Mitä proteiininlähteenä, jos ei halua syödä lihaa kovin usein?
Haluan vähentää hiilareita, syödä enemmän kasviksia, syödä vähemmän lihaa. Mistä proteiinia?
Kommentit (471)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hemirauta, kreatiini, ihan hyviä syitä syödä silloin tällöin lihaa.
Liika rauta on myös haitallista.Syön maksaa silloin tällöin ja täysjyvästä loput,hyvin riittää.
Ja kreatiini,Olympia-urheilijako olet? 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hemirauta, kreatiini, ihan hyviä syitä syödä silloin tällöin lihaa.
Liika rauta on myös haitallista.Syön maksaa silloin tällöin ja täysjyvästä loput,hyvin riittää.
Ja kreatiini,Olympia-urheilijako olet? 😄
Kertoo kaiken tarvittavan susta jos luulet sen vaikuttavan vain lihaksiin.
Olen korvannut noin puolet lihankulutuksestani pavuilla, linsseillä ja heraproteiinilla, lisäksi olen lopettanut punaisen lihan syönnin lähes kokonaan. Elimistö kiittää hyvällä ololla ja paremmalla terveydellä.
Oletko kuullut kalasta ja kananmunista?
Vierailija kirjoitti:
Oletko kuullut kalasta ja kananmunista?
Ne ja vaikka kanaa jos punaista lihaa haluaa vältellä. Huomioitava kuitenkin riittävä rasvan saanti.
Linssit on edullista ruokaa. Varsinkin halkaistut punaiset linssit on tosi nopeita keittää.
Vierailija kirjoitti:
Olen korvannut noin puolet lihankulutuksestani pavuilla, linsseillä ja heraproteiinilla, lisäksi olen lopettanut punaisen lihan syönnin lähes kokonaan. Elimistö kiittää hyvällä ololla ja paremmalla terveydellä.
Kasvisten mättäminen on epäterveellistä sillä kasvikset eivät kuulu ihmisen luontaiseen ruokavalioon. Linsseistä saa esim. rutkasti oksalaatteja ja oksalaateista voi saada vaikka munuaisvaurion. Parempi syödä terveellistä lihaa ja eläinrasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvisten mättäminen on epäterveellistä sillä kasvikset eivät kuulu ihmisen luontaiseen ruokavalioon. Linsseistä saa esim. rutkasti oksalaatteja ja oksalaateista voi saada vaikka munuaisvaurion. Parempi syödä terveellistä lihaa ja eläinrasvaa.
Tämä nyt on ihan älytön viesti, koska tosiasiassa nimenomaan munuaiset ajan päälle kuormittuu liian lihapitoisesta ruokavaliosta, kun taas linsseistä merkittävästi ei. Esim. munuaisten vajaatoiminnassa pitää välttää liikaa proteiinia ja liikaa lihaa, koska se kuormittaa munuaisia.
Soijarouhe, kala, kaura, linssit, kvinoa jne. Lähes kaikessa ruuassa onmproteiinia, joten kyllä sitä päivän mittaan kertyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oksalaatteja muodostuu elimistössä myös luontaisesti maksa-aineenvaihdunnan seurauksena. Se on kuona-aine. Oksalaattien yksi esiaste on glysiini, jota saadaan paljon punaisesta lihasta. Sitä on elimistössä riippumatta siitä paljonko sitä saadaan ruoan mukana.