Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mitään keinoa muuttua sellaiseksi ihmiseksi, josta pidettäisiin?

Vierailija
01.03.2021 |

Miltä näyttää, miten pukeutuu ja miten käyttäytyy sellainen ihminen, josta on helppo pitää?

Minua pidetään jostain syystä jonain kammottavana ja pelottavana pahiksena ja ihmisr*skana sekä puliakkana, vaikka olen oikeasti hyväntahtoinen, raitis, nuhteeton ja luotettava. Olen aina ollut kiltti, ujo ja nörttimäinen, mutta ensivaikutelmani on jotenkin epämiellyttävä fyysisesti sekä olemukseni osalta muutenkin. Minun ulkoisessa olemuksessani en yleisvaikutelmassani on jotain sellaista (ilmeisesti jotain "pultsarimaista"), johon en vain mitenkään pysty vaikuttamaan positiivisella tavalla omin voimin. Olisiko ideoita muutokseen kohtalaisella vaivannäöllä?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen itse, että minulla saattaa olla hyvin lievä FAS, minkä seurauksena näytän ihan aavistuksen oudolta, minkä seurauksena ihmiset suhtautuvat minuun kaikkialla hieman hyljeksien.

Ehkäpä kasvonpiirteeni ovat hieman puliukkomaiset, epäsymmetriset, turpeat ja ihoni punoittaa helposti. Hiukseni menevät helposti takkuun ja näytän sellaiselta jotenkin kirppuisen kapiselta rääsyläiseltä luontaisesti ilman meikkaamista ja siistejä vaatteita.

En silti oikein haluaisi mitään sotamaalausta loihtia naamalleni päivittäin, vaan kaipaisin neuvoja, joilla alkaisin näyttää luontaisesti miellyttävämmältä kohtalaisella vaivannäöllä.

Vierailija
2/23 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukseni myös rasvoittuvat päivässä, joten niitäkin pitäisi olla pesemässä jatkuvasti. Harmittaa vain se, kun kuitenkin suurin osa ihmisistä on todella pinnallisia ja sitten vieroksuvat minua ja yhdistävät minuun kaikkea negatiivista.

Olen kahdenkin parhaan ystäväni mukaan "epämääräisen näköinen pälyilijä" ja oman äitini mukaan muistutin jo pienenä porsasta, vaikka olen aina ollut hoikahko. Exäni mielestä minulla "juopon naama", vaikka siis olen ollut raitis ja tupakoimatonkin koko elämäni ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako vuotta olet jo jauhanut henkisesti tai fyysisesti toiseksi ihmiseksi muuttumisesta täällä? Voisitko harkita että laittaisit sille jonkun aikarajan? Esim vielä vuosi, kaksi vuotta? Sen jälkeen hankkisit viimein sitä intensiivistä terapiaa ja pääsisit eteenpäin elämässäsi. Kirjoitit joskus että voisit säästää kauneusleikkauksia varten. Siinä tapauksessa voisit varmasti säästää myös terapiaa varten.

Vierailija
4/23 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan halua "nojata kaatujaan" .

Jos elämän mittari on vaan se mitähän muut ajattelee, on epävakaata ja onnetonta.

Sensijaan että pälyilet muiden reaktioita epävarmana, mieti jotain omia vaikka harrastuksia, kulje reippaasti. Ihmiset joilla on oma elämä on kiinnostavampia.

Vierailija
5/23 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiukseni myös rasvoittuvat päivässä, joten niitäkin pitäisi olla pesemässä jatkuvasti. Harmittaa vain se, kun kuitenkin suurin osa ihmisistä on todella pinnallisia ja sitten vieroksuvat minua ja yhdistävät minuun kaikkea negatiivista.

Olen kahdenkin parhaan ystäväni mukaan "epämääräisen näköinen pälyilijä" ja oman äitini mukaan muistutin jo pienenä porsasta, vaikka olen aina ollut hoikahko. Exäni mielestä minulla "juopon naama", vaikka siis olen ollut raitis ja tupakoimatonkin koko elämäni ajan.

Pälyily riittää siihen että ihmiset suhtautuvat varauksella. Pälyily johtuu mielenterveysongelmistasi. Niihin saa apua terapiasta. Eksäsi sanomisia kukaan järkevä ihminen ei noteeraa miksikään, tottakai hän yritti loukata sinua kaikilla mahdollisilla tavoilla, tosia tai ei.

