Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen lopullisen kyllästynyt siihen, että äitini on AINA minusta huolissaan!

Vierailija
01.03.2021 |

Aina soittaa jatkuvasti kun on niiiiin kovin huolissaan minusta vaikka minulla olisi kaikki ihan hyvin. Ymmärrän kyllä että äidit on aina lapsistaan huolissaan mutta ei ole mielestäni oikein ilmaista sitä jatkuvasti, siitä vaan ahdistun minäkin. Tämä on myös suuri syy miksi olen päättänyt jättää lapset tekemättä kun olen katsellut miten äitini on tuhlannut koko elämänsä olemalla 24/7 huolissaan lapsistaan.

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. 20 euron seteli tulee välillä kirjekuoressa kun en pysty mitenkään vakuuttamaan että pärjään. Ei auta edes tiukasti sanominen.

M45

Vierailija
2/71 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up saisiko vaikka jonkun äidin perspektiivin tähän, onko reilua näyttää jatkuvasti huolensa lapsilleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmaan aihetta antanutkin.

Vierailija
4/71 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. 20 euron seteli tulee välillä kirjekuoressa kun en pysty mitenkään vakuuttamaan että pärjään. Ei auta edes tiukasti sanominen.

M45

Minä saan joskus sen 20 euron setelin tyrkytettynä, ja myöhemmin saan haukut niskaan kuinka minua joutuu "elättämään" kuin silloinkin muka kinusin sitä rahaa että tässä on ihan huolesta sekaisin kun en opi pärjäämään vaan aina joutuu pelastamaan. 

Vierailija
5/71 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap kertonut äidillesi miten asian koet? Kannattaisi ottaa ihan suoraan puheeksi. Äitisi saattaa itsekin tuntea helpotusta siitä ettei tarvitse joka päivä soitella.

Onko hän siis sanonut että soittelee joka päivä koska on huolissaan vai onko se vain tulkintaasi? Minkä ikäinen olet? Jos vaikkapa parikymppinen niin sitä tietysti vielä huolehtii äitinä asioista vaikkei nyt varsinaisesti huolissaan olisikaan. Liiallista tietenkin silti soitella joka päivä mutta syyt voivat olla muitakin kuin se että on huolestunut. 

Niin tai näin, kerro ajatuksesi suoraan äidillesi silläkin uhalla että hän pahoittaa mielensä. Aikuisena ihmisenä hän siitä kyllä toipuu ja keskustelu on tarpeen teille molemmille kun kerran koet noin.

Vierailija
6/71 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas olen kyllästynyt siihen, ettei äitini näytä piittaavan minusta tippaakaan. Yhteyksissä ollaan ehkä muutaman kerran vuodessa. Olisipa mukavaa, kun olisi huolehtiva äiti.

Vierailija
7/71 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 jatkaa vielä. En tiedä mistä keksin että joka päivä, tulkitsin ehkä tuon "jatkuvasti" jokapäiväiseksi. Mutta yhtä kaikki, keskustelkaa ja sopikaa mikä on molempia tyydyttävä tahti soitella ja vaihtaa kuulumisia. Jos äitisi ei usko kun sanot eikä kunnioita toivettasi niin sitten ongelma on suurempi.

Vierailija
8/71 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äideissä ja äitien luonteissa on eroja, kaikki eivät ole ylenmäärin huolissaan ja osa ei huolehdi yhtään.

Eli sillä perusteella ei kannata lapsia jättää tekemättä, et ole äitisi kopio.

Vierailija
9/71 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Up saisiko vaikka jonkun äidin perspektiivin tähän, onko reilua näyttää jatkuvasti huolensa lapsilleen.

Ei ole.

Vierailija
10/71 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse taas olen kyllästynyt siihen, ettei äitini näytä piittaavan minusta tippaakaan. Yhteyksissä ollaan ehkä muutaman kerran vuodessa. Olisipa mukavaa, kun olisi huolehtiva äiti.

Onko sinun elämässä jotain huonosti? Itse ajattelen, ja olen sen lapsille sanonutkin, että jos teistä ei kuulu mitään, arvelen, että teillä menee kaikki hyvin. Jos kaikki rullaa tavalliseen tapaan päivästä toiseen, ei mitään kerrottavaa oikein olekaan. Ei se ole pitkän päälle kivaa, kun äiti kyselee pitkään omillaan asuneelta, onko tämä muistanut maksaa laskut ja pestä kädet.

Vierailija
11/71 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä! Olen innoissani uudesta työpaikasta, uudesta harrastuksesta, uudesta isosta vastuusta, uudesta remonttisuunnitelmastani. Niin toinen vain on huolissaan: "no sinne työpaikkaan on niin pitkä matka, miten nyt ehdit tuotakin harrastusta, miten tuo vastuu ettet vaan väsy, miten se remontti mahtaa onnistua". Ei ikinä tunnu olevan onnellinen puolestani, että minulla ihana koti uusissa ihanissa kuosissa, virkistävä haastava kiva työ, mahtavia harrastuksia, joista nautin jne.

Ps. olen täysin tasapainoinen, eikä mikään elämässäni ole "pielessä" tai että olisin tehnyt jotain virheitä. Olen menestynyt työssäni, remontit ovat onnistuneet, lapsilla menee hyvin jne.

Vierailija
12/71 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ihmeessä jätä lapsia saamatta! Sinä voit olla sellainen äiti kun haluat, ei se äitinä oleminen periydy, koska tiedostat jo nyt millainen et halua olla.

Vierailija
13/71 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huolissani lapsestani, koska hän ei koskaan kerro mitään siitä, että hänellä menee hyvin. Yhteyttä otetaan vain silloin kun tarvitaan jotain (yleensä rahaa, välillä muuta apua).

Koitan kaikkeni kuvitellakseni, että no news is good news, mutta olishan se ihan hel vetin paljon helpompaa jos lapsi joskus vapaaehtoisesti kertoisi puuhaavansa jotain kivaa, olevansa tyytyväinen. Ei sen tarvitsisi olla mitään sen valtakunnan telkkariuutisiin päätyvän tasoista erityisuutista, vaan nimenomaan ihan tavallisesta elämästä. Ois kiva saada esim vaikka vaan whatapp kuva kävelyllä nähdystä kivasta jutusta tai toteamus että on laitettu ruokaa ja kokeiltu uutta reseptiä tai muuta yhtä arkista.

Tuo mitäänpuhkahtqmattomuus saa vain pelkäämään, että siellä on meneillään joku katastrofi, josta saan tietää vasta kun poliisi löytää ruu miit.

Vierailija
14/71 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minuakin harmitti huolehtiminen, mutta sitten äitini kuoli yllättäen. Nyt ei kukaan huolehdi.😪

Vierailija
15/71 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, on tietysti ahdistavaa jos äiti jatkuvasti kertoo nimenomaan olevansa huolissaan ja siksi soittelee vaikka päivittäin. Jos taasen yhteydenpito on tiivistä, mutta pointti on kuulumisten kyselemisessä ja yleisessä huolenpidossa ilman mitään kontrollointiaspektia, homman nimi on toinen.

Ap kokee, että äiti on koko ajan huolissaan, mutta onko siis oikeasti näin? Keskustelu on paikallaan joka tapauksessa, jotta saatte sorvattua sopivan tahdin yhteydenpitoon ja että pääsette yhteisymmärrykseen siitä milloin on sopivaa tai tarpeen olla varsinaisesti _huolissaan_.

Vierailija
16/71 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheisriippuvuutta, ei halua päästää irti.

Vierailija
17/71 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvastaa tiettyjen naisten omaa epävarmuutta ja pelkoja.

Sun kannattaa kääntää seuravan kerran keskustelu siihen äitiisi. Kerro että sulla kaikki on hyvin, mutta kysy että mitä hänelle kuuluu. Onko kaikki hyvin? Jne...

Vierailija
18/71 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasan eivät käy onnenlahjat. Minä, aikuinen tytär, olen jatkuvasti huolissani alkoholisoituneesta äidistäni. Onko lyönyt päänsä kännissä tai onko kenties soittanut sukulaiset (ne jotka hänelle enää puhelimeen vastaavat) läpi ja sekoillut ihme juttuja. Ottaisin tosi mielelläni ylihuolehtivan äidin tämän tilalle.

Vierailija
19/71 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois kiva jos ap kommentoisi näitä ajatuksia ja vinkkejä. :)

Vierailija
20/71 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katastrofiajattelu voi olla masennuksen merkki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi