Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko se lapsuudenkodin peruja, jos mies jättää tavaroita hujan hajan. Esim aamiais- ja ruoka-astiat keittiön pöydälle ja odottaa, että vaimo siirtää ne tiskipöydälle/-koneeseen?

Vierailija
02.03.2021 |

Onko äiti passannut lapsensa pilalle?

Näin ainakin anoppilassa aina tapahtuu. Ruoka-astiat jätetään keittiön pöydälle ja kuka lähtee mihinkin omiin puuhiinsa syömisen jälkeen. Anoppi sitten jää siivoomaan muiden jälkiä pöydästä.

Mä yritän olla sitten yksin avuksi ja siirtää ainankin omat ja puolison (sekä lasten) tiskit tiskipöydälle, ettei anopin tartte kaikkea tehdä.

Kotona mies on samanlainen, jättää tiskit keskelle ruokapöytää (pahimmassa tapauksessa ruuantähteet lautasella) ja lähtee vaan tietokoneen kimppuun.

Mun mielestä olis kohteliasta ja toisen huomioimista että jokainen siirtäis likaiset astiansa edes tiskipöydälle.

Onko anoppi passannut poikansa pilalle?

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, teillä on siis lapsia? Minkä ikäisiä? Jos jo sen verran vanhoja, että voivat itse omat astiansa viedä koneeseen, sano joka ruokailun jälkeen "kaikki laittaa omat astiansa koneeseen, isä näyttää miten se tehdään sillä aikaa kun olen vessassa, laitan sitten omat" ja painut vessaan. Katsot kellosta lukkojen takana, että aluksi ainakin 20min on mennyt, ennen kuin menet katsomaan, kuinka isä on lapsilleen näyttänyt mallia. Jos lapset ovat pieniä, he hyvällä tuurilla roikkuvat isässään niin pitkään, että tämä näyttää miten ne astiat menee koneeseen. Ja jos sanoo että äiti näyttää, niin huutelet vessasta, että et nyt ehdi, isä näyttää.

Opetat lapsille, että jokainen siivoaa jälkensä, jos lapset ovat pieniä, he tulevat kyllä huomauttamaan isälleen, kuinka tämä taas unohti astiat pöytään. Ja tietysti sanot lapsille, että jos joku haluaa heidän tekevän asioita puolestaan, pyytävät palkkaa siitä. 2€/kerta astioista ym. Ensin rahat, sitten työ. Ja sinä et puhu mitään miehesi jättämistä astioista, joten et edes nalkuta. Joko mies oppii, tai muuttaa muualle koneensa kanssa.

Vierailija
42/42 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla