Voiko toisen ihmisen laskuja maksaa? (Asiakkuus ei itsellä).
Voinko maksaa toisen ihmisen laskun, sillä ei ole merkitystä kenen tililtä maksu on tullut kunhan se on saapunut?
Kommentit (19)
Miksi et voisi? Ei ditä laskuttajaa kiinnosta mistä tai keneltä raha tulee kunhan se tulee
Kyllä, kunhan summa, tilinumero, viite jne on oikein niin ei niitä laskuttajia kiinnosta kuka sen laskun maksaa.
Voit kirjoittaa maksaja-kenttään sen nimen, jolle lasku on osoitettu.
Aina voi maksaa, kun viitenumero on oikein, niin suoritus menee oikealle laskulle.
Yleisesti ottaen voi. Siis silloin, kun lasku liittyy normaaleihin elinkustannuksiin (esim vuokra, sähkölasku, lääkärilasku jne). Poikkeuksena on kuitenkin esimerkiksi sellainen, että maksaisit jonkun asuntolainan lyhennyksiä niin, että yhteenlaskettu summa ylittäisi kolmen vuoden aikana lahjaveron rajan. Sen sijaan ko henkilön yhtiövastikkeita voisit maksaa vaikka lopun elämääsi ilman, että se olisi lahjaveron alaista.
No, mikä ettei!
Makselin vuosia isäni laskuja hänen tililtään pankkisiirroilla omalla allekirjoituksellani. Kerran sitten oli tulla stoppi, kun vein pankkisiirron itse pankkiin omieni ohessa. Supliikilla ja suhteilla sekin onnistui, vaikka minulla ei olleutkaan vielä silloin luulemaani valtakirjaa.
Vierailija kirjoitti:
Yleisesti ottaen voi. Siis silloin, kun lasku liittyy normaaleihin elinkustannuksiin (esim vuokra, sähkölasku, lääkärilasku jne). Poikkeuksena on kuitenkin esimerkiksi sellainen, että maksaisit jonkun asuntolainan lyhennyksiä niin, että yhteenlaskettu summa ylittäisi kolmen vuoden aikana lahjaveron rajan. Sen sijaan ko henkilön yhtiövastikkeita voisit maksaa vaikka lopun elämääsi ilman, että se olisi lahjaveron alaista.
Höpö höpö
Laitatko yhteystietosi, mulla olisi muutama lasku joissa eräpäivä lähestyy?
toisen henkilön juoksevia menoja voi maksaa. pitää vain tehdä niin ettei anna rahaa. jos kolmen vuoten aikana annetun rahan määrä ylittää tietyn rajan niin pitäisi maksaa lahjaveroa.
Tietysti voi, minä maksan kaikki meidän laskut mobilillla viivakoodilla. Toki tavalliset jatkuvat laskut , kuten sähkölaskut, yhtiövastikkeet, puhelinlaskut, vakuutukset tulevat e- laskuna. Vilkasen vaan ,että suuruusluokka on just oikein. Ylen helppoa.
Jos on tarve toinen siirtää rahaa sit toisen tilille.
Voihan ne toki, itsekin juuri maksoin sukulaisen ajoneuvoveron. En toki omista rahoista, vaan sain sitten käteisenä summan. Olisi ollut vanhalle sukulaiselle siinä vaan ikävä mennä ruuhkaiselle tiskille jonottamaan tiettynä päivänä pyhien jälkeen, kun verkkopankkitunnuksia ei hänellä ole.
Mä maksan pojan kelan takaisinperinnän, kysyin asiaa Kelasta niin maksu hoituu kun on tilinumero, viitenumero ja summa omalta tililtäni.
Vierailija kirjoitti:
Mulla erääntyy pian autovero. Haluaisiko joku maksaa?
Olisipa varaa autoon, polttoaineisiin, renkaisiin ja jatkuviin huoltoihin.
Voi maksaa. Esim. tuilla elävän laskuja voi maksaa itse omalta tililtä, niin tuet eivät putoa.
Voi