Olen koronaan uupunut hoitaja vanhuspuolella
Vuoden ajan on yhtäjaksoisesti työskennelty maskien kanssa. Jatkuvasti on stressiä, ettei vain itse saisi koronaa ja tartuttaisi muita. Oon niin väsynyt, että irtisanoudun huomenna.
Kommentit (43)
Laitatko irtisanomisilmoituksen ja palautteen mieluummin esimiehellesi, ei välttämättä välity tätä kautta.
Ihan oma päätös. Et taida olla ihan ainoa, jota koroa koettelee... Muista sitten viedä kans se irtisanomisilmoitus, ettei jää vain puheeksi...
En ymmärrä miten jaksaa tehdä ruumiillista työtä sen maskin kanssa. Oma couperosa iho kärsii jo lyhyestä käytöstä. Alkaa punoitus, kuumotus ja turvotus.
Tuntuu myös ettei saa kunnolla happea.
Mutta eikö ne vanhukset ja teidät hoitajat rokoteta ensin? Tsemppiä joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten jaksaa tehdä ruumiillista työtä sen maskin kanssa. Oma couperosa iho kärsii jo lyhyestä käytöstä. Alkaa punoitus, kuumotus ja turvotus.
Tuntuu myös ettei saa kunnolla happea.
APlla ei varmasn ole ongellia korvien välissä.
Kiitos tsempeistä. Mua ihan itkettää. Rakastan vanhuksia ja toivon voivani palata joskus tuohon työhön...
Ota sairaslomaa pari viikkoa, helpottaa kun lepää kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tsempeistä. Mua ihan itkettää. Rakastan vanhuksia ja toivon voivani palata joskus tuohon työhön...
Tämä siis ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu myös ettei saa kunnolla happea.APlla ei varmasn ole ongellia korvien välissä.
Sinä vaikutat kärsivän happivajauksesta.
Tutkimusten mukaan se maskin sisäinen kierrätetty, hiilidioksipitoinen ilma vastaa huonoa sisäilmaa.
Vierailija kirjoitti:
Mutta eikö ne vanhukset ja teidät hoitajat rokoteta ensin? Tsemppiä joka tapauksessa.
Ei ainakaan meillä. Oman ikäryhmän mukaisesti saadaan rokote. Osa potilaista rokotteen on saanut kyllä. Mutta eihän se tietenkään maskin käyttöä poista.
Provo varmasti, koska vanhustenhoidon henkilökuntaa on rokotettu ensimmäisten joukossa. Minäkin sain tehosterokotteen hyvän aikaa sitten.
Oletteko saaneet rokotukset? Se toivottavasti tuo helpotusta tilanteeseen, kun se estää vakavat tautimuodot.
Ei kotihoidon työntekijät oo saanu rokotusta!
Älä irtisanoudu heti. Lepää ensin ja tee päätös vasta sitten.
Uskon, että työ maski päässä pelon kanssa eläen on todella raskasta. Kunnioitan kyllä valtavasti kaikkia teitä, jotka teette työtä näissä olosuhteissa hoitolaitoksissa ja vanhusten kotona.
❤️
Täällä leikkausosaston sh. Maski naamalla on tullut työskenneltyä lähes 10 vuotta, joten se ei ole omalla kohdallani mikään iso juttu. Enemmän ahdistaa jatkuva pelko siitä, milloin pakotetaan teho-osastolle töihin. Keväällä sinne pakotettiin iso joukko kollegoita, takaisin tuli äärimmäisen uupunutta ja jopa traumatisoitunutta väkeä.
Siirtoa perusteltiin sillä, että meille leikkausosaston väelle intuboitujen ja nukutettujen potilaiden hoitaminen on tuttua. Mutta siihen yhtäläisyydet tehon ja leikkurin välillä loppuvatkin. Todellinen syy oli se, että leikkaustoimintaa on helpoin supistaa perumalla kaikki ei-niin-kiireelliset leikkaukset. :( Nyt on valtavat leikkausjonot ja kaikki, jotka vaan kykenee, irtisanoutuvat.
Vierailija kirjoitti:
Ei kotihoidon työntekijät oo saanu rokotusta!
Siinä on sitten taas yksi väliinputoajaryhmistä. Kotihoito on ilman koronaakin uupumukseen ajavaa työtä.
On tosiaan sellainen olo kuin olisi arvoltaan joku loppuun käytetty, haiseva tiskirätti. En ymmärrä, miksi joku peräkylän omakotitalossa köpöttelevä mummokin on oikeutettu rokotteeseen ennen meitä, jotka oikeasti joudutaan päivittäin ottamaan tartuntariski töissä ja jotka voidaan myös levittää oireetonta tartuntaa laajalle. Tuntuu, että hoitohenkilökunta nähdään vain jonain numeroina taulukoissa eikä yksilöinä, joita pelottaa ja uuvuttaa.
Kaikkea hyvää sinulle!