Nyt uuden sähköauton saa jo muutamalla tonnilla
Miten meidän Tesla-kortin nyt käy? Hesari kertoo Kiinassa jo myytävästä muutaman tonnin sähköautosta. Kohta saa taviskin ostaa uuden auton käteisellä ilman lainaa.
Kommentit (44)
Juuri miehen kanssa laskettiin että saataisiin yhden bensasyöpön hinnalla neljä sähköautoa. Hyvä kun katoavat haisemasta.
Mitenköhän kyseisen auton turvallisuus suhteessa länsimaisiin vaatimuksiin? Miten Suomen verokäytäntö kohtelee? Millainen varustelutaso verrattuna nyt täällä myytäviin autoihin?
Eiköhän meillä osteta kaksi noita kun tulevat. Nuotion polttaminen moottorissa jotta pääsee liikkumaan on aika vanhanaikaista.
Vierailija kirjoitti:
Mitenköhän kyseisen auton turvallisuus suhteessa länsimaisiin vaatimuksiin? Miten Suomen verokäytäntö kohtelee? Millainen varustelutaso verrattuna nyt täällä myytäviin autoihin?
Ja auton ulkonäko? Onko yhtä hirveä kuin suurin osa nykyisistä sähkökipoista?
Edelleenkin tämän auton akkuteknologia perustuu kestämättömään mineraalinlouhintaan. Ei jatkoon.
Kevyen sähköauton periaatteessa voi tehdä hyvin halvalla.
Kompastuskiveksi tulevat turvallisuusvaatimukset.
Assburger kirjoitti:
Kevyen sähköauton periaatteessa voi tehdä hyvin halvalla.
Kompastuskiveksi tulevat turvallisuusvaatimukset.
Jos maksiminopeudeksi asettaa 40 km/h, niin pääsee helpommalla.
En ostais kiinalaista. Liikaa vakoilevaa teknologiaa siinä
Se hinta tulisi olemaan Suomessa moninkertainen. Ei Suomessa voi ostaa autoa samalla hinnalla kuin Kiinassa tai jossain muussa maassa. Kyllä siihen päälle lätkäistään sellaiset verot yms. että hintaa tulee riittävästi, eikä köyhät voi ostaa.
Luuletteko että sitä saa tuoda Eurooppaan siinä kunnossa kuin se tehtaasta Kiinassa lähtee? Ei saata toteuttaa meikäläisiä turvallisuus- ym. vaatimuksia. Ja hinnan päälle pannaan sen verran veroa että halpuus haihtuu.. Lelu mikä lelu, kuten tosin suurin osa muistakin sähkökinnereistä.
Jos yleensä saa Suomessa tyyppihyväksynnän, niin hinta ei todellakaan tule olemaan tuo millä kiinassa myydään. Valtion on saatava osuutensa. Kiinassakin sitä ostetaan kaksi- ja kolmipyöräisten ajoneuvojen tilalle, ei korvaamaan oikeita autoja.
Vierailija kirjoitti:
En ostais kiinalaista. Liikaa vakoilevaa teknologiaa siinä
Tiesitkö että kaikissa uusissa autoissa on jo pitkään ollut paikannus kiinteänä varusteena?
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän meillä osteta kaksi noita kun tulevat. Nuotion polttaminen moottorissa jotta pääsee liikkumaan on aika vanhanaikaista.
Onkin modernia käyttää höyrykoneella tehtyä sähköä, varsinkin kun höyry tehdään kivihiiltä polttamalla.
Sähköauto on välivaihe ennen siirtymistä vetyyn. Jos et ole ostamassa 50k autoa pk-seudun autojonoihin niin bensa on hyvä ja suomen oloihin toimivaksi todettu tekniikka.
Se on vaan kivaa maksaa savuautosta 20-50 tuhatta?
Uuden kolmipyöräisen 60 km matkan ja 45 km/h tunnissa kulkevan sähkökinnerin saa nytkin noin 6000-7000 eurolla Suomesta. Ajoneuvoluokka virallisesti on mopo, ja sitä saa tietty vanhempi ikäluokka ajaa jopa ilman ajokorttia. Kyytiinkin mahtuu kaksi henkilöä.
Teoriassa tuollaisella härvelillä voi vaikka ajaa pääkaupunkiseudulla työmatkaa, mutta joutuu etsimään mopolla ajettavan reitin. Toisaalta tuon saa parkkeerata, kuin mopon, eli aika villisti.
Vierailija kirjoitti:
Sähköauto on välivaihe ennen siirtymistä vetyyn. Jos et ole ostamassa 50k autoa pk-seudun autojonoihin niin bensa on hyvä ja suomen oloihin toimivaksi todettu tekniikka.
Itsekin odottelen vielä tietokoneiden ja kännyköiden kehittymistä enkä pistä rahojani nykyisiin välivaiheen laitteisiin.
Se on vaan tyhmää maksaa enää mitään museobensa-autoista.