Mitä TYPpiin joutuminen tarkoittaa käytännössä?
Sairauksien vuoksi olen ollut työhön pari vuotta ja nyt ilmoitettiin että joudun typin asiakkaaksi.
Minulla ei ole mitään elämänhallintaan liittyviä ongelmia, ainoastaan terveydellisiä.
Miksi minut sinne laitetaan?
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä ole masentunut. Fyysinen terveydentilani ei ole hyvä.
Ei kuulosta nyt hyvältä. En lähde mihinkään orjatyöhön kun ei ole voimia edes selvitä arjesta.
APTuollaista kun menet sanomaan ettet selviä edes arjesta, sinulle voidaan v*ttuilumielessä hakea edunvalvojaa. Valittaminen viranomaisille tuo lisää ongelmia. Googleta Seura - lehti riihimäkeläinen Miia. Sossu yritti hakea edunvalvontaan kun kieltäytyi kuntouttavasta vuodesta toiseen.
En ihan usko tuota. Kun on aina hallinnut hyvin talousasiansa niin ei silloin mihinkään edunvalvontaan joudu.
Minä olen ollut vajaan vuoden TYP-toiminnan piirissä, eikä minulla ole siitä mitään pahaa sanottavaa. Töitä en sen myötä ole saanut enkä tule saamaankaan, mutta en ole joutunut ns. orjatöihinkään.
äänelläsi torjutaan köyhyyttä ja pidetään jokaisesta huolta
On aika lailla paikkakunnasta kiinni miten siellä toimitaan. Jossain ahdistelu on sanoinkuvaamatttoman hirveetä kun toisissa paikoissa käydään keskustelemassa ja saa olla melko rauhassa sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
äänelläsi torjutaan köyhyyttä ja pidetään jokaisesta huolta
Antamalla äänen näille. Vain helsingin hipsterit ja muut hyväosaiset porskuttavat. Vähä-osaisempi ja ei hyväosainen hipsteri saa vain runtua.
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulosta nyt hyvältä. En lähde mihinkään orjatyöhön kun ei ole voimia edes selvitä arjesta.
AP
Oikea periaate, ilmaistyö on syöpä. Joku kuukauden-parin työkokeilu jossain vaiheessa voi olla ok, mutta ei pidemmäksi aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Eli koko systeemi on pelkkää ajan ja rahantuhlausta. Palkkaa maksetaan ihmisille jotka ahdistelee työkyvyttömiä.
Ahdistelee ne työkykyisiäkin. Saikkua useat hakevat koska kerran viikossa-kuukaudessa joutuu siellä käymään, osa vaikka olisi määrätty "kuntouttavaan" tms., silti joutuvat.
"Miksi minut sinne laitetaan?"
Kätevä tapa rikkaruohoja karsia, kun työttömille tartutetaan virusta kaikenlaisissa yhdeksän euron töissä ja tyhjänpäiväisillä kursseilla. Kerrankin jotain mistä oppositiokin aivan samaa mieltä eli työttömät lakoon.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kokeilu-siirtaa-nuoret-ja-pitkaaika…
Kokeilu siirtää nuoret ja pitkäaikaistyöttömät te-toimistoilta kuntien vastuulle – ex-työministeri: "En ole kuullut kenenkään puolustavan nykysysteemiä"
Mut laitettiin kuntouttavaan työtoimintaan, olen tosin aika nuori. Sitten aloitin omaehtoiset opiskelut ja nyt saan olla työkkäriltä rauhassa.
Mitä ajattelet työttömästä joka kun hänelle tarjotaan työtä, sanoo "mua tämmöset paskaduunit kiinnosta" ja mielummun istuu kotona ja pelaa pleikkaria
Vierailija kirjoitti:
Mitä ajattelet työttömästä joka kun hänelle tarjotaan työtä, sanoo "mua tämmöset paskaduunit kiinnosta" ja mielummun istuu kotona ja pelaa pleikkaria
Ihminen joka on tarpeeksi kauan työttömänä eristäytyy ja hänen psyykensä kärsii niin että tulee persoonallisuus muutoksia. Käytös virkailijoita kohtaan voi olla hyvin tympeää
Vierailija kirjoitti:
Tämänkaltaisilla työttömillä ei ole minun kanssani mitään yhteistä. Kuulostaa enemmän elämäntapa työttömältä.
Minä olen tehnyt töitä ja sairastunut. Haluan työstäni myös palkkaa jos ja kun saisin itseni
työkykyiseksi.
Mutta 9€/pv ei ole mitään muuta kuin orjatyötä ja tilastojen siivousta. Tekisitkö itse sellaista keski-ikäisenä? Minulla on asuntolainaa ja koen tuollaisen ”palkan” pilkaksi ammattitaitoani kohtaan.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämänkaltaisilla työttömillä ei ole minun kanssani mitään yhteistä. Kuulostaa enemmän elämäntapa työttömältä.
Minä olen tehnyt töitä ja sairastunut. Haluan työstäni myös palkkaa jos ja kun saisin itseni
työkykyiseksi.
Mutta 9€/pv ei ole mitään muuta kuin orjatyötä ja tilastojen siivousta. Tekisitkö itse sellaista keski-ikäisenä? Minulla on asuntolainaa ja koen tuollaisen ”palkan” pilkaksi ammattitaitoani kohtaan.
AP
Et sinä voi sanella että minä haluan tällaista ja tällaista palkkaa. Et sinä ole siinä asemassa
Sinä teet mitä käsketään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
APTuollaista kun menet sanomaan ettet selviä edes arjesta, sinulle voidaan v*ttuilumielessä hakea edunvalvojaa. Valittaminen viranomaisille tuo lisää ongelmia. Googleta Seura - lehti riihimäkeläinen Miia. Sossu yritti hakea edunvalvontaan kun kieltäytyi kuntouttavasta vuodesta toiseen.
En ihan usko tuota. Kun on aina hallinnut hyvin talousasiansa niin ei silloin mihinkään edunvalvontaan joudu.
No ei tietenkään joudu, lue se Miasta kertomus Seuran nettisivulta ja mieti, miksi Suomessa rikotaan tahallaan lakia työttömiä kohtaan. Sosiaalityöntekijä todella yritti saada työttömän edunvalvontaan koska ko. Työtön ei ymmärrä muka omaa etuaan tehdä ilmaiseksi työtä kuntouttavassa. Hävytöntä.
Onko muita kun se Miia joutunut edunvalvontaan?
itse jouduin 6kk työkokeiluun. Ensin muka puhuttiin 1-2kk sopparista. tehtiin se ja sitten lähempänä tuota loppumisajankohtaa typin tantta laittoi viestiä ja soitti, että miten jatko, saatko jatkaa työkokeilussa ja että se olisi toivottavaa. No en kehdannut valehdella, koska ne on yhteydessä sinne työpaikkaan, onnistuivat narraamaan mut 6kk ilmaistyöorjaksi. No kait sitten olen tyytyväinen kun saan n. 250e/kk ylimääräistä...
Typ on hyvä. Pääset työn syrjään kiinni ja elämänhallintasi paranee.
t. Kokoomuslainen
Pitäsi pitää huoli että ylilihavat työttömät eivät saisi tukia kunnes laihtuvat
Ethän yliruoki lihavaa kissaa?
Päänvaivaa enemmälti. Tarkoitus kaiketi hyvä mutta toteutus yms. ei käytänössä toimi. No, valtion ja "virallisten" instanssien jutut yleensäkään suomessa toimi.