Minkä takia niin monet ihmiset ovat niin alkoholivastaisia?
On totta joo, että jos on alkoholisti tai alkoholi aiheuttaa ongelmia itselle tai muille, niin ei sitä silloin pidä tietenkään käyttää.
Mutta jos henkilö, jolla on se oma alkoholin käyttö hyvin hallussa, haluaa vetää kännit vaikkapa 5 krt vuodessa tai vaikka 2 krt kuukaudessa ja käyttäytyminen pysyy humalassakin hallinnassa, niin mitä pahaa siinä alkoholin käytössä silloin on?
Kommentit (3)
Mustavalkoinen ajattelutapa asioiden suhteen kait. Meillä mies oli aikaisemmin hyvin tyypillinen alkoholinkäyttäjä, eli kunnon kännit pari kertaa vuoteen jossain työpaikan ilmaisen viinan tapahtumissa ja muuten viikonloppuna muutama olut niin ettei aamulla kuitenkaan ole krapulaa. Sitten alkoikin absolutistiksi ja moralisoi nyt "rappioelämää". Ahdistuu kauheasti siitä, jos itse haluan juoda muutaman kylmän viikonloppuna ja rentoutua. Olen kysynyt syytä, että miksi kaksi kaljaa on niin kauhea juttu, kuulemma hän ei tykkää kun meillä on nykyään niin erilaiset elämäntyylit. :D
Meillä taas päinvastoin, miehen tissuttelu viikolla, viikonloppu juomiset 3-4 litraa/ ilta olutta, lonkeroa ja usein vielä viiniä päälle, näkyy jo vuosien jälkeen naamassa, kaljamahana, erektiossa, muistissa, unettomuutena jne. Lopetin seuraneitijuomisen, koska en halua mm. aivojen sairastumista,muistisairautta jne. edistää.
Muutenkin, en näe mitään lisäarvoa sille päänsä ja tunteiden turruttamiselle. Läheisten näkökulmasta katsottuna, juova on poissaoleva perhe-elämää pakeneva. Arvostan miehesi ratkaisua.
Oon sitä lajia joutunut lapsuudessa katselemaan niin paljon, että enää ei tarvitse. Voin itse valita ja se on hyvä. En ole absolutisti itsekään, mutta 1-2 kertaa vuodessa riittää mulle.