Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaivanpalkkaa postittamisesta?

Vierailija
02.03.2021 |

Pyydättekö te vaivannäöstä lisähintaa, jos myytte esim. Tori.fi:ssä tai jollain muulla nettikirppiksellä tuotteita. Jos pyydätte, niin ilmoitatteko te sen heti myynti-ilmoituksessa, joko niin että ilmoituksessa lukee, että pyydät vaivanpalkkaa/paketointikustannuksia tai niin että ilmoituksessa lukee postikulusumma valmiina (jotka ovat siis suuremmat kuin pelkkä postitus olisi, koska olet laskenut mukaan sen vaivanpalkan)?

Olen itse ollut enimmäkseen ostajana ja kohdalleni sattui tilanne, että olisin halunnut ostaa vaatepaketin postituksella ja myyjä kertoi viestien välityksellä että, koska vaatteita on niin paljon niin postit ovat x€ kun ei mahdu pienempään pakettiin. Olen ostanut enemmänkin vaatteita kerralla pienempään postitushintaan, joten en uskonut, että hänen ilmoittamansa postikulut pitävät paikkaansa, niinpä en suostunut ostamaan vaikka hänen postituspyyntönsä olikin vain 2 euroa enemmän kuin tiesin todellisten kustannusten olevan. Nyt jälkeenpäin mietin kuitenkin, että ilmoittikohan hän hinnan korkeammaksi, siksi koska laski mukaan vaivanpalkan. Jos hän olisi sanonut suoraan, niin olisin varmaan ostanutkin hänen pyyntihinnallaan, mutta en halunnut maksaa ylimääräistä pelkästä postituksesta, kun tiesin, että halvemmallakin olisi päässyt. Hän ei suostunut myymään sillä 2 euroa edullisemmalla hinnalla, enkä minä maksamaan sitä 2 euroa enemmän, niin pienestä se lopulta jäi kiinni kummankin kohdalla 😆

Mitä mieltä, olet vaivanpalkan pyytämiskäytännöstä ja kuuluuko se ilmoittaa selvästi myynti-ilmoituksessa? En ole ennen törmännyt siihen, että vaivanpalkkaa pyydetään, niin en ole oikein osannut siihen suhtautuakaan.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tähän mennessä pyytänyt, mutta olen alkanut ajatella että ehkä pitäisi... joidenkin kanssa se koko kaupan sopiminenkin on niin vaivalloista. Ärsyttää sellaiset jotka tinkii postikuluja mukaan myyntihintaan, ei kun se on se tavaran hinta ja postikulut lisätään siihen! Huoh. Jos ei paria euroa voi maksaa postikuluista niin ei se sitä tavaraa oikeasti edes tarvitse.

Vierailija
22/27 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fyysisesti postista lähettäminen maksaa sen pari euroa enemmän kuin, jos ostaisi paketin valmiiksi netistä ja jättäisi vain automaattiin/postiin. Tai ehkä hänellä ei ollut paketointimateriaalia, joten laski laatikon ostamisen mukaan.

Ei minua haittaa maksaa paria euroa enempää, mutta toki jos tuotteen hinta on vain pari euroa ja postit maksaisi kympin, saatan jättää ostamatta.

Netissä S-pkt 5,90€ ja tiskillä maksettaessa 9,90€!!!

Itse lähetän aina postit tiskiltä tiskille, eli ei automaatteihin. Haluan että noutaja joutuu esittämään henkkarit noudettaessa. Silloin ei voi valitella miten paketti on kadonnut/ joku muu hakenut. Tämä maksaa 11,90 - 9,90 riippuen siitä antaako ostaja puhelinnumeron, johon posti voi ilmoittaa paketin saapumisen.

Jos ei halua maksaa, ostaminen minulta ei ole tietenkään pakollista.

Netistä ostettavaan Helposti-postipakettiin saa seurantakoodin ja sen voi jättää tiskillekin, lisäksi toimituspaikan (toimipiste tai automaatti) voi valita ja se oli itse asiassa jopa pakko tehdä. On huomattavasti halvempi kuin paikan päällä maksettu paketti.

Iso miinus Postille siitä, ettei tuosta seurantakoodin saamisesta löytynyt tietoa nettisivuilta etukäteen ja jouduin jonottamaan palvelunumeroon kysyäkseni asiaa! Muutenkin Helposti-pakettien nettisivuissa olisi paljon parantamisen varaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi edes postittaa jos kyse on muutaman euron arvoisesta tavarasta. Joku kysyi aikoinaan 5 euron hintaisesta tavarasta sisältyvätkö postikulut hintaan vaikka olin merkinnyt että tavara pitää hakea paikanpäältä. En edes viitsinyt vastata kyseiselle henkilölle.

Vierailija
24/27 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen säästänyt useimmat pahvilootat jne. pakkausmateriaalit mitä itse olen tilaillut, joten niistä on toistaiseksi riittänyt pakkausmateriaaliksi myös myymilleni tavaroille, joten en ole veloittanut muuta kuin postikulut Postin-, tai Matkahuollon kautta, mistä vaan on edullisempi kuljetus järjestynyt. Huutopaketti on ollut yleensä edullisin kun myyn huuto.netin kautta.

Vaivanpalkkaakaan en ole veloittanut, pystyn viemään paketit kävellen lähetyspisteeseen, jolloin ei synny kuluja auton käytöstä ja otan ne viennit lenkkeilyn kannalta.

Nytkin olisi huuto.netissä myytävää tavaraa, mutta täällä ei varmaan saa mainostaa, muuten laittaisin linkin tähän viestiin...

Vierailija
25/27 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota vaivanpalkaa. En myöskään ymmärrä, jos joku sitä  jo valmiiksi sovitun hinnan lisäksi ryhtyy yhtäkkiä pyytämään. Tottakai perun silloin kaupat,.

Kun myyn nettikirppiksellä lasken mukaan  lisäksi postitushinnan. Tärkeintä on saada tavanomainen tuote kiertämään kuin haaveilla siitä suurta voittoa.

Olen kyllä nettikirppiksiä seuraamalla todennut, että joillekin postittaminen on hirveän  haastavaa. Tavara tulee hajonneena perille, kun ei tajuta miten särkyvä pitäisi pakata yms.

Vierailija
26/27 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pyydä vaivanpalkkaa, mutta ilmoitan erikseen jos postitus onnistuu. Isoja paketteja vaikka lastentarvikkeita tai -vaatteita en jaksa alkaa postittamaan jos myyn pilkkahinnalla pois, mutta aina on joku joka kysyy saisiko postissa.. Pitäisi varmaan alkaa erikseen ilmoittamaan että siihen myyntihintaan en postita ja näe sitä vaivaa, koska jos on kyseessä iso paketti, ei sen postitus ole aina helppoa: harva suostuu maksamaan postien päälle postista ostettavan paketin hintaa, joten pitäisi jostain itse ilmaiseksi löytää paketti tai saada muuten paketoitua ja se ei aina ole helppoa. Meillä ei ainakaan kotona ole ylimääräisiä 36x56cm laatikoita, johon kaiken saisi mahtumaan niin että tulee postissa.

Vierailija
27/27 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme