uuden miehen muuttuvat tunne ja tahtotilat
eipäs juupas leikkiä jatkuvasti. suunnittelee yhteisiä matkoja ja peruu viime hetkellä. kuumaa-kylmää käytöstä. olen hajalla. mistä tuollainen käytös voi johtua?
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä pers häiriöinen
Hoh hoijaa. Tähänkin piti sotkea persut ja politiikka. Ootte te vihervassarit veikeetä sakkia!
Miten persoonallisuushäiriö liittyy mielestäsi puoluepolitiikkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko masennusta, se voi ilmetä myös noin. Miten muut mielen oireet/sairaudet? Impulssikontrollin vaikeus, adhd, bipolaari? Keskustelkaa mistä voi olla kyse, ellei vain luonteeltaan vilkas mielikuvitus ym.
Mies on kertonut saaneensa diagnoosin kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä.
ap
No sehän tuon sitten selittää. Itse päätät, jäätkö katselemaan. Voi mennä touhut aikalailla pahemmaksikin vielä, jos hän ei huolehdi lääkityksestä kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko masennusta, se voi ilmetä myös noin. Miten muut mielen oireet/sairaudet? Impulssikontrollin vaikeus, adhd, bipolaari? Keskustelkaa mistä voi olla kyse, ellei vain luonteeltaan vilkas mielikuvitus ym.
ap
No sehän tuon sitten selittää. Itse päätät, jäätkö katselemaan. Voi mennä touhut aikalailla pahemmaksikin vielä, jos hän ei huolehdi lääkityksestä kunnolla.
mitä tarkoitat??
Ai nytkö vasta huomasit uuden miehen ailahtelevaisuuden. Ihan oma vika ,jos oot tuommosen valinnut.
en suosittele jatkamaan, kaksisuuntaisen kanssa olo vain pahenee.
Siksi, koska annat tuollaiseen mahdollisuuden. Mt-ongelmaiset kannattaa kiertää kaukaa.
Mt-ongelma ei muutu vaikka voissa paistais.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
perus jekyll-hyde "mies", ei halua sitoutua, ei ottaa vastuuta ts. mieslapsi.
ylikasvaneita ipanoita me kaikki ollaan ja pahimpia on ne tärkeilijät jotka väittävät muuta
Jotkut kasvaa aikuisiksi nykyaikanakin. Siinä ei heiluta joka tuulen suuntaan. Ei silti olla pystyynkuolleita vaan kriittisen avoimia.
Leikkimielisyydellä ei myöskään ole mitään tekemistä näiden keskenkasvuiten tuuliviirien kanssa. Eivät he ole hauskoja ihmisiä, vastuuttomia ainoastaan.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies oli / on vähän tuollanen, mutta vuosien myötä olen ymmärtänyt että hänen tapauksessa ei ole kyse mistään ilkeilystä, vaan hän on vaan niin impulsiivinen luonne joka ideoi ääneen kaiken mitä mieleen tulee. Ei välttämättä ole edes vielä miettinyt haluaako itsekään lopulta sitä asiaa mistä puhuu, kunhan vaan kertaa ääneen mahdollisuuksia. Ei siis ole mitään ilkeää taka-ajatusta eikä hän tajunnut ollenkaan että se loukkasi minua silloin alussa kun en vielä ymmärtänyt, että kyse on vain ideoiden heittelystä eikä kannata suhtautua vakavasti.
Mä olen tällainen suunnittelija-unelmoija, ja se ärsyttää rationaalista puolisoani ihan suunnattomasti. En ymmärrä vaikka kuinka haluaisin, että miksi. Haluaisitko avata omaa kokemustasi siltä "toiselta puolelta"? Itse pidän tätä ominaisuuttani hyvänä puolenani. Mitä ikävää siinä on?
Vierailija kirjoitti:
mies ei osaa päättää monen naisen väliltä
Tai ennemminkin ei halua. Mukavempi pyörittää useampaa naistaa, koska voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
mitä tarkoitat??
Tarkoitan sitä mitä sanoinkin. Mitä tarkoitat kysymykselläsi?
Vierailija kirjoitti:
Mistä johtuu, että mahdollistat käytöksen?
Tätä ap voi miettiä. Turha jatkaa ketjua tämän enempää.
Tuo ei pääty hyvin, exäni oli tuollainen ja sattuneesta syystä exä jonka kanssa välit poikki sekä tulehtuneet
Jotkut vaan on tuollaisia. Exä oli tuollainen ja onneksi lopulta pääsin irti. Nykyään en katselisi tuollaista päivääkään. Mutta se on tietysti jokaisen oma asia, että kuinka paljon tuollaista kestää. Jos tuntuu ettei kestä, ei mielestäni kannata edes yrittää, koska se ei siitä muuksi muutu. Itse tyhmänä jotenkin kuvittelin, että se muuttuisi, mutta ei. Enkä siis tarkoita, että minun takia olisi pitänytkään muuttua, vaan juurikin sitä, että ainoa oikea ratkaisu meillä oli erota, koska en tuollaista käytöstä kestä.
Vierailija kirjoitti:
Tuo ei pääty hyvin, exäni oli tuollainen ja sattuneesta syystä exä jonka kanssa välit poikki sekä tulehtuneet
miten exäsi käyttäytyi=
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies oli / on vähän tuollanen, mutta vuosien myötä olen ymmärtänyt että hänen tapauksessa ei ole kyse mistään ilkeilystä, vaan hän on vaan niin impulsiivinen luonne joka ideoi ääneen kaiken mitä mieleen tulee. Ei välttämättä ole edes vielä miettinyt haluaako itsekään lopulta sitä asiaa mistä puhuu, kunhan vaan kertaa ääneen mahdollisuuksia. Ei siis ole mitään ilkeää taka-ajatusta eikä hän tajunnut ollenkaan että se loukkasi minua silloin alussa kun en vielä ymmärtänyt, että kyse on vain ideoiden heittelystä eikä kannata suhtautua vakavasti.
Mä olen tällainen suunnittelija-unelmoija, ja se ärsyttää rationaalista puolisoani ihan suunnattomasti. En ymmärrä vaikka kuinka haluaisin, että miksi. Haluaisitko avata omaa kokemustasi siltä "toiselta puolelta"? Itse pidän tätä ominaisuuttani hyvänä puolenani. Mitä ikävää siinä on?
En ole tuo edellinen vastaaja, mutta kokemusta on samantyyppisen puolison kanssa elämisestä. Hänellä on diagnosoitu persoonallisuushäiriö.
Unelmoinnissa ei ole mitään pahaa, mutta rationaalisempana on vaikea pysytellä mukana unelmissa. Jos siis kuitenkin yhteinen elämä olisi toiveissa. Jos mun mies heittää vaikkapa, että olisipa kiva matkustaa ensi talvena Floridaan, aletaanko suunnittelemaan matkaa. Minä otan tämän tosissani ja alan suunnittelemaan, kuukauden päästä palaan aiheeseen niin mies ihmettelee, että mistä sä nyt tuollaista keksit, eihän meillä ole rahaakaan.
Tai arjessa tämä näkyy niin, että puoliso ehdottaa leffaan menemistä lauantaina. Sitten kun minä alan lauantaina laittaa meikkejä naamaan, niin hän ihmettelee, että mihin minä oikein olen menossa.
Onko nyt helpompi ymmärtää, mikä turhauttaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta vastaan kuitenkin. Itse teen selvän eron siihen, mikä on oikea suunnitelma, mikä toive/haave tai "ehkä sitten joskus". Olen sellainen, että kun jostain innostun, niin alan sitten sitä suunnittelemaan ja odottamaan innolla. Sen jälkeen jos toinen sanoo, että tuohan nyt oli vaan heitto, niin itse tipun siinä kohtaa kovaa ja korkealta. Tykkään muutenkin, että on selvät suunnitelmat ja sävelet, jotta tiedän miten edetä, millaisia päätöksiä mahdollisesti tehdä, jos on isojakin suunnitelmia edessä. Siksi haluan tietää, jos toisen mielestä asiat onkin vain haaveita, eikä mitään mitä on tarkoitus toteuttaa. On täysin ok haaveilla ihan niin paljon kun sielu sietää, mutta toivon ja melkeinpä voin sanoa että haluan, että oma puolisoni kertoo sen selkeästi, milloin haaveilee, milloin suunnittelee. Näin hän tekeekin onneksi, joten ongelmia ei ole ollut, mutta exän kanssa oli.
tiedän tunteen.. elättelin toiveita että kyllä se jonain päivänä muuttuu.. ei muuttunut.. mies ihastui jatkuvasti toisiin.. kylmyys ja kuumuus vaihteli. miehen tunteet oli jonain päivänä pohjamudissa, joskus ylisti jalustalle rakkautta. karmea kokemus.
Niin, todennäköisesti hän ei ole oikeasti kiinnostunut. Suunnittelee kaikkea voidakseen osoittaa itselleen tai muille, että vientiä kyllä riittää. Minusta sinun kannattaisi lopettaa yhteydenpito.