Onko tarkoitus että maskeja käytetään jatkossa ikuisesti
Onko missään ollut puhetta, milloin maskeista voitaisiin luopua, mikä olisi esim. sellainen tartuntamäärä, jolloin niitä ei enää tarvitsisi käyttää, jne? Vai onko tarkoitus että näitä vaan käytetään aina, vaikka tartuntamäärät olisivat samanlaisia kuin viime kesänä?
Itseäni ahdistaa tämä todella paljon, en halua kesää maskien kanssa.
Kommentit (285)
pakollinen vapaaehtoinen kirjoitti:
kohta on vapaaehtoinen pakko kantaa puhelinta mukana, vapaaehtoinen pakko sovellus joka pollaa missä liikut.
vapaaehtoinen pakko ilmoittaa päivän reitti johonkin uuteen start up sovellukseen , että saat uuden päiväluvan liikkua.
itse tarvitsen kohta vain 1 luvan, ikuinen poistuminen täältä nooan arkista.
Vali vali. Kukaan varmaan tuskin haluaisi Korona virus olisi maapallolla mutta kun on, joten turhat valitukset pois. Hätätilanteissa valitukset ei auta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt samaa kertakäyttömaskia lokakuusta alkaen. Vedän rätin naamalle kaupassa käydessäni jottei paniikkipirkot hypi seinille. Ehkä vaihdan kohta uuteen.
Kai peset sitä välillä? Kertakäyttöisenkin voi pestä.
En käytä maskia ollenkaan, koska uskon 90% käyttävän maskia väärin eli juurikin aina samaa maskia, laittavan sen likaisilla käsillä, jättävän kädet pesemättä. Siltikään tai jopa siitä huolimatta korona ei ole levinnyt tämän enempää. Eikä haittaa vaikka leviäisi, koska suurin osahan saa sen oireettomana.
Jos et käytä maskia niin käytä edes lapsien takia. Ettei kukaan lapsi sairastuisi ja pieni vauva Jos ette suojele itseenne niin käyttäkää oikeesti koska ulkona liikkuu myös lapsia sekä vauvoja tai joille bakteerit voivat kulkeutua Kaupoista ja ulkotiloista perheiden kotiin. Myös käsien desinfiointi. Itselläni pieni vasta syntynyt 3kk ja pelkään että saisi Koronan.
En käytä maskia kenenkään takia. Ne ovat tutkitusti hyödyttömiä virusten ehkäisemisessä.
Itse asiassa ei ole. Lääkärit ja sairaanhoitajatkin käyttävät aina työssään esim ettei limakalvoilta vaikka roiku tai pärski muita päin bakteerejasi. Sama pointti tässä. Suojaat sillä ettet tartuta muita.
Maski ei suojaa ketään miltään tutkitusti. Ja terve ihminen ei etenkään tarvitse maskia.
Terveitä myös sairastunut. Ihan tiedoksi. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt samaa kertakäyttömaskia lokakuusta alkaen. Vedän rätin naamalle kaupassa käydessäni jottei paniikkipirkot hypi seinille. Ehkä vaihdan kohta uuteen.
En käytä maskia ollenkaan, koska uskon 90% käyttävän maskia väärin eli juurikin aina samaa maskia, laittavan sen likaisilla käsillä, jättävän kädet pesemättä. Siltikään tai jopa siitä huolimatta korona ei ole levinnyt tämän enempää. Eikä haittaa vaikka leviäisi, koska suurin osahan saa sen oireettomana.
Jos et käytä maskia niin käytä edes lapsien takia. Ettei kukaan lapsi sairastuisi ja pieni vauva Jos ette suojele itseenne niin käyttäkää oikeesti koska ulkona liikkuu myös lapsia sekä vauvoja tai joille bakteerit voivat kulkeutua Kaupoista ja ulkotiloista perheiden kotiin. Myös käsien desinfiointi. Itselläni pieni vasta syntynyt 3kk ja pelkään että saisi Koronan.
En käytä maskia kenenkään takia. Ne ovat tutkitusti hyödyttömiä virusten ehkäisemisessä.
Ehkäpä karma kostaa ja saat varmaan itse tartunnan.
Minulla ei ole ollut edes influenssaa ja flunssa oli joskus vuosi sitten viimeksi.
Maskista kieltäytyjä ei varmaan sitten lainkaan valita, jos saa koronan? Eikä tietenkään tarvitse sairaalahoitoa, koska ei tarvinnut maskiakaan.
Vierailija kirjoitti:
pakollinen vapaaehtoinen kirjoitti:
kohta on vapaaehtoinen pakko kantaa puhelinta mukana, vapaaehtoinen pakko sovellus joka pollaa missä liikut.
vapaaehtoinen pakko ilmoittaa päivän reitti johonkin uuteen start up sovellukseen , että saat uuden päiväluvan liikkua.
itse tarvitsen kohta vain 1 luvan, ikuinen poistuminen täältä nooan arkista.
