Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin luovuttaa elimeni, mutta en halua niiden päätyvän kiusaajilleni

Vierailija
02.03.2021 |

Voinko asettaa tämän ehdoksi elinten luovutukselle vai pitääkö minun kieltäytyä luovutuksesta kokonaan? En halua kuitenkaan olla syy, miksi pahaa saa jatkaa eloaan yhtään kauempaa ja samalla joku menettää elimen, joka sen olisi ansainnut. Jos voin asettaa ehdon niin riittääkö pelkkä lista kiusaajien nimistä vai tarvitaanko henkilötunnukset? Olisiko liian paha asia rajata taas kaimatkin pois, jos niin sattuu käymään?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en halua elimiäni annettavan vihreille, sosialistille, muslimeille, kommunisteille, feministeille, homoille, ateisteille, transaktivisteille, multikulturisteille vaan hyville ihmisille.

Hyvin ymmärrettävää, että elämänkatsomus vaikuttaa päätöksiin.

Olen silti erimieltä vaikkapa homoista. Homous ei välttämättä ole oma päätös, joten se ei tee ihmisestä muita huonompaa.

"Välttämättä" :D Se ei ole oma päätös. Oletettavasti olet hetero, voisitko sinä vain päättää tykkääväsi oman sukupuolesi edustajista? Minä en ainakaan voisi päättää tykkääväni tytöistä.

En osaa sanoa. Minusta jotkut pyöreämmät ja pehmeämmät miehetkin näyttävät jollain tavalla kiehtovilta.

Vierailija
22/22 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Luovuttaisin mielelläni O rh neg -verta vain lähiomaisilleni. Tähän ei mitenkään voi vaikuttaa.

Jos oikeasti tuo on tahtosi niin ei ole loppujen lopuksi kovin vaikeaa tehdä verensiirtoa itseltä toiselle. Toki asia kannattaa opetella ja perehtyä kunnolla ennen toimenpidettä eikä aseptiikkaa sovi unohtaa. Kuitenkin läheisesi luultavammin saisi sairaalastakin tuon veren, joten... Mutta voihan käydä niin, että apu ei edi ajoisssa perille, joten tuo voi pelastaa omaisesi hengen. Ei elämästä ikinä tiedä.

Ihan oikeesti senkin trolli! Pientä rajaa nyt! Joku yllytyshullu vielä kokeilee.

Ennenkuin ymmärrettiin veriryhmien ja vasta-aineiden merkitys, potilaat kuolivat vääriin verensiirtoihin. Kotitekoisten verensiirtojen tehtailu on hengenvaarallista. Jo pari tippaa vääränlaista verta käynnistää reaktion, jolloin omat verisolut hajoavat, siihen kuolee nopeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi