Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko kohtuuton....

Vierailija
01.03.2021 |

kun haluan sisustaa kotimme itse, oman makuni mukaan.
Asumme mieheni kotitilalla, mieheni on isäntä jo ties kuinka monennessa polvessa. Ehdottamiini muutoksiin saan useimmiten vastaukseksi ettei niin voi tehdä koska hänen äitinsä on pensaan istuttanut, kalusteet valinnut yms. Tai isoäiti.
Asia on alkanut rassaamaan siinä määrin että harkitsen vakavissani muuttoa pois. Mies voi ottaa äitinsä asumaan kanssaan niin mitään ei tarvitse muuttaa.
PS. Anopin kanssa on hyvät välit, meillä on vain täysin erilainen maku.

Kommentit (107)

Vierailija
41/107 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, et pilaa vanhaa maalaistaloa maalaamalla kaikkea valkoiseksi ja kantamalla sinne sisutustikkaita ja tähtiityynyjä. Ja aiotko edes itse mitään maksaa?

Kerää ne rytkysi jätesäkkiin vaan, ja palaa johonkin vuokramurjuun. Suosittelen ehdottomasti tätä 

Joo mitään muuta sisustus tyyliä ei ole olemassa. Kaikki vuokra asunnotkin on murjuja. Hieno asenne :)

Vierailija
42/107 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen seurannut naapurissa tuollaista tilannetta. Tuore emäntäkokelas ei omista tilasta mitään, ei maksa lainoja eikä tee tilalla töitä, mutta uutta sisustusta pitäisi saada,  taloa remontoida ja pihaa laittaa, vaikka isäntä tekee jo nyt ylipitkiä päiviä metsäkonekuskina tilanpidon ohessa. Aamuyöllä klo 2 auraamaan lähikaupunkiin, sieltä klo 6 metsäkonetta ajamaan, illalla klo 18 loppuu työvuoro ja sen jälkeen auraamaan, nukkumaan ehtii ehkä keskiyöllä, parin tunnin torkut ja taas töihin.

Emäntäkokelas valittaa, kun ei ole yhteistä parisuhdeaikaa eikä saa keittiöremonttia, vaikka ei tykkää 8 vuotta sitten uusitusta keittiöstä. Sen valitsi anoppi, pakko olla surkea.

Aika harva nainen huolisi tuollaista miestä, joka käyttää kaiken ajan oman omaisuutensa hoitoon.

Totta, naiset ottavat mieluummin miehen, joka ei maksa vuokraa eikä lainoja ja on menettänyt luottotietonsa. Ihmeen moni mies etenkin maalla haluaa elättää itse itsensä eikä elää yhteiskunnan tuella ja joskus siitä seuraa se, että täytyy tehdä töitä toimeentulotuen nostamisen sijaan.

Vai millä rahalla ajattelit sen naisen kotia sisustavan? Eiköhän se mieheltä rahat ruikuta.

Kuule, kun on olemassa ihan miehiä, jotka käy töissä, mutta ei asu siellä. Sellaisen kanssa voi ostaa yhteisrn kodin ja vapaa-aikaakin jää. Ei tarvitse ottaa miestä, joka on sidottu tilaan ja jonka kansa yhteinen elämä tarkoittaa joko valtavien velkojen ottamista yhteisiksi tai toisen nurkkiin muuttamista.

Olet aivan oikeassa.

Mutta muista, että et sitten kadehdi, kun kerrotaan maatalouden valtavista tuloista, koska sinä valitsit itse toisenlaisen elämäntavan.

En kadehdi. Kyllä viljelijät on tukensa ansainneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/107 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen seurannut naapurissa tuollaista tilannetta. Tuore emäntäkokelas ei omista tilasta mitään, ei maksa lainoja eikä tee tilalla töitä, mutta uutta sisustusta pitäisi saada,  taloa remontoida ja pihaa laittaa, vaikka isäntä tekee jo nyt ylipitkiä päiviä metsäkonekuskina tilanpidon ohessa. Aamuyöllä klo 2 auraamaan lähikaupunkiin, sieltä klo 6 metsäkonetta ajamaan, illalla klo 18 loppuu työvuoro ja sen jälkeen auraamaan, nukkumaan ehtii ehkä keskiyöllä, parin tunnin torkut ja taas töihin.

