Miten saada painoa pois 63 kg:sta 55 kiloon?
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Olen itse huomannut, että minulla on tietty paino, jossa keho pysyy suhteellisen helposti. Sen alle jos haluaa, joutuu kaloreita leikkaamaan todella paljon ihan sinne 1000 kaloriin.
Näin se oli minulla nuorempana, mutta nyt 50 v ja vaihdevuodet, niin tämä ei valitettavasti enää päde...
Keto on kyllä tehokas tapa saada tippumaan ja parin päivän kitumisen jälkeen vaivaton. Mutta - minusta myös varmin tie jojoiluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse huomannut, että minulla on tietty paino, jossa keho pysyy suhteellisen helposti. Sen alle jos haluaa, joutuu kaloreita leikkaamaan todella paljon ihan sinne 1000 kaloriin.
Näin se oli minulla nuorempana, mutta nyt 50 v ja vaihdevuodet, niin tämä ei valitettavasti enää päde...
Keto on kyllä tehokas tapa saada tippumaan ja parin päivän kitumisen jälkeen vaivaton. Mutta - minusta myös varmin tie jojoiluun.
Millä perusteella?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette halua ketoilla? Esi-isämme olivat talvisin ketoosissa, muulloin vhh.
Vhh on lajimme luonnollinen ruokavalio Ei porokaan liho jäkälästä!
Harvat voivat syödä sokeria ja nopeita hiilihydraatteja ilman että niihin kehittyy riippuvuus.
Jäkälä on vähäenerginen, mutta ei kyllä ketoiluun sopiva :) onhan siinä hiilareita iso osa energiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella?
En tiedä; omakohtainen kokemus kertoo näin. Tietysti jos ottaa vähähiilarisen pysyväksi elämäntavaksi, niin great.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella?
En tiedä; omakohtainen kokemus kertoo näin. Tietysti jos ottaa vähähiilarisen pysyväksi elämäntavaksi, niin great.
Niinpä, vhh ei ole mikään pikadieetti. Oma kokemuksesi senkin kertoo.
Vierailija kirjoitti:
Harvat voivat syödä sokeria ja nopeita hiilihydraatteja ilman että niihin kehittyy riippuvuus.
Esi-isämme myös söivät vain kerran päivässä eivätkä silloinkaan kovin ruhtinaallisesti. Nykypäivän ketoilu on aivan erilaista eikä kovin terveellistä pitkällä tähtäimellä. Suolistosyövän riski nousee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvat voivat syödä sokeria ja nopeita hiilihydraatteja ilman että niihin kehittyy riippuvuus.Jäkälä on vähäenerginen, mutta ei kyllä ketoiluun sopiva :) onhan siinä hiilareita iso osa energiasta.
Poro vain esimerkki. Sama koskee kaikkia eläimiä luonnossa!
Ei mitenkään. Itse olen yrittänyt vuodesta 2016 saada 98kg--->64kg.
Ei onnistu, aina vaan jojoilua +-3kg
:(
Vierailija kirjoitti:
Koska rakastan kaurapuuroa ja ruisleipää ja jompaa kumpaa on pakko saada joka aamu. Lisäksi syön paljon palkokasveja ja hedelmiä. Enkä aio luopua myöskään niistä.
Ihan turhaa minusta käyttää aikaa ja energiaa muutaman kilon murehtimiseen, jos ei ole edes ylipainoinen. Keskittyy siihen, ettei se paino jatka nousemistaan!
Normaalipainon sisällä laihduttaminen on minusta aika vaikeaa, eikä välttämättä järkevää... liikunnalla saa tehokkaimmin muokattua vartaloa, jos ulkonäkö on se ykkösjuttu tässä.
Itse painan 67kg, mikä on 10kg enemmän kuin painoin teini-iässä. Ei haittaa. Olen pysynyt tässä suunnilleen samassa nyt viimeiset 10 vuotta, toki raskaus ja imetys heitellyt painoa aika lailla välillä 80kg - 59kg välillä :D
bmr kirjoitti:
Iän myötä lievä pulskistuminen on täysin luonnollinen ilmiö. Aineenvaihdunta hidastuu ynnä muuta hauskaa. Jos haluat olla vähänkin "timmissä kunnossa", niin kyllä sen eteen joutuu tekemään töitä. Normaalilla, monipuolisella ruokavaliolla ja normiliikunnalla pysyy aika tavallisen pulliaisen näköisenä.
Mutta vinkkinä voisin antaa, että laske BMR:äsi (metabolinen kulutus, vai miten nyt suomeksi kääntyykään) vaikka jollain nettilaskurilla. Jos sinulla on aktiivisuusranneke, joka näyttää ns. "pelkällä liikkumisella poltetut kalorit" eli ei siis ota samaan syssyyn noita "peruskulutuskaloreita" niin voit hetken niitä seurailleena ynnätä BMR + päivän aikana kulutetut kalorit. Sillä saat melko realistisen kuvan omasta kulutustasostasi. Jos syöt tuon BMR:än mukaan ja liikut, niin olet kalorivajeessa ja jos taas sattuu olemaan päivä jolloin et liiku, niin et ainakaan liho!
Iän myötä pulskistuminen ei ole luonnollista. Olen 72v ,pituus 165 ja paino 61,5. Näin on ollut jo 20v . Jos nousee, liikun enemmän ja syö tarkemmin , mutta normi liikunnalla terveellisellä ruualla paino pysyy ok.
Ei alkoholia kuin harvoin , en pidä makeista kahvileivistä , enkä rasvasista ruuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvat voivat syödä sokeria ja nopeita hiilihydraatteja ilman että niihin kehittyy riippuvuus.Esi-isämme myös söivät vain kerran päivässä eivätkä silloinkaan kovin ruhtinaallisesti. Nykypäivän ketoilu on aivan erilaista eikä kovin terveellistä pitkällä tähtäimellä. Suolistosyövän riski nousee.
Ei tarvitse syödä "ruhtinaallisesti" kun herkkuhimot on poissa. Ruoka ei ole elämän pääasia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvat voivat syödä sokeria ja nopeita hiilihydraatteja ilman että niihin kehittyy riippuvuus.Koska rakastan kaurapuuroa ja ruisleipää ja jompaa kumpaa on pakko saada joka aamu. Lisäksi syön paljon palkokasveja ja hedelmiä. Enkä aio luopua myöskään niistä.
Pysy sitten lihavana.
Vatsalihassarjat, kyykkytreeni. Ne sopii kotijumppaan
Herkut pois, puuroa tilalle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvat voivat syödä sokeria ja nopeita hiilihydraatteja ilman että niihin kehittyy riippuvuus.Koska rakastan kaurapuuroa ja ruisleipää ja jompaa kumpaa on pakko saada joka aamu. Lisäksi syön paljon palkokasveja ja hedelmiä. Enkä aio luopua myöskään niistä.
Pysy sitten lihavana.
Kun en minä ole lihava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok. Varmin tie alkoholismiin on luopua alkoholista!
Syöt vähemmän kuin nyt kaloreilla mitattuna. Jos et pysty vähentämään kalorimäärää, niin ei ole mitään tehtävissä. Kukaan muu ei voi puolestasi laihtua. Sinä yksin päätät mitä suuhusi pistät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pysy sitten lihavana.
Kun en minä ole lihava.
Et vielä.
Vierailija kirjoitti:
Anorektikkona oli 52 kg, tulloin söin välillä vaan salaatin päivässä. Onneksi ei jäänyt pysyväksi olotilaksi.
Myöhemmin treenatessa kroppa näytti hyvältä ja oli lihasta naisellisesti, paino oli 66 kg. Olen siro.
Nyt hölkkäillessä toimustotyöllä ja suositusten mukaan syömällä on ollut pitkään 57 kg ja vähän leaninpi vartalo.
Vaan koronavuonna jämähdin vähän sohvalle, syön kyllä vähemmän välipaloja, mutta paino on 68 kg. Kyn lumet sulaa pääsee taas lenkille.
Tällainen kysely kuulostaa mielestäni jotenkin hölmöltä, kun paino elää niin pienestä, eikä varsinaisesti kerro kehosta ja kunnosta mitään. Ei välttämättä syömisestäkään. Ja miksi laihduttaa, sehän tulee heti laihdutuksen jälkeen takaisin jos ei muuta elämäntapojaan... Mikään kituutus ei ole ikinä ratkaisu.
Sun pitää olla aika pitkä, että anoreksia on päällä painolla 52 kg?
En laske kaloreita. Paino 49kg. Herkkuhimot poissa!
Sama