Vali vali. Kukaan varmaan tuskin haluaisi Korona virus olisi maapallolla mutta kun on, joten turhat valitukset pois. Hätätilanteissa valitukset ei auta.
Liioittelet rankasti, ei ole mitään hätätilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tietosi perustuvat mihin? Ehkä Yazkan ja muiden Tokentube-hörhöjen "tutkittuun tietoon!"
Ihmettelen myös miten täyspäisinä pidetyt suomalaiset, osa vain toki, voivatkaan seota tuohon hörhöilyyn!
Vierailija kirjoitti:
Maskista kieltäytyjä ei varmaan sitten lainkaan valita, jos saa koronan? Eikä tietenkään tarvitse sairaalahoitoa, koska ei tarvinnut maskiakaan.
Voihan sen saada, vaikka käyttäisi maskia.
Koronahössötykseen ja torjuntatoimista johtuviin talousongelmiin voi liittyä tiiviisti tää Agenda 21/UMJjoka ei kuulosta miltään kivalta. Jos tässä olisikin kyse pelkästä viattomasta taudintorjunnasta niin olisi motivaatiota osallistua torjuntatoimiin
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä karma kostaa ja saat varmaan itse tartunnan.
Minulla ei ole ollut edes influenssaa ja flunssa oli joskus vuosi sitten viimeksi.
Vuosi sitten oli flunssa mullakin, oli ihan kunnon tauti. Sen jälkeen ei ole ollutkaan, kiitos koronakauden, joka pakotti ihmiset ensin koteihinsa ja syksyllä maskien taakse. Töissä olen käynyt normaalisti.
Palstalla näyttää olevan sellaisia vastarannan kiiskejä joilla omat pinttyneet päässänsä luodut tutkimustulokset että maskit ei auta mitään. Mistä niin varmoja olette? Kun ette ole tähän mennessä sairastunut? Vai ei ole kukaan todistanut että maski tosiaan auttaa? Maalaisjärki hoi nyt.. ja auttoi tai ei niin parempi laittaa se maski päähän kun siinä ei ainakaan mitään menetä. Yhteiskunnallista vastuuta kaikkien terveydestä.
Vierailija kirjoitti:
Yli puolet suomen kansalaisista jo työttömiä.. miten kela pystyy jakamaan työttömyys rahaa? Ravintoloista laivoilta kuntosaleilta lähtee työt myös kauneushoitoloissa nyt kukaan käy.. Oi voi. Onko täällä töitä kellään enää vuonna 2022?
Ei, mutta meillä on tuplamaskit ja sitten meillä on hyvä olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni käyttää samaa maskia kunnes hajoaa
On pahempi asia käyttää samaa maskia uudestaan kuin olla käyttämättä kokonaan.
Kyllä, mutta me käytämme sitä vain moraaliposeerataksemme. Minulla on käytössä 2 viikkoa vanha maski, jossa on hengitysviillot.
En minä usko hetkeäkään että maski jotain viruksia pysäyttäisi. Mutta minä olenkin vain tk-lääkäri.
Vierailija kirjoitti:
Palstalla näyttää olevan sellaisia vastarannan kiiskejä joilla omat pinttyneet päässänsä luodut tutkimustulokset että maskit ei auta mitään. Mistä niin varmoja olette? Kun ette ole tähän mennessä sairastunut? Vai ei ole kukaan todistanut että maski tosiaan auttaa? Maalaisjärki hoi nyt.. ja auttoi tai ei niin parempi laittaa se maski päähän kun siinä ei ainakaan mitään menetä. Yhteiskunnallista vastuuta kaikkien terveydestä.
En laita koskaan ja piste.
Vierailija kirjoitti:
No onko ne auttaneet? Ovatko tartunnat vähentyneet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan sen saada, vaikka käyttäisi maskia.
Voi, mutta silloin on tehnyt jotain yrittääkseen estää tartunnan. Toki turvavälit ja käsienpesut lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Aina kun näen kaupassa maskittoman, pidän häntä jotenkin tosi rohkeana. Alkaa olla nimittäin aikamoinen ryhmäpaine maskin käyttöön vaikkei mitään laillista maskipakkoa edes ole.
En kyllä käsitä mikä ryhmäpaine. En koe sellaista.
Maskista saa päänsäryn ja vaikeuksia hengittää. Siitä on turvallisuus kaukana.
On tietenkin. Lisäksi on tarkoitus tuhota tuhansia, ellei miljoonia työpaikkoja. Tavallisella ihmisellä ei tule olemaan mahdollisuutta enää harrastuksiin, ei lomatkoihin, ei mihinkään arjesta poikkeavaan. Ne harvat joilla on töitä, tullaan verottamaan niin että työstä ei jää käteen mitään.
Maski ei suojaa ketään miltään tutkitusti. Ja terve ihminen ei etenkään tarvitse maskia.