Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen koronaan uupunut hoitaja vanhuspuolella

Vierailija
02.03.2021 |

Vuoden ajan on yhtäjaksoisesti työskennelty maskien kanssa. Jatkuvasti on stressiä, ettei vain itse saisi koronaa ja tartuttaisi muita. Oon niin väsynyt, että irtisanoudun huomenna.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kuitenkin kohta töissä valmiuslailla pakotettuna, turha lähteä.

Vierailija
22/43 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maski juu voi kauhistus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitte pitää niitä maskeja vaikkei olis koronaa

Vierailija
24/43 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tosiaan sellainen olo kuin olisi arvoltaan joku loppuun käytetty, haiseva tiskirätti. En ymmärrä, miksi joku peräkylän omakotitalossa köpöttelevä mummokin on oikeutettu rokotteeseen ennen meitä, jotka oikeasti joudutaan päivittäin ottamaan tartuntariski töissä ja jotka voidaan myös levittää oireetonta tartuntaa laajalle. Tuntuu, että hoitohenkilökunta nähdään vain jonain numeroina taulukoissa eikä yksilöinä, joita pelottaa ja uuvuttaa.

Hoitoalalle lähteminen on ihan ammatinvalintakysymys. Turha valittaa.

Vierailija
25/43 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta eikö ne vanhukset ja teidät hoitajat rokoteta ensin? Tsemppiä joka tapauksessa.

Ei uutisten perusteella. Aikomus on varmaan hyvä.

Vierailija
26/43 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitte pitää niitä maskeja vaikkei olis koronaa

Ai jaa. Sinäkin voisit pitää maskia. Koska minä olen sitä mieltä :)

Vierailija
27/43 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tosiaan sellainen olo kuin olisi arvoltaan joku loppuun käytetty, haiseva tiskirätti. En ymmärrä, miksi joku peräkylän omakotitalossa köpöttelevä mummokin on oikeutettu rokotteeseen ennen meitä, jotka oikeasti joudutaan päivittäin ottamaan tartuntariski töissä ja jotka voidaan myös levittää oireetonta tartuntaa laajalle. Tuntuu, että hoitohenkilökunta nähdään vain jonain numeroina taulukoissa eikä yksilöinä, joita pelottaa ja uuvuttaa.

Niin on siltä lähteminenkin. Oliko sulla muuta? Taas vastasin trollille, voitit 1-0.

Jengi tekisi varmaan vieläkin kaivoksissa 16-tuntista päivää kuten 1800-luvulla ja kehitysmaissa nykyään, jos kaikki olisi vain ammatinvalintakysymys eikä työolojen parantamisesta.

Olen ollut pitkään pois hoitoalalta mutta nyt katselin taas osa-aikatyötä kesäksi tarkoituksena keikkailla eri paikoissa. Alkoi taas vatuttamaan, viimeksi meni terveys ja nyt vielä lisämausteena korona.

Vierailija
28/43 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet kuitenkin kohta töissä valmiuslailla pakotettuna, turha lähteä.

Onneksi voi aina hakea saikkua jos ja kun laki asetetaan voimaan.

Vierailija
29/43 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provo varmasti, koska vanhustenhoidon henkilökuntaa on rokotettu ensimmäisten joukossa. Minäkin sain tehosterokotteen hyvän aikaa sitten.

Pahoittelen, minulla oli kapea käsitys paikallisen tilanteen pohjalta. THL:n sivuilla lukee rokotusjärjestyksestä parhaillaan näin:

"1.4. Iäkkäiden sosiaalihuollon asumispalvelujen ja laitoshoidon tehostetun palvelun toimintayksikköjen eli ympärivuorokautisen hoivan asukkaat ja henkilökunta

Ryhmää rokotetaan parhaillaan. Ensimmäiset rokoteannokset on annettu lähes koko ryhmälle helmikuun loppuun mennessä. Arvion mukaan myös ne ryhmään kuuluvat, joilla rokoteannosten väli on 12 viikkoa, ovat saaneet toisen rokoteannoksen toukokuun loppuun mennessä."

Se ei siis ole ohi vielä tässäkään nimetyssä ryhmässä, saati muilla, jotka työskentelevät vanhusten parissa. Ei saisi junnata näin pahasti!

Vierailija
30/43 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä irtisanoudu, hae sairaslomaa kuten niin moni muukin näillä aloilla. Olet parhaasi yrittänyt, se riittää.

Vierailija
31/43 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen jo kauppareissusta puhki maskin kanssa, jos vähänkin isommat ostokset. Ihan terve ja normaalihintainen olen. En ymmärrä miten joku jaksaa koko päivän ja vielä fyysistä työtä.❤️.