Emäntäkokelas valittaa, kun ei ole yhteistä parisuhdeaikaa eikä saa keittiöremonttia, vaikka ei tykkää 8 vuotta sitten uusitusta keittiöstä. Sen valitsi anoppi, pakko olla surkea.

Ihan kamala mieshän tuo onkin. Mitä tekee miehellä,joka on aina töissä?

Itsehän tuokin mies on puolisonsa valinnut. Joten mitäpä noita surkuttelemaan.

Vierailija
44/107 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on käsittämätön ajatus, että pitää omistaa puolet, ennen kuin saa osallistua päätöksen tekoon.

Meillä asumme miehen isovanhempien rakentamassa talossa. En omista tästä mitään, enkä halua omistaa. Mies haluaa jättää talon aikanaan lapselleen tai lapsenlapselle, jos sellaisia tulee. Minä en yksin haluaisi asua tällä alueella ja tuskin pärjäisin talon korjauksien kanssa. Tämä on heidän suvun talo, mies on saanut perikunnalta halvalla, olisi aika epäreilua, että yhtäkkiä siitä puolet menisi jollekin muulle. Tuskin suku olisi kovin iloinen.

Mutta silti tämä on meidän molempien koti ja samanlainen päätäntävalta on molemmilla kuin jos asuisimme jossain muualla. Päätökset pitää tehdä yhdessä, jos toinen ei näe asiaa tarpeelliseksi, niin sitten hänen ei tarvitse osallistua kuluihin tai tekemiseen. Siitä mitä tehdään pitää päästä molempia tyydyttävään kompromissiin. Jos toinen sanoo, minun talo ei muuteta mitään, niin toinen voi sitten lakata olemasta suhteessa.

Vierailija
45/107 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdessä kun asutte, saat päättää puolet sisustuksesta. Vie loput anopin tavarat ullakolle. Mies hakea ne sieltä, jos eroatte.

Mahtaako ap maksaa mitään asumisesta, ei se pelkkä yhteisasuminen anna mitään oikeuksia.

Ei se ole mikään ilo muuttaa toisen nurkkiin, aika harva nainen enää nykypäivänä siihen edes ryhtyy. Eli tuolla asenteella jos mies on, niin kyllä tila pysyy naisettomana.

Eihän ne ole toisen nurkkia, jos laittaa nimensä lainapaperiin. Ota vastuusi vaikka 800 000 euron lainasta, saat ihmeesti enemmän oikeuksia ja velvollisuuksia kuin mitä nyt on.

No en todellakaan ota. Mulla on oma asunto ja vakituinen työ ja hyvä palkka. Miksi vaihtaisin sen täyspitkiin päiviin ja suureen velkaan? En minä tarvitse farmia. Mutta voipi olla, että mies mieluummin näkee mut asumassa siellä kuin elää yksin.

Harva haluaa maksullista naista kanssaan asumaan.

Niin maataloissahan on aina suosittu ilmaisia piikoja emäntinä.

Mä kyllä voi miehestä jotain maksaakin. Koska kalliiksihan farmari naiselle tulee.

Vierailija
46/107 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asuin miehen talossa 15 vuotta ennenkuin tehtiin remontti. Silloin riitti rahat ja aika remonttiin. Yhdessä valittiin pinnat. Jäi taloon vielä anopin valitsemia juttujakin, kun anopille ollut hyvä maku.

Vierailija
47/107 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, et pilaa vanhaa maalaistaloa maalaamalla kaikkea valkoiseksi ja kantamalla sinne sisutustikkaita ja tähtiityynyjä. Ja aiotko edes itse mitään maksaa?

Kerää ne rytkysi jätesäkkiin vaan, ja palaa johonkin vuokramurjuun. Suosittelen ehdottomasti tätä 

Kuka sanoi tämän olevan vanha maalaistalo =)

Aattelin lähinnä purkaa halvat  kakanväriset lastulevykaapit helvettiin, maalata saman kakanvärisen lattian, poistaa seinistä.. yllätys... kakanväriset lastulevyt.

En aio maksaa mitään koska en omista tästä mitään. Sensijaan laitan työpanokseni, tarvittavat välineet.

Ilman muuta ottaisin lähtiessäni tavarani mukaani, onneksi talossa olleita eripariastioita ei ole hävitetty,  enkä ole luopunut omistusasunnostani...

Ei ole vanha maalaistalo, mutta monta sukupolvea siinä on  kuitenkin ollut. Jokin ei nyt täsmää.

Avauksessa mainitaan miehen kotiTILA, ei kotiTALO. Ei ole ollenkaan sama asia.

Se kuuluisa sisälukutaito?

Onko isokin farmi? Kuinka monta asuttua taloa? Miten just tähän "uudehkoon" taloon on isoäiti sisustusta päässyt valitsemaan?

Vierailija
48/107 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyynyt ja tikkaat pilaakin kokonaisen talon, sukupolviksi. Ja lopullisesti menee jos vähän maalaa.

esimerkiksi hirsiseinät kyllä menee. mutta eihän se teitä insta-sisustajia haittaa

Hirsiseinäkin on mahdollista käsitellä pilaamatta, toki ei voi olettaa, että sinä osaisit. Otit vaan sen isoisän 60-luvulla ostaman akryylimaalin ja sillä vetelit ja äiti antoi huutia, kun pilasit seinät?

Vierailija
49/107 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka sanoi tämän olevan vanha maalaistalo =)

Aattelin lähinnä purkaa halvat  kakanväriset lastulevykaapit helvettiin, maalata saman kakanvärisen lattian, poistaa seinistä.. yllätys... kakanväriset lastulevyt.

En aio maksaa mitään koska en omista tästä mitään. Sensijaan laitan työpanokseni, tarvittavat välineet.

Ilman muuta ottaisin lähtiessäni tavarani mukaani, onneksi talossa olleita eripariastioita ei ole hävitetty,  enkä ole luopunut omistusasunnostani...

Ei ole vanha maalaistalo, mutta monta sukupolvea siinä on  kuitenkin ollut. Jokin ei nyt täsmää.

Avauksessa mainitaan miehen kotiTILA, ei kotiTALO. Ei ole ollenkaan sama asia.

Se kuuluisa sisälukutaito?

Onko isokin farmi? Kuinka monta asuttua taloa? Miten just tähän "uudehkoon" taloon on isoäiti sisustusta päässyt valitsemaan?

Kyllä, tosi iso tila.

Miten tämä on nyt niin kamalan vaikea ymmärtää=)

Ihan pikku vinkki....esim huonekalu.

Vierailija
50/107 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuolla ovat aiemmatkin emännät saaneet jättää kädenjälkensä niin käsittämätöntä, että tuoretta emäntää ei kunnioiteta sen vertaa, että hän saisi myös laittaa paikkaa. Mikä saa naisen kiinnittymään ja jäämään paikkaan, jos kaikin tavoin tehdään selväksi, ettei hänellä ole mitään yhteyttä siihen?

Vierailija
51/107 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

sivusta seuranneena, ootte kyllä surullisen mustavalkoista porukkaa! ja tehkää vaa äijät kaikki aika töitä, ihan kiva harrastus on "lomitella" puutteessa olevia emäntiä. 

Vierailija
52/107 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdessä kun asutte, saat päättää puolet sisustuksesta. Vie loput anopin tavarat ullakolle. Mies hakea ne sieltä, jos eroatte.

Mahtaako ap maksaa mitään asumisesta, ei se pelkkä yhteisasuminen anna mitään oikeuksia.

Ei se ole mikään ilo muuttaa toisen nurkkiin, aika harva nainen enää nykypäivänä siihen edes ryhtyy. Eli tuolla asenteella jos mies on, niin kyllä tila pysyy naisettomana.

Eihän ne ole toisen nurkkia, jos laittaa nimensä lainapaperiin. Ota vastuusi vaikka 800 000 euron lainasta, saat ihmeesti enemmän oikeuksia ja velvollisuuksia kuin mitä nyt on.

Juu, kyllä kakan ruskean lastulevykasan arvo on 800 000 €, onhan se sentään pellolla.

Vierailija
53/107 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tuolla ovat aiemmatkin emännät saaneet jättää kädenjälkensä niin käsittämätöntä, että tuoretta emäntää ei kunnioiteta sen vertaa, että hän saisi myös laittaa paikkaa. Mikä saa naisen kiinnittymään ja jäämään paikkaan, jos kaikin tavoin tehdään selväksi, ettei hänellä ole mitään yhteyttä siihen?

Tämä. 

Usein myös tilalle tullut puoliso ei omista tilasta mitään ihan järkevistä syistä. Kannatan ehdottomasti avioehtoa... ihan kaikissa liitoissa. 

Vierailija
54/107 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika harva nainen huolisi tuollaista miestä, joka käyttää kaiken ajan oman omaisuutensa hoitoon.

Totta, naiset ottavat mieluummin miehen, joka ei maksa vuokraa eikä lainoja ja on menettänyt luottotietonsa. Ihmeen moni mies etenkin maalla haluaa elättää itse itsensä eikä elää yhteiskunnan tuella ja joskus siitä seuraa se, että täytyy tehdä töitä toimeentulotuen nostamisen sijaan.

Vai millä rahalla ajattelit sen naisen kotia sisustavan? Eiköhän se mieheltä rahat ruikuta.

Kyllä mä sanoisin että näillä vaihtoehdoilla useimmat naiset jatkaa mieluummin yksin.

Vierailija
55/107 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, kyllä kakan ruskean lastulevykasan arvo on 800 000 €, onhan se sentään pellolla.

ei se aloittajan vaatima ikea-sisustuskaan miehen maksamana nosta sen maatalon arvoa, sehän oli ihan hevonperseessä?

aloittaja nyt vaan eroaa, edelleenkin 

Vierailija
56/107 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kohtuuton, kun haluat sisustaa toisen omistaman talon oman makusi mukaan? Kyllä

Kyllä mä sanoisin että olennaisempaa on se kuka siellä asuu, ei kuka omistaa, eihän se edes omistajan koti ole vaan asukkaan. En kyllä katsois hyvällä jos vuokranantaja tulis päsmäröimään sisustuksestani ja katkeaisi vuokrasuhde lyhyeen jos en saisi kulahtaneita pintoja muuttaa.

Vierailija
57/107 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä haluaisi muuttaa jonkun muun kokonaan omistamaan taloon, vielä pahempaa jos on koti jossa on aikaisemmin asuttu yhdessä eksän kanssa. Mikäli joskus yhteen muutan, niin sen pitää kyllä tapahtua niin, että koti on "neutraali" eli hankitaan yhdessä siinä vaiheessa.

Ymmärrän kyllä, että maatalollisilla tilanne on hankala, koska duuni ja koti ovat siinä samassa paikassa.

Vierailija
58/107 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvähän se, mies ei halua muuttaa mitään, mutta ei viitsi ottaa syytä omille niskoilleen, vaan vetoaa äitiinsä. Mites olis joku kompromissi?

Vierailija
59/107 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en todellakaan ota. Mulla on oma asunto ja vakituinen työ ja hyvä palkka. Miksi vaihtaisin sen täyspitkiin päiviin ja suureen velkaan? En minä tarvitse farmia. Mutta voipi olla, että mies mieluummin näkee mut asumassa siellä kuin elää yksin.

eli jos mies ei maksa sinun vaatimaasi sisustusta, niin eroat?

kyllä on taas suominaisen rakkaus todellista, eikä perustu rahaan ja materialismiin 

Siis missä tuossa puhutaan erosta? Voi jeesus tätä suomimiesten lukutaitoa.

Vierailija
60/107 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harva haluaa maksullista naista kanssaan asumaan.

Jos itse haluaa asua keskellä ei mitään ja huonojen työskentelymahdollisuuksien äärellä niin vaihtoehdot ovat usein naisen elättäminen tai ilman naista elely.