Vierailija
6/23 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko näitä alternate-tyylisiä muikkeleita, ehkä se on vaan se. Heidän helposti yhdistetään mielikuvissa vähemmän kivoihin asioihin, kuten huumeisiin ja alkoholiin. Eli on tatuointia, naamakorua, rastaa ja värikästä tukkaa.

Vierailija
7/23 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pälyily riittää siihen että ihmiset suhtautuvat varauksella. Pälyily johtuu mielenterveysongelmistasi. Niihin saa apua terapiasta. Eksäsi sanomisia kukaan järkevä ihminen ei noteeraa miksikään, tottakai hän yritti loukata sinua kaikilla mahdollisilla tavoilla, tosia tai ei.

Ei ole mitään mielenterveysongelmia, mutta olen vain poikkeuksellisen epämiellyttävän näköinen, mistä seuraa se, että saan todella paljon sontaa päälleni kaikkialla ja se puolestaan stressaa minua. Joihinkin ihmisiin suhtaudutaan kivasti kaikkialla, mutta minua taas halveksitaan aina. Sellainen kuluttaa ihmistä pidemmän päälle ja tekee epävarmaksi.

On todella harvinaista, että joku suhtautuu minuun avarakatseisesti, eikä säikähdä ulkomuotoani. Sellaisten harvojen ihmisten myötä elämä tuntuu mielekkäältä elää. Kun siis jotkut kohtelevat jopa minua kuin ihmistä.

Vierailija
8/23 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemalla sovussa itsensä, antmalla itselleen anteeksi ja hyväksymällä itsensä sellaisena kuin on. Lisäksi ymmärtämällä että jokaisella on oma ainutlaatuinen polkunsa jotta oppisi kokemuksistaan. Tiedostamalla että kaikilla muillakin on oma vapaa tahtonsa ja he tekevät niin kuin heidän todellisuudessaan asiat näyttävät olevan.

Vierailija
9/23 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko näitä alternate-tyylisiä muikkeleita, ehkä se on vaan se. Heidän helposti yhdistetään mielikuvissa vähemmän kivoihin asioihin, kuten huumeisiin ja alkoholiin. Eli on tatuointia, naamakorua, rastaa ja värikästä tukkaa.

Ei ole tuollaisia, vaan luonnonväriset hiirenväriset hiukset, ei juurikaan meikkiä, ei tatuointeja, hyvin tavalliset vaatteet. En ole koskaan uskaltanut pukeutua erikoisesti tai edes meikata näyttävästi juuri ruman ulkomuotoni vuoksi. Nimittäin kaikki riemunkirjava vain korostaisi rumuuttani entistäkin enemmän.

Vierailija
10/23 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tukka rasvoittuu päivässä, silloin pitää käydä suihkussa joka päivä. Likainen tukka haisee ja on epäsiisti.

Myös keho ja hiki tulee pestyksi. Suihkussa voi käydä nopeasti. Kastele, sammuta suihku vaahdotuksen ajaksi, huuhtele. Tukka, kainalot ja alapää.

Myös alushousut pitää vaihtaa joka päivä, muut vaatteet ainakin kerran viikossa.

Meikit ei auta jos puhtaus ei ole kunnossa.

Vierailija
11/23 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen melkein kuin naispuolinen elefanttimies tms. Siis sen verran ruma, että ihmiset hätkähtävät. Sellainen vain tekee ihmisen epävarmaksi. Oikeasti olen kiltti ja hyväntahtoinen, mutta kaikki kohtaamani paha on katkeroittanut minua vuosien varrella ja tehnyt vieläkin epävarmemmaksi.

Vierailija
12/23 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tukka rasvoittuu päivässä, silloin pitää käydä suihkussa joka päivä. Likainen tukka haisee ja on epäsiisti.

Myös keho ja hiki tulee pestyksi. Suihkussa voi käydä nopeasti. Kastele, sammuta suihku vaahdotuksen ajaksi, huuhtele. Tukka, kainalot ja alapää.

Myös alushousut pitää vaihtaa joka päivä, muut vaatteet ainakin kerran viikossa.

Muuten teen mainitsemasi päivittäin, mutta hiuksia en jaksaisi joka päivä pestä. Puhtailla hiuksilla saan ehkä ihan hitusen mukavampaa kohtelua, mutta ei se ratkaise ongelmaa yksinään.

Vierailija
13/23 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eri, mutta pelkät kapeat kasvot riittää, että näyttää narkilta. Mulla sattuu olemaan (ruman isän näköä) todella kaita naama.

Kun olin laiha ja pitkä tukka roikkui sivulla kyllä tuli tietynlaiset juttelemaan vaikka olin muuten aivan "au naturel".

Tukka lyhyeksi ja vähän lisäkiloja, ei näytä enää niin pahalta.

Hyvä ryhti on kaikkein tärkein, se miten kantaa itsensä.

Vierailija
14/23 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä luulet vaan , että huono käytös sinua kohtaan johtuisi ulkonäöstäsi, mutta olen aika varma että se johtuu oikeasti siitä että käyttäydyt oudosti (pälyily ja muu outous). Onhan sitä vaikka minkä näköistä kulkijaa, mutta jos tulevat hyvin juttuun ihmisten kanssa eivätkä ole käytökseltä outoja, niin harvemmin joutuvat pelkästään ulkonäönsä takia inhotuksi.

Vierailija
15/23 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnitin huomiota tuohon, että sinulla on tai on ollut elämässäsi useita läheisiä ihmisiä, jotka ovat kommentoineet ulkonäköäsi tökerösti. Se on varmasti saanut sinut pitämään itseäsi rumempana kuin oikeasti olet. Muista, että osa ihmisistä on yksinkertaisia ja/tai ilkeitä, jotka kiinnittävät suhteettomasti huomiota ulkoisiin seikkoihin ja näkevät ensisijaisesti virheet ja puutteet. Kukoistavassa ruusutarhassakin he kiinnittäisivät huomiota vain siihen yhteen ruusuun, jonka yksi terälehti on hieman ehtinyt lakastua.

Mikäli sinua kiinnostaa opetella ehostamaan ulkonäköäsi esim. meikillä, varaa konsultointiaika ammattimeikkaajalle tai stailistille. Onnistuu varmasti etänä videopuhelun välityksellä nyt korona-aikaan. Mitään sotamaalausta et tarvitse, kuten totesitkin, mutta ehkä parhaat piirteesi pääsevät esiin pienen ehostamisen avulla. Värejä sinun ei myöskään kannata pelätä, sillä itselle sopivat värit vaikuttavat paljon yleisilmeeseen. Tässäkään sinun ei tarvitse liioitella, vaan kun olet päässyt selville sinulle sopivista sävyistä, voit aloittaa vaikka niiden väristen huivien, sukkien ja korujen ostamisella. Asusteet ovat hyvä tapa aloittaa värien lisääminen omaan ulkoasuun. Värianalyysi voi olla tässä avuksi ja moni kauneusalan ammattilainen tarjoaa yhtenä palveluna juuri sitä.

Vierailija
16/23 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää että itse pidän. Kun tuskin mitään palkintoa tiedossa.

Vierailija
17/23 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on tehnyt samantapaisen avauksen jo varmasti kymmeniä kertoja pitemmän ajan kuluessa ja saanut paljon neuvoja.

Vierailija
18/23 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten teen mainitsemasi päivittäin, mutta hiuksia en jaksaisi joka päivä pestä. Puhtailla hiuksilla saan ehkä ihan hitusen mukavampaa kohtelua, mutta ei se ratkaise ongelmaa yksinään.

Olin mt-kuntoutujien kanssa tekemisissä ja eräs havainto oli, että vaikka oli muuten tosi kivoja, se oli juuri se pistävä haju mikä haittasi, ei huvittanut mennä samaan pöytään istumaan. Esim kaikki ei tajua että päällysvaatteetkin voi pestä ja tuulettaa. Ja tupakanhaju on ällöttävä.

Hygienia on tärkeää silloin kun ollaan ihmisten kanssa sisätiloissa.

Vierailija
19/23 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita maski naamaan.

Vierailija
20/23 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ikinä pysty miellyttämään kaikkia. Eikä tarvikaan. Kuulostaa, että sinulla on huono itsetunto.