Vierailija
32/43 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä vielä.

En ole martyyri. En tarkoita, että mua pitää sääliä tai nostaa jalustalle. Tiedän, että monella muullakin on paineita. Ajattelin vain jakaa ajatukseni tänne. Ei muuta.

Maskin käyttö esim pesuja tehdessä ja kyykistäessä on ikävää ja kun on kiire. Silloin tulee hiki maskin alle ja silmälasit huurtuu. Jos istun rauhassa ja juttelen vanhusten kanssa, se on ok. Kyllä maskin käyttö vaikuttaa paljon työhöni.

En valita enempää. Teen ratkaisuni huomenna virkeänä.

Vierailija
33/43 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tsempeistä. Mua ihan itkettää. Rakastan vanhuksia ja toivon voivani palata joskus tuohon työhön...

"Rakastan vanhuksia".

Älä nyt jauha paskaa. Lähtee vähän överiksi nuo jutut..

Vierailija
34/43 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä nimenomaan se on ja siksi kenelläkään ei ole syytä valittaa, kun päätetään lähteä pois alalta. Sekin on ammatinvalintakysymys :D

Vierailija
35/43 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei. Olenkin ihmetellyt, miten hoitajat oikein jaksavat tässä ajassa. Työ on hyvin raskasta ja kuormittavaa, mielestäni sitä ei huomioida alkuunkaan riittävästi, ei palkkauksessa eikä ylipäätään arvosteta tarpeeksi.

Meistä kukin voi miettiä, miten kallisarvoista on hyvä ja ihmisarvoinen hoito tilanteessa, jossa olemme täysin hoitajien varassa. Joko vanhuksena tai sairaalassa. Ap, voimia sinulle, teetpä minkä päätöksen tahansa. ❤️

Vierailija
36/43 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tsempeistä. Mua ihan itkettää. Rakastan vanhuksia ja toivon voivani palata joskus tuohon työhön...

"Rakastan vanhuksia".

Kannattaisi sinunkin kokeilla. -ei ap

Vierailija
37/43 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Rakastan vanhuksia".

Kommenttisi kertoo sinusta. Ei minusta. Minä rakastan tai ainakin aidosti välitän vanhuksista ja haluan heille hyvää. Jos sinä et koe niin, niin älä väitä ettei joku voisi kokea...

Ap

Vierailija
38/43 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
39/43 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletteko te, että ne rokotukset vaikuttavat yhtään mihinkään?

Olen jonkin verran seurannut sivusta hoitotyötä vanhusten parissa, joka ikinen talossa vähänkään säännöllisemmin työskentelevä henkilö kulttuuritoiminnan ohjaajasta hoitajaan, fyssariin, lääkäriin, huoltomieheen ja sihteeriin on rokotettu, kuten myös asukkaat.

Mitään muutoksia rajoituksiin ei ole silti tullut, eli maskit kasvoilla edelleen ja heti kotiin ja koronatestiin jos tulee yhtään flunssan oireita.

Tämä siis noille jotka täällä kyselevät AP:lta, että eikö teitä ole rokotettu..

Vierailija
40/43 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä vielä.

En ole martyyri. En tarkoita, että mua pitää sääliä tai nostaa jalustalle. Tiedän, että monella muullakin on paineita. Ajattelin vain jakaa ajatukseni tänne. Ei muuta.

Maskin käyttö esim pesuja tehdessä ja kyykistäessä on ikävää ja kun on kiire. Silloin tulee hiki maskin alle ja silmälasit huurtuu. Jos istun rauhassa ja juttelen vanhusten kanssa, se on ok. Kyllä maskin käyttö vaikuttaa paljon työhöni.

En valita enempää. Teen ratkaisuni huomenna virkeänä.

Surettaa, kun teitä suurella sydämellä todella arvokasta työtä tekeviä uupuu.

Oma äiti kuoli juuri, dementoituneena asui tehostetun palveluasumisen yksikössä viimeiset 6 elinvuottaan.

Tämän ajan kävin äidin luona koronakevättä lukuunottamatta 1-2 krt viikossa.

Tuona aikana näin valitettavasti myös hoitajia, jotka eivät soveltuneet työhön tai uupumuksen vuoksi eivät enää jaksaneet.

Muistisairaanakin, hauras, kiltti äitini reagoi siihen käytökseen.

Olet ollut hyvä työntekijä, kun olet jaksanut jutella vanhusten kanssa.

Valitettavasti näin sitä ihan liian vähän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan