissa enää, mutta kutina on jäljellä vielä *kraaps, kraaps*.
Täälläkin koti kaipaa kunnon suursiivousta, oikeesti ikkunoista lattiaan ja kaikki siltä väliltä pitäis siivota. Alotin jo pyykkivuoresta ja järjestelemällä tilaa lattialle, jotta voisi edes harkita imurointia. Huomenna aamulla oma neuvola ja ip tulee vieraita, tuskin ehdin koneelle ainakaan kirjuuttelemaan, pakko vähän raivata tätä kämppää ja jotain tarjottavaakin pitänee hakea (kaupasta siis, anti-marjatta tuskin ennättää leipoa itse...).
Jatulle onnea tuttipullosta eroon -kampanjaan ja Tealle toivon parempaa oloa! Raskaudesta pitäisi voida nauttia, sen pitäisi olla joka naisen etuoikeus kun sitten loppumetreillä joutuu kuitenkin kärvistelemään tuskissaan! Toivottavasti yökötys helpottaa pian!!
Muuta en pinosta muista, aivot vielä mökillä.....
tervesin
jättikokoinen äitikuu- valas, mahassa kovasti potkiva, hakkaava ja pyörivä masuvauva rv23 (?) ja suloinen ja iloinen hyväntuulinen taapero 1v 11kk.
synttärionnittelut täältäkin!!!!
äk
Nean sain vasta äsken unille, kun olivat miehen kanssa nukkuneet yhdeksään! Ja ysiltä Nekku illalla nukahti, niin tulipa pitkät unet. No, pitää viimestään neljältä herätellä, et saa illalla nukkumaan. Mua raivostuttaa kun taas menee myöhäsemmäksi. Mulle niin hyvin sopii, et Nea ysiltä käy nukkumaan ja itsekin ehtii vielä hengähtää. Nyt on veto pois. Pölyjä vois pyyhkiä ja tehdä fetasalaatti valmiiksi, kun kaveri tulee neljältä, mut kun ei jaksa!
Lääkärissä kävin ja onneksi oli kohdunsuun tilanne ennallaan. Eli samaan rauhalliseen tahtiin jatkettava. Inhottavaa, kun niin mukavaa ois mennä kävelylle, mut lyhyt puistomatkakin tuntuu kurjalta. Lääkäri arvio, et vauva ois nyt 700g ja oli pää alaspäin. Pitkään on oleillut samassa asennossa, kun potkut tuntuu aina samassa kohtaa.
Äitikuu, hyvä, et turvotus laski ja kurja kun ilma oli huono. Nimimerkillä 2 sateista lomaviikkoa... Ja nyt vaan paistuu täällä kaupungissa taas!
Tomera, toivottavasti päivä paranee iltaa kohden! Ja mukavaa risteilyä! Kiva kun keitto maistui, samoin Reelille! :) Mä tykkäisin syödä sosekeittoja enemmänkin, mut munkaan miehen mukaan ei nälkä lähde vaikka tykkääkin ja epäluuloinen Nekku ei suostu mitään sosemaista edes maistamaan.
Puistossa oli tänään kivempaa, kun mies oli osan ajasta mukana ja ehdin jutella mukavan äidin kanssa. Itkua oli hieman ilmassa ja koko ajan Nea hakeutui kauemmas vieraista lapsista (tutuimmat ei aiheuta pelkoa), mut ihan ok meni. Pikku hiljaa tämä kai tästä..
Tietääkö joku (esim. palstatohtorimme Tea), et kuin kauan oksennustauti tartuttaa. Mun piti huomenna nähdä ystävääni, mut hän oli eilen oksennellut 8 tuntia 10 min välein. Tänäänkin oli kuulemma kuvottava olo, mut ei ollut vielä yrjönnyt. Meidän piti huomenna kahville mennä, mut uskallanko? Raskaus ja oksennustauti ei kiva yhdistelmä. :-/ Ärsyttää jos menee vapaailta pieleen!
Kuka tulis siivoamaan mun vaatekaapin? Ja pesemään lattioita. Mulla on kärsivä olo, kun lattiat pitäs taas imuroida ja mies sunnuntaina imuroi.. Voi kun osais olla, et ei pöly ja roskat häiritsisi. Mahdotonta. No painunpa tästä pesemään vessan lavuaarin, että jotain tulee tehdyksi. Illalla palailen lukemaan, moikka!
Enkeli1 jälleen
Säikähdyksen saattelemana eilen palasimme kotiin.
Lentokoneessa aloin vuotaa verta,ihan kunnolla.Ei kuitenkan kipuja mutta ajattelin heti että kesken menee.
Tänään kuitenkin pääsin ultraan ja täytyy todeta että masussa on tosiaan sitkeä sissi=)
Kolmekertaa suurempi kuin viikko sitten,ollen nyt huimat 1,5cm ja sydän sykki vaudilla 164/min.
Kohdun suulla oli jonkin lainen veri kertymä joka aiheuttaa vuotoa ja saattaa aiheuttaa vuotoa raskauden edetessäkin.Muttei pitäisi haitata vauvan kasvua!
saan hetkiseksi taas huokaista helpotuksesta=)
Syysherra nukahti saksassa sunnuntai-iltana taksiin ilman tuttia ja sen koommin en ole tuttia tarjonnut.Yöt on mennyt hyvin eikä herra tunnu koko kapinetta edes muistavan=)
Seuraava etappi olisikin sitten vaipattomuus,se vaan on niin kaukana kun ei ole pottatouhuista mitään tietoa!
Yritän olla taas palstavahvuudessa mukana!
Terkkuja tosiaan kaikille!
L+5 ja sissi 7+5
Vaatehomma on päätöksessä!Mulla oli pieniä vaatteitta äp-laatikko täys+kaapeissa lisää..Nyt on pakattu ja jälelle jäi pieni pahvilaatikollinen..Laatikko on sidottu kiinni ja mies saa viedä kellariin-ehkä se avataan joskus....On mulla kaapissa hengarissa nimijuhlavaatteet mitä saan hypistellä..Vklna hoidan pakatut vaatteet keräyspaikkaan!
Huom SImam!!!Täytys ne sun pussukat hakee..La viedää Tikkurilaa..
Voi urheaa Sissiä!!LEannalle hali :-)
T-P:lle piti aiemmin laittaa että ymmärrän kyllä että odotat muuttoa!Minä yritän saada äitiini etäisyyttä hieman vaik ei asuta samalla paikkakunnalla..joku itsenäistymisen tarve kai...
Typy huutelee..nukkuu vähemmän aikaa ku saan ajoissa päikeille!Se on tarkotuskin,mutta piiiitkät päikit ois ihanat..
Täytyy mennä
jatu
Puistossa oltu 5h. Nyt kotona ja onhan kuuma. Hui hai. Ja Onnilla hetkessä alkaa kädet punottaa, joten eipä laps parka saanut olla t-paidassa. Rasvakaan ei auttanut.
Tässä eilisen minipino:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8005788&p=3&tmode=1&smode…
Täällä taas kukun. Katselin toistamiseen tuon Punaisen Langan jossa vieraana kirjailija Kreetta Onkeli. Edelleen se kosketti syvästi ja sai silmiini sumun.
Hyvää yötä!
Alli