Miten selviät taloudellisesti Koronan aikana ja mitä muutoksia toivoisit?
Kommentit (20)
Ansiopäivärahalla ja kelan tuilla. Lomautettuna kun olen vuoden jo ollut töitä.. Säästöjä minulla ei ole😅
Ihan hyvin, rahaa jää säästöön varmaan kymppitonnin vuoteen kun ei pääse matkustamaan.
Lomautettuna joten päivärahoilla. Hyvä kun ruokaan riittää
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvin, rahaa jää säästöön varmaan kymppitonnin vuoteen kun ei pääse matkustamaan.
Ilmeisesti olet työelämässä jos tulon lähteitä on
Työmarkkinatuella, lapsilisillä ja puolisoni palkalla elelee meidän perhe.
Huoleton kirjoitti:
Korona-aika on silkkaa säästöä.
Säästöä? Miten?
Ei ole töitä niin rahaa ei tuu. Tuilla.. eli kädestä suuhun eletään kun ei pääse tienaamaan. Päässyt tässä vuoteen. Kattellaan kun korona on ohi jos sit pääsis töihin takas
Ansiosidonnaisella. Sitten kun Ansiosidonnainen loppuu, isä kustantaa , koska autan häntä.
Toivoisin paluuta normaaliin.
Rahaa säästyy rutosti kun en käy kuin kerran viikossa kaupassa, ja teemme kaikki ruoat itse, toinen auto on seisonnassa kun pääosin etätyöt, ravintoloissa ei pääse käymään, harrastukset on täällä jumissa halvat (neuloosi ja kirjat, satunnaiset palapelit), matkustamisesta ei voi kuin haaveilla.
Mut jep, muuta en toivo kuin paluuta normaaliin.
Vierailija kirjoitti:
Huoleton kirjoitti:
Korona-aika on silkkaa säästöä.
Säästöä? Miten?
Siten, että ei tule käytyä shoppailemassa, ravintoloissa, leffassa tai missään. Rahaa jää säästöön palkasta joka kk.
Itselläni jää nyt 500e/kk tilille lojumaan ylimääräistä rahaa. Normaalisti törsään kaiken.
Määräaikaista sopimustani ei jatkettu ja ehdin olla hetken työttömänä, kunnes minua pyydettiin takaisin töihin. Nyt jännitän muutaman kuukauden välein, jatketaanko sopimustani vai ei. Taloudellisesti tulen ihan mukavasti toimeen, koska palkan lisäksi saan soviteltua ansiosidonnaista. Odotan rajoitusten poistumista, että harrastukset starttaavat jälleen ja töihin voi mennä toimistolle.
Vierailija kirjoitti:
Rahaa säästyy rutosti kun en käy kuin kerran viikossa kaupassa, ja teemme kaikki ruoat itse, toinen auto on seisonnassa kun pääosin etätyöt, ravintoloissa ei pääse käymään, harrastukset on täällä jumissa halvat (neuloosi ja kirjat, satunnaiset palapelit), matkustamisesta ei voi kuin haaveilla.
Mikä sinulla siinä normaalissa sitten on ne suurimmat jutut, joita odotat kovasti?
Kysyn tätä vilpittömästi, sillä itselle korona-aika on ollut unelmien täyttymys. Parin vuosikymmenen jatkuva pieni burnout loppui enkä muista milloin olisin vaikka nukkunut näin hyvin viimeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sinulla siinä normaalissa sitten on ne suurimmat jutut, joita odotat kovasti?
Kysyn tätä vilpittömästi, sillä itselle korona-aika on ollut unelmien täyttymys. Parin vuosikymmenen jatkuva pieni burnout loppui enkä muista milloin olisin vaikka nukkunut näin hyvin viimeksi.
Minusta tuo "kunpa korona jo loppuisi" on sosiaalisesti ainoa hyväksytty ajatus, jonka voi nyt ääneen sanoa.
Huomaan, että todennäköisesti yllättävän moni ajattelee oikeasti päinvastoin mutteivät kehtaa sitä sanoa. Sellaiset paahtajat on saaneet vihdoin levätä.
Moni pettyy kun Korona on aikanaan ohi, eikä ne omat fiilikset sitten ole sen onnellisimmat kuin nytkään. Ihminen ulkoistaa onnen lähteen, vaikka sen pitäisi löytyä omasta pääkopasta. Mutta jatkakaa jahtaamista!
Vierailija kirjoitti:
Lomautettuna joten päivärahoilla. Hyvä kun ruokaan riittää
Omaa tyhmyyttä jos menot laskettu alunperin väärin jos ei liiton päiväraha riitä. Ja vielä enemmän jos luottanut työpaikkaan ettei edes työttömyys-kassaan maksanut.
Itsekkin joutunut olemaan lomautettuna ja turhia menoja pitänyt karsia mut pärjännyt kyllä
Lisää tukirahaa toivoisin, jotta yrityksen voitot nousisivat.
Taloudellisesti pärjään ok. Säästöjä tulee siitä, että käyn toimistolla 2-3 päivää viikossa. Säästöä lounaista ja kulkemisesta autolla 30e per vk.
Koronan takia myös määräaikaisuutta jatkettiin.
Meikkejä en ole ostanut vuoteen. Kampaajalla olen käynyt kerran. Säästö 200e/vuosi.
Vain yksi lomareissu Suomessa viime kesänä. Säästö 1000e.
Viime keväänä säästin täysin etätöitä tehdessä työmatkoissa 360e per kk ja lounaissa 200e per kk. Silloin säästön todella huomasi.
Ei vaikuta mun talouteen mitenkään.